Dagens egoistparkering :-O
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-01-10 11:20

Hej NG.

Her i eftermiddags havde vi hentet børnene og skulle hjem. Vejen fra
børnehaven er en mindre villavej og da der i Randers er faldet en del
sne var der meget høje snedriver på hver side af en ellers fint ryddet
villavej.
Men pladsen var ikke til to biler, højest 1½ bil.
Men klaphatten havde bare parkeret ved siden af driven ud for hans
hus, var sikkert for doven til at ville rydde så han kunne komme ind.
Så vi (og en anden) kunne ikke komme forbi og da det var rundt om et
sving og bag en bakke så så man det først meget sent.
Så det var en længere bakketur tilbage + en noget længere omvej ud fra
området.
Det er vist egoisten der havde parkeret der.
Jeg havde da tid nok til det men havde det været et udrykningskøretøj
ville det måske have set anderledes ud.
Måske man skulle ønske at de sendte en PMV over den
--
Christian

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 06-01-10 19:25

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg havde da tid nok til det men havde det været et udrykningskøretøj
> ville det måske have set anderledes ud.

Nu er det lidt svært at forestille sig de fysiske omstændigheder, men et
udrykningskøretøj holder ikke tilbage for folk, der parkerer
uhensigtsmæssigt. Istedet knokler de bare igennem og rydder vejen med
kofangeren.

Jeg har set dette flere gange - sidst var det på motorvejen (jeg sad i en
motorvejskø), hvor en gut holdt i nødsporet. Udrykningskøretøjet nedsatte
ikke farten, men tordnede ind i bilen, som dermed blev smidt til side...

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 07-01-10 00:31

Mogens (K) har bragt dette til os:

> Udrykningskøretøjet nedsatte
> ikke farten, men tordnede ind i bilen, som dermed blev smidt til side...

Hvor vildt!

Var det nu her?

Kranbil?

Hvordan så guttens bil ud?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 07-01-10 08:59

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Hvor vildt!

Dét må man sige

> Var det nu her?

Nej - sidste år

> Kranbil?

Jep

> Hvordan så guttens bil ud?

Afkortet

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 07-01-10 09:50

Efter mange tanker skrev Mogens (K):
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Dét må man sige

> Nej - sidste år

> Jep

> Afkortet

Ville jeg sq godt ha overværet!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 07-01-10 11:13

> Ville jeg sq godt ha overværet!

Jeg tror, de fleste bilister var oprørte på kranvognen. Selvfølgelig var det
dumt af bilisten i nødsporet at overhale køen indenom vha nødsporet, men da
udrykningskøretøjet kom, kunne han jo ikke komme ind i køen igen, hvorfor
påkørslen synes dybt godnat - hva sku bilisten gøre...

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 07-01-10 11:21

> [...]
> udrykningskøretøjet kom, kunne han jo ikke komme ind i køen igen, hvorfor
> påkørslen synes dybt godnat - hva sku bilisten gøre...

Nå, men han slipper vel med selvrisiko hvis han har kasko!?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 07-01-10 11:41

> Nå, men han slipper vel med selvrisiko hvis han har kasko!?

Jeg ved ikke, hvordan et forsikringsselskab vil tackle dette.
Er der sikkert vild diskussion om hos dem endnu

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 07-01-10 11:49

"Mogens (K)" <no@mail.com> wrote in message
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Jeg ved ikke, hvordan et forsikringsselskab vil tackle dette.
> Er der sikkert vild diskussion om hos dem endnu

Det er mig bekendt forbudt at blokere nødsporet, fordi der skal kunne komme
udrykningskøretøjer forbi. Så når man så alligevel vælger at blokere
nødsporet, så burde det da ikke kunne overraske en, at der KAN komme
udrykningskøretøjer forbi. Og dermed er man jo ikke ligefrem skyldfri.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 07-01-10 11:51

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> nødsporet, så burde det da ikke kunne overraske en, at der KAN komme
> udrykningskøretøjer forbi. Og dermed er man jo ikke ligefrem skyldfri.

Jeg vil også tro, at bilisten må betale gildet...

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 07-01-10 11:54

Mogens (K) skrev den 07-01-2010:
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg vil også tro, at bilisten må betale gildet...

Ku dælme være interessant hvis man ku få afgørelsen!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Martin Petersen

Dato : 07-01-10 14:14

> [...]
> nødsporet, så burde det da ikke kunne overraske en, at der KAN komme
> udrykningskøretøjer forbi. Og dermed er man jo ikke ligefrem skyldfri.

Hvad gør man så hvis man bilen bryder sammen i køen? Nødsporet er vel ikke
udelukkende lavet til ambulancer osv?

Hvem betaler i øvrigt skaden på kranvognen? Der må da være en skade, hvis
påkørslen har været så voldsom som skrevet.

- Martin

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 07-01-10 15:38

"Martin Petersen" <knopfisk@[FJERN]elvis.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad gør man så hvis man bilen bryder sammen i køen?

Så starter man havariblinket.

> Nødsporet er vel ikke udelukkende lavet til ambulancer osv?

Næh...

> Hvem betaler i øvrigt skaden på kranvognen?

De har alle en afskærmende plade foran, hvorpå sneplov og lignende ligger
an. Der sker intet med lastvognen.

Fra : Anders Majland

Dato : 07-01-10 11:23

> [...]
> men da udrykningskøretøjet kom, kunne han jo ikke komme ind i køen igen,
> hvorfor påkørslen synes dybt godnat - hva sku bilisten gøre...

Uanset om han havde grund til at være i nødsporet eller ej så havde
kranvognen nok gjort det samme. De påkører ikke for sjov (det giver så meget
papirarbejde) så de har jo nok haft et vigtigt ærinde ....

