/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvordan ser det ud mht. kø omkring Vejle?
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 26-12-09 22:48

Nogen der har en fornemmelse hvordan det ser ud mht. kødannelse pga.
skader i vejen syd for Vejle?

Har et par unge mennesker der gerne vil derop hér fra Broager
søndag/mandag med et spædbarn i bilen.

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



 
 
Finn Guldmann (26-12-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 26-12-09 23:06

Hans Paulin (6310) skrev:
> Nogen der har en fornemmelse hvordan det ser ud mht. kødannelse pga.
> skader i vejen syd for Vejle?
>
> Har et par unge mennesker der gerne vil derop hér fra Broager
> søndag/mandag med et spædbarn i bilen.
>
De har lige meldt i radioen at et par tilkørsler til motorvejen er
blevet spærret for at forsøge at løse op for situationen.

Hans Paulin (6310) (26-12-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 26-12-09 23:16

Finn Guldmann formulerede lørdag:
> Hans Paulin (6310) skrev:
>> Nogen der har en fornemmelse hvordan det ser ud mht. kødannelse pga. skader
>> i vejen syd for Vejle?
>>
>> Har et par unge mennesker der gerne vil derop hér fra Broager søndag/mandag
>> med et spædbarn i bilen.
>>
> De har lige meldt i radioen at et par tilkørsler til motorvejen er blevet
> spærret for at forsøge at løse op for situationen.

Ok ok - lyder ikke godt!

Tak skal du ha

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Mogens \(K\) (26-12-2009)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 26-12-09 23:20

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
news:4b368b07$0$282$14726298@news.sunsite.dk...

> Ok ok - lyder ikke godt!

Nu er det de færreste motorvejslukninger, som tager så lang tid, som der er
frem til kørselstidspunktet. Du kan følge med på trafikken.dk, ligesom jeg
mener, "sporforenklingen" (grundet huller i vejbanen) ikke ligger syd for
byen...


Mogens \(K\) (26-12-2009)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 26-12-09 23:21

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:6_vZm.13940$U5.211314@newsb.telia.net...

> Nu er det de færreste motorvejslukninger, som tager så lang tid, som der
> er frem til kørselstidspunktet. Du kan følge med på trafikken.dk, ligesom
> jeg mener, "sporforenklingen" (grundet huller i vejbanen) ikke ligger syd
> for byen...

http://tvsyd.dk/huller-lukker-motorvejsspor-ved-vejle


Hans Paulin (6310) (26-12-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 26-12-09 23:24

Mogens (K) forklarede:
> "Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> news:6_vZm.13940$U5.211314@newsb.telia.net...
>
>> Nu er det de færreste motorvejslukninger, som tager så lang tid, som der er
>> frem til kørselstidspunktet. Du kan følge med på trafikken.dk, ligesom jeg
>> mener, "sporforenklingen" (grundet huller i vejbanen) ikke ligger syd for
>> byen...
>
> http://tvsyd.dk/huller-lukker-motorvejsspor-ved-vejle

Tak

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Hans Paulin (6310) (26-12-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 26-12-09 23:23

Mogens (K) tastede følgende:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> news:4b368b07$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Ok ok - lyder ikke godt!
>
> Nu er det de færreste motorvejslukninger, som tager så lang tid, som der er
> frem til kørselstidspunktet.

Okay; men der er jo ikke lang tid til "i morgen"

> Du kan følge med på trafikken.dk, ligesom jeg
> mener, "sporforenklingen" (grundet huller i vejbanen) ikke ligger syd for
> byen...

http://www.trafikken.dk/trafikken.asp?page=company&objno=7

Okay; dét troede jeg

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Mogens \(K\) (26-12-2009)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 26-12-09 23:26

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
news:4b368cc3$0$271$14726298@news.sunsite.dk...

> Okay; men der er jo ikke lang tid til "i morgen"

Jeg læser "vil derop hér fra Broager søndag/mandag med et spædbarn i bilen"
på den måde, at de skal køre søndag. Sorry.

Og jeg ka læse, at hullerne er syd for byen



Hans Paulin (6310) (26-12-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 26-12-09 23:30

Mogens (K) skrev:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> news:4b368cc3$0$271$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Okay; men der er jo ikke lang tid til "i morgen"
>
> Jeg læser "vil derop hér fra Broager søndag/mandag med et spædbarn i bilen"
> på den måde, at de skal køre søndag. Sorry.

Thats the way it is

> Og jeg ka læse, at hullerne er syd for byen

Jup!

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Mogens \(K\) (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 28-12-09 15:16

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
news:4b368e7f$0$277$14726298@news.sunsite.dk...

>> Og jeg ka læse, at hullerne er syd for byen
>
> Jup!

Dét er så åbenbart dagens vinter-kost fremover !
26-12-2009:
www.grontmij-carlbro.com/da/Servicemenu/Presse/Pressemeddelelser/DanskeVeje.htm



Hans Paulin (6310) (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 28-12-09 20:17

Efter mange tanker skrev Mogens (K):
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> news:4b368e7f$0$277$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>
>> Jup!
>
> Dét er så åbenbart dagens vinter-kost fremover !
> 26-12-2009:
> www.grontmij-carlbro.com/da/Servicemenu/Presse/Pressemeddelelser/DanskeVeje.htm

Ja, det næste må blive en offroader

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Finn Guldmann (27-12-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-12-09 01:07

Mogens (K) skrev:
>> Ok ok - lyder ikke godt!
> Nu er det de færreste motorvejslukninger, som tager så lang tid, som der
> er frem til kørselstidspunktet. Du kan følge med på trafikken.dk,
> ligesom jeg mener, "sporforenklingen" (grundet huller i vejbanen) ikke
> ligger syd for byen...
>
Hvad er der egentlig, sådan rigtig, galt i området?

Da jeg kom forbi her i eftermiddags, med futteren, holde trafikken helt
stille i al den tid jeg kunne se motorvejen mellem Fredericia og Kolding.

"Store hjemrejse dag" er da først i dag, søndag. (?)

Men jeg finder det 'trøstende' at personbilerne selv kan finde ud af at
lave megakøer, på dage hvor de ligesom ikke rigtig kan give lastbilerne
skylden.

Mogens \(K\) (27-12-2009)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 27-12-09 08:57

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen
news:4b36a53b$0$271$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvad er der egentlig, sådan rigtig, galt i området?

Huller i vejen i det venstre spor, hvorfor denne vejbane er afspærret i
begge retninger:
www.vejleamtsfolkeblad.dk/artikel/188231:Vejle--Huller-lukker-motorvejsspor

> Men jeg finder det 'trøstende' at personbilerne selv kan finde ud af at
> lave megakøer, på dage hvor de ligesom ikke rigtig kan give lastbilerne
> skylden.

Det er ikke utænkelig, at ovenstående i dén grad skyldes netop lastbiler,
Finn.


Finn Guldmann (27-12-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-12-09 11:45

Mogens (K) skrev:
>> Hvad er der egentlig, sådan rigtig, galt i området?
> Huller i vejen i det venstre spor, hvorfor denne vejbane er afspærret i
> begge retninger:
> www.vejleamtsfolkeblad.dk/artikel/188231:Vejle--Huller-lukker-motorvejsspor
>
De skriver så 'højre' spor. Det lyder også lidt mere logisk. for dansk
vejvæsen har jo endnu ikke, som de kan i andre lande, finde ud af at
lave en vej der kan holde til lastbilerne.

>> Men jeg finder det 'trøstende' at personbilerne selv kan finde ud af
>> at lave megakøer, på dage hvor de ligesom ikke rigtig kan give
>> lastbilerne skylden.
>
> Det er ikke utænkelig, at ovenstående i dén grad skyldes netop
> lastbiler, Finn.
>
Nej, det skyldes ikke lastbilerne. Lastbilerne skal køre et sted, hvis
vi vil have samfundet til at fungere. Jeg ved godt at det er svært at
acceptere, men sådan er det bare. Undvære dem vil du ikke, eller rettere
det de bringer frem til dig.

Men når det så er sagt kommer det egentlige problem.

For i alle de år jeg har kørt på vejene har jeg endnu ikke set danske
vejvæsner "være i stand til" at lave en vej der kunne holde til
lastbilerne i mere end en måned.

I og med at det lader sig gøre i andre lande, kommer "være i stand til"
i "". For det handler ikke om om de kan men om om de vil. Danske veje
'må ikke koste noget', og derfor koster de meget mere end nødvendigt.

Problemet er ikke at der er lagt et eller flere lag dårlig asfalt på,
men at det grundlag asfalten er lagt på ikke er i orden.

Men med en discountregering får vi naturligvis også discountveje.

Mogens \(K\) (27-12-2009)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 27-12-09 11:52

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen
news:4b373a94$0$270$14726298@news.sunsite.dk...

> De skriver så 'højre' spor. Det lyder også lidt mere logisk. for dansk
> vejvæsen har jo endnu ikke, som de kan i andre lande, finde ud af at lave
> en vej der kan holde til lastbilerne.

Jeg skulle se, om du var vågen - det er højre spor, som er afspærret

>> Det er ikke utænkelig, at ovenstående i dén grad skyldes netop lastbiler,
>> Finn.

> Nej, det skyldes ikke lastbilerne. Lastbilerne skal køre et sted, hvis vi
> vil have samfundet til at fungere. Jeg ved godt at det er svært at
> acceptere, men sådan er det bare. Undvære dem vil du ikke, eller rettere
> det de bringer frem til dig.

Jeg har ikke skrevet noget om at undvære lastbiler?

> Men når det så er sagt kommer det egentlige problem.
> For i alle de år jeg har kørt på vejene har jeg endnu ikke set danske
> vejvæsner "være i stand til" at lave en vej der kunne holde til
> lastbilerne i mere end en måned.

Og derfor er højre vognbane ødelagt, Finn

> Problemet er ikke at der er lagt et eller flere lag dårlig asfalt på, men
> at det grundlag asfalten er lagt på ikke er i orden.

Frostsprængninger kombineret med tung trafik giver huller.
Igen må jeg vende tilbage til vort generelle problem - at
lastvognschauffører ofte løfter de aksler, som er mulige at løfte.
Skod-stunt IMO !!!

> Men med en discountregering får vi naturligvis også discountveje.

Here we go again - er det ikke vognmændene er det regeringen. Gosh...


Finn Guldmann (27-12-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-12-09 13:07

Mogens (K) skrev:
>> De skriver så 'højre' spor. Det lyder også lidt mere logisk. for dansk
>> vejvæsen har jo endnu ikke, som de kan i andre lande, finde ud af at
>> lave en vej der kan holde til lastbilerne.
> Jeg skulle se, om du var vågen - det er højre spor, som er afspærret
>
Nu er vi jo ovre det der Hjulle-noget (forhåbentlig), så hverdagen
vender tilbage.

>>> Det er ikke utænkelig, at ovenstående i dén grad skyldes netop
>>> lastbiler, Finn.
>> Nej, det skyldes ikke lastbilerne. Lastbilerne skal køre et sted, hvis
>> vi vil have samfundet til at fungere. Jeg ved godt at det er svært at
>> acceptere, men sådan er det bare. Undvære dem vil du ikke, eller
>> rettere det de bringer frem til dig.
> Jeg har ikke skrevet noget om at undvære lastbiler?
>
Nej, men det har andre.
Hele tiden og igen. Og sjældent positiv.

det er en, ofte ulige, kamp, men først viste det sig at 75% af de
ulykker lastbilerne blev hængt ud for ikke var lastbilernes skyld.
Senest blev lastbilerne hængt ud for at stoppe trafikken i sneen, noget
som, imho, har vist sig at være mangelfuld, eller manglende,
glatførebekæmpelse.

