Mercedes sænker priserne vildt
Fra : Mogens \(K\)

Dato : 28-12-09 19:58

Så er der håb forude for dem, der gerne vil køre Mercedes:
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1275424.ece
Kæmpe prisfald på Mercedes
En Mercedes A-klasse falder 70.000 kr. og E-klassen flere hundrede tusinde
kroner. Pr. 1. januar sænker Mercedes-Benz priserne på en række modeller. De
modeller, der vil opleve de største prisjusteringer, er A-Klasse, B-Klasse,
C-Klasse og E-Klasse, og nogle varianter falder mere end 150.000 kr.

Og det er ikke bare en midlertidig prisjustering, fortæller Peter Juul,
salgschef for Mercedes-Benz personbiler i Danmark.

Fra : Bjørn J.

Dato : 28-12-09 20:00

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og det er ikke bare en midlertidig prisjustering, fortæller Peter Juul,
> salgschef for Mercedes-Benz personbiler i Danmark.

Den lokale MB-pusher har igennem ret lang tid, reklameret ud til vejen med
en hvid MB (ny) men en besparelse på 150.000 kr.

Nu er det så blevet "offentliggjort".

PS: Måske Autohuset Vestergaard følger op med et par rappe lynkinesere..

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 28-12-09 20:19

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Den lokale MB-pusher har igennem ret lang tid, reklameret ud til vejen med
> en hvid MB (ny) men en besparelse på 150.000 kr.
> Nu er det så blevet "offentliggjort".

Men stadig voldsom dyr IMO

> PS: Måske Autohuset Vestergaard følger op med et par rappe
> lynkinesere..

Kia?
(de ka' vel næsten ik' bli' billigere)

Fra : Bjørn J.

Dato : 28-12-09 20:40

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men stadig voldsom dyr IMO

> Kia?
> (de ka' vel næsten ik' bli' billigere)

Nope og heller ikke Fiat, så det levner jo kun "Geely'erne" tilbage..

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 28-12-09 20:48

> Nope og heller ikke Fiat, så det levner jo kun "Geely'erne" tilbage..

Ah den greb jeg ikke lige

Her er der konstant voldsomt billige nye Volvo'er til salg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-12-09 21:03

"Mogens (K)" skriver:

> Her er der konstant voldsomt billige nye Volvo'er til salg

Det strander vel som med SÅB at det bliver umuligt at få dem leveret og
lave autoriseret service på dem?

Klaus

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 28-12-09 21:15

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> Det strander vel som med SÅB at det bliver umuligt at få dem leveret og
> lave autoriseret service på dem?

Der er bunker af nye Saab til salg her.
Forhandleren overtager garanti-forpligtigelsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-12-09 21:23

"Mogens (K)" skriver:

> Der er bunker af nye Saab til salg her.

Læste om en forhadler der tog bestillinger på ny 9-5 men vidste ikek om
han kunne komme til at levere den...

> Forhandleren overtager garanti-forpligtigelsen

Det kan jo godt gå hen og blive dyrt for en forhandler!

Klaus

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 28-12-09 21:31

> Læste om en forhadler der tog bestillinger på ny 9-5 men vidste ikek om
> han kunne komme til at levere den...

I DK?

> Det kan jo godt gå hen og blive dyrt for en forhandler!

Sådan er det jo :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-12-09 21:33

"Mogens (K)" skriver:

> I DK?

Nope, ovre hos dig.

Sveriges største SÅB forhandler var det vidst...

> Sådan er det jo :)

Det er der jo ikke meget sjov ved.

Klaus

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 28-12-09 21:50

> Sveriges største SÅB forhandler var det vidst...

Nu har jeg lige været forbi et par Chevrolet-forhandlere kva min idé med
Cruze, og de selvsamme forhandlere sælger jo Opel og Saab mv. Der er rigtig
mange nye Saab rundt omkring, så hvis man kan klare sig med een af dem, er
leverancen sikret.

