Klip
Fra : obak

Dato : 18-12-09 17:04

For noget tid siden var der et klip som viste ganske vist på en glatførebane
forskellem mellem standselængden vinter kontra sommer dæk.
Klippet er lavet af ham motor journalisten fra mener det er DK 4.

Er der nogen der ved hvor det klip viser.

Klippet viste som jeg husker det at vinter dækkene havde en standselængde på
ca 50% af sommerdækkenen.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-12-09 17:12

obak skriver:

> Klippet viste som jeg husker det at vinter dækkene havde en standselængde på
> ca 50% af sommerdækkenen.

http://groups.google.dk/group/dk.fritid.bil/browse_frm/thread/14b180f03fcf9498/a553f5b1a9de15cb?hl=da&tvc=1&q=is+group%3Adk.fritid.bil+author%3AKlaus+author%3AD.+author%3AMikkelsen#a553f5b1a9de15cb

Indlæg 109 hvor Jørgen F henviser til
<http://www.youtube.com/watch%3Fv%3DfThsoeaJCko%26feature%3Dplayer_embedded&usg=AFQjCNFE3ynN_OtyUJZ8r5gK_H1LZQlioA>

Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-12-09 17:14

obak wrote:
> [...]
>
> Er der nogen der ved hvor det klip viser.
>
> Klippet viste som jeg husker det at vinter dækkene havde en
> standselængde på ca 50% af sommerdækkenen.

Glem den test. Den var dybt useriøs.

--
- Frank

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 18-12-09 17:18

On Fri, 18 Dec 2009 17:04:15 +0100, "obak" <obak@xxxitdybet.dk> wrote:

> [...]
>
>Er der nogen der ved hvor det klip viser.
>
>Klippet viste som jeg husker det at vinter dækkene havde en standselængde på

Uha, det skal du ikke kigge på.

Så hut jeg visker var der adskillige her i gruppen der vendte tommelen
ned.

Journalisten var uvederhæftig, og det hele lugtede fælt af plat und
swindel, men vist nok dem som er tilhænger af sommerdæk året rundt.

Noget snavs hele vejen igennem.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Armand

Dato : 20-12-09 12:33

folmer@rasmussen.dk skrev:

> [...]
>
> Journalisten var uvederhæftig, og det hele lugtede fælt af plat und
> swindel, men vist nok dem som er tilhænger af sommerdæk året rundt.

Vinterdæktest foretaget om sommeren af en journalist i shorts og på en
glatførebane som almindeligvis illuderer isglat vejbane.
At teste på det stykke asfalt umiddelbart ved siden af glatførebanen,
der også var vædet af glatføre-sprinkleren, og for den sags skyld derved
også afkølet ned i nærheden af den 7°-grænse man nævner for vinterdæks
performance, var tilsyneladende for uoverskueligt for den journalistiske
tophjerne - hvis ikke ligefrem bevidst ignoreret af hensyn til det
forudindtagede resultat :-/

--
Armand.
(vinterdækbruger (hvis bil faktisk stod stille de par dage det tog

Fra : obak

Dato : 20-12-09 14:48

> Vinterdæktest foretaget om sommeren af en journalist i shorts og på en

Jeg kan forstå på dig at kørens påklædning spiller ind på bremselængden.

> glatførebane som almindeligvis illuderer isglat vejbane.
> At teste på det stykke asfalt umiddelbart ved siden af glatførebanen, der
> også var vædet af glatføre-sprinkleren, og for den sags skyld derved

Nu har jeg kigget på klippet 6 gange og har temmeligt svært ved at se hvor
den tørre asfalten er vædet fra glatførebanen, som ikke bliver sprinklet men
overrislet.

> [...]
> performance, var tilsyneladende for uoverskueligt for den journalistiske
> tophjerne - hvis ikke ligefrem bevidst ignoreret af hensyn til det

Hvem der er mest forudintaget, har jeg svært ved bedømme.