Instruktionsbog eller haynes til Citroen X~
Fra : GSX 750

Dato : 19-12-09 13:54

Hej gruppe.
Er der nogen herinde der har sådan en bog liggende?
Jeg har lige købt sådan en bil og jeg kan ikke få blæseren til at køre, så
det er svært at kigge ud af forruden :(

ps
Har det noget at sige at termometret i bilen viser 30 grader og har det
noget at gøre med at blæser/klimaanlæg ikke virker?
Det virkede igår da jeg købte den, idag virker det ikke?
Mvh
Jarl
Nu Citroen XM

Fra : A.Kaup

Dato : 19-12-09 06:32

> Mvh
> Jarl
> Nu Citroen XM

Meld dig ind på citronik.dk - det er gratis, og experterne sidder
nærmest i kø for at hjælpe
Mvh. Akaup

Fra : GSX 750

Dato : 20-12-09 12:49

"A.Kaup" <andreaskaup@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Jarl
> Nu Citroen XM

Meld dig ind på citronik.dk - det er gratis, og experterne sidder

Hej Akaup.
Tak for dette link, det er enestående.
God hjul :)
mvh
Jarl
--
Der lige fandt ud af gaskablet hang på min XM TD 2.1, så den kun tog lidt
over halv gas. Det var jo nok min julegave :))

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 20-12-09 18:27

"GSX 750" <no@name.invalid> skrev i meddelelsen

> Tak for dette link, det er enestående.

Det er næste utroligt ud ikke kendte web-siden i forvejen, når du nu har
hang til den slags fine køretøjer. Håber du får rigtig megen glæde ud af det
fine køretøj - kører helt suverænt. Min svoger købte i '91 en XM 3.0 V6 fra
ny og kørte knap 300.000 km næsten problemfrit i den i 10 år.
http://da.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_XM

Fra : GSX 750

Dato : 20-12-09 21:42

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> det fine køretøj - kører helt suverænt. Min svoger købte i '91 en XM 3.0
> V6 fra ny og kørte knap 300.000 km næsten problemfrit i den i 10 år.
Hej Mogens.
Ja, det har du egentlig ganske ret i... Men den kom jeg så til at kende nu.

Ser du, jeg fik den Citroen, i forgårs aftes, da jeg handlede min autocamper
og fik den XM i bytte som en del af betaling. Der er ingen instruktionsbog,
men efter at have tilmeldt mig citronik, har jeg allerede en på vej med
post, helt fantastisk :) Og ja den kører fantastisk, selv med duggede ruder
og i morges startede den, blot den fik een gang med gløderørene. Og det kan
jeg jo godt lide, jeg er vant til at min gamle camper bare startede hver
gang.

Blæseren fungerede ellers da jeg handlede bilen, men da jeg kom hjem og
skulle starte bilen igen, ja så virkede blæser ikke mere. Efter råd fra
citronik skifter jeg nogle sikringer i en boks ude i motorrumet. Tager til
Biltema imorgen og køber et sæt sikringer. Det havde jeg aldrig gættet at
der osse sad sikringer der. Får jeg den ikke til at virke, skifter jeg et
relæ i handskerummet og så skulle det vist ikke være så svært at pille den
blæser ud. Savner rigtig meget min gamle Porsche 924, der sad blæseren med 3
skruer i motorrummet.

Den tidligere ejer har haft lånt bilen ud til søn og svigerdatter og han har
løsnet gaskablet, så den kun tager ½ gas. Jeg er sikker på at der kommer en
del flere dieselhypper ud af maskinen, når jeg strammer gaskablet :)

Alt i alt er det en lækker kælk og der er god plads til vovhund. Tror
faktisk at jeg går hen og bliver rigtig glad for den.

Mvh og god jul.
Jarl
--
Citroen XM 2.1 TD intercooler 1992