Derfor regner jeg også med at den rigtige årsag til problemerne ved
Vejle kommer frem i lyset på et tidspunkt.

>> Men når det så er sagt kommer det egentlige problem.
>> For i alle de år jeg har kørt på vejene har jeg endnu ikke set danske
>> vejvæsner "være i stand til" at lave en vej der kunne holde til
>> lastbilerne i mere end en måned.
> Og derfor er højre vognbane ødelagt, Finn
>
Hvorfor tror du at dit "venstre" fik mig op på mærkerne?

>> Problemet er ikke at der er lagt et eller flere lag dårlig asfalt på,
>> men at det grundlag asfalten er lagt på ikke er i orden.
> Frostsprængninger kombineret med tung trafik giver huller.
> Igen må jeg vende tilbage til vort generelle problem - at
> lastvognschauffører ofte løfter de aksler, som er mulige at løfte.
> Skod-stunt IMO !!!
>
Nu ikke laste chaufførerne. Du har, ofte, fået at vide at de kører under
de forhold de får at køre under, eneste alternativ er at finde noget
andet at lave.

Her, som i de fleste andre forhold, er det chaufføren der bliver skudt
på, men reelt er det ham der har mindst mulighed for at ændre på
tingene. Og eneste mulighed han har løser ikke problemet, men sender det
blot videre til en anden.

Jeg ved godt at enkelte har fået øje på at det er vognmanden der
bestemmer hvilke dæk der kommer på lastbilen. Men han har, næsten, det
samme problem som chaufføren. Hvis han ikke vil er der en anden der vil.

Og til de priser der betales for lastbilkørsel er der altså ikke altid
råd til at skifte dæk to gange om året. Et (1) lastbildæk koster
immervæk nogenlunde det samme som et helt sæt sutter til din bil. Og så
er der jo lige 12 dæk på et vogntog. Så...

>> Men med en discountregering får vi naturligvis også discountveje.
>
> Here we go again - er det ikke vognmændene er det regeringen. Gosh...
>
Er du enig eller er du enig i at den sidende regering har besparelser
som, stort set, eneste mål?

Mogens \(K\) (27-12-2009)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 27-12-09 13:12

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen
news:4b374dc3$0$275$14726298@news.sunsite.dk...

> Nej, men det har andre.

Så undlad det, når du kommunikerer med mig - venligst.

> Hele tiden og igen. Og sjældent positiv.

Næ for der er vel sjældent noget positivt at sige?

> Et (1) lastbildæk koster immervæk nogenlunde det samme som et helt sæt
> sutter til din bil

Nope - og jeg har købt mange dæk til tunge køretøjer.

> Er du enig eller er du enig i at den sidende regering har besparelser som,
> stort set, eneste mål?

Jeg er generelt meget uenig i alt det, du "normalt" skriver.
Det er sjældent, jeg ka sætte flueben ved noget af det.
Sådan er dét





Finn Guldmann (27-12-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-12-09 13:46

Mogens (K) skrev:
>> Nej, men det har andre.
> Så undlad det, når du kommunikerer med mig - venligst.
>
Kan jeg ikke, i sammenhængen.

>> Hele tiden og igen. Og sjældent positiv.
> Næ for der er vel sjældent noget positivt at sige?
>
Så kunne man jo prøve, det helt utænkelige, at holde sin mund.

>> Et (1) lastbildæk koster immervæk nogenlunde det samme som et helt sæt
>> sutter til din bil
> Nope - og jeg har købt mange dæk til tunge køretøjer.
>
Kender ikke priserne, men det er hvad jeg kan finde på nettet.
(2000-2700 kr/dæk + moms)

Af en eller anden grund er alle priser på lastbildæk "Ring og hør". (?)

>> Er du enig eller er du enig i at den sidende regering har besparelser
>> som, stort set, eneste mål?
> Jeg er generelt meget uenig i alt det, du "normalt" skriver.
> Det er sjældent, jeg ka sætte flueben ved noget af det.
> Sådan er dét
>
Er det et "nej" eller et 'ikke-svar'?

Mogens \(K\) (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 28-12-09 15:14

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen
news:4b37570c$0$282$14726298@news.sunsite.dk...

> Kan jeg ikke, i sammenhængen.

Se'fø'li' ka du da det...

> Så kunne man jo prøve, det helt utænkelige, at holde sin mund.

Prøv det, prøv det

> Kender ikke priserne, men det er hvad jeg kan finde på nettet. (2000-2700
> kr/dæk + moms)

Det koster eet bagdæk til min bil, hvis man køber off season.
I sæsonen stiger dækkket til +3.000 kr - der skal som minimum anvendes 2 om
året...

> Af en eller anden grund er alle priser på lastbildæk "Ring og hør". (?)

Det er jo klart
(grundet konkurrencen)

> Er det et "nej" eller et 'ikke-svar'?

Kender du da nogen i DK, som just nu ikke ser på omkostningsniveauet?


Henrik B. (03-01-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 03-01-10 19:17

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen
news:4b374dc3$0$275$14726298@news.sunsite.dk...

> Er du enig eller er du enig i at den sidende regering har besparelser som,
> stort set, eneste mål?

Hellere besparelser end en endeløs række af "grønneskatter/afgifter". Og det
synes rent glemt, hvordan "de røde" gennem tre årtier gældsatte Danmark
langt op over skorstenen...

--
http://www.saabklub.dk/


Finn Guldmann (03-01-2010)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 03-01-10 19:31

Henrik B. skrev:
>> Er du enig eller er du enig i at den sidende regering har besparelser
>> som, stort set, eneste mål?
> Hellere besparelser end en endeløs række af "grønneskatter/afgifter". Og
> det synes rent glemt, hvordan "de røde" gennem tre årtier gældsatte
> Danmark langt op over skorstenen...
>
Nu hænger hvad du vil give og hvad du får jo som regel sammen. Så hvis
du kun vil betale absolut minimum i skat og afgifter (Hvorfor skal det
egentlig hede begge dele? Det ender jo samme sted!) har du jo ikke lov
at forvente mere end absolut minimum tilbage.

Så dine krav om skattelettelser hænger på en eller anden måde sammen med
huller i vejene.

Vi kan så godt blive enige om at en hel del af det de bruger penge på
kunne være anderledes. F.eks. ville de 1,5 mia der blev smidt ud på et
nytteløst topmøde helt sikkert havde gjort mere gavn hvis de var puttet
i vejene. (Det resultat de (ikke) nåede kunne de havde klaret langt
billigere med e-mail. Og det eneste konkret, positive, jeg fik øje på
kunne sagtens havde været klaret billigere. Det behøver ikke koste 1,5
mia at få Terminator her over og lave nogle aftaler.)


Henrik B. (03-01-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 03-01-10 19:53

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen
news:4b40e254$0$271$14726298@news.sunsite.dk...

>>> Er du enig eller er du enig i at den sidende regering har besparelser
>>> som, stort set, eneste mål?
>> Hellere besparelser end en endeløs række af "grønneskatter/afgifter". Og
>> det synes rent glemt, hvordan "de røde" gennem tre årtier gældsatte
>> Danmark langt op over skorstenen...
>>
> Nu hænger hvad du vil give og hvad du får jo som regel sammen. Så hvis du
> kun vil betale absolut minimum i skat og afgifter (Hvorfor skal det
> egentlig hede begge dele? Det ender jo samme sted!) har du jo ikke lov at
> forvente mere end absolut minimum tilbage.
>
> Så dine krav om skattelettelser hænger på en eller anden måde sammen med
> huller i vejene.

Hva' fa'n taler du om?? Der er ingen som taler om skattelettelser - ud over
dig.

--
http://www.saabklub.dk/


Mogens \(K\) (03-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 03-01-10 20:01

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4b40e795$0$56769

> Hva' fa'n taler du om??

Selvsving du - selvsving


Finn Guldmann (03-01-2010)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 03-01-10 22:16

Henrik B. skrev:
>>>> Er du enig eller er du enig i at den sidende regering har
>>>> besparelser som, stort set, eneste mål?
>>> Hellere besparelser end en endeløs række af "grønneskatter/afgifter".
>>> Og det synes rent glemt, hvordan "de røde" gennem tre årtier
>>> gældsatte Danmark langt op over skorstenen...
>> Nu hænger hvad du vil give og hvad du får jo som regel sammen. Så hvis
>> du kun vil betale absolut minimum i skat og afgifter (Hvorfor skal det
>> egentlig hede begge dele? Det ender jo samme sted!) har du jo ikke lov
>> at forvente mere end absolut minimum tilbage.
>> Så dine krav om skattelettelser hænger på en eller anden måde sammen
>> med huller i vejene.
> Hva' fa'n taler du om?? Der er ingen som taler om skattelettelser - ud
> over dig.
>
Jamen så må du da undskylde at jeg tolker "Hellere besparelser" som
noget der drejer sig om at du kan komme til at betale mindre, og "en
endeløs række af "grønneskatter/afgifter"" som noget der betyder at du
kommer til at betale mere. Og at du helst vil betale mindre fordi du
sætter "hellere" til det første og "end" til det sidste.

Så hvis du mener at "Hellere besparelser end en endeløs række af
"grønneskatter/afgifter"." skal forståes på en anden måde, end den jeg
har brugt at svare på, kommer du til at uddybe.


Jens G (27-12-2009)
Kommentar
Fra : Jens G


Dato : 27-12-09 13:51

On Sun, 27 Dec 2009 10:52:23 GMT, "Mogens \(K\)" <no@mail.com> wrote:

>"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen
>news:4b373a94$0$270$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> De skriver så 'højre' spor. Det lyder også lidt mere logisk. for dansk
>> vejvæsen har jo endnu ikke, som de kan i andre lande, finde ud af at lave
>> en vej der kan holde til lastbilerne.
>
>Jeg skulle se, om du var vågen - det er højre spor, som er afspærret

Det starter faktisk med afspærret venstre spor, hvorefter det skifter
over til højre.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

bme (26-12-2009)
Kommentar
Fra : bme


Dato : 26-12-09 23:19

Hans Paulin (6310) kom med følgende:
> Nogen der har en fornemmelse hvordan det ser ud mht. kødannelse pga. skader i
> vejen syd for Vejle?
>
> Har et par unge mennesker der gerne vil derop hér fra Broager søndag/mandag
> med et spædbarn i bilen.

Så er hovedvejen vist at foretrække. Vi kørte forbi i sydgående retning
kl ca 21.00 og der var der kø ned til kolding. Hørte i radioen at flere
havde brugt op til 5 timer på at passere området.

/bo



Hans Paulin (6310) (26-12-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 26-12-09 23:20

bme:
> Hans Paulin (6310) kom med følgende:
>> Nogen der har en fornemmelse hvordan det ser ud mht. kødannelse pga. skader
>> i vejen syd for Vejle?
>>
>> Har et par unge mennesker der gerne vil derop hér fra Broager søndag/mandag
>> med et spædbarn i bilen.
>
> Så er hovedvejen vist at foretrække. Vi kørte forbi i sydgående retning kl ca
> 21.00 og der var der kø ned til kolding. Hørte i radioen at flere havde brugt
> op til 5 timer på at passere området.

Ush!

Ja, læste osse om de der 4-5 timer, så advarede de unge mennesker

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



bme (26-12-2009)
Kommentar
Fra : bme


Dato : 26-12-09 23:27

Hans Paulin (6310) kom med denne ide:
> bme:
>> Hans Paulin (6310) kom med følgende:
>>> Nogen der har en fornemmelse hvordan det ser ud mht. kødannelse pga.
>>> skader i vejen syd for Vejle?
>>>
>>> Har et par unge mennesker der gerne vil derop hér fra Broager
>>> søndag/mandag med et spædbarn i bilen.
>>
>> Så er hovedvejen vist at foretrække. Vi kørte forbi i sydgående retning kl
>> ca 21.00 og der var der kø ned til kolding. Hørte i radioen at flere havde
>> brugt op til 5 timer på at passere området.
>
> Ush!
>
> Ja, læste osse om de der 4-5 timer, så advarede de unge mennesker

Iøvrigt er det første gang jeg har hørt trafikradioen sende ud på
dansk, engelsk og tysk - og som sædvanligt er der nogle som bliver for
utålmodige og kører i nødsporet, de skulle pelses ved daggry....