Nuvel jeg er helt overbevist om, at svenskerne vil stå i kø for at købe de
sidste. Bilen er enorm populær i Sverige - især i Småland, hvor man kan lide
stabile langvarige goder
(Småland i S kan til orientering på mange måder sammenlignes med Vestjylland
i DK - mentalitet og levevis. F.eks. vil de ALTID handle om prisen, hvilket
får amnge sælgere til at undgå en smålænding, he he...)

Jeg fatter ikke, hvorfor Volvo og Saab ikke kan leve af hjemmemarkedet
alene. De kan jo bare lade være med at udvikle vildt og istedet isætte en
teknik i bilerne, som er gennemprøvet. Lidt a la B&o, som i princippet ikke
selv opfinder ting og sager, men istedet udvikler på anerkendte teknikker
(altså når de er blevet anerkendt).

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-09 21:27

On 2009-12-28 19:57:40 +0100, "Mogens \(K\)" <no@mail.com> said:

> Så er der håb forude for dem, der gerne vil køre Mercedes:
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1275424.ece

Kunne man ikke tænke sig, at der reelt er tale om et forsøg på
overlevelse i Danmark? Taxa-afgifterne lægges voldsomt om her fra
nytår, og der vil nok ikke blive indregistreret ret mange taxaer med
stjerne på køleren længere. Serviceapparatet er der jo stadig, og
skriger på job :)

--
Hans Tosti
http://h2ns.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-12-09 22:28

Hans Tosti wrote:

> [...]
> nytår, og der vil nok ikke blive indregistreret ret mange taxaer med
> stjerne på køleren længere. Serviceapparatet er der jo stadig, og

Nok ingen dum observation ...

--
- Frank

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 29-12-09 03:00

"Hans Tosti" skrev i meddelelsen

> [...]
> i Danmark? Taxa-afgifterne lægges voldsomt om her fra nytår, og der vil
> nok ikke blive indregistreret ret mange taxaer med stjerne på køleren

I så fald burde prisen være sænket inden og ikke fra den 1/1, IMO.
Men måske prisen ér reduceret allerede idag...

Fra : Bjørn J.

Dato : 29-12-09 11:46

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> I så fald burde prisen være sænket inden og ikke fra den 1/1, IMO.
> Men måske prisen ér reduceret allerede idag...

Hvorom alting er, så vil det koste et stort antal MB-ejere en slat penge og
en ditto del automobilforhandlere en større afskrivning på lageret af brugte
MB'ere.

http://bil.guide.dk/%C3%98konomi/Ny%20bil/Brancheinfo/Mercedesejere_taber_p%C3%A5_prisfald_1932127

mvh/Bjørn J.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-12-09 12:04

Bjørn J. wrote:
> [...]
>
> Hvorom alting er, så vil det koste et stort antal MB-ejere en slat
> penge og en ditto del automobilforhandlere en større afskrivning på

Forhandlerne har nok vidst det et stykke tid.

--
- Frank

Fra : Bjørn J.

Dato : 29-12-09 12:07

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Forhandlerne har nok vidst det et stykke tid.

Kan det da ses på deres MB-brugtpriser ?

Det må du hellere forklare mig, det kan ?

Jeg har i hvert fald ikke noteret mig det (nu med ny brugt BMW fra 1.
december 2009).

mvh/Bjørn J.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-12-09 16:14

Bjørn J. wrote:
> [...]
>
> Det må du hellere forklare mig, det kan ?
>
> Jeg har i hvert fald ikke noteret mig det (nu med ny brugt BMW fra 1.

I så fald har de et kobbel vrede forhandlere.

--
- Frank

Fra : Bjørn J.

Dato : 29-12-09 16:43

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> I så fald har de et kobbel vrede forhandlere.

Du vil altså misforstå det....det er ikke MB-forhandlerne, jeg taler om, men
alle de andre *automobilforhandlere*, jeg mener.

