|
| Xenon er vejen frem Fra : Frank Leegaard |
Dato : 04-01-10 16:18 |
| | |
Mogens \(K\) (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 04-01-10 16:24 |
| | |
Bjørn J. (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 04-01-10 16:37 |
| | |
Mogens \(K\) (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 04-01-10 17:15 |
|
"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> Samtid er det også en fin detalje, når der svinges krafttigt til højre og
> venstre, at den store ring i dieselbrænderens lygter lyser fortorvet op !!
Har lige sendt dig en mail på ovenstående mail-adresse...
| |
Bjørn J. (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 04-01-10 17:36 |
|
"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:Zto0n.14239$U5.218090@newsb.telia.net...
> "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
>
>> Samtid er det også en fin detalje, når der svinges krafttigt til højre og
>> venstre, at den store ring i dieselbrænderens lygter lyser fortorvet op
>> !!
>
> Har lige sendt dig en mail på ovenstående mail-adresse...
Har lige svaret på den.
Min er en såkaldt LCI-model = af den sidste aftapning/faceliftet før der
kommer en ny ala den nye 5-serie sedan.
Ville ikke have den gamle version.
mvh/Bjørn J.
| |
Mogens \(K\) (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 04-01-10 17:59 |
|
"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4b421903$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Har lige svaret på den.
Tak
> Min er en såkaldt LCI-model
Baglysene f.eks.
http://forums.5series.net/lofiversion/index.php/t36460.html
> Ville ikke have den gamle version.
Så stor forskel er der vel heller ikke ellers?
| |
Bjørn J. (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 04-01-10 18:14 |
|
"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:H7p0n.14240$U5.218022@newsb.telia.net...
KLIP
> Baglysene f.eks.
> http://forums.5series.net/lofiversion/index.php/t36460.html
Jep: Life Cycle Impulse
>> Ville ikke have den gamle version.
>
> Så stor forskel er der vel heller ikke ellers?
Fronten.
Ydelsen.
Gearvælgeren.
Indretningen ved gearvælgeren mv.
Længst muligt på literen.
Og vel samtlige fejl og mangler rettet 112%..
Samtidig ville jeg ikke have en brugt bil med mere end 2 til tæt på 3 år på
bagen.
Den skal jo køre mindst lige så længe som den gamle Volvo gjorde (11 år).
mvh/Bjørn J.
| |
Bjørn J. (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 04-01-10 18:24 |
| | |
Mogens \(K\) (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 04-01-10 19:06 |
| | |
Bjørn J. (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 04-01-10 19:34 |
|
"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:a6q0n.14242$U5.218036@newsb.telia.net...
KLIP
>> Mogens, jeg fandt lige den her, så er du helt klar på forskellen mellem
>> den sidste LCI og den gamle model:
>> http://www.5series.net/information/2008_LCI_Detailed_Changes.pdf
>
> Af hjertet tak - lige i øjet !
...og det specielt, hvis man er bilsælger i UK..
mvh/Bjørn J.
| |
Mogens \(K\) (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 04-01-10 20:17 |
|
"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4b4234a4$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> ..og det specielt, hvis man er bilsælger i UK..
Gælder sikkert world wide...
| |
Bjørn J. (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 04-01-10 22:02 |
|
"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:E8r0n.14258$U5.218106@newsb.telia.net...
KLIP
>> ..og det specielt, hvis man er bilsælger i UK..
>
> Gælder sikkert world wide...
Det vil jeg helt klart tro.
mvh/Bjørn J.
| |
Mogens \(K\) (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 04-01-10 20:20 |
|
"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4b4221e6$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Så stor forskel er der vel heller ikke ellers?
> Længst muligt på literen.
"535d LCI" går faktisk markant længere på literen trods flere hk/nm:
www.hvorlangtpaaliteren.dk
| |
Bjørn J. (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 04-01-10 22:01 |
|
"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:rbr0n.14259$U5.218022@newsb.telia.net...
KLIP
>>> Så stor forskel er der vel heller ikke ellers?
>
>> Længst muligt på literen.
>
> "535d LCI" går faktisk markant længere på literen trods flere hk/nm:
> www.hvorlangtpaaliteren.dk
Jep, det er en ren sparemobil.