/bo



Hans Paulin (6310) (26-12-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 26-12-09 23:32

bme kom med denne ide:
> Hans Paulin (6310) kom med denne ide:
>> bme:
>>>
>>
>> Ush!
>>
>> Ja, læste osse om de der 4-5 timer, så advarede de unge mennesker
>
> Iøvrigt er det første gang jeg har hørt trafikradioen sende ud på dansk,
> engelsk og tysk - og som sædvanligt er der nogle som bliver for utålmodige og
> kører i nødsporet, de skulle pelses ved daggry....

Bliver de formentlig osse...

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Uffe Bærentsen (26-12-2009)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 26-12-09 23:57


"bme" <bme@fritid.tele.hej> skrev i en meddelelse
news:e3fee$4b368d90$59b8853a$12325@news.comxnet.dk...
> Hans Paulin (6310) kom med denne ide:
>> bme:
>>> Hans Paulin (6310) kom med følgende:
>>>> Nogen der har en fornemmelse hvordan det ser ud mht. kødannelse pga.
>>>> skader i vejen syd for Vejle?
>>>>
>>>> Har et par unge mennesker der gerne vil derop hér fra Broager
>>>> søndag/mandag med et spædbarn i bilen.
>>>
>>> Så er hovedvejen vist at foretrække. Vi kørte forbi i sydgående retning
>>> kl ca 21.00 og der var der kø ned til kolding. Hørte i radioen at flere
>>> havde brugt op til 5 timer på at passere området.
>>
>> Ush!
>>
>> Ja, læste osse om de der 4-5 timer, så advarede de unge mennesker
>
> Iøvrigt er det første gang jeg har hørt trafikradioen sende ud på dansk,
> engelsk og tysk - og som sædvanligt er der nogle som bliver for utålmodige
> og kører i nødsporet, de skulle pelses ved daggry....

Hvorfor vente til daggry?



--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i



Frank Leegaard (27-12-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 27-12-09 00:09

Uffe Bærentsen wrote:
> "bme" <bme@fritid.tele.hej> skrev i en meddelelse
> news:e3fee$4b368d90$59b8853a$12325@news.comxnet.dk...
>> Hans Paulin (6310) kom med denne ide:
>>> bme:
>>>> Hans Paulin (6310) kom med følgende:
>>>>> Nogen der har en fornemmelse hvordan det ser ud mht. kødannelse
>>>>> pga. skader i vejen syd for Vejle?
>>>>>
>>>>> Har et par unge mennesker der gerne vil derop hér fra Broager
>>>>> søndag/mandag med et spædbarn i bilen.
>>>>
>>>> Så er hovedvejen vist at foretrække. Vi kørte forbi i sydgående
>>>> retning kl ca 21.00 og der var der kø ned til kolding. Hørte i
>>>> radioen at flere havde brugt op til 5 timer på at passere området.
>>>
>>> Ush!
>>>
>>> Ja, læste osse om de der 4-5 timer, så advarede de unge mennesker
>>>
>>
>> Iøvrigt er det første gang jeg har hørt trafikradioen sende ud på
>> dansk, engelsk og tysk - og som sædvanligt er der nogle som bliver
>> for utålmodige og kører i nødsporet, de skulle pelses ved daggry....
>
> Hvorfor vente til daggry?

Nix - en ubetinget frakendelse er også ok i mine øjne.



--
- Frank



Finn Guldmann (27-12-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-12-09 01:09

bme skrev:

> Iøvrigt er det første gang jeg har hørt trafikradioen sende ud på dansk,
> engelsk og tysk - og som sædvanligt er der nogle som bliver for
> utålmodige og kører i nødsporet, de skulle pelses ved daggry....
>
Hvorfor vente til daggry? På stedet og med det samme.

Finn Guldmann (27-12-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-12-09 01:27

Finn Guldmann skrev:
> bme skrev:
>> Iøvrigt er det første gang jeg har hørt trafikradioen sende ud på
>> dansk, engelsk og tysk - og som sædvanligt er der nogle som bliver for
>> utålmodige og kører i nødsporet, de skulle pelses ved daggry....
> Hvorfor vente til daggry? På stedet og med det samme.
>
Hørte forøvrigt en del beretninger fra dem der holdt, eller havde holdt
i køen i løbet af eftermiddagen.

En af dem omtalte den der underlige mani med at bilerne trækker ind i
nødsporet og skaber "en vej" til et udrykningskøretøj op mellem rækkerne.

De, få, lastbiler der holder i køen har ikke en jordisk chance for at
gøre det samme, hvorfor det hele falder til gulvet, og "godheden" bliver
et negativ.

Kate (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 28-12-09 02:12

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in
news:4b36a9bf$0$280$14726298@news.sunsite.dk:

> En af dem omtalte den der underlige mani med at bilerne trækker
> ind i nødsporet og skaber "en vej" til et udrykningskøretøj op
> mellem rækkerne.
>
> De, få, lastbiler der holder i køen har ikke en jordisk chance for
> at gøre det samme, hvorfor det hele falder til gulvet, og
> "godheden" bliver et negativ.

Ved vejarbejdet på Holbækmotorvejen rundt om Roskilde er der skilte der
anviser at bilister skal lave et midterspor til udrykningskøretøjer.
Noget af strækningen er der nødspor, men en del er der ikke. Hvis man
ofte nok ser dette ved vejarbejder forventer man vel at det er sådan
man skal gøre.

--
Kate

Husk en killing skal være minimum 12 uger før den tages fra sin mor,
gerne ældre.

1sen (26-12-2009)
Kommentar
Fra : 1sen


Dato : 26-12-09 23:32

Hej Hans

Af egne bitre erfaringer ved jeg, at der ind i mellem er massive kødannelser
på strækningen Kolding/Vejle og og modsat - især nu hvor kun ét spor er
farbart pga. reparationer af huller i vejbanen.

Selv ville jeg checke trafikken.dk inden jeg tog hjemmefra.

vh, Ole


Hans Paulin (6310) (26-12-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 26-12-09 23:34

1sen skrev den 26-12-2009:

> Selv ville jeg checke trafikken.dk inden jeg tog hjemmefra.

Godt, tak

Da jeg selv sidst skulle til Brørup (om sommeren) kom jeg 1½ time for
sent!

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Jens G (27-12-2009)
Kommentar
Fra : Jens G


Dato : 27-12-09 08:09

On Sat, 26 Dec 2009 22:47:46 +0100, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

>Nogen der har en fornemmelse hvordan det ser ud mht. kødannelse pga.
>skader i vejen syd for Vejle?
>
>Har et par unge mennesker der gerne vil derop hér fra Broager
>søndag/mandag med et spædbarn i bilen.

Vi kørte hjem fra Horsens til Sjælland i går, lørdag.
Kørte så tidligt(10:30) at vi håbede at komme forbi Vejlekøen inden
julefrokostfolket kørte hjemmefra.
Alligevel fik vi 45 minutters kø.

Men den kø vi havde været i sydgående, var intet imod den der var
nordgående. Den var slem!

Da vi selv kørte derover Juleaftensdag, var der ingen problemer
overhovedet nordgående. Der var nogle huller i asfalten som man lige
skulle holde øje med, men trafikken gled pænt. Sydgående var der
spærret et spor.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Dennis Pedersen (27-12-2009)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 27-12-09 13:25


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:4b368485$0$281$14726298@news.sunsite.dk...
> Nogen der har en fornemmelse hvordan det ser ud mht. kødannelse pga.
> skader i vejen syd for Vejle?
>
> Har et par unge mennesker der gerne vil derop hér fra Broager
> søndag/mandag med et spædbarn i bilen.

Da vi kørte hjem fra djævleøen igår var allerede ganske anseelig mængde kø.
Det var lige efter sammenfletning med den sydgående og fyn at det gik galt.
Der skulle 4 spor klemmes sammen på 1 spor - det skal blive opskriften på kø
:)

Vi spildte ca. 25minutter og det var ca. 1030 vi sad i kø


--
/Dennis
Canon Speedlite 540 EZ købes



Finn Guldmann (27-12-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-12-09 14:15

Dennis Pedersen skrev:
>> Nogen der har en fornemmelse hvordan det ser ud mht. kødannelse pga.
>> skader i vejen syd for Vejle?
>> Har et par unge mennesker der gerne vil derop hér fra Broager
>> søndag/mandag med et spædbarn i bilen.
> Da vi kørte hjem fra djævleøen igår var allerede ganske anseelig mængde kø.
> Det var lige efter sammenfletning med den sydgående og fyn at det gik galt.
> Der skulle 4 spor klemmes sammen på 1 spor - det skal blive opskriften på kø
> :)
> Vi spildte ca. 25minutter og det var ca. 1030 vi sad i kø
>
Nu melder de at de åbner begge spor ved Vejle, men med 50 km/t begrænsning.

Er der i øvrigt nogen der har hørt en forklaring på at problemet er
netop der, og ikke (også) alle andre steder?

Ivan Madsen (27-12-2009)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 27-12-09 15:54

On Sun, 27 Dec 2009 14:14:50 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Dennis Pedersen skrev:
>>> Nogen der har en fornemmelse hvordan det ser ud mht. kødannelse pga.
>>> skader i vejen syd for Vejle?
>>> Har et par unge mennesker der gerne vil derop hér fra Broager
>>> søndag/mandag med et spædbarn i bilen.
>> Da vi kørte hjem fra djævleøen igår var allerede ganske anseelig mængde kø.
>> Det var lige efter sammenfletning med den sydgående og fyn at det gik galt.
>> Der skulle 4 spor klemmes sammen på 1 spor - det skal blive opskriften på kø
>> :)
>> Vi spildte ca. 25minutter og det var ca. 1030 vi sad i kø
>>
>Nu melder de at de åbner begge spor ved Vejle, men med 50 km/t begrænsning.
>
>Er der i øvrigt nogen der har hørt en forklaring på at problemet er
>netop der, og ikke (også) alle andre steder?

Det er nok bare der det slår igennem først - men jeg har da på de 800
km her i jul set flere sprækker i vejene rundt omkring - der er især
et par steder omkring Århus som kunne blive de næste problembørn.

Finn Guldmann (27-12-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-12-09 17:36

Ivan Madsen skrev:
>>>> Nogen der har en fornemmelse hvordan det ser ud mht. kødannelse pga.
>>>> skader i vejen syd for Vejle?
>>>> Har et par unge mennesker der gerne vil derop hér fra Broager
>>>> søndag/mandag med et spædbarn i bilen.
>>> Da vi kørte hjem fra djævleøen igår var allerede ganske anseelig mængde kø.
>>> Det var lige efter sammenfletning med den sydgående og fyn at det gik galt.
>>> Der skulle 4 spor klemmes sammen på 1 spor - det skal blive opskriften på kø
>>> :)
>>> Vi spildte ca. 25minutter og det var ca. 1030 vi sad i kø
>> Nu melder de at de åbner begge spor ved Vejle, men med 50 km/t begrænsning.
>> Er der i øvrigt nogen der har hørt en forklaring på at problemet er
>> netop der, og ikke (også) alle andre steder?
> Det er nok bare der det slår igennem først - men jeg har da på de 800
> km her i jul set flere sprækker i vejene rundt omkring - der er især
> et par steder omkring Århus som kunne blive de næste problembørn.
>
Det der undrer mig lidt er at lastbilerne jo kører alle steder, men det
er ikke alle steder det volder samme problem.

