|
| SAAB er færdig - fortsættelse følger Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 18-12-09 16:36 |
|
Det står nu på text-TV
GM gider ikke mere forhandling og afvikler mollevitten
| |
Frank Leegaard (18-12-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 18-12-09 16:40 |
|
Mogens (K) wrote:
> Det står nu på text-TV
> GM gider ikke mere forhandling og afvikler mollevitten
Mogens .. Du har en elendig accelleration ...
--
- Frank
| |
Martin [6000] (18-12-2009)
| Kommentar Fra : Martin [6000] |
Dato : 18-12-09 16:56 |
|
Den Fri, 18 Dec 2009 16:39:42 +0100 skrev Frank Leegaard:
> Mogens (K) wrote:
>> Det står nu på text-TV
>> GM gider ikke mere forhandling og afvikler mollevitten
>
> Mogens .. Du har en elendig accelleration ...
ROFL..
--
Martin
Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux.
| |
Martin [6000] (18-12-2009)
| Kommentar Fra : Martin [6000] |
Dato : 18-12-09 17:13 |
|
> Jeg valgte at skrive til Finn istedet for først at gennemlæse alle jeres
> skriverier. Beklager.
Gav det noget afkast så?
--
Martin
Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux.
| |
Martin [6000] (18-12-2009)
| Kommentar Fra : Martin [6000] |
Dato : 18-12-09 17:49 |
|
> No skal do lige passe å....
Jeg har vinterdæk på så jeg er homefree.
Har iøvrigt lige bestilt et Exide Premium.
CTEK'en må i dette vejr på ca. hver 2-3 dag... det er helt færdig det
batteri der sidder i.
--
Martin
Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux.
| |
Martin [6000] (18-12-2009)
| Kommentar Fra : Martin [6000] |
Dato : 18-12-09 19:18 |
|
> Hos Hovwdi?
Nej, hos den lokale autoelektro.
> De har ellers nogenlunde priser på skidtet.
800,- alt inkl. Mener det var 72A der var det største der var plads til.
Ihvertfald større end de 68 der er i standard.
> Et fyr er hård kost. Min store CTek skal vist i drift nu her XS25000 ...
> har også en XS7200, men har vist drevet lidt rovdrift. Nuvel .. 7200 kan
> sikkert sagtens toppe mit batteri op ...
Jorv, mon ikke den kan?
--
Martin
Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux.
| |
Mogens \(K\) (18-12-2009)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 18-12-09 20:46 |
|
"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:JjNWm.13722$U5.205175@newsb.telia.net...
> Det står nu på text-TV
> GM gider ikke mere forhandling og afvikler mollevitten
Men de lukker med maner og betaler enhver sit - en vestjyde eller smålænding
(Karl Oscar) kunne ik ha gjort det bedre
www.business.dk/transport/general-motors-lukker-saab
"GM siger, at koncernen nu indleder en solvent lukning af Saabs virksomhed,
og at selskabet regner med at betale sine kreditorer..."
| |
Henrik 8600 (19-12-2009)
| Kommentar Fra : Henrik 8600 |
Dato : 19-12-09 20:36 |
|
Kanal / side???
H
"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:JjNWm.13722$U5.205175@newsb.telia.net...
> Det står nu på text-TV
> GM gider ikke mere forhandling og afvikler mollevitten
| |
Bjørn J. (19-12-2009)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 19-12-09 21:23 |
|
"Henrik 8600" <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4b2d3282$0$273$14726298@news.sunsite.dk...
> Kanal / side???
>
> H
>
>> Det står nu på text-TV
>> GM gider ikke mere forhandling og afvikler mollevitten
Alle landets aviser !!!
http://epn.dk/brancher/industri/bil/article1925408.ece
mvh/Bjørn J.
| |
Mogens \(K\) (20-12-2009)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 20-12-09 12:11 |
|
"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4b2d360e$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Alle landets aviser !!!