Jeg er inde i vanen med optankning omkring de 400 km og det er en ren svir,
når potten så tanken 20-25 liter for at være fyldt op igen.
mvh/Bjørn J.
| |
Mogens \(K\) (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 04-01-10 22:16 |
|
"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4b425710$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jep, det er en ren sparemobil.
> Jeg er inde i vanen med optankning omkring de 400 km og det er en ren
> svir, når potten så tanken 20-25 liter for at være fyldt op igen.
Prøv lige at træde lidt på den
Den nye 320d skulle gå 25 km/l. siger de på nettet.
Jeg har ikke selv læst noget om den endnu...
| |
Bjørn J. (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 04-01-10 22:21 |
|
"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:EUs0n.14266$U5.218116@newsb.telia.net...
KLIP
>> Jep, det er en ren sparemobil.
>> Jeg er inde i vanen med optankning omkring de 400 km og det er en ren
>> svir, når potten så tanken 20-25 liter for at være fyldt op igen.
>
> Prøv lige at træde lidt på den
Med klampen i bund, påstår de kloge, den skulle kunne gå omkring 12 km/L.
> Den nye 320d skulle gå 25 km/l. siger de på nettet.
> Jeg har ikke selv læst noget om den endnu...
520D LCI er opgivet til over 22 km/L, så det skal nok passe for en 320D på
motorvejen med dansk hastighed.
Det største grin er nu, en V50 ECO-børge må ikke trækken en trailer..så den
må være dømt ude i Hovedlandet...
mvh/Bjørn J.
| |
Mogens \(K\) (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 04-01-10 22:23 |
|
"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4b425bd0$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Med klampen i bund, påstår de kloge, den skulle kunne gå omkring 12 km/L.
He he...
>> Den nye 320d skulle gå 25 km/l. siger de på nettet.
>> Jeg har ikke selv læst noget om den endnu...
> 520D LCI er opgivet til over 22 km/L, så det skal nok passe for en 320D på
> motorvejen med dansk hastighed.
www.netcarshow.com/bmw/2010-320d_efficientdynamics/
> Det største grin er nu, en V50 ECO-børge må ikke trækken en trailer
Hva sku grunden være til det?
| |
Bjørn J. (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 04-01-10 22:28 |
|
"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:g%s0n.14268$U5.218149@newsb.telia.net...
KLIP
>> Det største grin er nu, en V50 ECO-børge må ikke trækken en trailer
>
> Hva sku grunden være til det?
De har nok sparet bremserne væk.
Den må trække 800 kg altså kun en havetrailer..
Se det selv på www.volvocars.dk og vælg 1.6D DrivE (der er 2 at vælge
imellem.
mvh/Bjørn J.
| |
Mogens \(K\) (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 04-01-10 22:36 |
|
"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4b425d4b$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> De har nok sparet bremserne væk.
> Den må trække 800 kg altså kun en havetrailer..
> Se det selv på www.volvocars.dk og vælg 1.6D DrivE (der er 2 at vælge
> imellem.
He he - jeg kører ALDRIG med trailer
| |
Bjørn J. (05-01-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 05-01-10 17:21 |
|
"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:ebt0n.14269$U5.218106@newsb.telia.net...
KLIP
> He he - jeg kører ALDRIG med trailer
Dieselbrænderen køre i dag UDEN trailer fra Vejle over Amager Strandvej,
videre til Christiansborggade, derfra til Farum og så hjem igen til Vejle.
Køretur ialt = 525 km
Forbrug ved overholdelse af danske hastighedsgrænser = 14,4 km/L
Det kan jeg vist ikke klage over..
mvh/Bjørn J.
| |
Klaus D. Mikkelsen (05-01-2010)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 05-01-10 17:38 |
|
"Bjørn J." skriver:
>
> Det kan jeg vist ikke klage over..
Det er faktisk ikke særligt økonomisk.
Det kan jeg holde i Touranen, der er aerodynamisk som en lukket dør og
vejer næsten 2 tons.
Men okay i forhold til skærgårdstraktoren er det jo fint.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf
| |
Bjørn J. (05-01-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 05-01-10 17:56 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4B436ADC.40D37235@du.kan.finde.den...