Og så er det jeg sporer ind på at hvis man nu bruger en, nærmest,
standart fundering til vejene alle steder kan der jo godt opstå lokale
problemer hvis den ikke lige passer til bundforholdene.

Ivan Madsen (27-12-2009)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 27-12-09 18:04

On Sun, 27 Dec 2009 17:36:01 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Ivan Madsen skrev:
>>>>> Nogen der har en fornemmelse hvordan det ser ud mht. kødannelse pga.
>>>>> skader i vejen syd for Vejle?
>>>>> Har et par unge mennesker der gerne vil derop hér fra Broager
>>>>> søndag/mandag med et spædbarn i bilen.
>>>> Da vi kørte hjem fra djævleøen igår var allerede ganske anseelig mængde kø.
>>>> Det var lige efter sammenfletning med den sydgående og fyn at det gik galt.
>>>> Der skulle 4 spor klemmes sammen på 1 spor - det skal blive opskriften på kø
>>>> :)
>>>> Vi spildte ca. 25minutter og det var ca. 1030 vi sad i kø
>>> Nu melder de at de åbner begge spor ved Vejle, men med 50 km/t begrænsning.
>>> Er der i øvrigt nogen der har hørt en forklaring på at problemet er
>>> netop der, og ikke (også) alle andre steder?
>> Det er nok bare der det slår igennem først - men jeg har da på de 800
>> km her i jul set flere sprækker i vejene rundt omkring - der er især
>> et par steder omkring Århus som kunne blive de næste problembørn.
> >
>Det der undrer mig lidt er at lastbilerne jo kører alle steder, men det
>er ikke alle steder det volder samme problem.
>
>Og så er det jeg sporer ind på at hvis man nu bruger en, nærmest,
>standart fundering til vejene alle steder kan der jo godt opstå lokale
>problemer hvis den ikke lige passer til bundforholdene.

Det kan være et tilfælde - især har Vejle-området jo ligget lidt
fugtigt i forhold til frost/tø svjh. Og det er nok også det hårdest
trafikerede område med de der overlæssede kasser ,-))

Armand (27-12-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-12-09 21:34

Finn Guldmann skrev:
> > >
> Det der undrer mig lidt er at lastbilerne jo kører alle steder, men det
> er ikke alle steder det volder samme problem.
>
> Og så er det jeg sporer ind på at hvis man nu bruger en, nærmest,
> standart fundering til vejene alle steder kan der jo godt opstå lokale
> problemer hvis den ikke lige passer til bundforholdene.

Eller også drejer det sig slet og ret om dårligt udført arbejde af
sidste asfalt-entreprenør :-/

--
Armand.

Mogens \(K\) (27-12-2009)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 27-12-09 21:38

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:4b37c49f$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Eller også drejer det sig slet og ret om dårligt udført arbejde af sidste
> asfalt-entreprenør :-/

Lederen fra VD fortalte i aften på TV, at tidligere reparationsarbejde måtte
afbrydes grundet det dårlige vejr. Efterfølgende blev det Jul, hvor alle
medarbejderne havde fået fri


Armand (27-12-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-12-09 21:44

Mogens (K) skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b37c49f$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Eller også drejer det sig slet og ret om dårligt udført arbejde af
>> sidste asfalt-entreprenør :-/
>
> Lederen fra VD fortalte i aften på TV, at tidligere reparationsarbejde
> måtte afbrydes grundet det dårlige vejr. Efterfølgende blev det Jul,
> hvor alle medarbejderne havde fået fri

OK!
Så VD er i klub med DSB, som stedse også overraskes over det bliver vinter!

--
Armand.

Ivan Madsen (27-12-2009)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 27-12-09 21:47

On Sun, 27 Dec 2009 21:44:19 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Mogens (K) skrev:
>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
>> news:4b37c49f$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>>> Eller også drejer det sig slet og ret om dårligt udført arbejde af
>>> sidste asfalt-entreprenør :-/
>>
>> Lederen fra VD fortalte i aften på TV, at tidligere reparationsarbejde
>> måtte afbrydes grundet det dårlige vejr. Efterfølgende blev det Jul,
>> hvor alle medarbejderne havde fået fri
>
>OK!
>Så VD er i klub med DSB, som stedse også overraskes over det bliver vinter!

Jeg hørte dagens kommentar - om det var i radio eller RL erindrer jeg
faktisk ikke. Den var slående: "der sad en mand i VD som kunne spare
nogle penge og få nogle klap på ryggen - desværre skulle han ikke med
ud og reparere hullerne juledag" )

Hans Paulin (6310) (27-12-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 27-12-09 22:39

Ivan Madsen formulerede søndag:
> "der sad en mand i VD som kunne spare
> nogle penge og få nogle klap på ryggen - desværre skulle han ikke med
> ud og reparere hullerne juledag" )

Synes jeg kender dén plade

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Mogens \(K\) (27-12-2009)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 27-12-09 21:47

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:4b37c716$0$56769

> ...DSB, som stedse også overraskes over det bliver vinter!

Hvordan fan vil du holde sporskifterne rene for fygesne?

Ja der er sporskiftevarme, men det hjælper ikke noget under fygning. Sådan
er dét


folmer@rasmussen.dk (31-12-2009)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 31-12-09 12:59

On Sun, 27 Dec 2009 20:47:27 GMT, "Mogens \(K\)" <no@mail.com> wrote:

>"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
>news:4b37c716$0$56769
>
>> ...DSB, som stedse også overraskes over det bliver vinter!
>
>Hvordan fan vil du holde sporskifterne rene for fygesne?
>
>Ja der er sporskiftevarme, men det hjælper ikke noget under fygning. Sådan
>er dét

>--

Nu kan jeg huske at du har gået og danderet den et eller andet sted
inde i den etat for nogle år siden, men det hjælper dig ikke.

Henne i Schweiz kører de i et noget ujævnere terræn end vi har
herhjemme, og vi kan vel også blive enige om, at de har mere vinter
end vi har?

Ikke desto mindre kører "futten" stort set til tiden nede i den
"kommune".

Det handler om udygtighed af værste kaliber.

Og når jeg nu har fat i dig alligevel, mht. hullerne i asfalten, som
du mener lastbilerne er skyld i, så vil jeg lige spørge dig, om du i
registreringsattesterne til nogen af dine biler har anført: Vejvenlig
affjedring?

Det har vi nemlig i lastbilerne. Tag den! )

--

Venlig hilsen
Folmer

Hans Paulin (6310) (31-12-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 31-12-09 13:23

Følgende er skrevet af folmer@rasmussen.dk:
> når jeg nu har fat i dig alligevel, mht. hullerne i asfalten, som
> du mener lastbilerne er skyld i

Apropos:

Sad og læste i Flensburger Nachricten forleden hos ReifenBoysen, og i
en artikel stod at man nogen steder omkring Flensborg havde samme
problematik omkring asfalten som i Danevang.

I Tyskland mente man dog at kunne henføre problemerne til "sjusk" fra
astfaltudlæggerens side, så sidstnævnte fik lov til at lave hovedparten
af arbejdet om (så vidt jeg husker)

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Armand (01-01-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-01-10 17:41

Hans Paulin (6310) skrev:
> Følgende er skrevet af folmer@rasmussen.dk:
>> når jeg nu har fat i dig alligevel, mht. hullerne i asfalten, som
>> du mener lastbilerne er skyld i
>
> Apropos:
>
> Sad og læste i Flensburger Nachricten forleden hos ReifenBoysen, og i en
> artikel stod at man nogen steder omkring Flensborg havde samme
> problematik omkring asfalten som i Danevang.
>
> I Tyskland mente man dog at kunne henføre problemerne til "sjusk" fra
> astfaltudlæggerens side, så sidstnævnte fik lov til at lave hovedparten
> af arbejdet om (så vidt jeg husker)
>
Sikkert nok, men vejdirektoratet har jo ikke ligefrem tradition for at
kvalitetspunke :-|
Jeg undrer mig stadig over hvorledes man i sin tid kunne acceptere
'leveringen' af sønderjydske motorvej til trods for at vejbanen var
bølget i en grad så man på motorcykel befandt sig i en evig 'nikkende'
kørsel :-|

--
Armand.

Hans Paulin (6310) (01-01-2010)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 01-01-10 18:08

Efter mange tanker skrev Armand:
> Hans Paulin (6310) skrev:
>> Følgende er skrevet af folmer@rasmussen.dk:
>>
>> Apropos:
>>
>> Sad og læste i Flensburger Nachricten forleden hos ReifenBoysen, og i en
>> artikel stod at man nogen steder omkring Flensborg havde samme problematik
>> omkring asfalten som i Danevang.
>>
>> I Tyskland mente man dog at kunne henføre problemerne til "sjusk" fra
>> astfaltudlæggerens side, så sidstnævnte fik lov til at lave hovedparten af
>> arbejdet om (så vidt jeg husker)
>>
> Sikkert nok, men vejdirektoratet har jo ikke ligefrem tradition for at
> kvalitetspunke :-|

Er nyt for mig

> Jeg undrer mig stadig over hvorledes man i sin tid kunne acceptere
> 'leveringen' af sønderjydske motorvej til trods for at vejbanen var bølget i
> en grad så man på motorcykel befandt sig i en evig 'nikkende' kørsel :-|

Hæ hæ ; troede den skulle være såen!

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Finn Guldmann (27-12-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-12-09 21:55

Armand skrev:
>>> Eller også drejer det sig slet og ret om dårligt udført arbejde af
>>> sidste asfalt-entreprenør :-/
>> Lederen fra VD fortalte i aften på TV, at tidligere reparationsarbejde
>> måtte afbrydes grundet det dårlige vejr. Efterfølgende blev det Jul,
>> hvor alle medarbejderne havde fået fri
> OK!
> Så VD er i klub med DSB, som stedse også overraskes over det bliver vinter!
>
Det ser ud til at det at vinteren var så ufin at komme før jul tog de
fleste på sengen.

Jeg har hørt om en (1) kommune der var ude og salte natten til onsdag.
Har spurgt tidligere om nogen havde hørt om flere, men ingen har svaret.

Kate (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 28-12-09 02:09

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in
news:4b375dc4$0$273$14726298@news.sunsite.dk:

> Er der i øvrigt nogen der har hørt en forklaring på at problemet er
> netop der, og ikke (også) alle andre steder?

Da jeg den 23 kørte over Fyn syntes jeg at der var mange huller i
motorvejen, men da vi kom til vejlefjordbroen blev jeg alligevel
overrasket over størrelsen på hullerne.
Jeg var så heldig at skulle til Århus så vi kørte bare lige igennem. Vi
kørte fra Kolding kl 15 og var i Århus en god time senere. Men vi havde
godt nok medlidenhed med bilisterne sydgående. Jeg tror at der var
mindst 10 km kø på det tidspunkt. Da vi kom til Århus fortalte min
niece at de i trafikradioen havde talt om 15 km kø. Det kan ikke have
været sjovt.
Da vi kørte tilbage til Kolding ca kl 01 var der kun et spor farbart
over minimum 5 km. Nu var det jo så om natten hvorfor vi ikke havde
problemer med kø

Der er huller mange steder på motorvejene som jeg har mødt, men intet
der har lignet dem ved Vejle.

--
Kate

Husk en killing skal være minimum 12 uger før den tages fra sin mor,
gerne ældre.