> http://epn.dk/brancher/industri/bil/article1925408.ece
3.500 medarbejdere på fabrikken ryger ud, skriver sydsvenskan og mindst det
samme antal hos underleverandører. Der er krise i området - stor krise
| |
Bjørn J. (20-12-2009)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 20-12-09 12:41 |
|
"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:4DnXm.13759$U5.205571@newsb.telia.net...
KLIP
>> Alle landets aviser !!!
>> http://epn.dk/brancher/industri/bil/article1925408.ece
>
> 3.500 medarbejdere på fabrikken ryger ud, skriver sydsvenskan og mindst
> det samme antal hos underleverandører. Der er krise i området - stor krise
>
Det er ganske sørgeligt.
Nu får vi at se om Volvocars går samme skæbne i møde.
Mærkerne er just ikke, dem der producerer i meget stort antal.
mvh/Bjørn J.
| |
Armand (20-12-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 20-12-09 12:42 |
|
Mogens (K) skrev:
> Det står nu på text-TV
> GM gider ikke mere forhandling og afvikler mollevitten
Jeg tror nu mest på de sidste to ord i emnelinien: Også dette skridt er
givetvis en detalje i forhandlingsteknikken omkring gesjæften :-|
--
Armand.
| |
Mogens \(K\) (20-12-2009)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 20-12-09 12:48 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:4b2e0d74$0$56783
> Jeg tror nu mest på de sidste to ord i emnelinien: Også dette skridt er
> givetvis en detalje i forhandlingsteknikken omkring gesjæften :-|
Det er muligt - og det er jo i princippet chefernes job.
Næringsministeren har kaldt de berørte parter til samtale imorgen, fordi man
i Västra Götalnd har ca. 20 ledige job i industrien !
| |
Mogens \(K\) (20-12-2009)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 20-12-09 14:34 |
|
"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:JjNWm.13722$U5.205175@newsb.telia.net...
> Det står nu på text-TV
> GM gider ikke mere forhandling og afvikler mollevitten
http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/article864888.ece
"I fredags fik hollandske Spyker afslag på at købe Saab af General Motors -
nu fremsætter de et nyt købstilbud til GM". Fredag eftermiddag meddelte
General Motors, at det ikke ville være muligt at få solgt Saab til Spyker
inden den deadline, der var sat til årets udgang. Men svenske medier
beretter i dag, at General Motors og Spyker var blevet helt enige om
handlen, og der var kun 45 minutter til kontrakten ville blive underskrevet,
da GM så alligevel trak stikket ud...
| |
Frank Leegaard (20-12-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 20-12-09 15:44 |
|
Mogens (K) wrote:
> "Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> news:JjNWm.13722$U5.205175@newsb.telia.net...
>
>> Det står nu på text-TV
>> GM gider ikke mere forhandling og afvikler mollevitten
>
> http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/article864888.ece
> "I fredags fik hollandske Spyker afslag på at købe Saab af General
> Motors - nu fremsætter de et nyt købstilbud til GM". Fredag
> eftermiddag meddelte General Motors, at det ikke ville være muligt at
> få solgt Saab til Spyker inden den deadline, der var sat til årets
> udgang. Men svenske medier beretter i dag, at General Motors og
> Spyker var blevet helt enige om handlen, og der var kun 45 minutter
> til kontrakten ville blive underskrevet, da GM så alligevel trak
> stikket ud...
Ikke for noget. Men det Spyker er og var fusentaster. De har aldrig haft
overskud på at lave sportsvogne udover et enkelt år, og har allerede "tømt"
et firma.
Så det er vist mest af alt "tømmermændslogik".
--
- Frank
| |
Henrik B. (20-12-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 20-12-09 20:43 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4b2e3850$0$56768
> Ikke for noget. Men det Spyker er og var fusentaster. De har aldrig haft
> overskud på at lave sportsvogne udover et enkelt år, og har allerede
> "tømt" et firma.
Overskud eller ej, hvis der er penge nok bag, kan man tillade sig den
luksus. )
Man har/havde måske en forhåbning om at man kunne få en overskudsgivende
bilproduktion (på sigt), som kan betale for legetøjet.
