|
| Føljeton'en om nedlukning af SAAB Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 28-12-09 15:28 |
| | |
Bjørn J. (28-12-2009)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 28-12-09 15:34 |
|
"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:hg3_m.14011$U5.212208@newsb.telia.net...
> Der forhandles på livet løs om Saab - altså nedlukning af firma'et. Ifølge
> vor svenske radiostation har man i Julen talt med fagforeninger og
> lignende angående, hvilke fabrikker der skal køre videre i andet regi og
> hvilke, der nedlukkes. Man regner med, at afviklingen af Saab vil tage ca.
> 5 år !
>
> Her er lidt om den nye Saab 9-5, som måske bliver til en Buick eller Opel
> istedet:
> http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?stat=0&ArticleID=2009%5c12%5c28%5c367093&SectionId=Ettan&menusection=Startsidan;Huvudnyheter
Opel skulle kalde deres nye 9.5 for "Omega".
Senator lyder ikke godt mere og var også en meget større bil.
mvh/Bjørn J.
| |
Mogens \(K\) (28-12-2009)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 28-12-09 15:41 |
|
"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4b38c1d3$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Opel skulle kalde deres nye 9.5 for "Omega".
> Senator lyder ikke godt mere og var også en meget større bil.
Kadett, Kapitän, Admiral, Diplomat, Senator - stolte traditioner
| |
Bjørn J. (28-12-2009)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 28-12-09 15:46 |
|
"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:Xr3_m.14012$U5.212225@newsb.telia.net...
KLIP
>> Opel skulle kalde deres nye 9.5 for "Omega".
>> Senator lyder ikke godt mere og var også en meget større bil.
>
> Kadett, Kapitän, Admiral, Diplomat, Senator - stolte traditioner
Det var jo tidens Opel-svar på Mercedes Benz..
mvh/Bjørn J.
| |
Frank Leegaard (28-12-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 28-12-09 15:51 |
|
Mogens (K) wrote:
> "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b38c1d3$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Opel skulle kalde deres nye 9.5 for "Omega".
>> Senator lyder ikke godt mere og var også en meget større bil.
>
> Kadett, Kapitän, Admiral, Diplomat, Senator - stolte traditioner
Og alle undtagen Kadetten var jo rebrandede GM køretøjer.
--
- Frank
| |
Frank Leegaard (28-12-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 28-12-09 15:43 |
|
Mogens (K) wrote:
> Der forhandles på livet løs om Saab - altså nedlukning af firma'et.
> Ifølge vor svenske radiostation har man i Julen talt med
> fagforeninger og lignende angående, hvilke fabrikker der skal køre
> videre i andet regi og hvilke, der nedlukkes. Man regner med, at
> afviklingen af Saab vil tage ca. 5 år !
> Her er lidt om den nye Saab 9-5, som måske bliver til en Buick eller
> Opel istedet:
> http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?stat=0&ArticleID=2009%5c12%5c28%5c367093&SectionId=Ettan&menusection=Startsidan;Huvudnyheter
Et eller andet sted, er det jo ikke så mærkeligt at GM ikke vil give andre
indblik i deres R & D.
Så hvis jeg skulle vædde, gik mine sparepenge stadig på at Saab lukkes.
--
- Frank
| |
Mogens \(K\) (28-12-2009)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 28-12-09 15:51 |
| | |
Frank Leegaard (28-12-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 28-12-09 16:04 |
|
Mogens (K) wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b38c3e3$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Et eller andet sted, er det jo ikke så mærkeligt at GM ikke vil give
>> andre indblik i deres R & D.
>
> Højt spil
>
>> Så hvis jeg skulle vædde, gik mine sparepenge stadig på at Saab
>> lukkes.
>
> Ja det ser sådan ud, for "lokalt" vurderes Spyker som værende langt
> mindre seriøs end Koenigsegg
> http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?menusection=startsidan;huvudnyheter§ionid=ettan&mobious=y&articleid=2009%5C12%5C11%5C365992
Helt ærligt. Firmaet er jo ikke seriøst. Koenigsegg havde jo trods alt den
fordel at de kendte svensk affärskultur.
--
- Frank
| |
Jens (28-12-2009)
| Kommentar Fra : Jens |
Dato : 28-12-09 15:50 |
|
Mogens (K) skrev:
> Der forhandles på livet løs om Saab - altså nedlukning af firma'et.
> Ifølge vor svenske radiostation har man i Julen talt med fagforeninger
> og lignende angående, hvilke fabrikker der skal køre videre i andet regi
> og hvilke, der nedlukkes. Man regner med, at afviklingen af Saab vil
> tage ca. 5 år !
Nu har jeg aldrig selv kørt SAAB eller volvo for den sags skyld, men jeg
synes faktisk det er ærgerligt at de forsvinder som "Skandinaviske"
bilmærker. (uagtet de tidligere har været ejet af GM/Ford)
Hvad har Svensken efterhånden tilbage at bryste sig af?
Verden er af lave -
:) Jens
| |
Mogens \(K\) (28-12-2009)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 28-12-09 15:55 |
|
"Jens" <Skriv-i-gruppen@tak.invalid> skrev i meddelelsen
news:4b38c5ad$0$283$14726298@news.sunsite.dk...
> Nu har jeg aldrig selv kørt SAAB eller volvo for den sags skyld, men jeg
> synes faktisk det er ærgerligt at de forsvinder som "Skandinaviske"
> bilmærker. (uagtet de tidligere har været ejet af GM/Ford)
Helt enig - og mærkerne sælger enormt på hjemmemarkedet...