Hans Paulin (6310) (27-12-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 27-12-09 18:04

Dennis Pedersen har bragt dette til verden:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> news:4b368485$0$281$14726298@news.sunsite.dk...
>> Nogen der har en fornemmelse hvordan det ser ud mht. kødannelse pga. skader
>> i vejen syd for Vejle?
>>
>> Har et par unge mennesker der gerne vil derop hér fra Broager søndag/mandag
>> med et spædbarn i bilen.
>
> Da vi kørte hjem fra djævleøen igår var allerede ganske anseelig mængde kø.
> Det var lige efter sammenfletning med den sydgående og fyn at det gik galt.
> Der skulle 4 spor klemmes sammen på 1 spor - det skal blive opskriften på kø
> :)
>
> Vi spildte ca. 25minutter og det var ca. 1030 vi sad i kø

Tak

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Ivan Madsen (27-12-2009)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 27-12-09 15:02

On Sat, 26 Dec 2009 22:47:46 +0100, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

>Nogen der har en fornemmelse hvordan det ser ud mht. kødannelse pga.
>skader i vejen syd for Vejle?
>
>Har et par unge mennesker der gerne vil derop hér fra Broager
>søndag/mandag med et spædbarn i bilen.

Kørte igennem fra nord til syd ved 12.30 tiden - der var der
naturligvis nedgang i fart pga. 50 km/t begrænsning men alt i alt
noget til måske højt sat 10 min. ekstra. I begge retninger så vidt jeg
kunne se.

Hans Paulin (6310) (27-12-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 27-12-09 18:04

Ivan Madsen formulerede søndag:
> On Sat, 26 Dec 2009 22:47:46 +0100, Hans Paulin (6310)
> <me@privacy.net> wrote:
>
>> Nogen der har en fornemmelse hvordan det ser ud mht. kødannelse pga.
>> skader i vejen syd for Vejle?
>>
>> Har et par unge mennesker der gerne vil derop hér fra Broager
>> søndag/mandag med et spædbarn i bilen.
>
> Kørte igennem fra nord til syd ved 12.30 tiden - der var der
> naturligvis nedgang i fart pga. 50 km/t begrænsning men alt i alt
> noget til måske højt sat 10 min. ekstra. I begge retninger så vidt jeg
> kunne se.

Ok; ikke så slemt

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Ivan Madsen (27-12-2009)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 27-12-09 18:08

On Sun, 27 Dec 2009 18:03:37 +0100, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

>Ivan Madsen formulerede søndag:
>> On Sat, 26 Dec 2009 22:47:46 +0100, Hans Paulin (6310)
>> <me@privacy.net> wrote:
>>
>>> Nogen der har en fornemmelse hvordan det ser ud mht. kødannelse pga.
>>> skader i vejen syd for Vejle?
>>>
>>> Har et par unge mennesker der gerne vil derop hér fra Broager
>>> søndag/mandag med et spædbarn i bilen.
>>
>> Kørte igennem fra nord til syd ved 12.30 tiden - der var der
>> naturligvis nedgang i fart pga. 50 km/t begrænsning men alt i alt
>> noget til måske højt sat 10 min. ekstra. I begge retninger så vidt jeg
>> kunne se.
>
>Ok; ikke så slemt

I forhold til gårsdagens rædselsfortællinger nope!! Vel dårligt nok
mere end Vejle-området normalt koster

Hans Paulin (6310) (27-12-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 27-12-09 18:09

Ivan Madsen tastede følgende:
> On Sun, 27 Dec 2009 18:03:37 +0100, Hans Paulin (6310)
> <me@privacy.net> wrote:
>
>> Ivan Madsen formulerede søndag:
>>
>> Ok; ikke så slemt
>
> I forhold til gårsdagens rædselsfortællinger nope!! Vel dårligt nok
> mere end Vejle-området normalt koster

Nej, dét ka du ha ret i

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Mogens \(K\) (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 28-12-09 08:45

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
news:4b368485$0$281$14726298@news.sunsite.dk...

> Har et par unge mennesker der gerne vil derop hér fra Broager
> søndag/mandag med et spædbarn i bilen.

Og hvodden gik det så?


Hans Paulin (6310) (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 28-12-09 09:59

Efter mange tanker skrev Mogens (K):
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> news:4b368485$0$281$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Har et par unge mennesker der gerne vil derop hér fra Broager søndag/mandag
>> med et spædbarn i bilen.
>
> Og hvodden gik det så?

De har valgt at tage til Vejle i dag; kører nok om et par timer; ud fra
de sidste udmeldinger jeg har læst hér i tråden skulle det ikke længere
være det store problem.

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Mogens \(K\) (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 28-12-09 10:01

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
news:4b387368$0$275$14726298@news.sunsite.dk...

> De har valgt at tage til Vejle i dag; kører nok om et par timer; ud fra de
> sidste udmeldinger jeg har læst hér i tråden skulle det ikke længere være
> det store problem.

'kay, thanx :)
(skal selv "samme vej" den 31/12)


Hans Paulin (6310) (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 28-12-09 10:04

Efter mange tanker skrev Mogens (K):
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> news:4b387368$0$275$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> De har valgt at tage til Vejle i dag; kører nok om et par timer; ud fra de
>> sidste udmeldinger jeg har læst hér i tråden skulle det ikke længere være
>> det store problem.
>
> 'kay, thanx :)
> (skal selv "samme vej" den 31/12)

Okay

Var selv afsted i går, men kun Broager => Haderslev => Vojens og dér
var ingen problemer med vejbanen - at all.

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Hans Paulin (6310) (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 28-12-09 10:09

Hans Paulin (6310) sendte dette med sin computer:

http://jp.dk/indland/trafik/article1931106.ece :

"...I dag kl. 7.30 begynder Vejdirektoratet en totalrenovering af
motorvejen. Den gamle, hullede asfalt skal skrælles af og en ny lægges
på. I første omgang er det dog kun ét spor i nordgående retning, som
bliver lukket."

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Mogens \(K\) (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 28-12-09 10:12

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
news:4b3875b9$0$279$14726298@news.sunsite.dk...

> http://jp.dk/indland/trafik/article1931106.ece :
> "...I dag kl. 7.30 begynder Vejdirektoratet en totalrenovering af
> motorvejen. Den gamle, hullede asfalt skal skrælles af og en ny lægges på.
> I første omgang er det dog kun ét spor i nordgående retning, som bliver
> lukket."

Planen er at blive færdige inden 1/1, men man tør jo næsten ikke tro det...


Armand (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-12-09 19:31

Mogens (K) skrev:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> news:4b3875b9$0$279$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> http://jp.dk/indland/trafik/article1931106.ece :
>> "...I dag kl. 7.30 begynder Vejdirektoratet en totalrenovering af
>> motorvejen. Den gamle, hullede asfalt skal skrælles af og en ny lægges
>> på. I første omgang er det dog kun ét spor i nordgående retning, som
>> bliver lukket."
>
> Planen er at blive færdige inden 1/1, men man tør jo næsten ikke tro det...

Sådan som der loves frost omkring nytår, er det nok en endnu strammere
akkord at asfalt-arbejderne er sat på :-|

--
Armand.

Bjørn J. (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 28-12-09 19:42


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4b38f944$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

>>> "...I dag kl. 7.30 begynder Vejdirektoratet en totalrenovering af
>>> motorvejen. Den gamle, hullede asfalt skal skrælles af og en ny lægges
>>> på. I første omgang er det dog kun ét spor i nordgående retning, som
>>> bliver lukket."
>>
>> Planen er at blive færdige inden 1/1, men man tør jo næsten ikke tro
>> det...
>
> Sådan som der loves frost omkring nytår, er det nok en endnu strammere
> akkord at asfalt-arbejderne er sat på :-|

Så må man da håbe den ekseptionelle opstart af en asfaltfabrik ikke holder
fri i nyråret ... mens vi andre fejrer det !

mvh/Bjørn J.



Mogens \(K\) (30-12-2009)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 30-12-09 18:18

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4b38fc05$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Så må man da håbe den ekseptionelle opstart af en asfaltfabrik ikke holder
> fri i nyråret ... mens vi andre fejrer det !

Ka man få en aktuel statusrapport fra whiskybæltet i Vejle?
Er de færdige med arbejdet eller hur?

Trafikken" skriver ik noget om det
www.trafikken.dk/tmregion.asp?page=document&objno=7154


Bjørn J. (30-12-2009)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 30-12-09 18:53


"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:TWL_m.14112$U5.213173@newsb.telia.net...

KLIP

> Ka man få en aktuel statusrapport fra whiskybæltet i Vejle?
> Er de færdige med arbejdet eller hur?

Mon ikke denne her er væk nu:

http://www.vejleamtsfolkeblad.dk/artikel/189516:Vejle--Vindmoelle-transport-giver-koedannelse

Absolut seneste nyt:

http://www.vlr.dk/artikel/188955:Vejle--Store-koedannelser-paa-motorvejen

mvh/Bjørn J.



Mogens \(K\) (30-12-2009)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 30-12-09 20:47

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4b3b938e$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Mon ikke denne her er væk nu:
> http://www.vejleamtsfolkeblad.dk/artikel/189516:Vejle--Vindmoelle-transport-giver-koedannelse

For fan da
Jeg sku gerne kunne køre med tung højre fod gennem DK imorgen


Ivan Madsen (30-12-2009)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 30-12-09 20:51

On Wed, 30 Dec 2009 19:47:18 GMT, "Mogens \(K\)" <no@mail.com> wrote:

>"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
>news:4b3b938e$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Mon ikke denne her er væk nu:
>> http://www.vejleamtsfolkeblad.dk/artikel/189516:Vejle--Vindmoelle-transport-giver-koedannelse
>
>For fan da
>Jeg sku gerne kunne køre med tung højre fod gennem DK imorgen

Jeg har hørt, at politiets juleferie er inddraget fordi man har hørt
rygter om en "fartbølle", der skal krydse landet. ) (de ER altså
derude, selv om det ikke er så ofte man ser dem)

Mogens \(K\) (30-12-2009)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 30-12-09 20:55

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:lnbnj55l5a84076qtqa1lem1t5ji7g83fd@4ax.com...

> Jeg har hørt, at politiets juleferie er inddraget fordi man har hørt
> rygter om en "fartbølle", der skal krydse landet. ) (de ER altså
> derude, selv om det ikke er så ofte man ser dem)

OK - jeg vil holde øje med fartbøllen


Ivan Madsen (30-12-2009)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 30-12-09 20:59

On Wed, 30 Dec 2009 19:54:30 GMT, "Mogens \(K\)" <no@mail.com> wrote:

>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
>news:lnbnj55l5a84076qtqa1lem1t5ji7g83fd@4ax.com...
>
>> Jeg har hørt, at politiets juleferie er inddraget fordi man har hørt
>> rygter om en "fartbølle", der skal krydse landet. ) (de ER altså
>> derude, selv om det ikke er så ofte man ser dem)
>
>OK - jeg vil holde øje med fartbøllen

Jow, jow! Hvis du sætter spejlet rigtigt kan det være du ser ham
God tur!

Mogens \(K\) (30-12-2009)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 30-12-09 22:07

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:d7cnj5pqphe8447j45i3hibvihvhhs6mkb@4ax.com...

> Jow, jow! Hvis du sætter spejlet rigtigt kan det være du ser ham

Jég er ikke fartbølle eller -gal - jeg kører blot hurtigt. Og dér er STOR
forskel, IMO.

> God tur!

Af hjertet tak - og jeg vil nyde hver meter på min nytårstur rundt i DK de
næste dage. Starter imorgen kl. 9 - jubii


Mogens \(K\) (31-12-2009)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 31-12-09 08:59

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:iiP_m.14116$U5.213167@newsb.telia.net...

> Jég er ikke fartbølle eller -gal - jeg kører blot hurtigt. Og dér er STOR
> forskel, IMO.