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Frank Leegaard (20-12-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 20-12-09 20:49 |
|
Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b2e3850$0$56768
>
>> Ikke for noget. Men det Spyker er og var fusentaster. De har aldrig
>> haft overskud på at lave sportsvogne udover et enkelt år, og har
>> allerede "tømt" et firma.
>
> Overskud eller ej, hvis der er penge nok bag, kan man tillade sig den
> luksus. )
> Man har/havde måske en forhåbning om at man kunne få en
> overskudsgivende bilproduktion (på sigt), som kan betale for
> legetøjet.
Et eller andet sted er der vel et håb.
Jeg synes ikke du forholder dig til det F1 team de "tømte"
--
- Frank
| |
Henrik B. (20-12-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 20-12-09 22:33 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4b2e7fcc$0$56791
> Jeg synes ikke du forholder dig til det F1 team de "tømte"
Der er mange måder at skaffe penge på.
De har jo meldt ud, at de ikke behøver EIB lige nu, hvilket viser at der er
en smule mønter til stede...
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Frank Leegaard (20-12-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 20-12-09 23:47 |
|
Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b2e7fcc$0$56791
>
>> Jeg synes ikke du forholder dig til det F1 team de "tømte"
>
> Der er mange måder at skaffe penge på.
> De har jo meldt ud, at de ikke behøver EIB lige nu, hvilket viser at
> der er en smule mønter til stede...
De kan jo også vurdere at der er værdier nok i selve Saab at tømme ud af.
Skider du på underleverandører, banker og forhandlere kan du jo sagtens
tømme sådan et firma.
--
- Frank
| |
Henrik B. (20-12-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 20-12-09 23:56 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4b2ea96f$0$56796
> De kan jo også vurdere at der er værdier nok i selve Saab at tømme ud af.
> Skider du på underleverandører, banker og forhandlere kan du jo sagtens
> tømme sådan et firma.
Som nævnt tror jeg på, at det er dyrere at erhverve Saab, end at sælge ud af
værdierne - altså en underskudsforretning.
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Frank Leegaard (21-12-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 21-12-09 00:10 |
|
Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b2ea96f$0$56796
>
>> De kan jo også vurdere at der er værdier nok i selve Saab at tømme
>> ud af. Skider du på underleverandører, banker og forhandlere kan du
>> jo sagtens tømme sådan et firma.
>
> Som nævnt tror jeg på, at det er dyrere at erhverve Saab, end at
> sælge ud af værdierne - altså en underskudsforretning.
Kommer da an på hvad du kan få for skidtet. Så der en russisk foretningsmand
klar til at købe hele produktionsapparatet kan det vel nok koste en
skilling.
De svenske arbejdere følger så nok bare ikke med i ret stor udstrækning.
--
- Frank
| |
Henrik B. (21-12-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 21-12-09 00:15 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4b2eaec3$0$56791
>> Som nævnt tror jeg på, at det er dyrere at erhverve Saab, end at
>> sælge ud af værdierne - altså en underskudsforretning.
>
> Kommer da an på hvad du kan få for skidtet. Så der en russisk
> foretningsmand klar til at købe hele produktionsapparatet kan det vel nok
> koste en skilling.
Hvis man ønsker produktionsarbejdet vil det altandet lige være billigere at
vente tre måneder, og så købe det af boet (GM) derefter, så man ikke behøver
købe hele balladen..
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Frank Leegaard (21-12-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 21-12-09 00:23 |
|
Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b2eaec3$0$56791
>
>>> Som nævnt tror jeg på, at det er dyrere at erhverve Saab, end at
>>> sælge ud af værdierne - altså en underskudsforretning.
>>
>> Kommer da an på hvad du kan få for skidtet. Så der en russisk
>> foretningsmand klar til at købe hele produktionsapparatet kan det
>> vel nok koste en skilling.