Det må ikke være morsomt for eks. Allan Hansen Automobiler, Sand Jensen
eller for den sags skyld. Olle-olles brugte MB-potter.

PS: Det er ikke svært at lave "one liners" med noget nært intet indhold
Frank.

mvh/Bjørn J.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 29-12-09 16:45

On Tue, 29 Dec 2009 16:43:01 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>eller for den sags skyld. Olle-olles brugte MB-potter.
>
>PS: Det er ikke svært at lave "one liners" med noget nært intet indhold

Der er sikkert også et par tusind taxaejere der ikke er imponeret )

Fra : Bjørn J.

Dato : 29-12-09 16:49

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Der er sikkert også et par tusind taxaejere der ikke er imponeret )

Det må du da nok sige, for der røg fortjenesten på den brugte taxa-øse.

Det minder mig om hine tider, da Mitsubishi lavede et lignende stunt med
deres Galant.

mvh/Bjørn J.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 29-12-09 16:59

On Tue, 29 Dec 2009 16:48:53 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>Det må du da nok sige, for der røg fortjenesten på den brugte taxa-øse.
>
>Det minder mig om hine tider, da Mitsubishi lavede et lignende stunt med

Jow og Toyota lavede stuntet med mig - jeg havde købt en 2-box Corolla
D og pludselig var den 25000 billigere ;-( Da Mercedes lavede nummeret
med 190'eren tilbage i 80'erne fik køberne da nogle penge tilbage -
men Toyota, naaaah!

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 29-12-09 17:56

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Da Mercedes lavede nummeret med 190'eren tilbage i 80'erne
> fik køberne da nogle penge tilbage...

Det samme da BMW gjorde noget tilsvarende med 500-serien.
Min daværende læge fik diffen udbetalt, da han beklagede sig!

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-12-09 17:01

Bjørn J. wrote:
> [...]
>
> Du vil altså misforstå det....det er ikke MB-forhandlerne, jeg taler
> om, men alle de andre *automobilforhandlere*, jeg mener.

Hvorfor skriver du det så ikke. For alle ved jo der findes et utal
MB-specialister.

> [...]
> Jensen eller for den sags skyld. Olle-olles brugte MB-potter.
>
> PS: Det er ikke svært at lave "one liners" med noget nært intet

Man skal vist være mere end almindelig dum for ikke at forstå hvad jeg
skrev.

Men det lykkedes dig jo åbenbart.

--
- Frank

Fra : Bjørn J.

Dato : 29-12-09 17:05

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> MB-specialister.

> Man skal vist være mere end almindelig dum for ikke at forstå hvad jeg

Som den eneste, der ikke kan læse indenad Frank, skal jeg nok søge at tage
specielle hensyn til dig i mine formuleringer.

Selv dem du nævner som MB-specialister (hvilke tænker du på ?), har en stor
bule penge i klemme og jeg tror ikke, de har vist en skid !

mvh/Bjørn J.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-12-09 01:53

Bjørn J. wrote:
> [...]
>
> Selv dem du nævner som MB-specialister (hvilke tænker du på ?), har
> en stor bule penge i klemme og jeg tror ikke, de har vist en skid !

Jeg forstår ikke helt hvad det er du skriver. Dem der IMHO bliver hårdest
ramt vil være aut. forhandlere fordi deres brugte vognpark typisk er biler
med afgift.

Hovedparten af de forhandlere der er specialister i MB har typisk et lager
uden afregnet afgift.

Så dem æder staten 2/3 for.

--
- Frank

Fra : Volger Garfield

Dato : 29-12-09 18:37

On Tue, 29 Dec 2009 17:00:48 +0100, "Frank Leegaard"
<frankFJERN@superbruger.dk> wrote:

>Hvorfor skriver du det så ikke. For alle ved jo der findes et utal
>MB-specialister.