KLIP
>> Det kan jeg vist ikke klage over..
>
> Det er faktisk ikke særligt økonomisk.
O.k.
> Det kan jeg holde i Touranen, der er aerodynamisk som en lukket dør og
> vejer næsten 2 tons.
O.k., nu vejer dieselbrænderen jo kun 1.835 kg i forhold til en Touran.....
mvh/Bjørn J.
| |
Bjørn J. (05-01-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 05-01-10 18:02 |
|
"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4b436f0c$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
KLIP
>>> Det kan jeg vist ikke klage over..
>>
>> Det er faktisk ikke særligt økonomisk.
>
> O.k.
>
>> Det kan jeg holde i Touranen, der er aerodynamisk som en lukket dør og
>> vejer næsten 2 tons.
>
> O.k., nu vejer dieselbrænderen jo kun 1.835 kg i forhold til en
> Touran.....
....og så må jeg kun laste sølle 560 kg...............
mvh/Bjørn J.
| |
Klaus D. Mikkelsen (05-01-2010)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 05-01-10 18:02 |
|
"Bjørn J." skriver:
>
> O.k., nu vejer dieselbrænderen jo kun 1.835 kg i forhold til en Touran.....
Og er en smule mere areodynamisk udformet end den "kassevogn" jeg har.
Derfor undrer det mig at den ikke har gået længere på literen.
Anyhow, så smutter jeg en tur til Købehaunstrup i morgen, så skal jeg da
se efter, hvor langt den går på literen i morgen.....
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf
| |
Bjørn J. (05-01-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 05-01-10 18:03 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4B437084.BC89DA62@du.kan.finde.den...
KLIP
>> O.k., nu vejer dieselbrænderen jo kun 1.835 kg i forhold til en
>> Touran.....
>
> Og er en smule mere areodynamisk udformet end den "kassevogn" jeg har.
> Derfor undrer det mig at den ikke har gået længere på literen.
>
> Anyhow, så smutter jeg en tur til Købehaunstrup i morgen, så skal jeg da
> se efter, hvor langt den går på literen i morgen.....
Hvis du kører tom vogn, så er det ingen sag at slå mit forbrug.
Din potte er jo i småbørnsklassen....vægtmæssigt.....
mvh/Bjørn J.
| |
Klaus D. Mikkelsen (05-01-2010)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 05-01-10 21:19 |
|
"Bjørn J." skriver:
>
> Hvis du kører tom vogn, så er det ingen sag at slå mit forbrug.
Nu skrev jeg jo vægten klokken 17:37 - men okay, jeg kan godt lige
opfriske hukommelsen: Næsten 2 tons.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf
| |
Bjørn J. (05-01-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 05-01-10 21:53 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4B439EA1.C5DD9FB9@du.kan.finde.den...
KLIP
>> Hvis du kører tom vogn, så er det ingen sag at slå mit forbrug.
>
> Nu skrev jeg jo vægten klokken 17:37 - men okay, jeg kan godt lige
> opfriske hukommelsen: Næsten 2 tons.
Da bilen ikke vejer så meget, må man så konstatere, du har noget i
grisekassen.
Det burde enhver, der ikke interesserer sig for en VW Touran jo vide...
mvh/Bjørn J.
| |
Klaus D. Mikkelsen (05-01-2010)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 05-01-10 22:25 |
|
"Bjørn J." skriver:
>
> Da bilen ikke vejer så meget, må man så konstatere, du har noget i
> grisekassen.
Korrekt.
Det er jo en servicevogn jeg har, det vil sige masser af udstyr og
reservedel og en smule værktøj.....
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf
| |
Bjørn J. (05-01-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 05-01-10 23:00 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4B43AE26.6EBD1ADC@du.kan.finde.den...
KLIP
>> Da bilen ikke vejer så meget, må man så konstatere, du har noget i
>> grisekassen.
>
> Korrekt.
> Det er jo en servicevogn jeg har, det vil sige masser af udstyr og
> reservedel og en smule værktøj.....
Da min dieselpotte vejer mere i sig selv end din og samtidig gør dette fuld
lastet, har vi stadig nogen hundrede kilogram til forskel.
