Hyundaien kom til kort - en erfaring fra d~
Fra : Claus U

Dato : 23-12-09 19:26

På vejen hjem var der rødt ved http://www.kortlink.dk/google/79z3
Naturligvis kom er der en pressenumse, som ikke gad køen og derfor havde
taget både svingbane og busbanen - så der holder vi så!

Jeg tænkte at mine 141 HK i min Hyundai Tucson for en sjælden gang skulle
afprøves. Der var rødt - der var gult og fuld fart fremad, de der ca. 110
meter til hen til den forsatte bilkø. Jeg havde dog ikke set, at det var
en Seat Leon FR - så den gik ikke. Der kom en hul, som blev større og til
sidst var han foran mig.

Og der holdte vi så igen - altså med ham foran. Jeg turde ikke kigge i
bakspejlet, om ham bagved rystede på hovedet, da han kom trillende.

--
/home/basyrinus/Documents/sig

Fra : Ivan Madsen

Dato : 23-12-09 19:47

On Wed, 23 Dec 2009 18:25:55 GMT, Claus U <usenet@dumbass.dk> wrote:

> [...]
>
>Og der holdte vi så igen - altså med ham foran. Jeg turde ikke kigge i
>bakspejlet, om ham bagved rystede på hovedet, da han kom trillende.

Hmmm..........jeg ville have siddet og grinet min røv i laser. Jeg har
naturligvis aldrig været i en lignende situation )) (tror jeg nok -
måske begyndende demens )))

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 23-12-09 19:50

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hmmm..........jeg ville have siddet og grinet min røv i laser. Jeg har
> naturligvis aldrig været i en lignende situation )) (tror jeg nok -
> måske begyndende demens )))

Er det så nu, at jeg skal finde historien frem om ham i den "let-tunede" VW
Polo?

Fra : Ivan Madsen

Dato : 23-12-09 20:20

On Wed, 23 Dec 2009 18:50:02 GMT, "Mogens \(K\)" <no@mail.com> wrote:

>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

>Er det så nu, at jeg skal finde historien frem om ham i den "let-tunede" VW
>Polo?

Jamen - der er sikkert historier derude - og jeg har uden tvivl også
brændt mig på den der. Det mener jeg svagt at erindre. Men det er
lææænge siden ))

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 23-12-09 20:25

> Jamen - der er sikkert historier derude - og jeg har uden tvivl også
> brændt mig på den der. Det mener jeg svagt at erindre. Men det er
> lææænge siden ))

Følgende skreg vi en del af grin over, da Kim en aften kom på banen:
Jeg kørte i 1997 en spritny Polo 1.4 16V

http://groups.google.dk/group/dk.fritid.bil/tree/browse_frm/thread/a8cdabbe43ac508c/a343b7411828b98e?hl=da&rnum=1&q=polo+bmw+kim&_done=%2Fgroup%2Fdk.fritid.bil%2Fbrowse_frm%2Fthread%2Fa8cdabbe43ac508c%2Fa343b7411828b98e%3Fhl%3Dda%26lnk%3Dgst%26q%3Dpolo%2Bbmw%2Bkim%26#doc_a343b7411828b98e

En lille historie, fra i nat. Kommer kørende at Herlev hovedgade da en
"ny-dansker" kommer rullende i hans BMW 328i (193hk), med kæresten
ved hans side. Da vi når til Frederikssundsvej, ved jeg ikke helt hvad
der går galt for ham, men han vil ihvert fald køre "race" med mig.

Normalt er jeg ikke den som lader mig provokere, men når en sådan gut
(med dame) ligger helt oppe i R... på en kan men jo godt gå hen og blive
lidt små sur.

Nå men da vi kommer til det første lyskryds skifter det selvfølgelig til
rødt,
og Bimmeren kommer op på siden. Her sidder vi så og venter på grønt
mens han gasser helt vildt op...GRØNT- han jogger pedalen i bund og
nærmest letter fra krydset - jeg lader som om at jeg ikke kan følge ham...