Det kan da ikke være Bjørns fejl, at du ikke fortæller hvad en
"forhandler" er. ("Forhandlerne har nok vidst det et stykke tid.")

Men det er jo let nok at punke....

>Man skal vist være mere end almindelig dum for ikke at forstå hvad jeg
>skrev.
>
>Men det lykkedes dig jo åbenbart.

Der kom svineren - Den er Fronken blevet ret god til.
Men det er jo nok dens eneste våben...

Volger

Fra : Armand

Dato : 29-12-09 20:58

Bjørn J. skrev:

> [...]
> eller for den sags skyld. Olle-olles brugte MB-potter.
>
> PS: Det er ikke svært at lave "one liners" med noget nært intet indhold

Det er vel blot de små stød verden giver - Jeg mener: De fleste havde
vel også en god dyre dieselbiler stående da man nedsatte afgiften for
dém :-|

--
Armand.

Fra : Bjørn J.

Dato : 29-12-09 22:07

KLIP

> Det er vel blot de små stød verden giver - Jeg mener: De fleste havde vel
> også en god dyre dieselbiler stående da man nedsatte afgiften for dém :-|

Uden tvivl.

Nu satser jeg på en fremtidig afgiftsnedsættelse til "pappegøjepladeniveau",
så jeg blot skal hente bagsæderne frem fra gemmerne til eftermontering og
bytte pladerne om...<

mvh/Bjørn J.

Fra : Fly Christensen

Dato : 29-12-09 22:35

On Tue, 29 Dec 2009 22:06:57 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

>Nu satser jeg på en fremtidig afgiftsnedsættelse til "pappegøjepladeniveau",
>så jeg blot skal hente bagsæderne frem fra gemmerne til eftermontering og
>bytte pladerne om...<

Skal den så Kit'es i mellemtiden som din T6?

Fly

Fra : Bjørn J.

Dato : 29-12-09 23:10

KLIP

> Skal den så Kit'es i mellemtiden som din T6?

Jeg har da snuset rundt på nettet, men pt synes jeg ikke, der skal laves
noget.

Den har startet sit landevejsliv i Berlin og herfra været over en dansk
importør og direkte videre til mig.

Så jeg fortsætter med at få den serviceret i Flensborg, så den li'som kan
føle sig hjemme en gang imellem..

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 29-12-09 23:12

> Jeg har da snuset rundt på nettet, men pt synes jeg ikke, der skal laves
> noget.

Nej, det ødelægger sgu gearkassen, BJ...

> Den har startet sit landevejsliv i Berlin og herfra været over en dansk
> importør og direkte videre til mig.

Nice - har jeg set

> Så jeg fortsætter med at få den serviceret i Flensborg, så den li'som kan
> føle sig hjemme en gang imellem..

Og til en anden pris end i DK - min 530d fik jeg jo serviceret een gang i
München :)

Fra : Bjørn J.

Dato : 29-12-09 23:17

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nice - har jeg set

Hva' pokker, har du været forbi uden at ringe på døren ??

> Og til en anden pris end i DK - min 530d fik jeg jo serviceret een gang i
> München :)

Det billigste jeg kan få et 30.000 km eftersyn for i DK er 2.300 kr mit
alles.

Det koster 1.750 kr. i Flensborg og da bilen således ikke vil have været
serviceret af andre end tyske aut. serviceværksteder (BMW), så håber jeg på
lidt goodwill, hvis potten skulle få nogle alvorlige fejl.

mvh/Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-12-09 23:31

"Bjørn J." skriver:

> Det koster 1.750 kr. i Flensborg og da bilen således ikke vil have været
> serviceret af andre end tyske aut. serviceværksteder (BMW), så håber jeg på
> lidt goodwill, hvis potten skulle få nogle alvorlige fejl.

En kollega drøner rundt i en "trehundredenogenogtyve" også med
oliebrændermotor.