Jeg kører så ikke rundt med min potte som en servicevogn, men som
"lastvogn".
mvh/Bjørn J.
| |
Mogens \(K\) (05-01-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 05-01-10 18:28 |
|
"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4b436703$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Dieselbrænderen køre i dag UDEN trailer fra Vejle over Amager Strandvej,
> videre til Christiansborggade, derfra til Farum og så hjem igen til Vejle.
> Køretur ialt = 525 km
> Forbrug ved overholdelse af danske hastighedsgrænser = 14,4 km/L
> Det kan jeg vist ikke klage over..
Det er jo som min Leon, som i juleferien kørte 14,3 km/l.
Dit forbrug er næsten lig med normen kva hvorlangtpåliteren.dk
| |
Bjørn J. (05-01-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 05-01-10 18:41 |
|
"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:TEK0n.14305$U5.218210@newsb.telia.net...
KLIP
> Det er jo som min Leon, som i juleferien kørte 14,3 km/l.
> Dit forbrug er næsten lig med normen kva hvorlangtpåliteren.dk
Jeg er også meget tilfreds.
Nu glæder jeg mig til at se forbruget med "huset på slæb", men det sker
først senere i året.
Kan den blot køre 10 km/l er det 100% mere end T6.
mvh/Bjørn J
| |
Brian (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 04-01-10 17:17 |
| | |
Brian (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 04-01-10 17:26 |
|
"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen
> Det er helt klart også det stykke ekstraudstyr, jeg sætter mest pris på i
> hverdagen.
Glemte at smide et stykke tekst ind fra artiklen:
Bilistorganisationen gør i øvrigt også op med forestillingen om, at
xenonlygter blænder de modkørende.
"Det skyldes en psykologisk effekt, der gør, at mange bilister stirrer
direkte ind i den modkørendes lys. Men man skal kikke forbi lyskeglen,"
siger ADAC's testchef, Martin Ruhdorfer.
Man skulle tro at Herr Ruhdorfer læser med i gruppen
/Brian
| |
Mogens \(K\) (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 04-01-10 18:02 |
|
"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen
news:4b42174e$0$273$14726298@news.sunsite.dk...
> Bilistorganisationen gør i øvrigt også op med forestillingen om, at
> xenonlygter blænder de modkørende.
> "Det skyldes en psykologisk effekt, der gør, at mange bilister stirrer
> direkte ind i den modkørendes lys. Men man skal kikke forbi lyskeglen,"
> siger ADAC's testchef, Martin Ruhdorfer.
Men der ér mange xenon, der blænder - dels de eftermonterede udgaver og dels
de originale, hvor ejeren kører med dårligt indstillede xenon-lygter. Selvom
der er automatisk niveauregulering på lygterne, skal grundindstillingen
natruligvis være i orden.
Jég synes også, der er en større tendens til, at xenon lænder den
forankørende, som ligger i højre vognbane, hvor xenon-bilen kører i
venstre...
| |
Henrik B. (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 04-01-10 18:42 |
|
"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:Eap0n.14241$U5.218116@newsb.telia.net...
> ....og dels de originale, hvor ejeren kører med dårligt indstillede
> xenon-lygter. Selvom der er automatisk niveauregulering på lygterne, skal
> grundindstillingen natruligvis være i orden.
Ahhhh, dét er da vist yderst sjældent!? Hvordan mener du at skulle komme ud
af grundjustering?
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Mogens \(K\) (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 04-01-10 19:08 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4b4228a2$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Ahhhh, dét er da vist yderst sjældent!? Hvordan mener du at skulle komme
> ud af grundjustering?
Ja det sker jo eksempelvis, hvis lygten udskiftes, Henrik.
På min BMW 530d stod xenon-lygterne til eksempel en anelse for højt, da jeg
modtog bilen, men det klarede BMW naturligvis ifm. vognens i mit ejerskab
første serviceeftersyn i München...
| |
Henrik B. (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 04-01-10 19:16 |
|
"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:U7q0n.14243$U5.218094@newsb.telia.net...
> Ja det sker jo eksempelvis, hvis lygten udskiftes, Henrik.