>
> Hvis man ønsker produktionsarbejdet vil det altandet lige være
> billigere at vente tre måneder, og så købe det af boet (GM) derefter,
> så man ikke behøver købe hele balladen..
Naturligvis ikke. Dels skal du jo først have firmaet malket for know-how.
Dels vælger GM jo selv hvem de vil sælge til. Meget af udstyret kan givetvis
anvendes i andre GM forlægninger rundt omkring i verden.
--
- Frank
| |
Armand (20-12-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 20-12-09 21:47 |
|
Frank Leegaard skrev:
>
> Ikke for noget. Men det Spyker er og var fusentaster. De har aldrig haft
> overskud på at lave sportsvogne udover et enkelt år, og har allerede "tømt"
> et firma.
>
> Så det er vist mest af alt "tømmermændslogik".
>
De køber vel ikke uden at have en bank i ryggen, så det er vel i grunden
dén der står med vurderingen :-/
--
Armand.
| |
Frank Leegaard (20-12-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 20-12-09 22:02 |
|
Armand wrote:
> Frank Leegaard skrev:
>>
>> Ikke for noget. Men det Spyker er og var fusentaster. De har aldrig
>> haft overskud på at lave sportsvogne udover et enkelt år, og har
>> allerede "tømt" et firma.
>>
>> Så det er vist mest af alt "tømmermændslogik".
>>
> De køber vel ikke uden at have en bank i ryggen, så det er vel i
> grunden dén der står med vurderingen :-/
Læg mærke til at de intet har købt endnu.
De har "budt", Alt står hen i uvisse tåger.
--
- Frank
| |
Mogens \(K\) (20-12-2009)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 20-12-09 22:08 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4b2e90c7$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Læg mærke til at de intet har købt endnu.
> De har "budt", Alt står hen i uvisse tåger.
Og nu har de så fornyet et bud:
www.spykercars.nl/?pag=50&jaar=&nid=646
"We are very confident that our renewed offer will remove the impasse that
was standing in the way of an agreement on Friday, and this would still
allow us to conclude the deal prior to the expiry of the deadline originally
set by GM of December 31st", said Spyker CEO Victor R. Muller...
| |
Frank Leegaard (20-12-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 20-12-09 22:10 |
|
Mogens (K) wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b2e90c7$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Læg mærke til at de intet har købt endnu.
>> De har "budt", Alt står hen i uvisse tåger.
>
> Og nu har de så fornyet et bud:
> www.spykercars.nl/?pag=50&jaar=&nid=646
> "We are very confident that our renewed offer will remove the impasse
> that was standing in the way of an agreement on Friday, and this
> would still allow us to conclude the deal prior to the expiry of the
> deadline originally set by GM of December 31st", said Spyker CEO
> Victor R. Muller...
og det tilbud udløber cirka i morgen ved midnatstid - dansk/svensk/hollandsk
tid.
De byder sgu da på skrømt.
--
- Frank
| |
Henrik B. (20-12-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 20-12-09 22:34 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4b2e92a3$0$56780
> og det tilbud udløber cirka i morgen ved midnatstid -
> dansk/svensk/hollandsk tid.
>
> De byder sgu da på skrømt.
Hvorfor? Hvis nu vi siger at historierne i pressen stemmer, så er det vel
ikke urimeligt at lægge pres på GM, så de ikke endnu engang trækker tiden i
langdrag.
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Mogens \(K\) (20-12-2009)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 20-12-09 22:52 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4b2e987c$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hvis nu vi siger at historierne i pressen stemmer
Mit seneste link var ikke tilfældigt !
| |
Henrik B. (20-12-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 20-12-09 23:24 |
|
"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:m0xXm.13788$U5.205660@newsb.telia.net...
>> Hvis nu vi siger at historierne i pressen stemmer
>
> Mit seneste link var ikke tilfældigt !
Nu tænker jeg mere på at hvis det er korrekt at man havde papirerne klar. Og
at det var GM's nye chef (Ed Whitacre), dårlige temperament, som ødelagde
handlen...