Her kommer det sjove SÅ: Min bil. POLO 1,4 16v med smedede stempler,
anden knast, Kompressor (0,55bar),og NOS (lattergas) uden NOS-173hk
med ca.225hk.

Nå vi når til nummer 2 kryds, igen er der rødt..kigger på gutten ved siden
af..
fandme om han ikke sidder og griner samme med kæresten, her er det SÅ
at mit pis begynder at koge. Da der er er grønt får jeg øjen kontakt med
ham,
og jeg vinker pænt til ham..igen letter han med pedale i bund, men denne
gang bliver jeg sjovt nok ved hans side, det kan manden jo ikke forstå...

nå da vi havde ligget side om side i ca.10-15 sek får jeg igen øjen kontakt
med, og vinker pænt til ham, umiddelbart after jeg har vinket, slår jeg NOS-
systemet til og suser forbi ham.

Næste gang vi holder for rødt, hvem tror i så grinede af hvem???

Mvh KIM
POLO 1,4 16v (173/225hk)

Fra : Allan F

Dato : 23-12-09 20:39

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> Næste gang vi holder for rødt, hvem tror i så grinede af hvem???
>
> Mvh KIM
> POLO 1,4 16v (173/225hk)

Har prøvet noget lignende - men helt anderledes:

Kørte i en Passat 1.9 TDi 115 Hk Taxi.

Kørte ud af Sdr. Bouldevard i Odense, med en nydelig ung dame som kunde. Hun
skulle til Dalumvej.

Ved krydset Sdr. Boulevard x J B Windsløvsvej holder jeg i højre bane, og i
venstre bane trækker en gammel ascona op. Fyren sidder og gasser helt vildt
op og kigger over på mig. Jeg spørger kunden, om det er i orden jeg kører
fra ham der? "Ja, kør du bare" siger hun og begynder at tage fat i diverse
panikhåndtag. Så bliver det grønt, og asconaen starter voldsomt op, og jeg
sætter i gang i "næsten-død-og-blind-gammel-dame"-tempo.

Med det resultat at da vi kommer til ringvejen et par hundrede meter længere
fremme, så holder asconaen for rødt igen. Jeg holder min fart, omkring 40
km/t, og lige som jeg rører stoplinjen med forhjulene, skifter lyset. Jeg
har været der før og kender timingen.

Jeg fortsætter, og da der efter krydset kun er et spor pga. vejarbejde,
trækker jeg selvfølgelig over i det. Asconaen er tvunget til at blive
bagved, og min kunde er fuldstændig flad af grin. Der er noget omkørsel
længere fremme, og jeg fortsætter stille og roligt gennem omkørslen og
asconaen har travlt med det lange lys.

Allan F

Fra : Ivan Madsen

Dato : 23-12-09 21:02

On Wed, 23 Dec 2009 20:39:12 +0100, "Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk>
wrote:

> [...]
>bagved, og min kunde er fuldstændig flad af grin. Der er noget omkørsel
>længere fremme, og jeg fortsætter stille og roligt gennem omkørslen og

Har også prøvet sådan noget lidt alternativt i den retning. Var fører
af lillebrors Ascona C med 1.6 skilte bagpå. Vi var 4 i Asconaen og en
Carina 2.0i osv. skulle udenfor. Nu var maskinen i Asconaen ikke helt
original - faktisk var den hevet ud af en grovtunet Kadett Gsi, så
Carina'en med 1 mand i så temmelig forvirret ud, da vi holdt i
venstresvingsbanen i næste kryds og ham halsende bagefter indenfor.
Han bakkede for at læse skiltet endnu engang ))

Fra : Andersen [3650]

Dato : 23-12-09 23:15

Mogens (K) kom med følgende:
> [...]
> systemet til og suser forbi ham.
>
> Næste gang vi holder for rødt, hvem tror i så grinede af hvem???