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 07-01-10 11:40

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> Uanset om han havde grund til at være i nødsporet eller ej så havde
> kranvognen nok gjort det samme. De påkører ikke for sjov (det giver så
> meget papirarbejde) så de har jo nok haft et vigtigt ærinde ....

Ja, det må man sige - de kørte med fuld udrykning, fordi der var sket en
ulykke på motorvejen. At de så ku' sende en ambulance efter bilisten grundet
et piskesmæld, er så en anden sag...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-01-10 15:57

Anders Majland skrev:
> Uanset om han havde grund til at være i nødsporet eller ej så havde
> kranvognen nok gjort det samme. De påkører ikke for sjov (det giver så
> meget papirarbejde) så de har jo nok haft et vigtigt ærinde ....

Hvis det nu havde været naturligt, hvad der er logisk, havde dem der
holdt i kø i 1. spor holdt sig fra det område der skulle holdes fri for
at et udrykningskøretøj kan komme udenom en der, legalt, holder i nødsporet.

Men nu gik historien vist på en der forsøgte at skabe sig fordele ved at
køre i nødsporet. Og ham har jeg ingen medlidenhed med fordi han ender
med at blive skubbet i grøften, fordi ingen vil lukke ham ind i køen
igen. Håber da også at han, på den hårde måde, fik lov at lære at den
slags gør man bare ikke.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 07-01-10 16:36

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen

> Men nu gik historien vist på en der forsøgte at skabe sig fordele ved at
> køre i nødsporet. Og ham har jeg ingen medlidenhed med fordi han ender med
> at blive skubbet i grøften, fordi ingen vil lukke ham ind i køen igen.

Køen holdt stille - kofanger ved kofanger - og havde gjort det en rum tid.
Da gutten ville ind, var der derfor ingen mulighed for, at medtrafikanter
kunnne gjøre noget her-og-nu, Finn. Resultatet blev ikke en tur i grøften,
men naturligvis en tur ind i de andre biler !

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-01-10 15:49

Mogens (K) skrev:

> [...]
> men da udrykningskøretøjet kom, kunne han jo ikke komme ind i køen igen,
> hvorfor påkørslen synes dybt godnat - hva sku bilisten gøre...

Skyndt sig ud og få motorhjælmen åbnet, så det i det mindste så ud som
om han havde en legal grund til at holde i nødsporet.

Ikke fordi det havde hjulpet noget. Det er jo ikke videre normalt at
skabe den plads der bør være til et at udrykningskøretøj kan komme
udenom en bil der, legalt, holder i nødsporet.

Fra : Armand

Dato : 07-01-10 18:21

Mogens (K) skrev:
> [...]
> men da udrykningskøretøjet kom, kunne han jo ikke komme ind i køen igen,
> hvorfor påkørslen synes dybt godnat - hva sku bilisten gøre...

Hvad skulle kranvognen gøre? Holde dér og kigge på et fjols uden at
kunne komme fremt til det bilvrag som forårsagede hele køen i første
omgang??
Learning by doing it was :-|

--
Armand.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-01-10 11:28

On 6 Jan., 19:24, "Mogens \(K\)" <n...@mail.com> wrote:

> Nu er det lidt sv rt at forestille sig de fysiske omst ndigheder, men et
> udrykningsk ret j holder ikke tilbage for folk, der parkerer
> uhensigtsm ssigt. Istedet knokler de bare igennem og rydder vejen med
> kofangeren.

Det kan være svært for en ambulance at skubbe en Sportsvan i driver
over ½ m men en brandbil kan sikkert.

> Jeg har set dette flere gange - sidst var det p motorvejen (jeg sad i en
> motorvejsk ), hvor en gut holdt i n dsporet. Udrykningsk ret jet nedsatte
> ikke farten, men tordnede ind i bilen, som dermed blev smidt til side...

Trist

--
Christian

Fra : Craner

Dato : 06-01-10 23:29

> [...]
> ville det måske have set anderledes ud.
> Måske man skulle ønske at de sendte en PMV over den

Tror du ike bare at han var inde og hente en skovl

Poul

Fra : KK

Dato : 07-01-10 08:02

Kunne bare have taget sig selv i hånden, så havde han en spade...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-01-10 11:30

On 6 Jan., 23:28, "Craner" <cra...@craner.dk> wrote:

> Tror du ike bare at han var inde og hente en skovl

Nej, kunne se ind til huset.

--
Christian

Fra : Thore Jensen Bergens~

Dato : 09-01-10 04:55

Christian B. Andresen skrev:
> Hej NG.
>
> Måske man skulle ønske at de sendte en PMV over den

Vi kan desværre ikke køre over en personbil med en PMV, men et solidt
puf er det mindste problem

Jeg var ude og køre sneberedskab fra onsdag til fredag her i løbet af
ugen og jeg må sige at dybt forundret over folks manglende respekt for
udrykningskøretøjer...

Torsdag morgen (da de større veje atter var farbare) på vej til en
udrykning langt ude på den anden side af Vrå skulle vi linke op med en
ambulance på hovedvejen mellem Brønderslev og Hjørring. Da vi skulle ud
på hovedvejen igen efter at være holdt ind på en lille p-plads for at
vente, kunne vi næsten ikke komme ud i trafikken trods blå blink og det
faktum at vi kørte i PMV! - Det hjalp dog gevaldigt på velvilligheden da
vi tilsidst bare trak ud - hvis nogen ramte os skulle vi nok klare den
Lidt efter ved en rundkørsel (stadig på hovedvejen) kunne vi igen ikke
få plads og måtte ind over cykelstien og mase os ud i rundkørslen
efterfølgende...

Thore

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-01-10 05:24