Historien går jo også på, at man (GM) fra starten ikke troede på Koenigseggs
seriøsitet, men efterhånden som man forstod at det rent faktisk kunne lade
sig gøre, blev GM grådige......hvilket ikke vil overraske, nu vi har med
amerikanere at gøre.
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Frank Leegaard (20-12-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 20-12-09 23:51 |
|
Henrik B. wrote:
> "Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> news:m0xXm.13788$U5.205660@newsb.telia.net...
>
>>> Hvis nu vi siger at historierne i pressen stemmer
>>
>> Mit seneste link var ikke tilfældigt !
>
> Nu tænker jeg mere på at hvis det er korrekt at man havde papirerne
> klar. Og at det var GM's nye chef (Ed Whitacre), dårlige temperament,
> som ødelagde handlen...
>
> Historien går jo også på, at man (GM) fra starten ikke troede på
> Koenigseggs seriøsitet, men efterhånden som man forstod at det rent
> faktisk kunne lade sig gøre, blev GM grådige......hvilket ikke vil
> overraske, nu vi har med amerikanere at gøre.
Jeg har intet set der bestyrker min tiltro til at Koenigsegg var seriøse. Da
de opdagede at støttekronerne ikke lå frit fremme, fandt de en anledning til
at hoppe fra.
--
- Frank
| |
Henrik B. (20-12-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 20-12-09 23:58 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4b2eaa5b$0$56783
> Jeg har intet set der bestyrker min tiltro til at Koenigsegg var seriøse.
> Da de opdagede at støttekronerne ikke lå frit fremme, fandt de en
> anledning til at hoppe fra.
Du tror altså ikke på, at det har kæmpe betydning, om man har en færdig
plan, som holder, hvis den træder i kraft per x-dato. Men at det hele
skrider, hvis alt forsinkes i månedsvis?
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Frank Leegaard (21-12-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 21-12-09 00:12 |
|
Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b2eaa5b$0$56783
>
>> Jeg har intet set der bestyrker min tiltro til at Koenigsegg var
>> seriøse. Da de opdagede at støttekronerne ikke lå frit fremme, fandt
>> de en anledning til at hoppe fra.
>
> Du tror altså ikke på, at det har kæmpe betydning, om man har en
> færdig plan, som holder, hvis den træder i kraft per x-dato. Men at
> det hele skrider, hvis alt forsinkes i månedsvis?
Det tror jeg på det gør.
Men jeg tror ikke at 2 måneder vælter det hele. De havde bare ikke troet at
granskningen og due dilligencen processen var så omhyggelig som tilfældet
var.
De troede at den svenske regering lagde sig fladt ned som Angela Merkel
gjorde.
--
- Frank
| |
Henrik B. (21-12-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 21-12-09 00:16 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4b2eaf51$0$56783
> Men jeg tror ikke at 2 måneder vælter det hele. De havde bare ikke troet
> at granskningen og due dilligencen processen var så omhyggelig som
> tilfældet var.
Og du mener at det er fis i en hornlygte, når man senere har meldt ud, at
grådigheden steg?
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Frank Leegaard (21-12-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 21-12-09 00:25 |
|
Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b2eaf51$0$56783
>
>> Men jeg tror ikke at 2 måneder vælter det hele. De havde bare ikke
>> troet at granskningen og due dilligencen processen var så omhyggelig
>> som tilfældet var.
>
> Og du mener at det er fis i en hornlygte, når man senere har meldt
> ud, at grådigheden steg?
Nej .. Men jeg tror ikke det var det der stoppede Koenigsegg. Da
støttekronerne ikke lå løst, mistede de troen.
--
- Frank
| |
Frank Leegaard (20-12-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 20-12-09 23:49 |
|
Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b2e92a3$0$56780
>
>> og det tilbud udløber cirka i morgen ved midnatstid -
>> dansk/svensk/hollandsk tid.
>>
>> De byder sgu da på skrømt.