Han bruger værkstedet i Hamborg. Det skulle være en lækker oplevelse"
bare det at komme ind dernede. Anyhow, så skulle han og konen en smuttur
til NY for at se Bruce spille på et eller andet stadion der skulle rages
ned. De smed så Bimmeren hos værkstedet, blev kørt i lufthavnen og fik
en taxabon til når de kom tilbage. Det var næsten billigere at have
bilen til service end at betale på for en overvåget parkeringsplads ved
lufthavnen....

Klaus

Fra : Bjørn J.

Dato : 30-12-09 00:12

KLIP

> Han bruger værkstedet i Hamborg. Det skulle være en lækker oplevelse"

Der er for langt til hamborg og tilbage.

Det vil jo koste over en halv tank olie .. frem og tilbage..

mvh/Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-12-09 00:17

"Bjørn J." skriver:

> Der er for langt til hamborg og tilbage.

Du bor jo halvvejs dernede (sådan da)

> Det vil jo koste over en halv tank olie .. frem og tilbage..

Well du kan jo lige kombinere turen med et besøg på MiWuLa

Klaus

Fra : Bjørn J.

Dato : 30-12-09 10:02

KLIP

> Du bor jo halvvejs dernede (sådan da)

Njaee .. i forhol til dig måske, men der er i runde tal:

1) Tur retur = 200 km
2) Tur retur = 400 km

> Well du kan jo lige kombinere turen med et besøg på MiWuLa

Modeltog er jo ikke lige min passion, men der findes da et par interessante
hobbyhandlere i Hamborg.

Skal det være noget rigtig interessant, skal jeg betragtelig længere syd på.

PS: Den lille Volvo skal også prøve at blive efterset på tysk..

mvh/Bjørn J.

Fra : Bjørn J.

Dato : 30-12-09 10:10

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Njaee .. i forhol til dig måske, men der er i runde tal:

UPS .... forkert beregning (Både hamborg og og Flensborg findes jo i DK.)

> 1) Tur retur = 200 km
> 2) Tur retur = 400 km

Det skulle have været:

1) Tur/retur = 240 km
2) Tur/retur = 760 km

mvh/Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-12-09 10:42

"Bjørn J." skriver:

> 1) Tur/retur = 240 km
> 2) Tur/retur = 760 km

Hvordan fanden kan du have længere til Hamborg end jeg?
I følge Map24 har jeg 352 km til havnen i Hamburg

Så vidt jeg husker bor du da neden omkring "guldkysten af Vejle"
(Bredballe), der har jeg trods alt en 80 km ned til fra Hammel.

Klaus

Fra : Bjørn J.

Dato : 30-12-09 10:55

KLIP

> Hvordan fanden kan du have længere til Hamborg end jeg?
> I følge Map24 har jeg 352 km til havnen i Hamburg

Det ved jeg den ondelynme ikke.

Jeg har anvendt De gule Siders ruteplanlægning.

120 km til Flensborg passer meget godt, men ruteplanlægningen vælger dette
postnummer som er syd for Hamborg:
29596 Hamborg, Tyskland. Det ser jeg efter dit spørgsmål

Der er ca. 180 km fra Flensborg til Hamborg, hvilket giver: Tur/retur ca.
600 km.

mvh/Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-12-09 11:01

"Bjørn J." skriver:

> Jeg har anvendt De gule Siders ruteplanlægning.

De gule sider er kun en skyge af sig selv i disse tider. Rekvalmebefængt
og ringe til at søge.

> 120 km til Flensborg passer meget godt, men ruteplanlægningen vælger dette
> postnummer som er syd for Hamborg:
> 29596 Hamborg, Tyskland. Det ser jeg efter dit spørgsmål

Okay, mit bud ville være at du har ~280 km hver vej

Klaus

Fra : Bjørn J.

Dato : 30-12-09 11:06

KLIP

> Okay, mit bud ville være at du har ~280 km hver vej

Fra gammel Siemenstid af (da færgerne eksistered) ved jeg, det var hurtigere
for mig at køre til Hamborg (Region Nord) end Ballerup.

mvh/Bjørn J.

Fra : Fly Christensen

Dato : 30-12-09 18:17

On Wed, 30 Dec 2009 10:01:37 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>Skal det være noget rigtig interessant, skal jeg betragtelig længere syd på.
>
>PS: Den lille Volvo skal også prøve at blive efterset på tysk..

Sæt dem på dækket og sejl derned. Så får du også en lille ferietur ud af
det.

Fly

Fra : Fly Christensen

Dato : 29-12-09 23:18

On Tue, 29 Dec 2009 23:09:51 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

>Den har startet sit landevejsliv i Berlin og herfra været over en dansk
>importør og direkte videre til mig.
>
>Så jeg fortsætter med at få den serviceret i Flensborg, så den li'som kan
>føle sig hjemme en gang imellem..

Den bil føler sig kun hjemme ét sted: Venstre vognbane på Autobahn.

Fly

Fra : Bjørn J.

Dato : 29-12-09 23:22

KLIP

> Den bil føler sig kun hjemme ét sted: Venstre vognbane på Autobahn.

Den har ellers stort set kun været udsat for morfarkørsel, siden jeg fik
den..

Knægten har holdt sig lidt tilbage, da jeg fik GPS-overvågning monteret i
den efter 4 dages ejerskab..

mvh/Bjørn J.

Fra : Fly Christensen

Dato : 29-12-09 23:48

On Tue, 29 Dec 2009 23:22:08 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

>"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Den har ellers stort set kun været udsat for morfarkørsel, siden jeg fik
>den..

Dem gamle har en E39 525i. Den får også maks "kan lige holde en lastbil
på afstand"-hastighed. -)

>Knægten har holdt sig lidt tilbage, da jeg fik GPS-overvågning monteret i
>den efter 4 dages ejerskab..

Du forstår da også at ødelægge al morskaben!

Fly

Fra : Bjørn J.

Dato : 30-12-09 00:10

KLIP

> Du forstår da også at ødelægge al morskaben!

Njaeee ... det her ser da ud til at være værre = koste månedslønnen..

http://jp.dk/indland/trafik/article1932665.ece

mvh/Bjørn J.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-12-09 01:54

Armand wrote:

> Det er vel blot de små stød verden giver - Jeg mener: De fleste havde
> vel også en god dyre dieselbiler stående da man nedsatte afgiften for
> dém :-|

Særligt MB er hos bemeldte forhandlere i god udstrækning "afgiftsfrie" - dvs
uden afregnet afgift endnu-

Så tabet er nok tåleligt.

--
- Frank

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-10 03:29

Mogens (K) wrote:
> [...]
> Og det er ikke bare en midlertidig prisjustering, fortæller Peter
> Juul, salgschef for Mercedes-Benz personbiler i Danmark.

Så vidt jeg kan se, er det kun BlueEfficiency-modellerne. Altså ikke de
"rigtige" MB'ere med ordenlige motorer
Som MB skriver, så drejer det sig om de modeller der i forvejen bliver solgt
flest af (A160 og B180 og den mindste motor i C/CL-klassen og den lille
motor i E-klassen osv.), og ikke "specialmodeller" som mange taxa'er á la
E320CDI (ja, den er den type biler de kalder specialmodeller).

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-10 03:54

Morten N. wrote:
> Så vidt jeg kan se, er det kun BlueEfficiency-modellerne. Altså ikke
> de "rigtige" MB'ere med ordenlige motorer

Og nej, det er så ikke kun BlueEfficiency-modellerne alligevel. My bad.

Fra : Henrik B.

Dato : 03-01-10 18:54

"Morten N." <xxxxxxxxxx> skrev i meddelelsen

> Og nej, det er så ikke kun BlueEfficiency-modellerne alligevel. My bad.

Godt så! )

--
http://www.saabklub.dk/