Xenon er vejen frem
Fra : Frank Leegaard

Dato : 04-01-10 16:18

http://bil.guide.dk/Organisationer/Sikkerhed/Tilbeh%C3%B8r/Luksus/Test_Xenonlys_giver_sikrere_k%C3%B8rsel_1932182#0

Note til Henrik B;

"Til gengæld giver xenonlygterne i Mercedesen kun en anelse bedre lys end
lygterne i Skoda Superb, selv om Mercedes-lygterne koster 700 euro mere end
Skoda-lygterne. Det er dog Mercedes-lygterne, der er testens vinder. "

--
- Frank

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 04-01-10 16:24

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> http://bil.guide.dk/Organisationer/Sikkerhed/Tilbeh%C3%B8r/Luksus/Test_Xenonlys_giver_sikrere_k%C3%B8rsel_1932182#0

Jep - I know. Især sammen med kurvelysautomatikken er det jo helt genialt på
min Leon !

Fra : Bjørn J.

Dato : 04-01-10 16:37

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jep - I know. Især sammen med kurvelysautomatikken er det jo helt genialt
> på min Leon !

Jeg giver dig helt ret.

Samtid er det også en fin detalje, når der svinges krafttigt til højre og
venstre, at den store ring i dieselbrænderens lygter lyser fortorvet op !!

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 04-01-10 17:15

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Samtid er det også en fin detalje, når der svinges krafttigt til højre og
> venstre, at den store ring i dieselbrænderens lygter lyser fortorvet op !!

Har lige sendt dig en mail på ovenstående mail-adresse...

Fra : Bjørn J.

Dato : 04-01-10 17:36

> Har lige sendt dig en mail på ovenstående mail-adresse...

Har lige svaret på den.

Min er en såkaldt LCI-model = af den sidste aftapning/faceliftet før der
kommer en ny ala den nye 5-serie sedan.

Ville ikke have den gamle version.

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 04-01-10 17:59

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Har lige svaret på den.

Tak

> Min er en såkaldt LCI-model

Baglysene f.eks.
http://forums.5series.net/lofiversion/index.php/t36460.html

> Ville ikke have den gamle version.

Så stor forskel er der vel heller ikke ellers?

Fra : Bjørn J.

Dato : 04-01-10 18:14

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Baglysene f.eks.
> http://forums.5series.net/lofiversion/index.php/t36460.html

Jep: Life Cycle Impulse

> Så stor forskel er der vel heller ikke ellers?

Fronten.
Ydelsen.
Gearvælgeren.
Indretningen ved gearvælgeren mv.
Længst muligt på literen.
Og vel samtlige fejl og mangler rettet 112%..

Samtidig ville jeg ikke have en brugt bil med mere end 2 til tæt på 3 år på
bagen.

Den skal jo køre mindst lige så længe som den gamle Volvo gjorde (11 år).

mvh/Bjørn J.

Fra : Bjørn J.

Dato : 04-01-10 18:24

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

Mogens, jeg fandt lige den her, så er du helt klar på forskellen mellem den
sidste LCI og den gamle model:

http://www.5series.net/information/2008_LCI_Detailed_Changes.pdf

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 04-01-10 19:06

> Mogens, jeg fandt lige den her, så er du helt klar på forskellen mellem
> den sidste LCI og den gamle model:
> http://www.5series.net/information/2008_LCI_Detailed_Changes.pdf

Af hjertet tak - lige i øjet !

Fra : Bjørn J.

Dato : 04-01-10 19:34

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Af hjertet tak - lige i øjet !

...og det specielt, hvis man er bilsælger i UK..

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 04-01-10 20:17

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> ..og det specielt, hvis man er bilsælger i UK..

Gælder sikkert world wide...

Fra : Bjørn J.

Dato : 04-01-10 22:02

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Gælder sikkert world wide...

Det vil jeg helt klart tro.

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 04-01-10 20:20

> Længst muligt på literen.

"535d LCI" går faktisk markant længere på literen trods flere hk/nm:
www.hvorlangtpaaliteren.dk

Fra : Bjørn J.