Og hvad bliver så brændstoføkonomien for min Leon 170 TDI på denne tur på
+1.000 km?
(bilen er 15 mdr. gl. og har kørt 84.000 km)

> Starter imorgen kl. 9 - jubii

Nyvasket og det hele - off we go !



Mogens \(K\) (02-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 02-01-10 20:45

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:mRY_m.14121$U5.214802@newsb.telia.net...

> Og hvad bliver så brændstoføkonomien for min Leon 170 TDI på denne tur på
> +1.000 km?
> (bilen er 15 mdr. gl. og har kørt 84.000 km)

OK - det gider I så ikke mere, men 14,3 km/l blev resultatet...


Ivan Madsen (02-01-2010)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 02-01-10 21:23

On Sat, 02 Jan 2010 19:45:13 GMT, "Mogens \(K\)" <no@mail.com> wrote:

>"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
>news:mRY_m.14121$U5.214802@newsb.telia.net...
>
>> Og hvad bliver så brændstoføkonomien for min Leon 170 TDI på denne tur på
>> +1.000 km?
>> (bilen er 15 mdr. gl. og har kørt 84.000 km)
>
>OK - det gider I så ikke mere, men 14,3 km/l blev resultatet...

Shit - og her ville jeg have gættet på 15,2 )

Ivan Madsen (02-01-2010)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 02-01-10 21:29

On Sat, 02 Jan 2010 21:23:27 +0100, Ivan Madsen
<karinogivan@gmail.com> wrote:

>On Sat, 02 Jan 2010 19:45:13 GMT, "Mogens \(K\)" <no@mail.com> wrote:
>
>>"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
>>news:mRY_m.14121$U5.214802@newsb.telia.net...
>>
>>> Og hvad bliver så brændstoføkonomien for min Leon 170 TDI på denne tur på
>>> +1.000 km?
>>> (bilen er 15 mdr. gl. og har kørt 84.000 km)
>>
>>OK - det gider I så ikke mere, men 14,3 km/l blev resultatet...
>
>Shit - og her ville jeg have gættet på 15,2 )

Hmm. sådan bare af nysgerrighed - hvornår får du tid til jobbet, 200
km om dagen 7 dage om ugen er squ'tte befordrende for den slags. Mine
150 om dagen 5 dage om ugen tager squ rigeligt med tid )

Mogens \(K\) (02-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 02-01-10 21:34

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:m2bvj51gpvcq30iacltl50q83odtf3nm4i@4ax.com...

> Hmm. sådan bare af nysgerrighed - hvornår får du tid til jobbet, 200
> km om dagen 7 dage om ugen er squ'tte befordrende for den slags. Mine
> 150 om dagen 5 dage om ugen tager squ rigeligt med tid )

Godt spørgsmål o))


Ivan Madsen (02-01-2010)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 02-01-10 21:36

On Sat, 02 Jan 2010 20:33:48 GMT, "Mogens \(K\)" <no@mail.com> wrote:

>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
>news:m2bvj51gpvcq30iacltl50q83odtf3nm4i@4ax.com...
>
>> Hmm. sådan bare af nysgerrighed - hvornår får du tid til jobbet, 200
>> km om dagen 7 dage om ugen er squ'tte befordrende for den slags. Mine
>> 150 om dagen 5 dage om ugen tager squ rigeligt med tid )
>
>Godt spørgsmål o))


Da du er levende endnu må jeg formode, du har en endog meget
tilgivende bedre halvdel ,-)))

Mogens \(K\) (02-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 02-01-10 21:42

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:pebvj5pkdfti2vj1563qj0gf223pldjiqv@4ax.com...
> On Sat, 02 Jan 2010 20:33:48 GMT, "Mogens \(K\)" <no@mail.com> wrote:

> Da du er levende endnu må jeg formode, du har en endog meget
> tilgivende bedre halvdel ,-)))

He he - jow jow. Hun har jo kendt mig i rigtig mange år og lever med det. En
del af tiden / km optager hun jo passagersædet


Ivan Madsen (02-01-2010)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 02-01-10 21:47

On Sat, 02 Jan 2010 20:42:20 GMT, "Mogens \(K\)" <no@mail.com> wrote:

>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
>news:pebvj5pkdfti2vj1563qj0gf223pldjiqv@4ax.com...
>> On Sat, 02 Jan 2010 20:33:48 GMT, "Mogens \(K\)" <no@mail.com> wrote:
>
>> Da du er levende endnu må jeg formode, du har en endog meget
>> tilgivende bedre halvdel ,-)))
>
>He he - jow jow. Hun har jo kendt mig i rigtig mange år og lever med det. En
>del af tiden / km optager hun jo passagersædet

Hmmm...........når jeg har den slags indhold i højre sæde, så knirker
det gevaldigt ;))) tillykke med præmiebruden

Bjørn J. (02-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 02-01-10 21:48


"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:gpavj5ltvfth3cjeog6s5va6rt1e8ioask@4ax.com...

KLIP

>>> Og hvad bliver så brændstoføkonomien for min Leon 170 TDI på denne tur
>>> på
>>> +1.000 km?
>>> (bilen er 15 mdr. gl. og har kørt 84.000 km)
>>
>>OK - det gider I så ikke mere, men 14,3 km/l blev resultatet...
>
> Shit - og her ville jeg have gættet på 15,2 )

Med mindre du har kørt med klampen i bund, så burde min dieselbrænder kunne
gøre det bedte..

mvh/Bjørn J.



Uffe Bærentsen (02-01-2010)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 02-01-10 23:11


"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4b3fb118$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Med mindre du har kørt med klampen i bund, så burde min dieselbrænder
> kunne gøre det bedte..

Et umiddelbart gæt er, at det ville være meget dumt at placere et råddent æg
mellem klampen og Mogens' skosål



--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i



Uffe Bærentsen (02-01-2010)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 02-01-10 23:13


"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:dnN%m.14205$U5.217018@newsb.telia.net...
> "Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> news:mRY_m.14121$U5.214802@newsb.telia.net...
>
>> Og hvad bliver så brændstoføkonomien for min Leon 170 TDI på denne tur på
>> +1.000 km?
>> (bilen er 15 mdr. gl. og har kørt 84.000 km)
>
> OK - det gider I så ikke mere, men 14,3 km/l blev resultatet...


Tror nærmere det var forglemmelse samt familiens nærvær

(taler kun for mig selv )

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i



Finn Guldmann (31-12-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 31-12-09 11:54

Ivan Madsen skrev:
>>> Mon ikke denne her er væk nu:
>>> http://www.vejleamtsfolkeblad.dk/artikel/189516:Vejle--Vindmoelle-transport-giver-koedannelse
>> For fan da
>> Jeg sku gerne kunne køre med tung højre fod gennem DK imorgen
> Jeg har hørt, at politiets juleferie er inddraget fordi man har hørt
> rygter om en "fartbølle", der skal krydse landet. ) (de ER altså
> derude, selv om det ikke er så ofte man ser dem)
>
Læste noget om et par kontroller der åbenbart viste at folk regnede med
at de fleste betjente holdt ferie.

Mogens \(K\) (02-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 02-01-10 20:41

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen
news:4b3c82df$0$275$14726298@news.sunsite.dk...

> Læste noget om et par kontroller der åbenbart viste at folk regnede med at
> de fleste betjente holdt ferie.

Hul igennem uden problemer med kø, politi og kamerahold


Jesper Haaber Gyllin~ (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 28-12-09 10:11

Hans Paulin <me@privacy.net> wrote:

> Efter mange tanker skrev Mogens (K):
> > "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> > news:4b368485$0$281$14726298@news.sunsite.dk...
> >
> >> Har et par unge mennesker der gerne vil derop hér fra Broager søndag/mandag
> >> med et spædbarn i bilen.
> >
> > Og hvodden gik det så?
>
> De har valgt at tage til Vejle i dag; kører nok om et par timer; ud fra
> de sidste udmeldinger jeg har læst hér i tråden skulle det ikke længere
> være det store problem.

Kan du give en opdate? Kender nogen, som skal over fjorden tirsdag.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/
AIM/iChat:macnerd1965 MSN:jesper@gylling.net
www.facebook.com/profile.php?id=589926640

Hans Paulin (6310) (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 28-12-09 10:57

Jesper Haaber Gylling skrev:
> Hans Paulin <me@privacy.net> wrote:
>
>> Efter mange tanker skrev Mogens (K):
>>
>> De har valgt at tage til Vejle i dag; kører nok om et par timer; ud fra
>> de sidste udmeldinger jeg har læst hér i tråden skulle det ikke længere
>> være det store problem.
>
> Kan du give en opdate? Kender nogen, som skal over fjorden tirsdag.

Jeg ved ikke andet end hvad jeg har læst i denne tråd samt div. aviser;
de unge mennesker er ikke kommet af sted endnu

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Bjørn J. (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 28-12-09 11:03


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:4b3880e6$0$271$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

>>> Efter mange tanker skrev Mogens (K):
>>>
>>> De har valgt at tage til Vejle i dag; kører nok om et par timer; ud fra
>>> de sidste udmeldinger jeg har læst hér i tråden skulle det ikke længere
>>> være det store problem.
>>
>> Kan du give en opdate? Kender nogen, som skal over fjorden tirsdag.
>
> Jeg ved ikke andet end hvad jeg har læst i denne tråd samt div. aviser; de
> unge mennesker er ikke kommet af sted endnu

Slå over på VLR eller Vejlefjord lokalradio (er det samme), når i er pænt
nord for Haderslev, pænt syd for Skanderborg eller omkring Odense.

Her opdateres situationen løbende.

http://www.vlr.dk/

HURRA for vores egen vej over broen..

mvh/Bjørn J.



Hans Paulin (6310) (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 28-12-09 11:11

Bjørn J. kom med følgende:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> news:4b3880e6$0$271$14726298@news.sunsite.dk...
>
> KLIP
>
>>>
>>
>> Jeg ved ikke andet end hvad jeg har læst i denne tråd samt div. aviser; de
>> unge mennesker er ikke kommet af sted endnu
>
> Slå over på VLR eller Vejlefjord lokalradio (er det samme), når i er pænt
> nord for Haderslev, pænt syd for Skanderborg eller omkring Odense.
>
> Her opdateres situationen løbende.
>
> http://www.vlr.dk/

Kan du anbefale en frekvens?

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Hans Paulin (6310) (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 28-12-09 11:13

Hans Paulin (6310) formulerede spørgsmålet:
> Bjørn J. kom med følgende:
>> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
>> news:4b3880e6$0$271$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> KLIP
>>
>>>
>>
>> Slå over på VLR eller Vejlefjord lokalradio (er det samme), når i er pænt
>> nord for Haderslev, pænt syd for Skanderborg eller omkring Odense.
>>
>> Her opdateres situationen løbende.
>>
>> http://www.vlr.dk/
>
> Kan du anbefale en frekvens?

Nå, fandt den

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Bjørn J. (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 28-12-09 11:16


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:4b388449$0$272$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

>>> Jeg ved ikke andet end hvad jeg har læst i denne tråd samt div. aviser;
>>> de unge mennesker er ikke kommet af sted endnu
>>
>> Slå over på VLR eller Vejlefjord lokalradio (er det samme), når i er pænt
>> nord for Haderslev, pænt syd for Skanderborg eller omkring Odense.
>>
>> Her opdateres situationen løbende.
>>
>> http://www.vlr.dk/
>
> Kan du anbefale en frekvens?

Den var værre i disse RDS-radio-tider...

Men her er de:
http://www.vlr.dk/artikel/55935:Frekvenser-sendekort--VLR-Sendeomraadet

mvh/Bjørn J.