En 5'er for at være en flue på instrumentbordet i Bimmeren
Han må da have siddet med mundtøjet helt nede i skødet.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 23-12-09 19:47

"Claus U" <usenet@dumbass.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg havde dog ikke set, at det var en Seat Leon FR - så den gik ikke.

He he

Fra : Frank Leegaard

Dato : 23-12-09 20:21

Claus U wrote:
> [...]
>
> Og der holdte vi så igen - altså med ham foran. Jeg turde ikke kigge i
> bakspejlet, om ham bagved rystede på hovedet, da han kom trillende.

Tror det er 15 år siden jeg sidst har prøvet "rødt lys ræs".

--
- Frank

Fra : Ivan Madsen

Dato : 23-12-09 20:24

On Wed, 23 Dec 2009 20:21:00 +0100, "Frank Leegaard"
<frankFJERN@superbruger.dk> wrote:

>Tror det er 15 år siden jeg sidst har prøvet "rødt lys ræs".

Det er ikke helt så længe siden - men jeg havde valgt offeret med
omhu. En 1.2 Punto kan ikke være med, når TD'en får fat Starter i
2. gear og skifter ved små 80 ) Og det gøres så højst 1 gang om
året af hensyn til koblingen ))

Fra : Frank Leegaard

Dato : 23-12-09 20:31

Ivan Madsen wrote:

> [...]
> omhu. En 1.2 Punto kan ikke være med, når TD'en får fat Starter i
> 2. gear og skifter ved små 80 ) Og det gøres så højst 1 gang om

Har man en bil der virkelig vil tage ved mht til moment, smadrer man alt ved
det. Det har været min største grund til at lade være.

--
- Frank

Fra : Ivan Madsen

Dato : 23-12-09 20:37

On Wed, 23 Dec 2009 20:31:09 +0100, "Frank Leegaard"
<frankFJERN@superbruger.dk> wrote:

>Har man en bil der virkelig vil tage ved mht til moment, smadrer man alt ved
>det. Det har været min største grund til at lade være.

Puntoen er da kandidat der - 196 Nm ved 1500 o/min i forhold til en
standard Punto, som formodentlig skal have 4000 o/min for at mønstre
det halve (og omregnet nogenlunde det samme i HK). Men - det er altså
skægt at ligge i "lure"position og så sparke æsken, det er ret mange,
der ser ud til at "holde stille". Men der er rovdyr derude - tro mig
))

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 24-12-09 08:51

Frank Leegaard wrote:

> Tror det er 15 år siden jeg sidst har prøvet "rødt lys ræs".

Jeg ser jævnligt de typer.
Fuld gas når det bliver grønt og så tænker jeg ved mig selv: "Tillykke
du kom først op at holde for rødt lys" når jeg lige så stille er trillet
op til krydset og holder ved siden ad.

God jul til alle herinde.
/Lars

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-12-09 10:27

Lars Peter Larsen wrote:

> Jeg ser jævnligt de typer.
> Fuld gas når det bliver grønt og så tænker jeg ved mig selv: "Tillykke
> du kom først op at holde for rødt lys" når jeg lige så stille er
> trillet op til krydset og holder ved siden ad.

Næe --- Endnu sjovere. Man smutter forbi dem i anden bane fordi man selv
kender "grøn bølge".

--
- Frank

Fra : Martin [6000]

Dato : 23-12-09 20:28

> Tror det er 15 år siden jeg sidst har prøvet "rødt lys ræs".

Jeg gjorde det så sent som her for 1 time siden.. "grandpa" holdte i sin
Golf .. (nej det kan jo ikke have været dig... lol).. nå men han holdte
der og gassede op.. så måtte Kia'en jo strække ben.. en dårlig start
hæmmede ham da det gik op i hjulspin for ham, men han hang da godt på da
han fik bud.. selvom Kia'en selvfølgelig kom forrest - ved det røde lys.
LOL.

Jeg bliver _aldrig_ for gammel til den slags. Uanset hvor politisk
ukorrekt det så end bliver.

Jeg har faktisk fået røv i SAAB'en af en Alto .. jeg kunne slet ikke få
bid hvor hans var så svag han slet ikke kunne sætte hjul rundt.. lol.
Kæft det var pinligt..

--
Martin
Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux.

Fra : Claus U

Dato : 23-12-09 21:12

Martin [6000] skrev:

> Jeg bliver _aldrig_ for gammel til den slags. Uanset hvor politisk
> ukorrekt det så end bliver.

Nemlig - no guts no glory

--
/home/basyrinus/Documents/sig

Fra : Ivan Madsen

Dato : 23-12-09 21:18

On Wed, 23 Dec 2009 20:12:06 GMT, Claus U <usenet@dumbass.dk> wrote:

>Nemlig - no guts no glory

Jeg gider som regel ikke, det er såmænd ikke udfordringer der har
manglet - men jeg er vokset fra det. Der var engang! ,-) Det er såmænd
ikke fordi jeg tror jeg sidder med en sikker taber, mere fordi det
mest handler om hvem der bestemmer banerne ved næste røde lys - hvis
da ikke lige der holder en FR eller en Porsche i sporene bagved )

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 23-12-09 21:24

> [...]

> mest handler om hvem der bestemmer banerne ved næste røde lys - hvis
> da ikke lige der holder en FR eller en Porsche i sporene bagved )

Det er jo dét - man ska vælge sine kampe med omhu :)

Fra : Ivan Madsen

Dato : 23-12-09 21:30

On Wed, 23 Dec 2009 20:24:27 GMT, "Mogens \(K\)" <no@mail.com> wrote:

>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

>Det er jo dét - man ska vælge sine kampe med omhu :)

Ved du hvad - jeg kan sætte din Porsche, hvis føreren ikke er vågen -
og jeg kan blive til grin over for en Alto, hvis jeg ikke er vågen. Så
det handler nok en del om - gider jeg eller gider jeg ikke. Puntoen er
ikke helt uden evner i trafiklysræs - men det kræver man skal over
2000 o/min og det gider Punto ikke )

Fra : Martin [6000]

Dato : 23-12-09 22:12

> En Alto er temmelig hurtig fra 0-50.

Lige den dag var han.. jeg kom ikke over 30 så vidt jeg husker..

Fra : Jensen

Dato : 24-12-09 12:47

> [...]

>en Seat Leon FR - så den gik ikke. Der kom en hul, som blev større og til

Så må du skifte til den faceliftede 2010-udgave af Santa Fe'en: 197
dieselheste og 422 Nm.

Eller - som jeg - håbe at en biturbo-udgave af 3,3 V6'eren fra Sonata'en kan
skohornes ned i en i20...Fuck, den kunne være sjov at fræse rundt i.

--
Thomas

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-12-09 00:37

"Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Eller - som jeg - håbe at en biturbo-udgave af 3,3 V6'eren fra Sonata'en
> kan
> skohornes ned i en i20...Fuck, den kunne være sjov at fræse rundt i.

Jeg har set en VR6´er i en Golf I`er.

Ved vores (www.clubgolf.dk) træf på Padborg Park i år så jeg en Golf V med
500 HK. Det trækker godt med 4-hjulstræk.

Der var også en Toyota Lexus med 950HK. Den trak også godt. Men det var
streger :)

Sidstnævnte var blevet målt på træfpladsen af Natmekanikeren.

--
Per

Fra : Martin [6000]

Dato : 24-12-09 13:02

> Så må du skifte til den faceliftede 2010-udgave af Santa Fe'en: 197
> dieselheste og 422 Nm.

Det manglede også bare... de gamle 150hk kunne knapt nok slæbe den med
140 km/t op af Hylkedalsbakken. Det var en cruisemotor - der var ikke
power nok til fart og ræs. 160 km/t og derover skulle man bede den pænt
om 2 dage i forvejen...