Hvodan man tanker sin Mondeo...
Fra : Tue

Dato : 30-12-09 04:40

Hejsa,

Så fik jeg købt en fin ny brugt bil. En tysk importeret Mondeo fra
03/09 med 38000 km på tælleren. 2.0 Tdci stationcar med Titanium
Collection udstyr. Alt i alt et dejligt stykke automobil, men....

Hvordan tanker man dyret? Ford har valgt at opfinde et sindssygt smart
system, der gør at man ikke ved en fejltagelse kan tanke benzin på.
Det betyder desværre også, at det er utroligt svært at tanke diesel
med "normal" hastighed. Pistolen slår simpelt hen fra hver gang man
trykker den i bund. På indersiden af tankdækslet står, at Ford
anbefaler "Aral"... det er bare lidt irriterende at skulle en tur til
Tyskland hver gang der skal tankes.

Nogen der kender til problemet? What to do...?

Og som en sidebemærkning: Findes der et "Ford-forum" i stil med
vagcars.dk?

Tue

Fra : Sørensen

Dato : 30-12-09 13:06

"Tue" > skrev
Nogen der kender til problemet? What to do...?

Jeg har en gammel Ford hvor jeg skal vende pistolen mere eller
mindre på hovedet for at kunne tanke med full speed, "prøv det"
det er dog lidt forskelligt alt efter hvilken tankstation jeg
vælger.

vh.
Sørensen

Fra : Lars Hansen

Dato : 30-12-09 13:52

-"Tue" <tue-vestergaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
-Hejsa,
-
[...]

Hej Tue

Vi har nogle stykker af dette "ædle" køretøj i firmaet, og ja! Det er en
kunst at tanke uden at pistolen slår fra mindre end 30 gange...
Jeg kan ikke huske om jeg fandt frem til at dreje pistolen lidt den ene
eller lidt den anden vej, men den skal næsten vinkles 90 grader for ikke at
slå fra hele tiden.

Mvh
Lars Hansen

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 30-12-09 18:37

Lars Hansen skrev den 30-12-2009:

> den skal næsten vinkles 90 grader for ikke at slå fra
> hele tiden.

Samme med Carina/Camry

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-12-09 13:53

"Tue" <tue-vestergaard@hotmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

===

Måske kan du bruge tankdækslet til at sætte i klemme i pistolen?

--
Per

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-09 16:08

"Tue" <tue-vestergaard@hotmail.com> wrote in message
[...]

Sidst jeg tankede vores focus så det også ud til at gå bedre ved at dreje
den lidt, så måske det ikke var løgn.. :)

Har du selv importeret den, og hvor meget har du ca sparet?

vi købte for nyligt en tysk focus en forhandler i dk har importeret

Kasper

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-12-09 17:06

Tue skriver:

> Nogen der kender til problemet? What to do...?

Den sidste Golf jeg havde, havde samme problematik (diesel og tankpistol
der slår fra).

I bund med pistolen og så "2 tak tilbage" så den ikke er helt i bund
længere, så tager den med "fuld øre". Firmaslæden har samme problematik.

Klaus

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-12-09 20:41

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
> Tue skriver:

> Den sidste Golf jeg havde, havde samme problematik (diesel og tankpistol
> der slår fra).

Golf IV? Den har jeg ikke problemer med - tanker primært Shell Express i DK,
men har aldrig haft problemer i udlandet ...

--
Per

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-12-09 21:31

Per Henneberg Kristensen skriver:

> Golf IV?

Nej, V - vi er ved VI i dag

Klaus

Fra : Tue

Dato : 30-12-09 10:53

Tak for alle svarene - jeg prøver lige at dreje pistolen lidt rundt /
vende den på hovedet næste gang jeg tanker.

Fra : Lars Hansen

Dato : 30-12-09 18:59

Tak for alle svarene - jeg prøver lige at dreje pistolen lidt rundt /
vende den på hovedet næste gang jeg tanker.

Pas på med at rode for meget med pistolen, jeg har oplevet at der pludselig
stod en massiv stråle ud på mig i stedet for ned i tanken....... Og jo! Jeg
kørte hjem og badede og skiftede tøj inden næste kundebesøg, men det kunne
lugtes i dagevis...

Lars Hansen