Hans Paulin (6310) (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 28-12-09 11:18

Bjørn J. forklarede:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> news:4b388449$0$272$14726298@news.sunsite.dk...
>
> KLIP
>
>>>
>>
>> Kan du anbefale en frekvens?
>
> Den var værre i disse RDS-radio-tider...
>
> Men her er de:
> http://www.vlr.dk/artikel/55935:Frekvenser-sendekort--VLR-Sendeomraadet

Jup!

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Bjørn J. (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 28-12-09 10:40


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:4b387368$0$275$14726298@news.sunsite.dk...
> Efter mange tanker skrev Mogens (K):
>> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
>> news:4b368485$0$281$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>> Har et par unge mennesker der gerne vil derop hér fra Broager
>>> søndag/mandag med et spædbarn i bilen.
>>
>> Og hvodden gik det så?
>
> De har valgt at tage til Vejle i dag; kører nok om et par timer; ud fra de
> sidste udmeldinger jeg har læst hér i tråden skulle det ikke længere være
> det store problem.

Alternativt drej af på motorvejen ved Brandrupdam og tag den gamle landevej
fra Kolding mod Vejle.

mvh/Bjørn J.



Hans Paulin (6310) (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 28-12-09 10:49

Bjørn J. formulerede mandag:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> news:4b387368$0$275$14726298@news.sunsite.dk...
>> Efter mange tanker skrev Mogens (K):
>>>
>>
>> De har valgt at tage til Vejle i dag; kører nok om et par timer; ud fra de
>> sidste udmeldinger jeg har læst hér i tråden skulle det ikke længere være
>> det store problem.
>
> Alternativt drej af på motorvejen ved Brandrupdam og tag den gamle landevej
> fra Kolding mod Vejle.

Er videregivet, tak

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Armand (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-12-09 19:40

Bjørn J. skrev:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> news:4b387368$0$275$14726298@news.sunsite.dk...
>> Efter mange tanker skrev Mogens (K):
>>> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
>>> news:4b368485$0$281$14726298@news.sunsite.dk...
>>>
>>>> Har et par unge mennesker der gerne vil derop hér fra Broager
>>>> søndag/mandag med et spædbarn i bilen.
>>> Og hvodden gik det så?
>> De har valgt at tage til Vejle i dag; kører nok om et par timer; ud fra de
>> sidste udmeldinger jeg har læst hér i tråden skulle det ikke længere være
>> det store problem.
>
> Alternativt drej af på motorvejen ved Brandrupdam og tag den gamle landevej
> fra Kolding mod Vejle.
>
Som er Rute170!
Eftersom at 170'eren nærmest ligger parallelt med motorvejen kan en
sådan plan-B tænkes brugt af temmelig mange, hvorfor plan-C, á fortsætte
til Taulov/afk.#61; dreje til venstre mod Fredericia og hoppe på Rute171
mod Vejle når man krydser dén ved Hejse Kro må forventes mere rolig :-/

Men i den sidte ende er det hel nok en storm i et glas vand, og at man
hurtigt kan komme til at bruge ligesåmeget tid på omkørsler og fikumdik,
som i kø :-/

--
Armand.

Ivan Madsen (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 28-12-09 19:43

On Mon, 28 Dec 2009 19:39:34 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Bjørn J. skrev:
>> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
>> news:4b387368$0$275$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Efter mange tanker skrev Mogens (K):
>>>> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
>>>> news:4b368485$0$281$14726298@news.sunsite.dk...
>>>>
>>>>> Har et par unge mennesker der gerne vil derop hér fra Broager
>>>>> søndag/mandag med et spædbarn i bilen.
>>>> Og hvodden gik det så?
>>> De har valgt at tage til Vejle i dag; kører nok om et par timer; ud fra de
>>> sidste udmeldinger jeg har læst hér i tråden skulle det ikke længere være
>>> det store problem.
>>
>> Alternativt drej af på motorvejen ved Brandrupdam og tag den gamle landevej
>> fra Kolding mod Vejle.
>>
>Som er Rute170!
>Eftersom at 170'eren nærmest ligger parallelt med motorvejen kan en
>sådan plan-B tænkes brugt af temmelig mange, hvorfor plan-C, á fortsætte
>til Taulov/afk.#61; dreje til venstre mod Fredericia og hoppe på Rute171
>mod Vejle når man krydser dén ved Hejse Kro må forventes mere rolig :-/
>
>Men i den sidte ende er det hel nok en storm i et glas vand, og at man
>hurtigt kan komme til at bruge ligesåmeget tid på omkørsler og fikumdik,
>som i kø :-/

Hvis jeg kom fra Fyn var den gamle Fredericia-Vejle vej da et oplagt
forsøg, men det er der sikkert et par tusind andre, der også har
regnet ud Og sydfra skal man endelig huske, hvis man kører af ved
Bramdrupdam at de er ret flittige til at måle på bunden af bakken ved
Ny Højen Ikke at det bliver noget stort problem - køen fra det
sydligste lyskryds i Vejle når sikkert dertil

Bjørn J. (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 28-12-09 19:46


"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:7tuhj516sngrshqmns7v3fvj41246cqugj@4ax.com...
> On Mon, 28 Dec 2009 19:39:34 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>
>>Bjørn J. skrev:
>>> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
>>> news:4b387368$0$275$14726298@news.sunsite.dk...
>>>> Efter mange tanker skrev Mogens (K):
>>>>> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
>>>>> news:4b368485$0$281$14726298@news.sunsite.dk...
>>>>>
>>>>>> Har et par unge mennesker der gerne vil derop hér fra Broager
>>>>>> søndag/mandag med et spædbarn i bilen.
>>>>> Og hvodden gik det så?
>>>> De har valgt at tage til Vejle i dag; kører nok om et par timer; ud fra
>>>> de
>>>> sidste udmeldinger jeg har læst hér i tråden skulle det ikke længere
>>>> være
>>>> det store problem.
>>>
>>> Alternativt drej af på motorvejen ved Brandrupdam og tag den gamle
>>> landevej
>>> fra Kolding mod Vejle.
>>>
>>Som er Rute170!
>>Eftersom at 170'eren nærmest ligger parallelt med motorvejen kan en
>>sådan plan-B tænkes brugt af temmelig mange, hvorfor plan-C, á fortsætte
>>til Taulov/afk.#61; dreje til venstre mod Fredericia og hoppe på Rute171
>>mod Vejle når man krydser dén ved Hejse Kro må forventes mere rolig :-/
>>
>>Men i den sidte ende er det hel nok en storm i et glas vand, og at man
>>hurtigt kan komme til at bruge ligesåmeget tid på omkørsler og fikumdik,
>>som i kø :-/
>
> Hvis jeg kom fra Fyn var den gamle Fredericia-Vejle vej da et oplagt
> forsøg, men det er der sikkert et par tusind andre, der også har
> regnet ud Og sydfra skal man endelig huske, hvis man kører af ved
> Bramdrupdam at de er ret flittige til at måle på bunden af bakken ved
> Ny Højen Ikke at det bliver noget stort problem - køen fra det
> sydligste lyskryds i Vejle når sikkert dertil

Drej til venstre lige ved starten af Højen-bakken og kør bagom..)

mvh/Bjørn J.



Bjørn J. (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 28-12-09 19:48


"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4b38fcec$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:7tuhj516sngrshqmns7v3fvj41246cqugj@4ax.com...
>> On Mon, 28 Dec 2009 19:39:34 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
>> wrote:
>>
>>>Bjørn J. skrev:
>>>> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
>>>> news:4b387368$0$275$14726298@news.sunsite.dk...
>>>>> Efter mange tanker skrev Mogens (K):
>>>>>> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
>>>>>> news:4b368485$0$281$14726298@news.sunsite.dk...
>>>>>>
>>>>>>> Har et par unge mennesker der gerne vil derop hér fra Broager
>>>>>>> søndag/mandag med et spædbarn i bilen.
>>>>>> Og hvodden gik det så?
>>>>> De har valgt at tage til Vejle i dag; kører nok om et par timer; ud
>>>>> fra de
>>>>> sidste udmeldinger jeg har læst hér i tråden skulle det ikke længere
>>>>> være
>>>>> det store problem.
>>>>
>>>> Alternativt drej af på motorvejen ved Brandrupdam og tag den gamle
>>>> landevej
>>>> fra Kolding mod Vejle.
>>>>
>>>Som er Rute170!
>>>Eftersom at 170'eren nærmest ligger parallelt med motorvejen kan en
>>>sådan plan-B tænkes brugt af temmelig mange, hvorfor plan-C, á fortsætte
>>>til Taulov/afk.#61; dreje til venstre mod Fredericia og hoppe på Rute171
>>>mod Vejle når man krydser dén ved Hejse Kro må forventes mere rolig :-/
>>>
>>>Men i den sidte ende er det hel nok en storm i et glas vand, og at man
>>>hurtigt kan komme til at bruge ligesåmeget tid på omkørsler og fikumdik,
>>>som i kø :-/
>>
>> Hvis jeg kom fra Fyn var den gamle Fredericia-Vejle vej da et oplagt
>> forsøg, men det er der sikkert et par tusind andre, der også har
>> regnet ud Og sydfra skal man endelig huske, hvis man kører af ved
>> Bramdrupdam at de er ret flittige til at måle på bunden af bakken ved
>> Ny Højen Ikke at det bliver noget stort problem - køen fra det
>> sydligste lyskryds i Vejle når sikkert dertil
>
> Drej til venstre lige ved starten af Højen-bakken og kør bagom..)

.... og til højre, hvis man kommer fra Kolding af...;)

mvh/Bjørn J.



Armand (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-12-09 20:24

Ivan Madsen skrev:
> On Mon, 28 Dec 2009 19:39:34 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>
>> Bjørn J. skrev:
>>>
>>> Alternativt drej af på motorvejen ved Brandrupdam og tag den gamle landevej
>>> fra Kolding mod Vejle.
>>>
>> Som er Rute170!
>> Eftersom at 170'eren nærmest ligger parallelt med motorvejen kan en
>> sådan plan-B tænkes brugt af temmelig mange, hvorfor plan-C, á fortsætte
>> til Taulov/afk.#61; dreje til venstre mod Fredericia og hoppe på Rute171
>> mod Vejle når man krydser dén ved Hejse Kro må forventes mere rolig :-/
>>
>> Men i den sidte ende er det hel nok en storm i et glas vand, og at man
>> hurtigt kan komme til at bruge ligesåmeget tid på omkørsler og fikumdik,
>> som i kø :-/
>
> Hvis jeg kom fra Fyn var den gamle Fredericia-Vejle vej da et oplagt
> forsøg, men det er der sikkert et par tusind andre, der også har
> regnet ud

Hvis jeg skal spå derom, tror jeg at mange øst-fra først opdager
problemet ved Taulov-afgreningens skiltning og derefter plan-B'er á
Bramdrupdam (selvom afk.#61 også er et alternativ for dém) der i
situationen kan virke mere logisk, end at rode rundt efter 171'eren :-/

Men som sagt: Man kan let komme til at bruge samme halve time, som køens
længde, med at køre omveje!

--
Armand.

Bjørn J. (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 28-12-09 20:43


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4b390598$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

>>>> Alternativt drej af på motorvejen ved Brandrupdam og tag den gamle
>>>> landevej fra Kolding mod Vejle.
>>>>
>>> Som er Rute170!
>>> Eftersom at 170'eren nærmest ligger parallelt med motorvejen kan en
>>> sådan plan-B tænkes brugt af temmelig mange, hvorfor plan-C, á fortsætte
>>> til Taulov/afk.#61; dreje til venstre mod Fredericia og hoppe på Rute171
>>> mod Vejle når man krydser dén ved Hejse Kro må forventes mere rolig :-/
>>>
>>> Men i den sidte ende er det hel nok en storm i et glas vand, og at man
>>> hurtigt kan komme til at bruge ligesåmeget tid på omkørsler og fikumdik,
>>> som i kø :-/
>>
>> Hvis jeg kom fra Fyn var den gamle Fredericia-Vejle vej da et oplagt
>> forsøg, men det er der sikkert et par tusind andre, der også har
>> regnet ud
>
> Hvis jeg skal spå derom, tror jeg at mange øst-fra først opdager problemet
> ved Taulov-afgreningens skiltning og derefter plan-B'er á Bramdrupdam
> (selvom afk.#61 også er et alternativ for dém) der i situationen kan virke
> mere logisk, end at rode rundt efter 171'eren :-/
>
> Men som sagt: Man kan let komme til at bruge samme halve time, som køens
> længde, med at køre omveje!