Hvor tit sker det? Xenon sidder jo hovedsaligt på nyere biler. Og lygterne
skiftes vel for 95% vedkommende af et værksted, som selvf. laver korrekt
justering.
> På min BMW 530d stod xenon-lygterne til eksempel en anelse for højt, da
> jeg modtog bilen, men det klarede BMW naturligvis ifm. vognens i mit
> ejerskab første serviceeftersyn i München...
Jep, værkstedet kan ændre på det.
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Brian (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 04-01-10 19:14 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> Ahhhh, dét er da vist yderst sjældent!? Hvordan mener du at skulle komme
> ud af grundjustering?
Der er jo de samme justeringsmuligheder, som på en vanlig halogenlygte.
Ligeså vel som en halogenlygte kan komme ud af justering, kan en xenonlygte
vel også.
Sidst jeg havde bilen til service, havde de justeret forlygterne på eget
initiativ. De havde dog tjekket og justeret dem uden at bilen var startet,
hvor den automatiske regulering ikke er aktiv. Det gav en forkert
indstilling af lygterne - de var sat meget lavt.
/Brian
| |
Henrik B. (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 04-01-10 19:19 |
|
"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen
news:4b422fdd$0$275$14726298@news.sunsite.dk...
> Der er jo de samme justeringsmuligheder, som på en vanlig halogenlygte.
> Ligeså vel som en halogenlygte kan komme ud af justering, kan en
> xenonlygte vel også.
Det er jeg med på, men f.eks. på Saab 9-5 kan du skrue til du er blå i
hovedet. Hvis ikke du justerer med Tech-II testeren, så indstiller lygterne
sig til pre-justeringen. Med mindre du har skruet så meget på lygten at den
ikke længere kan ramme justeringen, og derfor går i fejltilstand.
> Sidst jeg havde bilen til service, havde de justeret forlygterne på eget
> initiativ. De havde dog tjekket og justeret dem uden at bilen var startet,
> hvor den automatiske regulering ikke er aktiv. Det gav en forkert
> indstilling af lygterne - de var sat meget lavt.
Ja, nogle bilfabrikanter vælger selvfølgelige den billige løsning, hvor
ejeren selv kan pille ved ting han ikke skal pille ved. )
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Brian (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 04-01-10 19:28 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> Det er jeg med på, men f.eks. på Saab 9-5 kan du skrue til du er blå i
> hovedet. Hvis ikke du justerer med Tech-II testeren, så indstiller
> lygterne sig til pre-justeringen. Med mindre du har skruet så meget på
> lygten at den ikke længere kan ramme justeringen, og derfor går i
> fejltilstand.
Hmm... så der er ingen uafhængig mekanisk justering på en 9-5 ?
Det var der på min 9-3SS
>> Sidst jeg havde bilen til service, havde de justeret forlygterne på eget
>> initiativ. De havde dog tjekket og justeret dem uden at bilen var
>> startet, hvor den automatiske regulering ikke er aktiv. Det gav en
>> forkert indstilling af lygterne - de var sat meget lavt.
>
> Ja, nogle bilfabrikanter vælger selvfølgelige den billige løsning, hvor
> ejeren selv kan pille ved ting han ikke skal pille ved. )
Nææ, men det lille justeringsinterval som reguleringen har at arbejde i, kan
du jo ikke bruge til at grundjustere lygten med.
/Brian
| |
Henrik B. (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 04-01-10 19:30 |
|
"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen
news:4b423312$0$283$14726298@news.sunsite.dk...
>> Det er jeg med på, men f.eks. på Saab 9-5 kan du skrue til du er blå i
>> hovedet. Hvis ikke du justerer med Tech-II testeren, så indstiller
>> lygterne sig til pre-justeringen. Med mindre du har skruet så meget på
>> lygten at den ikke længere kan ramme justeringen, og derfor går i
>> fejltilstand.
>
> Hmm... så der er ingen uafhængig mekanisk justering på en 9-5 ?
> Det var der på min 9-3SS
Nope. Det foregår ved at man justerer venstre forlygte v.h.a. Tech-II. Højre
justerer så ind efter den.
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Brian (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 04-01-10 19:50 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> Nope. Det foregår ved at man justerer venstre forlygte v.h.a. Tech-II.