>
> Hvorfor? Hvis nu vi siger at historierne i pressen stemmer, så er det
> vel ikke urimeligt at lægge pres på GM, så de ikke endnu engang
> trækker tiden i langdrag.
Bestemt ikke urimeligt, men torskedumt.
Presser du en stor spiller, får du jo bare et nej.
--
- Frank
| |
Armand (21-12-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 21-12-09 18:23 |
|
Frank Leegaard skrev:
> Armand wrote:
>> Frank Leegaard skrev:
>>> Ikke for noget. Men det Spyker er og var fusentaster. De har aldrig
>>> haft overskud på at lave sportsvogne udover et enkelt år, og har
>>> allerede "tømt" et firma.
>>>
>>> Så det er vist mest af alt "tømmermændslogik".
>>>
>> De køber vel ikke uden at have en bank i ryggen, så det er vel i
>> grunden dén der står med vurderingen :-/
>
> Læg mærke til at de intet har købt endnu.
>
> De har "budt", Alt står hen i uvisse tåger.
>
Mit fejludtryk
Men man byder(!) vel heller ikke uden at have pengene - Læs: En bank i
ryggen!
--
Armand.
| |
Frank Leegaard (21-12-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 21-12-09 23:10 |
|
Armand wrote:
> Frank Leegaard skrev:
>> Armand wrote:
>>> Frank Leegaard skrev:
>>>> Ikke for noget. Men det Spyker er og var fusentaster. De har aldrig
>>>> haft overskud på at lave sportsvogne udover et enkelt år, og har
>>>> allerede "tømt" et firma.
>>>>
>>>> Så det er vist mest af alt "tømmermændslogik".
>>>>
>>> De køber vel ikke uden at have en bank i ryggen, så det er vel i
>>> grunden dén der står med vurderingen :-/
>>
>> Læg mærke til at de intet har købt endnu.
>>
>> De har "budt", Alt står hen i uvisse tåger.
>>
> Mit fejludtryk
> Men man byder(!) vel heller ikke uden at have pengene - Læs: En bank i
> ryggen!
Ved så store forretninger gør man.
Bank i ryggen? Jeg tror der er adskillige. Men på papiret er det en AER
bank, men mon ikke Antonov lurer i kulissen.
--
- Frank
| |
Mogens \(K\) (22-12-2009)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 22-12-09 12:10 |
|
"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:JjNWm.13722$U5.205175@newsb.telia.net...
> Det står nu på text-TV
> GM gider ikke mere forhandling og afvikler mollevitten
Men har alligevel optaget forhandling med Spyker.
Deadline satte Spyker til igår kl 17, men har idag forlænget på ubestemt
tid, så de ender sgu nok med at køw resterne
| |
Frank Leegaard (22-12-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 22-12-09 12:42 |
|
Mogens (K) wrote:
> "Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> news:JjNWm.13722$U5.205175@newsb.telia.net...
>
>> Det står nu på text-TV
>> GM gider ikke mere forhandling og afvikler mollevitten
>
> Men har alligevel optaget forhandling med Spyker.
> Deadline satte Spyker til igår kl 17, men har idag forlænget på
> ubestemt tid, så de ender sgu nok med at køw resterne
Lige i den føljeton er det nok svært at gætte udkommet.
Det er jo ikke handel i gængs forstand.
--
- Frank
| |
Henrik B. (22-12-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 22-12-09 17:15 |
|
"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:dO1Ym.13829$U5.206743@newsb.telia.net...
>> Det står nu på text-TV
>> GM gider ikke mere forhandling og afvikler mollevitten
>
> Men har alligevel optaget forhandling med Spyker.
> Deadline satte Spyker til igår kl 17, men har idag forlænget på ubestemt
> tid, så de ender sgu nok med at køw resterne
Jep, der er kommet én hollandsk (muligvis endda to) ind over, i stedet for
russeren...
Derudover er Merbanco stadig inde i billedet, sammen med en ukendt svensk
investorgruppe.