Njaeee... man skal vist godt nok køre lange omveje for at tabe over 2 timers
køtid.

PS: Hvis vi lokale ikke kendet omkørslerne i grevskabet, ville vi ikke være
kommet ud af stedet i meget lang tid nu. Men vores egen brovej har godt nok
gjort os glade.

mvh/Bjørn J.



Armand (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-12-09 21:15

Bjørn J. skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:4b390598$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> ..Men vores egen brovej har godt nok gjort os glade.
>
Vej og vej - Det er jo i grunden kun et spor

Der mangler visionærer i lille DK: I skulle have jeres egen lavbro
mellem Ibæk og Tirsbæk -strandveje, med hævefunktion ud for
havneindløbet og videre (bredt) forløb gennem skovene forbi Stadion :-|

--
Armand.

Bjørn J. (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 28-12-09 23:34


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4b391192$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

>> ..Men vores egen brovej har godt nok gjort os glade.
>>
> Vej og vej - Det er jo i grunden kun et spor
>
> Der mangler visionærer i lille DK: I skulle have jeres egen lavbro mellem
> Ibæk og Tirsbæk -strandveje, med hævefunktion ud for havneindløbet og
> videre (bredt) forløb gennem skovene forbi Stadion :-|

Jeg ville også gerne surfe på Bølgen...;)

mvh/Bjørn J.



Bjørn J. (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 28-12-09 19:45


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4b38fb53$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

>>>>> Har et par unge mennesker der gerne vil derop hér fra Broager
>>>>> søndag/mandag med et spædbarn i bilen.
>>>> Og hvodden gik det så?
>>> De har valgt at tage til Vejle i dag; kører nok om et par timer; ud fra
>>> de sidste udmeldinger jeg har læst hér i tråden skulle det ikke længere
>>> være det store problem.
>>
>> Alternativt drej af på motorvejen ved Brandrupdam og tag den gamle
>> landevej fra Kolding mod Vejle.
>>
> Som er Rute170!
> Eftersom at 170'eren nærmest ligger parallelt med motorvejen kan en sådan
> plan-B tænkes brugt af temmelig mange, hvorfor plan-C, á fortsætte til
> Taulov/afk.#61; dreje til venstre mod Fredericia og hoppe på Rute171 mod
> Vejle når man krydser dén ved Hejse Kro må forventes mere rolig :-/
>
> Men i den sidte ende er det hel nok en storm i et glas vand, og at man
> hurtigt kan komme til at bruge ligesåmeget tid på omkørsler og fikumdik,
> som i kø :-/

Specielt når navigatorbrugerne ikke kan finde ud af at bruge anlægget som et
ganske almindeligt kort.

De kunne jo hænde, de for vild..

mvh/Bjørn J.



Mogens \(K\) (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 28-12-09 19:49

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4b38fc90$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Specielt når navigatorbrugerne ikke kan finde ud af at bruge anlægget som
> et ganske almindeligt kort.

Jow jow - funktionen anvendes da flittigt

> De kunne jo hænde, de for vild..

He he - jeg vil overveje ruten bag om (Fredericia - Vejle langs vandet).
Der er vel ingen problemer nord for broen?
(Transportcentret og nord på)


Bjørn J. (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 28-12-09 19:50


"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:r47_m.14024$U5.212397@newsb.telia.net...

KLIP

>> Specielt når navigatorbrugerne ikke kan finde ud af at bruge anlægget som
>> et ganske almindeligt kort.
>
> Jow jow - funktionen anvendes da flittigt
>
>> De kunne jo hænde, de for vild..
>
> He he - jeg vil overveje ruten bag om (Fredericia - Vejle langs vandet).
> Der er vel ingen problemer nord for broen?
> (Transportcentret og nord på)

Det har der ikke været talt om.

Den vej kender "udlændingene" heller ikke..)

mvh/Bjørn J.



Armand (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-12-09 20:28

Bjørn J. skrev:
> "Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> news:r47_m.14024$U5.212397@newsb.telia.net...
>
> KLIP
>
>>> Specielt når navigatorbrugerne ikke kan finde ud af at bruge anlægget som
>>> et ganske almindeligt kort.
>> Jow jow - funktionen anvendes da flittigt
>>
>>> De kunne jo hænde, de for vild..
>> He he - jeg vil overveje ruten bag om (Fredericia - Vejle langs vandet).
>> Der er vel ingen problemer nord for broen?
>> (Transportcentret og nord på)
>
> Det har der ikke været talt om.
>
> Den vej kender "udlændingene" heller ikke..)
>
Jup! Rute28, som den hedder lige fra man drejer af på afk.#59, og derfor
enkel at følge!
Den er realistisk for øst-fra kommende; men næppe når man kommer syd-fra!

--
Armand.

Fly Christensen (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 28-12-09 12:40

On Sat, 26 Dec 2009 22:47:46 +0100, Hans Paulin (6310) <me@privacy.net>
wrote:

>Nogen der har en fornemmelse hvordan det ser ud mht. kødannelse pga.
>skader i vejen syd for Vejle?
>
>Har et par unge mennesker der gerne vil derop hér fra Broager
>søndag/mandag med et spædbarn i bilen.

Hvilken vej skal de efter Vejle?

Hvis det er Viborg, de sigter efter, så en tur over Give, Ejstrupholm
eller den omegn.

Fly

Hans Paulin (6310) (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 28-12-09 12:48

Fly Christensen forklarede den 28-12-2009:
> On Sat, 26 Dec 2009 22:47:46 +0100, Hans Paulin (6310) <me@privacy.net>
> wrote:
>
>> Nogen der har en fornemmelse hvordan det ser ud mht. kødannelse pga.
>> skader i vejen syd for Vejle?
>>
>> Har et par unge mennesker der gerne vil derop hér fra Broager
>> søndag/mandag med et spædbarn i bilen.
>
> Hvilken vej skal de efter Vejle?

Det var Vejle *som sådan*

De har dog nu besluttet at blive hjemme (forkølet spædbarn m.m.)

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Bjørn J. (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 28-12-09 12:52


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:4b389ae4$0$272$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Det var Vejle *som sådan*
>
> De har dog nu besluttet at blive hjemme (forkølet spædbarn m.m.)

Så kan de også sidde/ligge godt og varmt samt lytte til Radio Mojn ....

mvh/Bjørn J.



Hans Paulin (6310) (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 28-12-09 13:05

Bjørn J. forklarede den 28-12-2009:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> news:4b389ae4$0$272$14726298@news.sunsite.dk...
>
> KLIP
>
>> Det var Vejle *som sådan*
>>
>> De har dog nu besluttet at blive hjemme (forkølet spædbarn m.m.)
>
> Så kan de også sidde/ligge godt og varmt samt lytte til Radio Mojn ....

Jup

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Mogens \(K\) (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 28-12-09 14:35

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
news:4b389ee6$0$277$14726298@news.sunsite.dk...

>>> De har dog nu besluttet at blive hjemme (forkølet spædbarn m.m.)
>>
>> Så kan de også sidde/ligge godt og varmt samt lytte til Radio Mojn
>> ....
>
> Jup

Og afvente forårets komme, Hans - de lyder ikke mobile


Hans Paulin (6310) (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 28-12-09 14:38

Efter mange tanker skrev Mogens (K):
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> news:4b389ee6$0$277$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>>
>>
>> Jup
>
> Og afvente forårets komme, Hans - de lyder ikke mobile

De flyver hjem til Antibes igen d. 1.1.

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Mogens \(K\) (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 28-12-09 14:50

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
news:4b38b4ac$0$277$14726298@news.sunsite.dk...

> De flyver hjem til Antibes igen d. 1.1.

Dælme forståeligt


Hans Paulin (6310) (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 28-12-09 14:54

Mogens (K) kom med denne ide:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> news:4b38b4ac$0$277$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> De flyver hjem til Antibes igen d. 1.1.
>
> Dælme forståeligt

LOL

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Mogens \(K\) (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 28-12-09 16:27

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
news:4b368485$0$281$14726298@news.sunsite.dk...

> Nogen der har en fornemmelse hvordan det ser ud mht. kødannelse pga.
> skader i vejen syd for Vejle?

Det ser ud af helvede til - jég kommer nok at ta' hovedvejen den 31. januar,
idet man næppe ka tro, at de blir færdige:
http://jp.dk/indland/trafik/article1931473.ece
"Mandag eftermiddag meldte Vejdirektoratet, at der i nordgående retning var
op til 10 kilometer kø. Både fra Fredericia og Kolding sidder bilister i kø
helt op til sammenfletningen ved Skærup. Og det vil fortsætte et par dage
endnu, for den syv kilometer lange afspærring ved vejarbejdet åbnes først på
onsdag..."



Bjørn J. (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 28-12-09 16:36


"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:A74_m.14019$U5.212262@newsb.telia.net...

KLIP

>> Nogen der har en fornemmelse hvordan det ser ud mht. kødannelse pga.
>> skader i vejen syd for Vejle?
>
> Det ser ud af helvede til - jég kommer nok at ta' hovedvejen den 31.
> januar, idet man næppe ka tro, at de blir færdige:
> http://jp.dk/indland/trafik/article1931473.ece
> "Mandag eftermiddag meldte Vejdirektoratet, at der i nordgående retning
> var op til 10 kilometer kø. Både fra Fredericia og Kolding sidder bilister
> i kø helt op til sammenfletningen ved Skærup. Og det vil fortsætte et par
> dage endnu, for den syv kilometer lange afspærring ved vejarbejdet åbnes
> først på onsdag..."

Vejdirektoratet har jo også været så venlige at slukke for kameraet ved
sammenfletningen, da det hele gik op i hat og briller forleden...

mvh/Bjørn J.



Mogens \(K\) (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 28-12-09 16:48

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4b38d070$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Vejdirektoratet har jo også været så venlige at slukke for kameraet ved
> sammenfletningen, da det hele gik op i hat og briller forleden...

Jég troede, at dé kameraer var en service for kunderne, men måske de ikke
kender "kundebegrebet" hos VD...


Frank Leegaard (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 28-12-09 16:59

Mogens (K) wrote:
> "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b38d070$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Vejdirektoratet har jo også været så venlige at slukke for kameraet
>> ved sammenfletningen, da det hele gik op i hat og briller forleden...
>
> Jég troede, at dé kameraer var en service for kunderne, men måske de
> ikke kender "kundebegrebet" hos VD...

For mange "kunder" var nok problemet. Systemet gik formodenligt ned.




--
- Frank



Bjørn J. (28-12-2009)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 28-12-09 18:01


"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse
news:4b38d5cd$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

>>> Vejdirektoratet har jo også været så venlige at slukke for kameraet
>>> ved sammenfletningen, da det hele gik op i hat og briller forleden...
>>
>> Jég troede, at dé kameraer var en service for kunderne, men måske de
>> ikke kender "kundebegrebet" hos VD...
>
> For mange "kunder" var nok problemet. Systemet gik formodenligt ned.

Ville samtlige kameraer på strækningen så ikke have gjort det sammme.?

De viser jo blot, der ingen problemer er.....

mvh/Bjørn J.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste