Pyyyha, det var en hård omgang.
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 23-12-09 23:16

Jow jow, så nåede man hjem til jul, alligevel, men hold da kæft hvor
er jeg træt!

Det startede jo allerede onsdag aften i sidste uge, med det snekaos
som I kender fra Fyn og Jylland.

Så havde jeg week-end indtil lørdag aften, hvor jeg skulle til
Finland.

Det gik fint på den første halvdel, med 14-16 kuldegrader og fine
veje. Så begyndte temperaturen at stige til -9 grader, og så kom
sneen!

Den væltede ned, men var heldigvis fygesne som er temmelig nem at køre
i, og de svenske medier havde skræmt de fleste svenskere til at blive
indendøre.

På strækningen fra Stockholm via Norrtälje til Kapellskär lå sneen
højere end forlygterne på lastbilen flere steder. Det er første gang
jeg har brugt mine spotlights så alternativt.

Det fortsatte i Finland, og hele vejen tilbage til Danmark, og som
afslutning inden jul skulle jeg så lige til Jönköping i går aftes, og
fanneme om der ikke kom en portion til!

Hjemturen i dag var dog temmelig ordinær.

Det kan slåes fast, at selv rutinerede bilister bliver trætte af at
være på mærkerne så længe ad gangen.

Hvis klimatopmøder udløser den slags ekstremvejr, så behøver de ikke
at holde flere af dem her i "kommunen".

Men skide være mæ'ed, vi napper en tur til på lørdag.

God Jul allesammen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : ShutEye

Dato : 23-12-09 23:45

> Det kan slåes fast, at selv rutinerede bilister bliver trætte af at
> være på mærkerne så længe ad gangen.

Hørt! Og jeg har kun små ture som privatbilist at prale med.

> Hvis klimatopmøder udløser den slags ekstremvejr, så behøver de ikke
> at holde flere af dem her i "kommunen".

Hørt igen!

> Men skide være mæ'ed, vi napper en tur til på lørdag.

Hehe. Du må jo ku' li' det!

> God Jul allesammen.

Samme!

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 24-12-09 00:21

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
> Jow jow, så nåede man hjem til jul, alligevel, men hold da kæft hvor
> er jeg træt!

Vil det sige at hvilepauserne ikke giver hvile nok?

> Det startede jo allerede onsdag aften i sidste uge, med det snekaos
> som I kender fra Fyn og Jylland.

Kaos?
Det er nu så meget sagt, ikke lige i nabolaget (men man skulle ikke langt
væk )

> På strækningen fra Stockholm via Norrtälje til Kapellskär lå sneen
> højere end forlygterne på lastbilen flere steder. Det er første gang
> jeg har brugt mine spotlights så alternativt.

Nød lærer nøgen kvinde at spinde.

> Det fortsatte i Finland, og hele vejen tilbage til Danmark, og som
> afslutning inden jul skulle jeg så lige til Jönköping i går aftes, og
> fanneme om der ikke kom en portion til!
>
> Hjemturen i dag var dog temmelig ordinær.

Så den blev lige klaret på rutinen.

> Det kan slåes fast, at selv rutinerede bilister bliver trætte af at
> være på mærkerne så længe ad gangen.
>
> Hvis klimatopmøder udløser den slags ekstremvejr, så behøver de ikke
> at holde flere af dem her i "kommunen".

*LOL*

> Men skide være mæ'ed, vi napper en tur til på lørdag.
>
> God Jul allesammen.

Tak og i lige måde

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : GSX 750

Dato : 24-12-09 00:27

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> at holde flere af dem her i "kommunen".
>
> Men skide være mæ'ed, vi napper en tur til på lørdag.

Hej Folmer.

Det minder mig om, da jeg for 5-6 år siden, kørte hjem fra Prag i en
snestorm.

Det tog mig 20 timer fra jeg startede kasseovnen i Prag, der var varme og
defroster i den gamle Mercer 207, til jeg nåede destinationen på
sydsjælland. Jeg gjorde dog lige ophold ved grænsen i Zinnenwald, hvor den
gamle etate fra Østtyskland var på vagt, og de mente jeg havde vognen fuld
af halløj. Så efter at have tilbragt 3 timer der, kunne jeg komme videre.

Det var sq noget af en juletur og hvor er jeg dog glad for, at jeg kendte
toldreglerne, så jeg kunne nyde mig en god dram, da jeg kom hjem.

Tak til jer lastvognschauffører der havde mig på slæb med hjem ( jeg lå i
jeres slipvind), for de 100 euro jeg betalte til den sindssyge grænsevogter
i bøde, da han mente jeg holdt hvor jeg ikke måtte holde, skulle jo have
været brugt til brændstof. Underligt nok, holdte jeg præcis samme sted året
før og i den samme bil, uden at få en bøde.

Så jeg landede hjemme i en kæmpe snehyler og min brændstofmåler var under
det røde felt. Se det er en jul man husker...

Hohohoooo
God Hjul
Mvh
Jarl
--
Nu med julekælk Citroen XM 2.1 TDI årg 92
Og en Suzuki GSX 750 til tørre varme veje

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-09 08:27

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

> Det startede jo allerede onsdag aften i sidste uge, med det snekaos
> som I kender fra Fyn og Jylland.

Kaos ???
Der skal ikke meget til at bringe
nogle ud af fatning.
Ikke engang sommerdæk og baghjulstræk
er et problem i Jylland selv efter seneste omgang snefald...
Kaos ? Vor herre bevares.

> Den væltede ned, men var heldigvis fygesne som er temmelig nem at køre
> i, og de svenske medier havde skræmt de fleste svenskere til at blive
> indendøre.

Samme som danske medier.
Og "temmelig nem at køre i"...og kaos ???

> [...]
>
> Det fortsatte i Finland, og hele vejen tilbage til Danmark, og som
> afslutning inden jul skulle jeg så lige til Jönköping i går aftes, og

Endten kan man komme frem eller også kan man ikke
komme frem. Kører man efter forholdene bør der
naturligt ikke være de store problemer.

> Hjemturen i dag var dog temmelig ordinær.

Sådan er det jo.

> Det kan slåes fast, at selv rutinerede bilister bliver trætte af at
> være på mærkerne så længe ad gangen.

Vil tro det er trættende at ligge på et 'begrænset niveau'
af hastighed flere timer i træk, ja.

> Men skide være mæ'ed, vi napper en tur til på lørdag.

Se, du elsker jo udfordringerne og så er ordet
kaos vel nærmest et 'hyggefænomen' i stil
med den påtagede julestress alle higer efter
hvert år til jul, uden det dog har en vigtig betydning
andet end det er en form for tradition...

> God Jul allesammen.

Tak og i lige måde.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 24-12-09 13:16

On Thu, 24 Dec 2009 08:27:00 +0100, ">>Eque<<" <-> wrote:

> [...]
>nogle ud af fatning.
>Ikke engang sommerdæk og baghjulstræk
>er et problem i Jylland selv efter seneste omgang snefald...

Jeg er temmeligt ligeglad med hvad du vælger at kalde det, men når jeg
er mere end dobbelt så lang tid om at køre en given strækning end
sædvanligt, og når bilister i alle kategorier holder spredt i
tilfældig orden på og ved siden af vejene, så bruger jeg ordet kaos.

Jeg kører jo selv med baghjulstræk, men med vinterdæk på de trækkende
hjul.

Forskellen på dig og mig er, at jeg ser vinterdækkene som et
hjælpemiddel i lighed med tippelad, læssebagsmæk og kraner. Altså
noget der gør min hverdag nemmere.

Du derimod, bruger det faktum at du kører på sommerdæk og med
baghjulstræk til uhæmmet pral, som det så ofte ses hos folk
beskæftiget i og omkring landbruget. Det er i den forbindelse ikke
usædvanligt at se de pågældende stå og grave sig lidt i skridtet,
samtidigt med at de udstøder nogen gutturale lyde, sådan hen i retning
af hååår, hååår, hååår.

>--

>Kaos ? Vor herre bevares.

>--

Det må man jo håbe at han vil, for kommunen vil ikke.

>--

>Endten kan man komme frem eller også kan man ikke
>komme frem. Kører man efter forholdene bør der
>naturligt ikke være de store problemer.

>--

Nu har jeg aldrig udtalt mig om, at det er en umulighed at køre på
sommerdæk i vintervejr, men jeg har sagt att det bestemt ikke bliver
nemmere af det.

Jeg har også sagt, at de pågældende som du siger bare må køre efter
forholdene (deres forhold), af og til er i vejen for os der kører de
tunge køretøjer, f.eks. når vi gerne vil have tilløb op ad en bakke.

>--

>Vil tro det er trættende at ligge på et 'begrænset niveau'
>af hastighed flere timer i træk, ja.

>--

Det er helt enkelt mere trættende at være på tæerne hele tiden, for at
forudse hvad medtrafikanterne finder på, og det er nødvendigt i
vinterføre.

> [...]

>med den påtagede julestress alle higer efter
>hvert år til jul, uden det dog har en vigtig betydning
>andet end det er en form for tradition...

Du kan mene om det hvad du vil, men når man i forvejen ikke har så
mange dage hjemme, så er det vel ikke urimeligt at man har et ønske om
at fejre jul i familiens skød?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-09 11:24

> [...]
> sædvanligt, og når bilister i alle kategorier holder spredt i
> tilfældig orden på og ved siden af vejene, så bruger jeg ordet kaos.

Utålmodihed er et andet ord.
Og du var åbenbart ikke mere træt
af dit 'kaos' end du snart skal afsted igen...

> Jeg kører jo selv med baghjulstræk, men med vinterdæk på de trækkende
> hjul.

Kan så sige jeg er temmelig ligeglad med hvad du kører på.