Dato : 04-01-10 22:01

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> "535d LCI" går faktisk markant længere på literen trods flere hk/nm:
> www.hvorlangtpaaliteren.dk

Jep, det er en ren sparemobil.

Jeg er inde i vanen med optankning omkring de 400 km og det er en ren svir,
når potten så tanken 20-25 liter for at være fyldt op igen.

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 04-01-10 22:16

> [...]

> Jeg er inde i vanen med optankning omkring de 400 km og det er en ren
> svir, når potten så tanken 20-25 liter for at være fyldt op igen.

Prøv lige at træde lidt på den

Den nye 320d skulle gå 25 km/l. siger de på nettet.
Jeg har ikke selv læst noget om den endnu...

Fra : Bjørn J.

Dato : 04-01-10 22:21

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Prøv lige at træde lidt på den

Med klampen i bund, påstår de kloge, den skulle kunne gå omkring 12 km/L.

> Den nye 320d skulle gå 25 km/l. siger de på nettet.
> Jeg har ikke selv læst noget om den endnu...

520D LCI er opgivet til over 22 km/L, så det skal nok passe for en 320D på
motorvejen med dansk hastighed.

Det største grin er nu, en V50 ECO-børge må ikke trækken en trailer..så den
må være dømt ude i Hovedlandet...

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 04-01-10 22:23

> Med klampen i bund, påstår de kloge, den skulle kunne gå omkring 12 km/L.

He he...

www.netcarshow.com/bmw/2010-320d_efficientdynamics/

> Det største grin er nu, en V50 ECO-børge må ikke trækken en trailer

Hva sku grunden være til det?

Fra : Bjørn J.

Dato : 04-01-10 22:28

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hva sku grunden være til det?

De har nok sparet bremserne væk.

Den må trække 800 kg altså kun en havetrailer..

Se det selv på www.volvocars.dk og vælg 1.6D DrivE (der er 2 at vælge
imellem.

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 04-01-10 22:36

> De har nok sparet bremserne væk.
> Den må trække 800 kg altså kun en havetrailer..
> Se det selv på www.volvocars.dk og vælg 1.6D DrivE (der er 2 at vælge
> imellem.

He he - jeg kører ALDRIG med trailer

Fra : Bjørn J.

Dato : 05-01-10 17:21

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> He he - jeg kører ALDRIG med trailer

Dieselbrænderen køre i dag UDEN trailer fra Vejle over Amager Strandvej,
videre til Christiansborggade, derfra til Farum og så hjem igen til Vejle.

Køretur ialt = 525 km

Forbrug ved overholdelse af danske hastighedsgrænser = 14,4 km/L

Det kan jeg vist ikke klage over..

mvh/Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-01-10 17:38

"Bjørn J." skriver:

> Det kan jeg vist ikke klage over..

Det er faktisk ikke særligt økonomisk.

Det kan jeg holde i Touranen, der er aerodynamisk som en lukket dør og
vejer næsten 2 tons.

Men okay i forhold til skærgårdstraktoren er det jo fint.

Klaus

Fra : Bjørn J.

Dato : 05-01-10 17:56

KLIP

> Det er faktisk ikke særligt økonomisk.

O.k.

> Det kan jeg holde i Touranen, der er aerodynamisk som en lukket dør og
> vejer næsten 2 tons.

O.k., nu vejer dieselbrænderen jo kun 1.835 kg i forhold til en Touran.....

mvh/Bjørn J.

Fra : Bjørn J.

Dato : 05-01-10 18:02

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> O.k.

> O.k., nu vejer dieselbrænderen jo kun 1.835 kg i forhold til en
> Touran.....

....og så må jeg kun laste sølle 560 kg...............

mvh/Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-01-10 18:02

"Bjørn J." skriver:

> O.k., nu vejer dieselbrænderen jo kun 1.835 kg i forhold til en Touran.....

Og er en smule mere areodynamisk udformet end den "kassevogn" jeg har.
Derfor undrer det mig at den ikke har gået længere på literen.

Anyhow, så smutter jeg en tur til Købehaunstrup i morgen, så skal jeg da
se efter, hvor langt den går på literen i morgen.....

Klaus

Fra : Bjørn J.

Dato : 05-01-10 18:03

KLIP

> [...]
>
> Anyhow, så smutter jeg en tur til Købehaunstrup i morgen, så skal jeg da
> se efter, hvor langt den går på literen i morgen.....

Hvis du kører tom vogn, så er det ingen sag at slå mit forbrug.

Din potte er jo i småbørnsklassen....vægtmæssigt.....

mvh/Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-01-10 21:19

"Bjørn J." skriver:

> Hvis du kører tom vogn, så er det ingen sag at slå mit forbrug.

Nu skrev jeg jo vægten klokken 17:37 - men okay, jeg kan godt lige
opfriske hukommelsen: Næsten 2 tons.

Klaus

Fra : Bjørn J.

Dato : 05-01-10 21:53

KLIP

> Nu skrev jeg jo vægten klokken 17:37 - men okay, jeg kan godt lige
> opfriske hukommelsen: Næsten 2 tons.

Da bilen ikke vejer så meget, må man så konstatere, du har noget i
grisekassen.

Det burde enhver, der ikke interesserer sig for en VW Touran jo vide...

mvh/Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-01-10 22:25

"Bjørn J." skriver:

> Da bilen ikke vejer så meget, må man så konstatere, du har noget i
> grisekassen.

Korrekt.
Det er jo en servicevogn jeg har, det vil sige masser af udstyr og
reservedel og en smule værktøj.....

Klaus

Fra : Bjørn J.

Dato : 05-01-10 23:00

KLIP

> Korrekt.
> Det er jo en servicevogn jeg har, det vil sige masser af udstyr og
> reservedel og en smule værktøj.....

Da min dieselpotte vejer mere i sig selv end din og samtidig gør dette fuld
lastet, har vi stadig nogen hundrede kilogram til forskel.

Jeg kører så ikke rundt med min potte som en servicevogn, men som
"lastvogn".

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 05-01-10 18:28

> [...]

> Køretur ialt = 525 km
> Forbrug ved overholdelse af danske hastighedsgrænser = 14,4 km/L

Det er jo som min Leon, som i juleferien kørte 14,3 km/l.
Dit forbrug er næsten lig med normen kva hvorlangtpåliteren.dk

Fra : Bjørn J.

Dato : 05-01-10 18:41

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er jo som min Leon, som i juleferien kørte 14,3 km/l.
> Dit forbrug er næsten lig med normen kva hvorlangtpåliteren.dk

Jeg er også meget tilfreds.

Nu glæder jeg mig til at se forbruget med "huset på slæb", men det sker
først senere i året.

Kan den blot køre 10 km/l er det 100% mere end T6.

mvh/Bjørn J

Fra : Brian

Dato : 04-01-10 17:17

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> http://bil.guide.dk/Organisationer/Sikkerhed/Tilbeh%C3%B8r/Luksus/Test_Xenonlys_giver_sikrere_k%C3%B8rsel_1932182#0

Det er helt klart også det stykke ekstraudstyr, jeg sætter mest pris på i
hverdagen.

/Brian

Fra : Brian

Dato : 04-01-10 17:26

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> Det er helt klart også det stykke ekstraudstyr, jeg sætter mest pris på i
> hverdagen.

Glemte at smide et stykke tekst ind fra artiklen:

Bilistorganisationen gør i øvrigt også op med forestillingen om, at
xenonlygter blænder de modkørende.
"Det skyldes en psykologisk effekt, der gør, at mange bilister stirrer
direkte ind i den modkørendes lys. Men man skal kikke forbi lyskeglen,"
siger ADAC's testchef, Martin Ruhdorfer.

Man skulle tro at Herr Ruhdorfer læser med i gruppen

/Brian

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 04-01-10 18:02

> [...]
> direkte ind i den modkørendes lys. Men man skal kikke forbi lyskeglen,"
> siger ADAC's testchef, Martin Ruhdorfer.

Men der ér mange xenon, der blænder - dels de eftermonterede udgaver og dels
de originale, hvor ejeren kører med dårligt indstillede xenon-lygter. Selvom
der er automatisk niveauregulering på lygterne, skal grundindstillingen
natruligvis være i orden.

Jég synes også, der er en større tendens til, at xenon lænder den
forankørende, som ligger i højre vognbane, hvor xenon-bilen kører i
venstre...