> Højre justerer så ind efter den.
Herligt at nogen bilfabrikanter på den måde stavnsbinder deres kunder
/Brian
| |
Klaus D. Mikkelsen (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 04-01-10 19:52 |
|
Brian skriver:
>
> Herligt at nogen bilfabrikanter på den måde stavnsbinder deres kunder
Det er jo lige meget nu. Nu skal de vel til at gøre det på Fiattilac
værkstederne.
sådufjat
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf
| |
Brian (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 04-01-10 19:54 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
> Det er jo lige meget nu. Nu skal de vel til at gøre det på Fiattilac
> værkstederne.
Fik gudskelov solgt Saab'en i tide - det havde satme været en bet, at køre
vognen på sådan et værksted
/Brian
| |
Henrik B. (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 04-01-10 20:17 |
|
"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen
news:4b423958$0$281$14726298@news.sunsite.dk...
> Fik gudskelov solgt Saab'en i tide - det havde satme været en bet, at køre
> vognen på sådan et værksted
Mærkeligt argument egentlig. Der findes da seriøse værksteder, som driver en
forretning med en ordentlig moral!
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Henrik B. (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 04-01-10 20:16 |
|
"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen
news:4b42388c$0$271$14726298@news.sunsite.dk...
>> Nope. Det foregår ved at man justerer venstre forlygte v.h.a. Tech-II.
>> Højre justerer så ind efter den.
>
> Herligt at nogen bilfabrikanter på den måde stavnsbinder deres kunder
Næææh, det er i forvejen noget som et værksted bør foretage...
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Brian (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 04-01-10 20:40 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> Næææh, det er i forvejen noget som et værksted bør foretage...
Jow, men det er jo ikke alle værksteder der har en Tech-II...
/Brian
| |
Henrik B. (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 04-01-10 20:52 |
|
"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen
news:4b424474$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
>> Næææh, det er i forvejen noget som et værksted bør foretage...
>
> Jow, men det er jo ikke alle værksteder der har en Tech-II...
Korrekt.
Så må man holde sig til dem som ved noget om tingene. )
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Brian (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 04-01-10 19:10 |
|
"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> Men der ér mange xenon, der blænder - dels de eftermonterede udgaver og
> dels de originale, hvor ejeren kører med dårligt indstillede xenon-lygter.
> Selvom der er automatisk niveauregulering på lygterne, skal
> grundindstillingen natruligvis være i orden.
Det er klart - er grundjusteringen ikke i orden, vil de selvfølgelig blænde.
Eftermontering skal man bare holde sig helt fra, hvis det ikke kan gøres
ordentligt.
> Jég synes også, der er en større tendens til, at xenon lænder den
> forankørende, som ligger i højre vognbane, hvor xenon-bilen kører i
> venstre...
Tjoo, det har jeg aldrig lagt mærke til. Jeg bliver aldrig blændet af
bagfrakommende bilister, når spejlet selv blænder ned.
/Brian
| |
Mogens \(K\) (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 04-01-10 19:21 |
|
"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen
news:4b422eee$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
> Tjoo, det har jeg aldrig lagt mærke til. Jeg bliver aldrig blændet af
> bagfrakommende bilister, når spejlet selv blænder ned.
Jow, sån er min privatvogn også, men Leon'en er knapt så avanceret...
| |
Brian (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 04-01-10 19:29 |
|
"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> Jow, sån er min privatvogn også, men Leon'en er knapt så avanceret...
Hva dælen - jeg troede der var "vollausstattung" i alt du lader dig
transportere i
/Brian
| |
Mogens \(K\) (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 04-01-10 19:32 |
|
"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen
news:4b42336d$0$283$14726298@news.sunsite.dk...
> Hva dælen - jeg troede der var "vollausstattung" i alt du lader dig
> transportere i
Jow, der er krydset af i stort set alle rubrikker, men Leon FR åbner ikke
mulighed for et baksspejl med dén feature
| |
Henrik B. (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 04-01-10 19:35 |
|
"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:Juq0n.14248$U5.218114@newsb.telia.net...
