? - Råd om køb af brugt bil til stor dreng~
Fra : ulrich

Dato : 25-12-09 13:51

Min dattersøn - bosiddende i Kbh. har brug for en bil til ca. kr.
20.000.
Han måler godt 190 cm, men tænker alligevel på Golf klassen.
Helst driftsikker art da han ikke har mulighed for at mekanikere.

Har nogen herinde et godt forslag.

På forhånd tak,
Palle

Fra : TDN

Dato : 25-12-09 14:20

"ulrich" <ulrich@lite.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Han måler godt 190 cm, men tænker alligevel på Golf klassen.
> Helst driftsikker art da han ikke har mulighed for at mekanikere.

Toyota Carina E 1.6, driftsikker som få, 14 km/l i snit, 116 hk. masser af
plads både foran og ved bagsæder og bagagerum på over 500 liter. Gerne en
der har været undervognbehandlet. Motoren tåler mange km, min har kørt +340
tkm. og det kan ikke mærkes. Kan sagtens findes til de penge solgt fra
92-97.

Et tilfældig eksempel:
http://www.dba.dk/toyota-carina-e-16-xli-19/id-63250936/

Mvh
Thomas

Fra : ulrich

Dato : 26-12-09 11:22

"TDN" <tdnfjerndette@net.telenor.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der har været undervognbehandlet. Motoren tåler mange km, min har kørt
> +340 tkm. og det kan ikke mærkes. Kan sagtens findes til de penge solgt

Tak for input!
Palle

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-12-09 11:53

TDN wrote:
> [...]
> liter. Gerne en der har været undervognbehandlet. Motoren tåler mange
> km, min har kørt +340 tkm. og det kan ikke mærkes. Kan sagtens findes

Ikke for noget. Sikkert fornuftigt køb, men hold kæft hvor er sådan en
"morfar".

--
- Frank

Fra : CL

Dato : 26-12-09 12:08

Frank Leegaard wrote:

> Ikke for noget. Sikkert fornuftigt køb, men hold kæft hvor er sådan en
> "morfar".

Ikke for noget men tror du ikke snart at
du skulle gå ud og købe noget fisse.
dine kommentarer viser da klart og
tydeligt at du får for lidt,,,

Carsten Larsen

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-12-09 12:11

--
- Frank

Fra : Volger Garfield

Dato : 26-12-09 21:28

Den iver, den iver...

Volger

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-12-09 12:12

CL wrote:

> Ikke for noget men tror du ikke snart at
> du skulle gå ud og købe noget fisse.
> dine kommentarer viser da klart og
> tydeligt at du får for lidt,,,

Tal for dig selv ...

--
- Frank

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 26-12-09 12:33

CL frembragte:

> Ikke for noget men tror du ikke snart at
> du skulle gå ud og købe noget fisse.
> dine kommentarer viser da klart og
> tydeligt at du får for lidt,,,

LOL

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 26-12-09 16:05

"CL" <ffffffff@ffff.ff> skrev

> Ikke for noget men tror du ikke snart at
> du skulle gå ud og købe noget fisse.
> dine kommentarer viser da klart og
> tydeligt at du får for lidt,,,

Jooh - men er du helt sikker på, han ved hvad det er.

--
Ejvind
Frank udtaler:

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-12-09 16:19

Ejvind Kruse wrote:
> "CL" <ffffffff@ffff.ff> skrev

> Jooh - men er du helt sikker på, han ved hvad det er.

Det må jeg indrømme jeg ikke aner. Lad dem der har forstand på købevarianten
fortælle. Normalt er det i forbindelse med stort indebrændthed og
frustration den slags kommer på tale. Jeg fornemmer begge ting er til stede
hos forslagsstiller.

--
- Frank

Fra : CL

Dato : 28-12-09 15:34

Frank Leegaard wrote:

> [...]
> fortælle. Normalt er det i forbindelse med stort indebrændthed og
> frustration den slags kommer på tale. Jeg fornemmer begge ting er til

Øhh det er da ikke mig der har behov for at nedgøre
andres syn af bla køretøjer.i så mange tråde.

Carsten Larsen

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-12-09 15:48

CL wrote:

> Øhh det er da ikke mig der har behov for at nedgøre
> andres syn af bla køretøjer.i så mange tråde.

Det er sgu da ingen nedgøring. Tværtimod siger jeg jo det er et fornuftigt
valg, men som et ungt menneske vil finde ydmygende at komme i.

At din egen nedgøring så endte med at afsløre dig selv, er en ganske anden
sag.

--
- Frank

Fra : CL

Dato : 28-12-09 15:16

Ejvind Kruse wrote:
> "CL" <ffffffff@ffff.ff> skrev

> Jooh - men er du helt sikker på, han ved hvad det er.

Nej egengtlig ikke.. og dog har har vel haft lidt
sexualundervisning inden han gik ud i 6 klasse,

Carsten Larsen

Fra : Armand

Dato : 26-12-09 19:37

ulrich skrev:
> [...]
> Han måler godt 190 cm, men tænker alligevel på Golf klassen.
> Helst driftsikker art da han ikke har mulighed for at mekanikere.

Hvis man ikke selv kan mekanikerere, er det en dårlig ide at sigte mod
en bil i 20.000kr's-klassen :-|

--
Armand.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-12-09 19:44

Armand wrote:

> Hvis man ikke selv kan mekanikerere, er det en dårlig ide at sigte mod
> en bil i 20.000kr's-klassen :-|

Det tænkte jeg også på. Det er næsten dømt til ikke at være muligt.

Enten at finde bilen, eller lykketræffet at der ikke kommer en større rep.

--
- Frank

Fra : ulrich

Dato : 26-12-09 19:55

> Hvis man ikke selv kan mekanikerere, er det en dårlig ide at sigte mod en
> bil i 20.000kr's-klassen :-|
>
> --
> Armand.

Deri har du ret, når man tænker på værkstedstimepris. Men vi har en
fagmand til rådighed -
han bor godt nok i Vestdanmark.
- Og er køretøjet af den driftsikre (f.eks.VW) slags, kan der nok haltes
herover, for ikke at tale om
muligheden for mobilkonsultation.

Men tak for synspunktet,
Palle

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-12-09 10:42

ulrich wrote:
> [...]
> Han måler godt 190 cm, men tænker alligevel på Golf klassen.
> Helst driftsikker art da han ikke har mulighed for at mekanikere.

Kig også efter Audi 80 (uden soltag) - jeg er 195cm og sidder ok. Der
skal dog kigges grundigt for ikke at få et lig i den prisklasse.. Til
gengæld er der gode chancer for at slippe for pladearbejde.

--
vh
Torben