Peugeot 307 HDI, batteri
Fra : TG

Dato : 01-01-10 07:57

Hej

Jeg har en mistanke om at batteriet på min 307 HDI'er er ved at være
udtjent, den har i hvert tilfælde svært ved at holde strømmen i mere
end 2-3 dage. Og da den står med det originale batteri efter 5 år og
120kkm, er det vel ikke helt utænkeligt...

Næste problem er så at finde ud af hvilket batteri der skal til, jeg
synes ikke at jeg kan finde nogle specifikationerne på det i
instruktionsbogen. Efter lidt søgning på google ser det ud til at det
skal være på 63 Ah, jeg synes bare ikke det lyder af ret meget til en
diesel, kan det passe?

Er der nogen der ved hvilke sepcifikationer, batteriet skal have?
Kapacitet?
Start-strøm?
Dimensioner?
Pol-størrelser? (Er det standard?)

Og hvad vil I anbefale?

/TG

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 01-01-10 16:05

TG sendte dette med sin computer:
> [...]
> diesel, kan det passe?
>
> Er der nogen der ved hvilke sepcifikationer, batteriet skal have?

Personligt ville jeg købe et batteri i nærmeste Bilka; købte dog et
fint og dyrt hos Toyota sidst.

Køb et batteri der lige kan være der og skel lidt til Ah; tjek dog at
polerne passer mht + / - samt at de er runde og ikke flade (hvis det er
dét)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-10 16:48

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message
> [...]
>
> Køb et batteri der lige kan være der og skel lidt til Ah; tjek dog at
> polerne passer mht + / - samt at de er runde og ikke flade (hvis det er
(Ikke kun kan +/- vøre byttet om, de kan vel også være placeres på det
forkerte led at et rektagulær batteri... eller i samme ende... men det kan
godt være det er mest sandsynligt på lidt større)

Vi købte også et til peugeotten i A-Z for 2 år siden, det har da overlevet
denne vinter også, dog har det være lidt hårdt da det har været koldt og den
bliver brugt en del til små ture etc...

Kasper

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 01-01-10 16:52

Kasper forklarede:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message

> (Ikke kun kan +/- vøre byttet om, de kan vel også være placeres på det
> forkerte led at et rektagulær batteri...

Ja, dét er rigtigt.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-01-10 17:47

TG skriver:

> Er der nogen der ved hvilke sepcifikationer, batteriet skal have?
> Kapacitet?
> Start-strøm?
> Dimensioner?
> Pol-størrelser? (Er det standard?)

Kig påd et nuværende batteri.

> Og hvad vil I anbefale?

At du køber et med så høj kapacitet som muligt, der kan være der rent
fysisk.

Klaus

Fra : Armand

Dato : 01-01-10 17:56

TG skrev:
> [...]
> diesel, kan det passe?
>
> Er der nogen der ved hvilke sepcifikationer, batteriet skal have?

5 år behøver ikke ay være noget problem. 206'erens er tæt på 5 år
gammelt og har ikke haft problemer med 14 dages stilstand og
efterfølgende hård frost d. 19.!

Står den jævnligt stille de omtalte 2-3 dage?
Ifald ville jég først prøve at afmontere minus-polen ved en sådan
henstilling og derved konstantere senere om batteriet vitterligt har
selvafladet en sådan mængde, eller om det istedet er en skjult
strøm-forbruger eller given krybestrøm der gnasker Ampere'ne i sig under
tilstand!

--
Armand.

Fra : obak

Dato : 01-01-10 18:21

Fandt lige denne test, ved ikke hvor gammel den er.
http://www.testfakta.se/img/2007/4/10/6183.pdf

Og hvad vil I anbefale?

/TG

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-01-10 18:24

obak skriver:

> Fandt lige denne test, ved ikke hvor gammel den er.
> http://www.testfakta.se/img/2007/4/10/6183.pdf

Hmmm, kig på linkets navn, der sår der 2007.....

> Og hvad vil I anbefale?

At man køber et godt batteri.

Klaus

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 01-01-10 18:24

obak tastede følgende:
> Fandt lige denne test, ved ikke hvor gammel den er.
> http://www.testfakta.se/img/2007/4/10/6183.pdf
>
> Og hvad vil I anbefale?

Kommer an på pengepungen; og om man vil ha et lukket eller åbent...

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : obak

Dato : 01-01-10 18:30

Her er linket til artiklen: http://www.testfakta.se/Article.aspx?a=6180

Og hvad vil I anbefale?

/TG

Fra : Aage Andersen

Dato : 02-01-10 11:55

"obak" >
> Her er linket til artiklen: http://www.testfakta.se/Article.aspx?a=6180
>

> Og hvad vil I anbefale?

Jeg ville vælge "AFA Plus" til 730 skr. Da min Avensis starter let vil jeg
heller ikke betænke mig paa at købe "RAMM Original System" til 399 skr, i
det jeg altid holder mit batteri fuldt opladet og ikke forventer kuldegrader
under -10 ret længe.

Aage

Fra : Armand

Dato : 02-01-10 14:23

Aage Andersen skrev:
> [...]
> det jeg altid holder mit batteri fuldt opladet og ikke forventer kuldegrader

Det er vist ikke ret mange af de svensk testede akkumulatorer der er
almindeligt tilgængelige herhejmme :-/

Bilka sælger Lyac akkumulatorer fra 445,- og op, dét ville nok være mit
valg hvis ikke at Merkonomen eller andre kan matche prisen med et
produkt hvis navn lyder bekendt!

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 05-01-10 23:36

Fra : TG

Dato : 05-01-10 02:04

On Jan 2, 2:23 pm, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> [...]
>
> Bilka sælger Lyac akkumulatorer fra 445,- og op, dét ville nok være mit
> valg hvis ikke at Merkonomen eller andre kan matche prisen med et

Tak for input - det blev LYAC (fra Bilka til 525,-) 74 Ah og 680 A,
det hjalp

/TG

Fra : Armand

Dato : 05-01-10 23:36

TG skrev:

> Tak for input - det blev LYAC (fra Bilka til 525,-) 74 Ah og 680 A,
> det hjalp

Tak for feed-back, hvilekt så langtfra er en selvfølge på nyhedsgrupperne!

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 05-01-10 23:36