>> Hva dælen - jeg troede der var "vollausstattung" i alt du lader dig
>> transportere i
>
> Jow, der er krydset af i stort set alle rubrikker, men Leon FR åbner ikke
> mulighed for et baksspejl med dén feature
Den er ellers en del af "teknik-pakken", som også indeholder regnsensor...
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Mogens \(K\) (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 04-01-10 19:48 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4b42350d$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Den er ellers en del af "teknik-pakken", som også indeholder regnsensor...
Kendtes ikke - dengang
| |
Henrik B. (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 04-01-10 19:32 |
|
"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen
news:4b42336d$0$283$14726298@news.sunsite.dk...
>> Jow, sån er min privatvogn også, men Leon'en er knapt så avanceret...
>
> Hva dælen - jeg troede der var "vollausstattung" i alt du lader dig
> transportere i
Det er der som regel også. Jeg har dog oplevet en situation, hvor Mogens
havde foretrukket at der ikke var vollausstattung. *LOL*
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Mogens \(K\) (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 04-01-10 19:36 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4b423457$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Det er der som regel også. Jeg har dog oplevet en situation, hvor Mogens
> havde foretrukket at der ikke var vollausstattung. *LOL*
Ja, og dét udstyr er pillet af igen :)
| |
Henrik B. (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 04-01-10 19:36 |
|
"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:Sxq0n.14249$U5.218160@newsb.telia.net...
>> Det er der som regel også. Jeg har dog oplevet en situation, hvor Mogens
>> havde foretrukket at der ikke var vollausstattung. *LOL*
>
> Ja, og dét udstyr er pillet af igen :)
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Brian (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 04-01-10 19:51 |
|
"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
>> Det er der som regel også. Jeg har dog oplevet en situation, hvor Mogens
>> havde foretrukket at der ikke var vollausstattung. *LOL*
>
> Ja, og dét udstyr er pillet af igen :)
Hmm... er det ikke ufint at skrive den slags, uden nærmere forklaring ?
/Brian
| |
Mogens \(K\) (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 04-01-10 19:58 |
|
"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen
news:4b4238bd$0$271$14726298@news.sunsite.dk...
> Hmm... er det ikke ufint at skrive den slags, uden nærmere forklaring ?
Komfort -> ruder
(rudeautomatik pr fjernbetjening - nøgle)
| |
Brian (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 04-01-10 20:16 |
|
"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> Komfort -> ruder
> (rudeautomatik pr fjernbetjening - nøgle)
Nåja - det emne har du vidst rundet en gang eller to.
/Brian
| |
Henrik B. (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 04-01-10 20:18 |
|
"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:GSq0n.14255$U5.217867@newsb.telia.net...
>> Hmm... er det ikke ufint at skrive den slags, uden nærmere forklaring ?
>
> Komfort -> ruder
> (rudeautomatik pr fjernbetjening - nøgle)
Naaahh, det var nu ikke dét feature jeg tænkte på. Men derimod noget med en
5-serie Bimmer og nogle elektriske nakkestøtter, som var i vejen. )
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Mogens \(K\) (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 04-01-10 20:21 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4b423f07$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Naaahh, det var nu ikke dét feature jeg tænkte på. Men derimod noget med
> en 5-serie Bimmer og nogle elektriske nakkestøtter, som var i vejen. )
OK - dét husker jeg så ikke var noget problem...
| |
Henrik B. (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 04-01-10 20:53 |
|
"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:Rcr0n.14260$U5.218133@newsb.telia.net...
>> Naaahh, det var nu ikke dét feature jeg tænkte på. Men derimod noget med
>> en 5-serie Bimmer og nogle elektriske nakkestøtter, som var i vejen.
>> )
>
> OK - dét husker jeg så ikke var noget problem...
Det havde været nemmer, hvis vi (du) havde kunnet afmontere nakkestøtten på
passagerstolen. Du prøvede, men konkludere at det ikke lod sig gøre, p.g.a.
elektronikken.
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Mogens \(K\) (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 04-01-10 21:05 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4b42473c$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Det havde været nemmer, hvis vi (du) havde kunnet afmontere nakkestøtten
> på passagerstolen. Du prøvede, men konkludere at det ikke lod sig gøre,
> p.g.a. elektronikken.