> Hvad har Svensken efterhånden tilbage at bryste sig af?
Et velfungerende samfund !
Jeg har arbejdet en del sammen med 2 medarbejdere fra Saab. Den ene kom fra
Saabs lydlaboratorium, hvor de var 13 mand ansat. Det antal rystede vi godt
nok en del på hovedet af, men argumentet for dét antal var, at "lyde"
betyder vildt meget for køberne idag. Dels lydniveauet i kabinen, men ikke
mindst udstødningslyden !
| |
Bjørn J. (29-12-2009)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 29-12-09 14:07 |
|
"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:cF3_m.14017$U5.212186@newsb.telia.net...
KLIP
>> Nu har jeg aldrig selv kørt SAAB eller volvo for den sags skyld, men jeg
>> synes faktisk det er ærgerligt at de forsvinder som "Skandinaviske"
>> bilmærker. (uagtet de tidligere har været ejet af GM/Ford)
>
> Helt enig - og mærkerne sælger enormt på hjemmemarkedet...
>
>> Hvad har Svensken efterhånden tilbage at bryste sig af?
>
> Et velfungerende samfund !
>
> Jeg har arbejdet en del sammen med 2 medarbejdere fra Saab. Den ene kom
> fra Saabs lydlaboratorium, hvor de var 13 mand ansat. Det antal rystede vi
> godt nok en del på hovedet af, men argumentet for dét antal var, at "lyde"
> betyder vildt meget for køberne idag. Dels lydniveauet i kabinen, men ikke
> mindst udstødningslyden !
Så får SAAB endnu en smule luft:
http://borsen.dk/transport/nyhed/173304/
mvh/Bjørn J.
| |
Frank Leegaard (29-12-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 29-12-09 14:21 |
|
Bjørn J. wrote:
> "Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> news:cF3_m.14017$U5.212186@newsb.telia.net...
>
> KLIP
>
>>> Nu har jeg aldrig selv kørt SAAB eller volvo for den sags skyld,
>>> men jeg synes faktisk det er ærgerligt at de forsvinder som
>>> "Skandinaviske" bilmærker. (uagtet de tidligere har været ejet af
>>> GM/Ford)
>>
>> Helt enig - og mærkerne sælger enormt på hjemmemarkedet...
>>
>>> Hvad har Svensken efterhånden tilbage at bryste sig af?
>>
>> Et velfungerende samfund !
>>
>> Jeg har arbejdet en del sammen med 2 medarbejdere fra Saab. Den ene
>> kom fra Saabs lydlaboratorium, hvor de var 13 mand ansat. Det antal
>> rystede vi godt nok en del på hovedet af, men argumentet for dét
>> antal var, at "lyde" betyder vildt meget for køberne idag. Dels
>> lydniveauet i kabinen, men ikke mindst udstødningslyden !
>
> Så får SAAB endnu en smule luft:
>
> http://borsen.dk/transport/nyhed/173304/
Beslutningen om nedlukningen af 18 dec står fast. Der sker dog sonderinger
med mulige købere. Dette ifølge Chris Preuss - talsmand for GM..
--
- Frank
| |
Bjørn J. (29-12-2009)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 29-12-09 14:43 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse
news:4b3a0257$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
KLIP
>>>> Nu har jeg aldrig selv kørt SAAB eller volvo for den sags skyld,
>>>> men jeg synes faktisk det er ærgerligt at de forsvinder som
>>>> "Skandinaviske" bilmærker. (uagtet de tidligere har været ejet af
>>>> GM/Ford)
>>>
>>> Helt enig - og mærkerne sælger enormt på hjemmemarkedet...
>>>
>>>> Hvad har Svensken efterhånden tilbage at bryste sig af?
>>>
>>> Et velfungerende samfund !
>>>
>>> Jeg har arbejdet en del sammen med 2 medarbejdere fra Saab. Den ene
>>> kom fra Saabs lydlaboratorium, hvor de var 13 mand ansat. Det antal
>>> rystede vi godt nok en del på hovedet af, men argumentet for dét
>>> antal var, at "lyde" betyder vildt meget for køberne idag. Dels
>>> lydniveauet i kabinen, men ikke mindst udstødningslyden !
>>
>> Så får SAAB endnu en smule luft:
>>
>> http://borsen.dk/transport/nyhed/173304/
>
> Beslutningen om nedlukningen af 18 dec står fast. Der sker dog sonderinger
> med mulige købere. Dette ifølge Chris Preuss - talsmand for GM..
Det kaldes "en smule luft" !
Kendt dansk politiker har en gang udtalt: "Man tager et standpunkt...til man
tager et nyt".
mvh/Bjørn J.
| |
Frank Leegaard (29-12-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 29-12-09 16:12 |
|
Bjørn J. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse
> news:4b3a0257$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
>>>>> Nu har jeg aldrig selv kørt SAAB eller volvo for den sags skyld,
>>>>> men jeg synes faktisk det er ærgerligt at de forsvinder som
>>>>> "Skandinaviske" bilmærker. (uagtet de tidligere har været ejet af
>>>>> GM/Ford)
>>>>
>>>> Helt enig - og mærkerne sælger enormt på hjemmemarkedet...
>>>>
>>>>> Hvad har Svensken efterhånden tilbage at bryste sig af?
>>>>
>>>> Et velfungerende samfund !
>>>>
>>>> Jeg har arbejdet en del sammen med 2 medarbejdere fra Saab. Den ene
>>>> kom fra Saabs lydlaboratorium, hvor de var 13 mand ansat. Det antal
>>>> rystede vi godt nok en del på hovedet af, men argumentet for dét
>>>> antal var, at "lyde" betyder vildt meget for køberne idag. Dels
>>>> lydniveauet i kabinen, men ikke mindst udstødningslyden !