Fra : Henrik B.

Dato : 04-01-10 18:42

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> ....og dels de originale, hvor ejeren kører med dårligt indstillede
> xenon-lygter. Selvom der er automatisk niveauregulering på lygterne, skal
> grundindstillingen natruligvis være i orden.

Ahhhh, dét er da vist yderst sjældent!? Hvordan mener du at skulle komme ud
af grundjustering?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 04-01-10 19:08

> Ahhhh, dét er da vist yderst sjældent!? Hvordan mener du at skulle komme
> ud af grundjustering?

Ja det sker jo eksempelvis, hvis lygten udskiftes, Henrik.

På min BMW 530d stod xenon-lygterne til eksempel en anelse for højt, da jeg
modtog bilen, men det klarede BMW naturligvis ifm. vognens i mit ejerskab
første serviceeftersyn i München...

Fra : Henrik B.

Dato : 04-01-10 19:16

> Ja det sker jo eksempelvis, hvis lygten udskiftes, Henrik.

Hvor tit sker det? Xenon sidder jo hovedsaligt på nyere biler. Og lygterne
skiftes vel for 95% vedkommende af et værksted, som selvf. laver korrekt
justering.

> På min BMW 530d stod xenon-lygterne til eksempel en anelse for højt, da
> jeg modtog bilen, men det klarede BMW naturligvis ifm. vognens i mit
> ejerskab første serviceeftersyn i München...

Jep, værkstedet kan ændre på det.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Brian

Dato : 04-01-10 19:14

> Ahhhh, dét er da vist yderst sjældent!? Hvordan mener du at skulle komme
> ud af grundjustering?

Der er jo de samme justeringsmuligheder, som på en vanlig halogenlygte.
Ligeså vel som en halogenlygte kan komme ud af justering, kan en xenonlygte
vel også.

Sidst jeg havde bilen til service, havde de justeret forlygterne på eget
initiativ. De havde dog tjekket og justeret dem uden at bilen var startet,
hvor den automatiske regulering ikke er aktiv. Det gav en forkert
indstilling af lygterne - de var sat meget lavt.

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 04-01-10 19:19

> Der er jo de samme justeringsmuligheder, som på en vanlig halogenlygte.
> Ligeså vel som en halogenlygte kan komme ud af justering, kan en
> xenonlygte vel også.

Det er jeg med på, men f.eks. på Saab 9-5 kan du skrue til du er blå i
hovedet. Hvis ikke du justerer med Tech-II testeren, så indstiller lygterne
sig til pre-justeringen. Med mindre du har skruet så meget på lygten at den
ikke længere kan ramme justeringen, og derfor går i fejltilstand.

> [...]
> hvor den automatiske regulering ikke er aktiv. Det gav en forkert
> indstilling af lygterne - de var sat meget lavt.

Ja, nogle bilfabrikanter vælger selvfølgelige den billige løsning, hvor
ejeren selv kan pille ved ting han ikke skal pille ved. )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Brian

Dato : 04-01-10 19:28

> [...]
> lygterne sig til pre-justeringen. Med mindre du har skruet så meget på
> lygten at den ikke længere kan ramme justeringen, og derfor går i

Hmm... så der er ingen uafhængig mekanisk justering på en 9-5 ?
Det var der på min 9-3SS

> Ja, nogle bilfabrikanter vælger selvfølgelige den billige løsning, hvor
> ejeren selv kan pille ved ting han ikke skal pille ved. )

Nææ, men det lille justeringsinterval som reguleringen har at arbejde i, kan
du jo ikke bruge til at grundjustere lygten med.

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 04-01-10 19:30

> Hmm... så der er ingen uafhængig mekanisk justering på en 9-5 ?
> Det var der på min 9-3SS

Nope. Det foregår ved at man justerer venstre forlygte v.h.a. Tech-II. Højre
justerer så ind efter den.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Brian

Dato : 04-01-10 19:50

> Nope. Det foregår ved at man justerer venstre forlygte v.h.a. Tech-II.
> Højre justerer så ind efter den.