HA - nu ved jeg, hvad du mener
| |
Bjørn J. (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 04-01-10 22:05 |
|
"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:HRr0n.14262$U5.218110@newsb.telia.net...
KLIP
>> Det havde været nemmer, hvis vi (du) havde kunnet afmontere nakkestøtten
>> på passagerstolen. Du prøvede, men konkludere at det ikke lod sig gøre,
>> p.g.a. elektronikken.
>
> HA - nu ved jeg, hvad du mener
Det er jo samme sikkerhedsniveau som i en Volvo..
mvh/Bjørn J.
| |
Henrik B. (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 04-01-10 22:48 |
|
"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4b4257e1$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> HA - nu ved jeg, hvad du mener
>
> Det er jo samme sikkerhedsniveau som i en Volvo..
Skudt forbi - har intet med sikkerhedsniveau at gøre... )
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Mogens \(K\) (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 04-01-10 22:55 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4b426225$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Skudt forbi - har intet med sikkerhedsniveau at gøre... )
Nej det var en lang last, der var problemet, idet jeg skulle køre en del km
og helst ville ha bagklappen lukket
| |
Bjørn J. (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 04-01-10 23:01 |
|
"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:Zst0n.14270$U5.218087@newsb.telia.net...
KLIP
>> Skudt forbi - har intet med sikkerhedsniveau at gøre... )
>
> Nej det var en lang last, der var problemet, idet jeg skulle køre en del
> km og helst ville ha bagklappen lukket
He he..
Så i øvrigt lige Topgear.
Her havde tosserne arrangeret en eco-test mellem en Prius og en M3.
Prius'n skulle køre så stærkt som muligt rundt på banen og M3 skulle bare
ligge i baghjul.
Hvem mon kørte længst på literen ?..
mvh/Bjørn J.
| |
Henrik B. (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 04-01-10 23:06 |
|
"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4b426512$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Her havde tosserne arrangeret en eco-test mellem en Prius og en M3.
>
> Prius'n skulle køre så stærkt som muligt rundt på banen og M3 skulle bare
> ligge i baghjul.
>
> Hvem mon kørte længst på literen ?..
Ændrer ikke ved at M3'eren taber håbløst i byen. )
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Bjørn J. (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 04-01-10 23:20 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4b426687$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
KLIP
>> Her havde tosserne arrangeret en eco-test mellem en Prius og en M3.
>>
>> Prius'n skulle køre så stærkt som muligt rundt på banen og M3 skulle bare
>> ligge i baghjul.
>>
>> Hvem mon kørte længst på literen ?..
>
> Ændrer ikke ved at M3'eren taber håbløst i byen. )
Nope, at en Prius så i sin tilbliven forurener mere end en M3 i hele dens
levetid, det undlader eco-tripperne helt at fortælle.
Den bil er ganske enkelt aldeles umoralsk..
mvh/Bjørn J.
| |
Henrik B. (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 04-01-10 23:28 |
|
"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4b426988$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Nope, at en Prius så i sin tilbliven forurener mere end en M3 i hele dens
> levetid, det undlader eco-tripperne helt at fortælle.
Er det noget Clarckson har bildt dig ind?
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Bjørn J. (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 04-01-10 23:36 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4b426b97$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
KLIP
>> Nope, at en Prius så i sin tilbliven forurener mere end en M3 i hele dens
>> levetid, det undlader eco-tripperne helt at fortælle.
>
> Er det noget Clarckson har bildt dig ind?
Batterierne er jo noget værre skummelt noget som er en stor belastning for
"minjøet".
Nej, lad os få noget atomkraft og så skifte over til brintpotter...;)
mvh/Bjørn J.
| |
Henrik B. (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 04-01-10 23:46 |
|
"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4b426d69$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Nej, lad os få noget atomkraft og så skifte over til brintpotter...;)
Jep, og smide affaldet ud i rummet....
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Armand (05-01-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 05-01-10 17:38 |
|
Henrik B. skrev:
> "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b426d69$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Nej, lad os få noget atomkraft og så skifte over til brintpotter...;)
>
> Jep, og smide affaldet ud i rummet....
>
Lige netop dér bliver bly(!) batteri-rester nok noget af det dyreste at
slippe af med
--
Armand.
| |
|
|