Hvad koster det i skat at få en firmabil ?~
Fra : Janner

Dato : 31-12-09 10:00

Har siddet og kigget på et job hvor der indgår "bil", ved sgu egentligt ikke
om jeg har lyst til at få en firma bil da det jo ikke just er helt gratis i
skat ... Eller??

Hvad koster det mig pr. måned i skat hvis man f.eks. får en firmabil til
300.000 kr.?

På forhånd tak

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-12-09 10:17

Janner skriver:

> [...]
> skat ... Eller??
>
> Hvad koster det mig pr. måned i skat hvis man f.eks. får en firmabil til

http://www.lmgtfy.com/?q=skat+af+firmabil

http://www.tax.dk/pjecer/firmabil.htm
75.000 om året i beskatning

Klaus

Fra : Janner

Dato : 31-12-09 13:33

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
> Janner skriver:

> http://www.lmgtfy.com/?q=skat+af+firmabil
>

> http://www.tax.dk/pjecer/firmabil.htm
> 75.000 om året i beskatning

Takker for morsomheden .. Hvad er så netto kroner pr. måned af de 75.000 ?

Fra : Ivan Madsen

Dato : 31-12-09 13:56

On Thu, 31 Dec 2009 13:33:20 +0100, "Janner"
<baumspieler@notvalid.notvalid> wrote:

>"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

>Takker for morsomheden .. Hvad er så netto kroner pr. måned af de 75.000 ?

De 75000 bliver lagt oven i din løn, så du kan jo står jo formodentlig
til at betale topskat af dem, så det er vel 55-58%. (jeg har ikke
nøjere studeret tallene efter lettelserne er kommet) Så i runde tal ca
3500 pr. måned efter skat!
FDM har regnet på en Audi A3 1.4 TFSI til 316000 og når frem til 3758
kr/mdr.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 31-12-09 14:00

Ivan Madsen wrote:

> [...]
> 3500 pr. måned efter skat!
> FDM har regnet på en Audi A3 1.4 TFSI til 316000 og når frem til 3758

Afhængigt af kørselsbehovet, kan det derfor også ofte bedre betale sig at
selv "lægge bil til".

Både for arbejdsgiver og -tager.

--
- Frank

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 02-01-10 21:02

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Afhængigt af kørselsbehovet, kan det derfor også ofte bedre betale sig at
> selv "lægge bil til".

Jeg har firmabil, og en tommelfingerregel har "altid" været, at mange
privat-km og få firma-km betyder, at det er en god idé at have firmabil.

De nye leasingregler ab 1/1 ændrer ovenstående, idet man kan privatlease til
INGEN penge nu. 1.499 kr for en spritny Fiat 500 inkl. fri service - hallo !

Fra : Henrik B.

Dato : 03-01-10 21:16

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
newsN%m.14208$U5.217101@newsb.telia.net...

> De nye leasingregler ab 1/1 ændrer ovenstående, idet man kan privatlease
> til INGEN penge nu. 1.499 kr for en spritny Fiat 500 inkl. fri service -
> hallo !

Hvem fa'n gider dog det, når man for blot en plov eller en tusse, kan få en
langt større Honda? Med andre ord - en bil og ikke et regnovertræk....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Kim Kristensen

Dato : 02-01-10 16:21

On 31 Dec. 2009, 09:59, "Janner" <baumspie...@notvalid.notvalid>
wrote:
> [...]
> skat ... Eller??
>
> Hvad koster det mig pr. måned i skat hvis man f.eks. får en firmabil til

De har et resultat som ikke er så langt fra det regnestykke du spørger
om her:

http://www.finansnord.dk/DK/Kerneområder/easyfleet/Moms_og_Skat/Firmabil_beskatning.aspx

Hvor der også står om det sidste nye, at værdien af den grønne afgift
på firmabilen også bliver lagt til din indtægt, angiveligt for at få
folk til at vælge en mere økonomisk firmabil. Der hvor jeg arbejder,
får os der selv ligger bil til oven i km-taksten også 3500 kr. før
skat hver måned i biltillæg, et tillæg som forsvinder ved valg af
firmabil, så vi bruger vores egne biler.

Med venlig hilsen Kim