"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse
news:e8t8k5t6qksnevktn47ovml3v4k1pnu8fk@4ax.com...
> On Wed, 06 Jan 2010 12:21:29 +0100, Kim Voss Schrader
> <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote:
>
>>Hej!
>>
>>Henning wrote:
>>> On Wed, 06 Jan 2010 09:37:12 +0100, Kim Voss Schrader
>>> <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote:
>>>
>>>> Hej
>>>>
>>>> Har i nogle gode forslag til hvad en Mazda 626 fra '93 kan fejle når
>>>> der
>>>> ikke er varme i kabinen? Den har fornyligt (5 mdr. siden) fået skiftet
>>>
>>> Vandpumpen? Det var det i min 6'er for et par år siden.
>>
>>Tjo, men så vil det vel også påvirke motortemperaturen?
>
> Det gjorde det ikke for mit vedkommende (jeg fandt ud af det, da der
> ikke kom varme i kabinen selv om olie fyret havde kørt en time.) Bilen
> stod for at skulle have skiftet tandrem alligevel, hvor man som regel
> også skifter vandpumpen, så det er åbenbart en kendt sliddel.
>
Njah, det er vist lidt for hurtigt konkluderet. At man skifter vandpumpen
samtidig med tandremmen skyldes vel bare, at man har været så letsindig at
lade vandpumpen drive af tandremmen. Så et vandpumpehavari på den måde
potentielt kan blive til et motorhavari, hvis man er uheldig.
Jeg ville umiddelbart tro, at der på en eller anden måde er opstået en prop,
måske af luft, der forhindrer cirkulation til radiatoren i kabinen. Det er
forhåbentlig overflødigt at spørge om du har kontrolleret kølevandsstanden
nu i forbindelse med det aktuelle problem?
Symptomerne minder altså også meget om frossen vølervæske. Du er sikker på,
at den er beskyttet ned til det aktuelle temperaturniveau?
--
Martin
www.martinbak.dk/
http://www.youtube.com/watch?v=qnIGe-27lTU