Hvor finder jeg en god "orange" mekaniker ~
Fra : Stampe

Dato : 05-01-10 23:20

Hvor finder jeg en god "orange" mekaniker nær Ringsted/Næstved?
Det drejer sig om varmeblæseren i en Ford Mondeo 1.8 1993 som ikke kører
mere

Mvh
Allan

Fra : JK

Dato : 06-01-10 00:12

www.skat.dk måske har de et nummer til en

Fra : alexbo

Dato : 06-01-10 11:39

"Stampe" skrev

> Det drejer sig om varmeblæseren i en Ford Mondeo 1.8 1993 som ikke kører
> mere

Blæsermodstanden sidder i bunden af varmeapparatet, hos Ford kan du købe en
ny med en tilhørende ledningsstump så du kan skifte de ledninger der som
regel også er brændt.

Start med at se ned under midterkonsollet, der skulle du uden videre kunne
se dimsen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Stampe

Dato : 06-01-10 17:39

> [...]
> som regel også er brændt.
>
> Start med at se ned under midterkonsollet, der skulle du uden videre kunne

Hej Alex!

MMener du at jeg kan se blæsermodstanden uden at jeg skal skille noget ad -
eller hvad?

Mvh
Allan

Fra : alexbo

Dato : 06-01-10 18:21

"Stampe" skrev

> MMener du at jeg kan se blæsermodstanden uden at jeg skal skille noget
> ad - eller hvad?

Prøv, det er lige hurtigt at se efter som at spørge.

For nogle år siden var vi tre mand der blev hentet på Roskilde station efter
en heftig tur til Herninghallerne, på vej ud af byen væltede røgen pludselig
ud ved fødderne foran, forsædepassageren blev selvfølgelig beskyldt for at
have tabt cigaretten, hæld noget øl på, tram på måtten, der manglede ikke
gode råd, men vi måtte ud til sidst.
Det viste sig at være blæsermodstanden der var i gang at brænde ledningerne
af.

http://cgi.ebay.co.uk/Mk1%2FMk2-Mondeo-heater-resistor-pack-and-wiring_W0QQitemZ110461694809QQcmdZViewItemQQimsxq20091126?IMSfp=TL091126204005r4183

mvh
Alex Christensen

Fra : Stampe

Dato : 07-01-10 05:10

> [...]
> gode råd, men vi måtte ud til sidst.
> Det viste sig at være blæsermodstanden der var i gang at brænde

Jeg elsker at blive irettesat Det kunne jo være bilen ikke stod lige
uden for døren.. I går flippede det elektriske system helt ud og bilen
begyndte at låse dørene op og i, hvilket resulterede i at min kæreste fik
låst sig ude af bilen med nøglerne i tændingen - Gad vide om der er en
sammenhæng??

Mvh
Allan

Fra : alexbo

Dato : 07-01-10 10:23

"Stampe" skrev

> Jeg elsker at blive irettesat

Godt for jeg havde svaret på dit spørgsmål allerede inden du spurgte.

"der skulle du uden videre kunne se dimsen."
"Mener du at jeg kan se blæsermodstanden uden at jeg skal skille noget ad -
eller hvad?"

Uden videre betyder uden at skille noget ad.

>I går flippede det elektriske system helt ud og bilen begyndte at låse
>dørene op og i, hvilket resulterede i at min kæreste fik låst sig ude af
>bilen med nøglerne i tændingen - Gad vide om der er en sammenhæng??

Det tror jeg ikke, centrallåse flipper ud hvis de forhindres i at fungere
korrrekt, af frost f.eks.

Noget andet er at du til at starte med spurgte efter en orange mekaniker, og
jeg svarede på den fejl jeg tror der er, der er jo ikke helt sikkert at det
er sådan.
Som regel når modstanden er gået kan blæseren køre på højeste trin, det går
uden om modstanden, hvis det er tilfældet så er muligheden for en
modstandsfejl næsten 100%.

mvh
Alex Christensen