Herligt at nogen bilfabrikanter på den måde stavnsbinder deres kunder

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-01-10 19:52

Brian skriver:

> Herligt at nogen bilfabrikanter på den måde stavnsbinder deres kunder

Det er jo lige meget nu. Nu skal de vel til at gøre det på Fiattilac
værkstederne.

sådufjat

Klaus

Fra : Brian

Dato : 04-01-10 19:54

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> Det er jo lige meget nu. Nu skal de vel til at gøre det på Fiattilac
> værkstederne.

Fik gudskelov solgt Saab'en i tide - det havde satme været en bet, at køre
vognen på sådan et værksted

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 04-01-10 20:17

> Fik gudskelov solgt Saab'en i tide - det havde satme været en bet, at køre
> vognen på sådan et værksted

Mærkeligt argument egentlig. Der findes da seriøse værksteder, som driver en
forretning med en ordentlig moral!

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 04-01-10 20:16

> Herligt at nogen bilfabrikanter på den måde stavnsbinder deres kunder

Næææh, det er i forvejen noget som et værksted bør foretage...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Brian

Dato : 04-01-10 20:40

> Næææh, det er i forvejen noget som et værksted bør foretage...

Jow, men det er jo ikke alle værksteder der har en Tech-II...

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 04-01-10 20:52

> Jow, men det er jo ikke alle værksteder der har en Tech-II...

Korrekt.
Så må man holde sig til dem som ved noget om tingene. )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Brian

Dato : 04-01-10 19:10

> [...]

> Selvom der er automatisk niveauregulering på lygterne, skal
> grundindstillingen natruligvis være i orden.

Det er klart - er grundjusteringen ikke i orden, vil de selvfølgelig blænde.
Eftermontering skal man bare holde sig helt fra, hvis det ikke kan gøres
ordentligt.

> Jég synes også, der er en større tendens til, at xenon lænder den
> forankørende, som ligger i højre vognbane, hvor xenon-bilen kører i
> venstre...

Tjoo, det har jeg aldrig lagt mærke til. Jeg bliver aldrig blændet af
bagfrakommende bilister, når spejlet selv blænder ned.

/Brian

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 04-01-10 19:21

> Tjoo, det har jeg aldrig lagt mærke til. Jeg bliver aldrig blændet af
> bagfrakommende bilister, når spejlet selv blænder ned.

Jow, sån er min privatvogn også, men Leon'en er knapt så avanceret...

Fra : Brian

Dato : 04-01-10 19:29

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> Jow, sån er min privatvogn også, men Leon'en er knapt så avanceret...

Hva dælen - jeg troede der var "vollausstattung" i alt du lader dig
transportere i

/Brian

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 04-01-10 19:32

> Hva dælen - jeg troede der var "vollausstattung" i alt du lader dig
> transportere i

Jow, der er krydset af i stort set alle rubrikker, men Leon FR åbner ikke
mulighed for et baksspejl med dén feature

Fra : Henrik B.

Dato : 04-01-10 19:35

> Jow, der er krydset af i stort set alle rubrikker, men Leon FR åbner ikke
> mulighed for et baksspejl med dén feature

Den er ellers en del af "teknik-pakken", som også indeholder regnsensor...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 04-01-10 19:48

> Den er ellers en del af "teknik-pakken", som også indeholder regnsensor...

Kendtes ikke - dengang

Fra : Henrik B.

Dato : 04-01-10 19:32

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> Hva dælen - jeg troede der var "vollausstattung" i alt du lader dig
> transportere i

Det er der som regel også. Jeg har dog oplevet en situation, hvor Mogens
havde foretrukket at der ikke var vollausstattung. *LOL*

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 04-01-10 19:36

> Det er der som regel også. Jeg har dog oplevet en situation, hvor Mogens
> havde foretrukket at der ikke var vollausstattung. *LOL*

Ja, og dét udstyr er pillet af igen :)

Fra : Henrik B.

Dato : 04-01-10 19:36

Fra : Brian

Dato : 04-01-10 19:51

> Ja, og dét udstyr er pillet af igen :)

Hmm... er det ikke ufint at skrive den slags, uden nærmere forklaring ?