> Forskellen på dig og mig er, at jeg ser vinterdækkene som et
> hjælpemiddel i lighed med tippelad, læssebagsmæk og kraner. Altså
> noget der gør min hverdag nemmere.

Skulle jeg skifte til vinterdæk ville min hverdag ikke blive nemmere.
Tværtimod. Og så skal de af igen.

> Du derimod, bruger det faktum at du kører på sommerdæk og med
> baghjulstræk til uhæmmet pral, som det så ofte ses hos folk
> beskæftiget i og omkring landbruget.

Jeg er ikke beskæftiget i landbruget.
Pral ? Nej misundelse over de tusinde
der spares ved at køre efter forholdene.

> Det er i den forbindelse ikke
> usædvanligt at se de pågældende stå og grave sig lidt i skridtet,
> samtidigt med at de udstøder nogen gutturale lyde, sådan hen i retning
> af hååår, hååår, hååår.

Har jeg (måske) tilgode at opleve.
Sikkert ikke noget som forekommer på mine kanter.

> Nu har jeg aldrig udtalt mig om, at det er en umulighed at køre på
> sommerdæk i vintervejr, men jeg har sagt att det bestemt ikke bliver
> nemmere af det.

Nemt ?
En fejl at tro alt her i livet pr. automatique
skal være nemt.
Dermed heller ikke sagt sommerdæk
er en udfordring.
Højst en opfordring til lidt sjov
hvis det endelig skal være dêt.

> Jeg har også sagt, at de pågældende som du siger bare må køre efter
> forholdene (deres forhold), af og til er i vejen for os der kører de
> tunge køretøjer, f.eks. når vi gerne vil have tilløb op ad en bakke.

I må blive hjemme i stedet for bare at klø på.
Ikke underligt der sker forholdsvis mange uheld
på bla. sådan en konto med dên indstilling.

> Det er helt enkelt mere trættende at være på tæerne hele tiden, for at
> forudse hvad medtrafikanterne finder på, og det er nødvendigt i
> vinterføre.

Men tar' man det stille og roligt og igen køre
efter forholdene, så afhjælper det på ovenstående.

> Du kan mene om det hvad du vil, men når man i forvejen ikke har så
> mange dage hjemme, så er det vel ikke urimeligt at man har et ønske om
> at fejre jul i familiens skød?

Det må du selv vurdere om du vil presse dem
som ikke har valgt samme hastighed som dig
og som ikke ser nødvendigheden af et direkte
tilløb for at nå hjem, forhåbentlig helskindet.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-12-09 11:28

">>Eque<<" skriver:

> En fejl at tro alt her i livet pr. automatique
> skal være nemt.

Per hvad?

Automatique?

Er du bøsse eller hvad med det sprog?

Klaus

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-12-09 16:35

folmer@rasmussen.dk skrev:
> [...]
> usædvanligt at se de pågældende stå og grave sig lidt i skridtet,
> samtidigt med at de udstøder nogen gutturale lyde, sådan hen i retning

Folmer for f*nden. Du skylder, mindst, en skærmrens.

Fra : Kent Glerup

Dato : 24-12-09 14:16

folmer@rasmussen.dk skrev:

-SNIP en herretur-

> God Jul allesammen.

Ligeover herfra!

/Kent Glerup

Fra : nille

Dato : 24-12-09 16:19

> [...]
> at holde flere af dem her i "kommunen".
>
> Men skide være mæ'ed, vi napper en tur til på lørdag.

uha da da, du har det hårdt.
Men med den erfaring det lyder til du har,
skulle det vel ikke være nogen problemer i det.

nille

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 25-12-09 10:36

<> skrev i meddelelsen ...
> [...]
>
> Den væltede ned, men var heldigvis fygesne som er temmelig nem at køre
> i, og de svenske medier havde skræmt de fleste svenskere til at blive

Har lige holdt jul med min nevø, der kom hjem her d.23/12 fra en tur nord
for Stockholm. Han fortalte om et helvedes vejer med masser af sne og
temperature ned til -20.
Han talte med garvede chaffører på færgen til Fredrikshavn der fortalte
at de ikke havde prøvet noget ligende. Selv politiet i Sverige var imponeret
over vejeret. Nevøen var vidne til et traffikuheld.

mvh
Henning

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 25-12-09 11:51

On Fri, 25 Dec 2009 10:35:48 +0100, Henning Præstegaard
<onkelhenning@not.vallid> wrote:

> [...]
>at de ikke havde prøvet noget ligende. Selv politiet i Sverige var imponeret
>over vejeret. Nevøen var vidne til et traffikuheld.

Din nevø's iagttagelser er helt korrekte. Det var et helvedes vejr.

Vintervedligeholdet i Sverige er heller ikke noget at skrive hjem om.
Der skal bare ikke ligge over 40 cm. sne på en Europavej, uanset om
det er nat eller dag.

Det er noget man kan forvente på en sekundær vej, i de sene
nattetimer, og heller ikke andre steder.

--

Venlig hilsen
Folmer