>>>
>>> Så får SAAB endnu en smule luft:
>>>
>>> http://borsen.dk/transport/nyhed/173304/
>>
>> Beslutningen om nedlukningen af 18 dec står fast. Der sker dog
>> sonderinger med mulige købere. Dette ifølge Chris Preuss - talsmand
>> for GM..
>
> Det kaldes "en smule luft" !
>
> Kendt dansk politiker har en gang udtalt: "Man tager et
> standpunkt...til man tager et nyt".
Stadigt. De ønsker ikke deres knowhow spredt og de ønsker en konkurrent
fjernet fra markedet.
Jeg tror dødsdommen ender med at stå til troende.
--
- Frank
| |
Mogens \(K\) (29-12-2009)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 29-12-09 18:01 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4b3a1c4d$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
GM Statement:
"Vi er i gang med at afvikle Saab og taler i den proces med interesserede
parter om, hvordan den proces skal foregå. Vi vil ikke kommentere
yderligere..."
> Stadigt. De ønsker ikke deres knowhow spredt og de ønsker en konkurrent
> fjernet fra markedet.
Knowhow og forlængst tappet og sendt til Opel samt Buick jvf. mit tidligere
link. Det resterende handler kun om kroner og ører - nichts weiter.
> Jeg tror dødsdommen ender med at stå til troende.
Uden tvivl - den butik er da færdig, MEDmindre at en anden løsning giver
flere penge til GM. Den løsning findes ikke pt. IMO...
| |
Andreas M. Hansen (29-12-2009)
| Kommentar Fra : Andreas M. Hansen |
Dato : 29-12-09 18:37 |
|
> Uden tvivl - den butik er da færdig, MEDmindre at en anden løsning giver
> flere penge til GM. Den løsning findes ikke pt. IMO...
Der har i grunden været så stille fra Henrik B. på det sidste - men han er
måske ude og forsøge at skaffe kaptital ?
mvh
Andreas M. Hansen
| |
Mogens \(K\) (29-12-2009)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 29-12-09 18:41 |
|
"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4b3a3e60$0$36558$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Der har i grunden været så stille fra Henrik B. på det sidste - men han
> er måske ude og forsøge at skaffe kaptital ?
>
Han er måske kørt fast i sneen - på cyklen
| |
Bjørn J. (29-12-2009)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 29-12-09 18:51 |
|
"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:6br_m.14048$U5.212686@newsb.telia.net...
KLIP
>> Der har i grunden været så stille fra Henrik B. på det sidste - men han
>> er måske ude og forsøge at skaffe kaptital ?
>>
>
> Han er måske kørt fast i sneen - på cyklen
Kører han da på sommerdæk ?..
mvh/Bjørn J.
| |
Mogens \(K\) (29-12-2009)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 29-12-09 20:57 |
|
"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4b3a4192$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Kører han da på sommerdæk ?..
LOL
| |
Frank Leegaard (30-12-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 30-12-09 01:59 |
|
Mogens (K) wrote:
> "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b3a4192$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Kører han da på sommerdæk ?..
>
> LOL
Cykel er købt af Ekko. Hans aflagte.
--
- Frank
| |
Frank Leegaard (30-12-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 30-12-09 01:58 |
|
Mogens (K) wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b3a1c4d$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> GM Statement:
> "Vi er i gang med at afvikle Saab og taler i den proces med
> interesserede parter om, hvordan den proces skal foregå. Vi vil ikke
> kommentere yderligere..."
>
>> Stadigt. De ønsker ikke deres knowhow spredt og de ønsker en
>> konkurrent fjernet fra markedet.
>
> Knowhow og forlængst tappet og sendt til Opel samt Buick jvf. mit
> tidligere link. Det resterende handler kun om kroner og ører - nichts
> weiter.
Knowhow kan sgu da ikke tappes og dermed være borte. Det der er gammel viden
for Opel er dyrebar viden for en kinøjsisk eller Russisk bilfabrikant.
--
- Frank
| |
Bjørn J. (30-12-2009)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 30-12-09 12:33 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse
news:4b3aa588$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
KLIP
> Knowhow kan sgu da ikke tappes og dermed være borte. Det der er gammel
> viden for Opel er dyrebar viden for en kinøjsisk eller Russisk
> bilfabrikant.
Trylle rylle pylle:
http://borsen.dk/transport/nyhed/173375/
mvh/Bjørn J.
| |
Mogens \(K\) (30-12-2009)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 30-12-09 16:26 |
|
"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4b3b3a76$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Trylle rylle pylle:
> http://borsen.dk/transport/nyhed/173375/
Så amerikanerne spillede blot højt spil ifm. forhandlingerne...
| |
Frank Leegaard (30-12-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 30-12-09 16:36 |
|
Mogens (K) wrote:
> "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b3b3a76$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Trylle rylle pylle:
>> http://borsen.dk/transport/nyhed/173375/
>
> Så amerikanerne spillede blot højt spil ifm. forhandlingerne...
Eller vil gerne have solgt nogle komponenter til en god pris?
Som min gamle ven sagde om B&W i hine tider: Hvad er et skibsværft værd der
ikke laver skibe?
Det samme kan vel siges om en bilfabrik?
Er de det mindste seriøse mht til et salg, opretholder de produktionen.
--
- Frank
| |
Bjørn J. (30-12-2009)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 30-12-09 17:04 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse
news:4b3b7358$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
KLIP
> Er de det mindste seriøse mht til et salg, opretholder de produktionen.
Det er jo netop det de gør iht. meddelelsen !
Hellere gå med livrem og seller end at blive taget med bukserne nede .....
mvh/Bjørn J.
| |
Frank Leegaard (30-12-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 30-12-09 17:16 |
|
Bjørn J. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse
> news:4b3b7358$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
>> Er de det mindste seriøse mht til et salg, opretholder de
>> produktionen.
>
> Det er jo netop det de gør iht. meddelelsen !
Lige præcist. Så meget idioter er de jo heller ikke.
Også selvom salg overhovedet ikke er på dagsordenen, betyder det jo kun
penge i kassen at fortsætte produktionen en tid endnu.
>
> Hellere gå med livrem og seller end at blive taget med bukserne nede
Det giver i alle fald mindre omtale bagefter.
--
- Frank
| |
Mogens \(K\) (30-12-2009)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 30-12-09 18:05 |
| | |
Frank Leegaard (30-12-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 30-12-09 16:26 |
|
Bjørn J. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse
> news:4b3aa588$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
>> Knowhow kan sgu da ikke tappes og dermed være borte. Det der er
>> gammel viden for Opel er dyrebar viden for en kinøjsisk eller Russisk
>> bilfabrikant.
>
> Trylle rylle pylle:
>
> http://borsen.dk/transport/nyhed/173375/
Lad os håbe det holder stik. Et eller andet sted er det vel lige så åndsvagt
at lukke Saab som det var at lukke Opel.
USA skriger jo netop på biler a la Saab og Opel. Jeg fatter ikke GM kyler
den kompetence på porten.
--
- Frank
| |
Bjørn J. (31-12-2009)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 31-12-09 10:05 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse
news:4b3b7116$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
KLIP
> USA skriger jo netop på biler a la Saab og Opel. Jeg fatter ikke GM kyler
> den kompetence på porten.
Håbet lever endnu:
http://borsen.dk/transport/nyhed/173427/
mvh/Bjørn J.
| |
Mogens \(K\) (02-01-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 02-01-10 20:57 |
| | |
Frank Leegaard (02-01-2010)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 02-01-10 21:44 |
|
Mogens (K) wrote:
> "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b3c6940$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Håbet lever endnu:
>> http://borsen.dk/transport/nyhed/173427/
>
> Der er også andre, der arbejder på overlevelse:
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1276179.ece
>
> "Saab vil fremstille Fiat -> GM udskyder deadline for salget af Saab.
> Samtidig vil arbejderne i Trolhättan måske til at producere dele
> eller hele biler til Fiat..."
Gad vidst om det kunne komme til at betyde at en Fiat gad man godt eje?
--
- Frank
| |
Bjørn J. (02-01-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 02-01-10 21:47 |
|
"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:fyN%m.14207$U5.216979@newsb.telia.net...
KLIP
> "Saab vil fremstille Fiat -> GM udskyder deadline for salget af Saab.
> Samtidig vil arbejderne i Trolhättan måske til at producere dele eller
> hele biler til Fiat..."
Det bølger frem og tilbage:
http://epn.dk/brancher/industri/bil/article1934707.ece
mvh/Bjørn J.
| |
Bjørn J. (07-01-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 07-01-10 10:38 |
|
"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4b3fb0bd$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
KLIP
Nu bølger det tilbage for Saab:
http://borsen.dk/transport/nyhed/173774/
mvh/Bjørn J.
| |
Mogens \(K\) (07-01-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 07-01-10 11:18 |
| | |
Mogens \(K\) (07-01-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 07-01-10 22:26 |
| | |
Henrik B. (08-01-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 08-01-10 00:03 |
|
"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:Hjs1n.14444$U5.222211@newsb.telia.net...
> Det fortsætter:
> http://epn.dk/brancher/industri/bil/article1940216.ece
Jeg er faktisk ret overbevist efterhånden, at Saab kommer til at overleve
under en eller anden form. Der foreligger nu hele fire konkrete bud på Saab.
Herunder er det kommet frem at et amerikansk investeringskonsortie byder
$400 mio.
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Frank Leegaard (08-01-2010)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 08-01-10 06:11 |
|
Henrik B. wrote:
> "Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> news:Hjs1n.14444$U5.222211@newsb.telia.net...
>
>> Det fortsætter:
>> http://epn.dk/brancher/industri/bil/article1940216.ece
>
> Jeg er faktisk ret overbevist efterhånden, at Saab kommer til at
> overleve under en eller anden form.
Det har du da været hele tiden - og hele tiden har det været ønsketænkning.
Saab lukker - eller forbliver i GM regi.
--
- Frank
| |
Henrik B. (08-01-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 08-01-10 07:22 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4b46be51$0$56789
> Saab lukker - eller forbliver i GM regi.
Hvad har du egentlig tænkt dig at bruge som dårlig undskyld, når nu
underskriften er skrevet?
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Frank Leegaard (08-01-2010)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 08-01-10 23:23 |
|
Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b46be51$0$56789
>
>> Saab lukker - eller forbliver i GM regi.
>
> Hvad har du egentlig tænkt dig at bruge som dårlig undskyld, når nu
> underskriften er skrevet?
Undskyldning for hvad?
Hvis GM bliver solgt til anden side har jeg da bare vurderet forkert.
Længere er den da heller ikke.
Jeg er da bare så meget mandfolk så at jeg erkender jeg tog fejl.
Ville du være mandfolk i samme grad og gøre det samme hvis jeg får ret?
--
- Frank
| |
Volger Garfield (09-01-2010)
| Kommentar Fra : Volger Garfield |
Dato : 09-01-10 13:41 |
|
On Fri, 8 Jan 2010 23:22:45 +0100, "Frank Leegaard"
<frankFJERN@superbruger.dk> wrote:
>Henrik B. wrote:
>> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
>> news:4b46be51$0$56789
>>
>>> Saab lukker - eller forbliver i GM regi.
>>
>> Hvad har du egentlig tænkt dig at bruge som dårlig undskyld, når nu
>> underskriften er skrevet?
>
>Undskyldning for hvad?
>
>Hvis GM bliver solgt til anden side har jeg da bare vurderet forkert.
>Længere er den da heller ikke.
Det er derfor Fronken skriver de mange "hvad sagde jeg"-indlæg??
>Jeg er da bare så meget mandfolk så at jeg erkender jeg tog fejl.
Nytårsforsæt?? LOL
>Ville du være mandfolk i samme grad og gøre det samme hvis jeg får ret?
Er det ligefrem en konkurrence? Der kan man se.
Volger
| |
Frank Leegaard (08-01-2010)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 08-01-10 23:25 |
|
Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b46be51$0$56789
>
>> Saab lukker - eller forbliver i GM regi.
>
> Hvad har du egentlig tænkt dig at bruge som dårlig undskyld, når nu
> underskriften er skrevet?
Indtil videre lader det nu til at jeg får ret.
Saab nedlægges:
http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2010\01\08\367607§ionid=BilMotor
Har du andre kilder?
--
- Frank
| |
Brian (08-01-2010)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 08-01-10 23:31 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
>> Saab lukker - eller forbliver i GM regi.
>
> Hvad har du egentlig tænkt dig at bruge som dårlig undskyld, når nu
> underskriften er skrevet?
Den har han lige lagt i ovnen ved at tilføje "forbliver i GM regi"
/Brian
| |
Frank Leegaard (08-01-2010)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 08-01-10 23:44 |
|
Brian wrote:
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
>
>>> Saab lukker - eller forbliver i GM regi.
>>
>> Hvad har du egentlig tænkt dig at bruge som dårlig undskyld, når nu
>> underskriften er skrevet?
>
> Den har han lige lagt i ovnen ved at tilføje "forbliver i GM regi"
Jeg analyserer sagen og for mig er det logiske nu, at de enten lukker Saab,
eller "laver en Opel".
Jeg tror dog mest på lukningen.
--
- Frank
| |
Mogens \(K\) (09-01-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 09-01-10 09:28 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4b47b516$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg tror dog mest på lukningen.
Alene det faktum, at der i fredags blev udnævnt en likvidator for Saab,
tyder på det. Likvidatoren er en advokat, som har til formål at nedlægge et
aktieselskab. Han erstatter derfor såvel bestyrelsen som VD'en (den
administrerende direktør) i selskabet.
GM's største bekymring lige nu er de bestilte biler, der endnu ikke er
leverede. Det skal Saab have fundet ud af, fordi det kan blive bekosteligt
for dem ikke at levere den bestilte vare !
| |
Frank Leegaard (09-01-2010)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 09-01-10 13:48 |
|
Mogens (K) wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b47b516$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Jeg tror dog mest på lukningen.
>
> Alene det faktum, at der i fredags blev udnævnt en likvidator for
> Saab, tyder på det. Likvidatoren er en advokat, som har til formål at
> nedlægge et aktieselskab. Han erstatter derfor såvel bestyrelsen som
> VD'en (den administrerende direktør) i selskabet.
>
> GM's største bekymring lige nu er de bestilte biler, der endnu ikke er
> leverede. Det skal Saab have fundet ud af, fordi det kan blive
> bekosteligt for dem ikke at levere den bestilte vare !
Der kan vel sagtens leveres under likvidationen?
--
- Frank
| |
Mogens \(K\) (09-01-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 09-01-10 13:56 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4b487b0d$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Der kan vel sagtens leveres under likvidationen?
Jow, men det skal jo koordineres på en måde...
| |
Frank Leegaard (09-01-2010)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 09-01-10 14:52 |
|
Mogens (K) wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b487b0d$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Der kan vel sagtens leveres under likvidationen?
>
> Jow, men det skal jo koordineres på en måde...
Helt sikkert. Men kurator/likvidator er jo vant til den slags
problemstillinger. Det oplever de jo hver gang der er
konkurs/betalingsstandsning/likvidation
--
- Frank
| |
Mogens \(K\) (09-01-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 09-01-10 15:45 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4b488a08$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Helt sikkert. Men kurator/likvidator er jo vant til den slags
> problemstillinger. Det oplever de jo hver gang der er
> konkurs/betalingsstandsning/likvidation
LOL - facket du, facket
De skriver en del på www.di.se om det...
| |
Thorbjørn Ravn Ander~ (01-02-2010)
| Kommentar Fra : Thorbjørn Ravn Ander~ |
Dato : 01-02-10 23:38 |
|
Mogens (K) skrev:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b488a08$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Helt sikkert. Men kurator/likvidator er jo vant til den slags
>> problemstillinger. Det oplever de jo hver gang der er
>> konkurs/betalingsstandsning/likvidation
>
> LOL - facket du, facket
> De skriver en del på www.di.se om det...
Kiggede lige - nu skriver de at Spyker køber Saab? Det er ikke nemt at
følge med her.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"
| |
Volger Garfield (02-02-2010)
| Kommentar Fra : Volger Garfield |
Dato : 02-02-10 16:55 |
|
On Mon, 01 Feb 2010 23:37:55 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> wrote:
>Mogens (K) skrev:
>> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
>> news:4b488a08$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>>> Helt sikkert. Men kurator/likvidator er jo vant til den slags
>>> problemstillinger. Det oplever de jo hver gang der er
>>> konkurs/betalingsstandsning/likvidation
>>
>> LOL - facket du, facket
>> De skriver en del på www.di.se om det...
>
>Kiggede lige - nu skriver de at Spyker køber Saab? Det er ikke nemt at
>følge med her.
Du er inde på, at det går for hurtigt?
Volger
| |
N/A (02-02-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 02-02-10 23:49 |
|
| |
Frank Leegaard (02-02-2010)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 02-02-10 23:49 |
|
Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> Mogens (K) skrev:
>> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
>> news:4b488a08$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>>> Helt sikkert. Men kurator/likvidator er jo vant til den slags
>>> problemstillinger. Det oplever de jo hver gang der er
>>> konkurs/betalingsstandsning/likvidation
>>
>> LOL - facket du, facket
>> De skriver en del på www.di.se om det...
>
> Kiggede lige - nu skriver de at Spyker køber Saab? Det er ikke nemt at
> følge med her.
Jeg hører også noget med at Danmark skal med til Håndbold VM for herrer?
Nåe nej. Det var også gamle nyheder.
--
- Frank
| |
Volger Garfield (03-02-2010)
| Kommentar Fra : Volger Garfield |
Dato : 03-02-10 15:51 |
|
On Tue, 2 Feb 2010 23:49:23 +0100, "Frank Leegaard"
<frankFJERN@superbruger.dk> wrote:
>Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
>> Mogens (K) skrev:
>>> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
>>> news:4b488a08$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>
>>>> Helt sikkert. Men kurator/likvidator er jo vant til den slags
>>>> problemstillinger. Det oplever de jo hver gang der er
>>>> konkurs/betalingsstandsning/likvidation
>>>
>>> LOL - facket du, facket
>>> De skriver en del på www.di.se om det...
>>
>> Kiggede lige - nu skriver de at Spyker køber Saab? Det er ikke nemt at
>> følge med her.
>
>Jeg hører også noget med at Danmark skal med til Håndbold VM for herrer?
>
>Nåe nej. Det var også gamle nyheder.
LOL - Ikke alene gamle - De var _også_ forkerte..
Volger
| |
N/A (03-02-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 03-02-10 15:51 |
|
| |
N/A (09-01-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 09-01-10 16:18 |
|
| |
Frank Leegaard (09-01-2010)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 09-01-10 16:18 |
|
Mogens (K) wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b488a08$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Helt sikkert. Men kurator/likvidator er jo vant til den slags
>> problemstillinger. Det oplever de jo hver gang der er
>> konkurs/betalingsstandsning/likvidation
>
> LOL - facket du, facket
> De skriver en del på www.di.se om det...
Jeg har læst det. Er skam også klar over det.
Men hvis Facket tror at GM ændrer sin beslutning pga det, vil de opleve dem
endnu mere stålsatte.
GM og de andre har jo været i slåskamp med AUW som de vel hedder.
--
- Frank
| |
Mogens \(K\) (09-01-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 09-01-10 16:26 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4b489e30$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg har læst det. Er skam også klar over det.
OK...
> Men hvis Facket tror at GM ændrer sin beslutning pga det, vil de opleve
> dem endnu mere stålsatte.
Næ, men facket ska tages med på råd, hvis biksen skal producere samtidigt
med, at virksomheden skal afvikles. Derom ingen tvivl.
| |
N/A (09-01-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 09-01-10 17:11 |
|
| |
Frank Leegaard (09-01-2010)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 09-01-10 17:11 |
|
Mogens (K) wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b489e30$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Jeg har læst det. Er skam også klar over det.
>
> OK...
>
>> Men hvis Facket tror at GM ændrer sin beslutning pga det, vil de
>> opleve dem endnu mere stålsatte.
>
> Næ, men facket ska tages med på råd, hvis biksen skal producere
> samtidigt med, at virksomheden skal afvikles. Derom ingen tvivl.
Sikkert. Nu er det her jo ingen bolschebutik henne på hjørnet der lukkes.
Folkene fra GM lader sig ikke lige sådan overbevise om noget andet er jeg
bange for.
Det synes jeg en del af hele affærren vidner om.
Tror heller ikke turen for Henriks ligesindede gør en pind forskel, andet
end de vel får en "snygg tur".
--
- Frank
| |
Henrik B. (10-01-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 10-01-10 22:50 |
|
"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:j6X1n.14483$U5.223793@newsb.telia.net...
>> Jeg tror dog mest på lukningen.
>
> Alene det faktum, at der i fredags blev udnævnt en likvidator for Saab,
> tyder på det. Likvidatoren er en advokat, som har til formål at nedlægge
> et aktieselskab. Han erstatter derfor såvel bestyrelsen som VD'en (den
> administrerende direktør) i selskabet.
Der er jo ingen ændringer i hvad GM hele tiden har meldt ud - en fortsat
nedlukning.
> GM's største bekymring lige nu er de bestilte biler, der endnu ikke er
> leverede. Det skal Saab have fundet ud af, fordi det kan blive bekosteligt
> for dem ikke at levere den bestilte vare !
Jep, og vi taler om 2.500+ biler inkl. den nye Saab 9-5.
Flere forhandlere har solgt flere Saab'er EFTER GM bekendtgjorde lunkning,
end de har gjort i månedsvis.
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Mogens \(K\) (10-01-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 10-01-10 23:29 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4b4a4baa$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jep, og vi taler om 2.500+ biler inkl. den nye Saab 9-5.
> Flere forhandlere har solgt flere Saab'er EFTER GM bekendtgjorde lunkning,
> end de har gjort i månedsvis.
Henrik, vi har lige fået årets salgstal (2009) i avisen.
SAAB er gået 68,3% tilbage på hjemmemarkedet !
| |
Henrik B. (10-01-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 10-01-10 23:38 |
|
"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:Vws2n.14618$U5.223953@newsb.telia.net...
>> Jep, og vi taler om 2.500+ biler inkl. den nye Saab 9-5.
>> Flere forhandlere har solgt flere Saab'er EFTER GM bekendtgjorde
>> lunkning, end de har gjort i månedsvis.
>
> Henrik, vi har lige fået årets salgstal (2009) i avisen.
> SAAB er gået 68,3% tilbage på hjemmemarkedet !
Og? Det ændrer ikke på at de har en ordentlig bunke biler de skal have
produceret. Ligesom forhandlere rundt om i verden mærkede support i form af
nybilssalg - efter GM i december meldte nedlukning.
Jeg følger løbende med i den svanske salgstal, så jeg kender dem godt. Det
er sgutte underligt at det er gået MEGET tilbage i Sverige i 2009, hvordan
skulle det være anderledes, når der har været så meget usikkerhed omkring
Saab's skæbne...
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Frank Leegaard (10-01-2010)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 10-01-10 23:41 |
|
Mogens (K) wrote:
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b4a4baa$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Jep, og vi taler om 2.500+ biler inkl. den nye Saab 9-5.
>> Flere forhandlere har solgt flere Saab'er EFTER GM bekendtgjorde
>> lunkning, end de har gjort i månedsvis.
>
> Henrik, vi har lige fået årets salgstal (2009) i avisen.
> SAAB er gået 68,3% tilbage på hjemmemarkedet !
Det er jo derfor det går så fremragende. På et tidspunkt var der 100 biler
om måneden i ordre.
--
- Frank
| |
Henrik B. (10-01-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 10-01-10 23:42 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4b4a576b$0$56778
>> Henrik, vi har lige fået årets salgstal (2009) i avisen.
>> SAAB er gået 68,3% tilbage på hjemmemarkedet !
>
> Det er jo derfor det går så fremragende. På et tidspunkt var der 100 biler
> om måneden i ordre.
Du er sgu ved at være lige så faktaresistent som Ekko...
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Frank Leegaard (10-01-2010)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 10-01-10 23:33 |
|
Henrik B. wrote:
> "Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> news:j6X1n.14483$U5.223793@newsb.telia.net...
>
>>> Jeg tror dog mest på lukningen.
>>
>> Alene det faktum, at der i fredags blev udnævnt en likvidator for
>> Saab, tyder på det. Likvidatoren er en advokat, som har til formål
>> at nedlægge et aktieselskab. Han erstatter derfor såvel bestyrelsen
>> som VD'en (den administrerende direktør) i selskabet.
>
> Der er jo ingen ændringer i hvad GM hele tiden har meldt ud - en
> fortsat nedlukning.
>
>> GM's største bekymring lige nu er de bestilte biler, der endnu ikke
>> er leverede. Det skal Saab have fundet ud af, fordi det kan blive
>> bekosteligt for dem ikke at levere den bestilte vare !
>
> Jep, og vi taler om 2.500+ biler inkl. den nye Saab 9-5.
> Flere forhandlere har solgt flere Saab'er EFTER GM bekendtgjorde
> lunkning, end de har gjort i månedsvis.
Det er jo juristeri hvor vidt de reelt behøver at levere.
I alle fald fabrikken.
--
- Frank
| |
Mogens \(K\) (10-01-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 10-01-10 23:37 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4b4a5587$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Det er jo juristeri hvor vidt de reelt behøver at levere.
> I alle fald fabrikken.
Du aner ikke, hvad du taler om - stop piben ind :)
| |
Frank Leegaard (11-01-2010)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 11-01-10 00:46 |
|
Mogens (K) wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b4a5587$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Det er jo juristeri hvor vidt de reelt behøver at levere.
>> I alle fald fabrikken.
>
> Du aner ikke, hvad du taler om - stop piben ind :)
Men det gør du?
Tag dig nu sammen Mukke ..
For så gad jeg da godt se dokumentationen for din viden .. :-/
--
- Frank
| |
Mogens \(K\) (11-01-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 11-01-10 06:23 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4b4a66b6$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Men det gør du?
> Tag dig nu sammen Mukke ..
> For så gad jeg da godt se dokumentationen for din viden .. :-/
Det har jeg sednt tidligere.
Du har en kedelig tendens til at blive personlig i din argumentation. Alle
er efterhånden blevet påklistret et øgenavn herinde - dumt :-/
| |
N/A (11-01-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 11-01-10 22:43 |
|
| |
Frank Leegaard (11-01-2010)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 11-01-10 22:43 |
|
Mogens (K) wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b4a66b6$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Men det gør du?
>> Tag dig nu sammen Mukke ..
>> For så gad jeg da godt se dokumentationen for din viden .. :-/
>
> Det har jeg sednt tidligere.
Så er den jo let at finde igen - for dig.
Det er dig der ser sammenhængen - ikke mig.
>
> Du har en kedelig tendens til at blive personlig i din argumentation.
> Alle er efterhånden blevet påklistret et øgenavn herinde - dumt :-/
Personlig? Fordi jeg kalder dig Mukke?
--
- Frank
| |
Henrik B. (10-01-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 10-01-10 23:39 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4b4a5587$0$56782
>> Jep, og vi taler om 2.500+ biler inkl. den nye Saab 9-5.
>> Flere forhandlere har solgt flere Saab'er EFTER GM bekendtgjorde
>> lunkning, end de har gjort i månedsvis.
>
> Det er jo juristeri hvor vidt de reelt behøver at levere.
>
> I alle fald fabrikken.
Der er vel ikke så meget at komme efter, når forhandlerne har fået at vide,
at de fortsat skulle tage mod ordre - uden dog at vide om de kunne levere...
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Henrik B. (07-01-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 07-01-10 22:51 |
|
"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4b45ab89$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> KLIP
>
> Nu bølger det tilbage for Saab:
>
> http://borsen.dk/transport/nyhed/173774/
Typisk dansk presse - de ér bare flere dage bagefter!
Aktuelt er der kommet endnu et (seriøst) bud på Saab:
"Presemeddelelsen:
Luxembourg, January 7, 2010
Genii Capital announced today that its interest in making an offer for the
acquisition of a majority stake in Saab SAS in a partnership with Mr.
Bernard Ecclestone.
Genii Capital - which has been brought into the bidding process at a late
stage by advisors close to the deal - has decided that given an adequate and
short timeframe for finalizing its offer, it will aggressively work towards
a successful closing of the transaction with all the relevant stakeholders
of the company.
The investment group which has diverse investments and a strong knowledge of
the automotive industry believes that it can add value to the car
manufacturer by working on synergies with some of its portfolio companies in
the areas of energy efficient engines, OEM components and on-board IT and
media technologies - including pay per listen/pay per use systems.
Genii Capital believes that the automotive industry will see - as expected -
strong developments in energy efficiency, safety systems but also in the
area of on board entertainment systems including technologies that enable
use on demand systems as well as innovative communications platforms such as
VOIP and GPS location based services. All of these areas being at the core
of Genii Capital investment focus.
The group believes that SAAB has a tremendous brand value in a number of key
automotive markets as well as an innovative image allowing it to be at the
forefront of the car companies that will be first to market with some of the
above mentioned technologies.
About Genii Capital
Genii Capital is a private investment firm that places common sense and
business sense at the heart of the investment decision-making process while
targeting solid performance. Genii Capital's investment philosophy is to
create value by investing in ideas, brands and projects that are innovative
and often disruptive to their business environment. Active in North America,
Europe and Asia, Genii Capital's core investment target areas include brand
management, emerging technologies (including public health, energy and
environmental technologies), hospitality, entertainment and the automotive
industry, including: Renault F1 Team; MOV'IT - a highly specialized high
performance brake systems design and manufacturing company; and MCE-5 - a
variable compression ratio engine technology.
For more information, please visit www.genii-capital.com"
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Bjørn J. (08-01-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 08-01-10 18:31 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4b46574f$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
KLIP
>> Nu bølger det tilbage for Saab:
>>
>> http://borsen.dk/transport/nyhed/173774/
>
> Typisk dansk presse - de ér bare flere dage bagefter!
> Aktuelt er der kommet endnu et (seriøst) bud på Saab:
>
> "Presemeddelelsen:
>
> Luxembourg, January 7, 2010
>
> Genii Capital announced today that its interest in making an offer for the
> acquisition of a majority stake in Saab SAS in a partnership with Mr.
> Bernard Ecclestone.
>
> Genii Capital - which has been brought into the bidding process at a late
> stage by advisors close to the deal - has decided that given an adequate
> and short timeframe for finalizing its offer, it will aggressively work
> towards a successful closing of the transaction with all the relevant
> stakeholders of the company.
>
> The investment group which has diverse investments and a strong knowledge
> of the automotive industry believes that it can add value to the car
> manufacturer by working on synergies with some of its portfolio companies
> in the areas of energy efficient engines, OEM components and on-board IT
> and media technologies - including pay per listen/pay per use systems.
>
> Genii Capital believes that the automotive industry will see - as
> expected - strong developments in energy efficiency, safety systems but
> also in the area of on board entertainment systems including technologies
> that enable use on demand systems as well as innovative communications
> platforms such as VOIP and GPS location based services. All of these areas
> being at the core of Genii Capital investment focus.
>
> The group believes that SAAB has a tremendous brand value in a number of
> key automotive markets as well as an innovative image allowing it to be at
> the forefront of the car companies that will be first to market with some
> of the above mentioned technologies.
>
> About Genii Capital
>
> Genii Capital is a private investment firm that places common sense and
> business sense at the heart of the investment decision-making process
> while targeting solid performance. Genii Capital's investment philosophy
> is to create value by investing in ideas, brands and projects that are
> innovative and often disruptive to their business environment. Active in
> North America, Europe and Asia, Genii Capital's core investment target
> areas include brand management, emerging technologies (including public
> health, energy and environmental technologies), hospitality, entertainment
> and the automotive industry, including: Renault F1 Team; MOV'IT - a highly
> specialized high performance brake systems design and manufacturing
> company; and MCE-5 - a variable compression ratio engine technology.
>
> For more information, please visit www.genii-capital.com"
Det er nok både for gammelt og aldeles ubrugeligt, det der står i dette
danske dagblad, men jeg vover alligevel pelsen:
http://borsen.dk/transport/nyhed/173918/
mvh/Bjørn J.
| |
Mogens \(K\) (08-01-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 08-01-10 19:25 |
| | |
|
|