/Brian

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 04-01-10 19:58

> Hmm... er det ikke ufint at skrive den slags, uden nærmere forklaring ?

Komfort -> ruder
(rudeautomatik pr fjernbetjening - nøgle)

Fra : Brian

Dato : 04-01-10 20:16

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> Komfort -> ruder
> (rudeautomatik pr fjernbetjening - nøgle)

Nåja - det emne har du vidst rundet en gang eller to.

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 04-01-10 20:18

> Komfort -> ruder
> (rudeautomatik pr fjernbetjening - nøgle)

Naaahh, det var nu ikke dét feature jeg tænkte på. Men derimod noget med en
5-serie Bimmer og nogle elektriske nakkestøtter, som var i vejen. )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 04-01-10 20:21

> Naaahh, det var nu ikke dét feature jeg tænkte på. Men derimod noget med
> en 5-serie Bimmer og nogle elektriske nakkestøtter, som var i vejen. )

OK - dét husker jeg så ikke var noget problem...

Fra : Henrik B.

Dato : 04-01-10 20:53

> OK - dét husker jeg så ikke var noget problem...

Det havde været nemmer, hvis vi (du) havde kunnet afmontere nakkestøtten på
passagerstolen. Du prøvede, men konkludere at det ikke lod sig gøre, p.g.a.
elektronikken.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 04-01-10 21:05

> Det havde været nemmer, hvis vi (du) havde kunnet afmontere nakkestøtten
> på passagerstolen. Du prøvede, men konkludere at det ikke lod sig gøre,
> p.g.a. elektronikken.

HA - nu ved jeg, hvad du mener

Fra : Bjørn J.

Dato : 04-01-10 22:05

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> HA - nu ved jeg, hvad du mener

Det er jo samme sikkerhedsniveau som i en Volvo..

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 04-01-10 22:48

> Det er jo samme sikkerhedsniveau som i en Volvo..

Skudt forbi - har intet med sikkerhedsniveau at gøre... )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 04-01-10 22:55

> Skudt forbi - har intet med sikkerhedsniveau at gøre... )

Nej det var en lang last, der var problemet, idet jeg skulle køre en del km
og helst ville ha bagklappen lukket

Fra : Bjørn J.

Dato : 04-01-10 23:01

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej det var en lang last, der var problemet, idet jeg skulle køre en del
> km og helst ville ha bagklappen lukket

He he..

Så i øvrigt lige Topgear.

Her havde tosserne arrangeret en eco-test mellem en Prius og en M3.

Prius'n skulle køre så stærkt som muligt rundt på banen og M3 skulle bare
ligge i baghjul.

Hvem mon kørte længst på literen ?..

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 04-01-10 23:06

> [...]

> Her havde tosserne arrangeret en eco-test mellem en Prius og en M3.
>
> Prius'n skulle køre så stærkt som muligt rundt på banen og M3 skulle bare

Ændrer ikke ved at M3'eren taber håbløst i byen. )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Bjørn J.

Dato : 04-01-10 23:20

KLIP

> Ændrer ikke ved at M3'eren taber håbløst i byen. )

Nope, at en Prius så i sin tilbliven forurener mere end en M3 i hele dens
levetid, det undlader eco-tripperne helt at fortælle.

Den bil er ganske enkelt aldeles umoralsk..

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 04-01-10 23:28

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Nope, at en Prius så i sin tilbliven forurener mere end en M3 i hele dens
> levetid, det undlader eco-tripperne helt at fortælle.

Er det noget Clarckson har bildt dig ind?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Bjørn J.

Dato : 04-01-10 23:36

KLIP

> Er det noget Clarckson har bildt dig ind?

Batterierne er jo noget værre skummelt noget som er en stor belastning for
"minjøet".

Nej, lad os få noget atomkraft og så skifte over til brintpotter...;)

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 04-01-10 23:46

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Nej, lad os få noget atomkraft og så skifte over til brintpotter...;)

Jep, og smide affaldet ud i rummet....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Armand

Dato : 05-01-10 17:38

Henrik B. skrev:
> "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Jep, og smide affaldet ud i rummet....

Lige netop dér bliver bly(!) batteri-rester nok noget af det dyreste at
slippe af med

--
Armand.