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Frank Leegaard (22-12-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 22-12-09 22:40 |
|
Henrik B. wrote:
> "Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> news:dO1Ym.13829$U5.206743@newsb.telia.net...
>
>>> Det står nu på text-TV
>>> GM gider ikke mere forhandling og afvikler mollevitten
>>
>> Men har alligevel optaget forhandling med Spyker.
>> Deadline satte Spyker til igår kl 17, men har idag forlænget på
>> ubestemt tid, så de ender sgu nok med at køw resterne
>
> Jep, der er kommet én hollandsk (muligvis endda to) ind over, i
> stedet for russeren...
> Derudover er Merbanco stadig inde i billedet, sammen med en ukendt
> svensk investorgruppe.
Mon ikke Styker kan finde ud af det med stråmand, når en personage som Låsby
Svendsen har kunnet det en årrække.
--
- Frank
| |
Mogens \(K\) (23-12-2009)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 23-12-09 08:41 |
| | |
Henrik B. (23-12-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 23-12-09 16:26 |
|
"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:TPjYm.13865$U5.207399@newsb.telia.net...
>> ...forhandling...
>
> Her fortæller Spykers CEO lidt om forhandlingerne:
> http://svtplay.se/v/1825000/spykers_vd_om_saab
Jep, ligesom Saab-forhandlerne efter GM's udsagn om lukning, sælger flere
biler, end de har gjort i månedsvis...
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Mogens \(K\) (23-12-2009)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 23-12-09 16:33 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4b3236ad$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> ligesom Saab-forhandlerne efter GM's udsagn om lukning, sælger flere
> biler, end de har gjort i månedsvis...
Nu ved vi jo historisk, at:
1) netop nu sælges de fleste firmabiler
2) salget er generelt stigende
3) forhandlere og importører generelt snyder med salgstallene
| |
Henrik B. (23-12-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 23-12-09 16:36 |
|
"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:RKqYm.13899$U5.207429@newsb.telia.net...
>> ligesom Saab-forhandlerne efter GM's udsagn om lukning, sælger flere
>> biler, end de har gjort i månedsvis...
>
> Nu ved vi jo historisk, at:
> 1) netop nu sælges de fleste firmabiler
> 2) salget er generelt stigende
> 3) forhandlere og importører generelt snyder med salgstallene
Ikke når det gælder Saab i øjeblikket. De forhandlere jeg taler om er tyske,
engelske og amerikanske. Så glem den med firmabiler.
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Mogens \(K\) (23-12-2009)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 23-12-09 16:40 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4b32390e$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Ikke når det gælder Saab i øjeblikket. De forhandlere jeg taler om er
> tyske, engelske og amerikanske. Så glem den med firmabiler.
Jeg læste lige, at forhandlerne hænger selv på garantien, hvis fabrikken
lukker. En detalje
| |
Frank Leegaard (23-12-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 23-12-09 16:59 |
|
Mogens (K) wrote:
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b32390e$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Ikke når det gælder Saab i øjeblikket. De forhandlere jeg taler om er
>> tyske, engelske og amerikanske. Så glem den med firmabiler.
>
> Jeg læste lige, at forhandlerne hænger selv på garantien, hvis
> fabrikken lukker. En detalje
En grum detalje. For alle. For en del forhandlere vil givetvis lukke.
--
- Frank
| |
alexbo (23-12-2009)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 23-12-09 21:36 |
|
"Mogens (K)" skrev
> Jeg læste lige, at forhandlerne hænger selv på garantien, hvis fabrikken
> lukker. En detalje
En fabriksgaranti er en fabriksgaranti, den kan forhandleren ikke komme til
at hænge på.
Købelovens 2 år reklamationsret gælder derimod forhandleren.
Nu er der ikke ret meget forskel på Saab's 2års garanti og købelovens 2 års
reklamationsret, men hvis Saab havde givet 7 års garanti som visse
koreanere, så ville det gøre en forskel.
Saab's rustgaranti bliver værdiløs.
Men det er kun hvis Saab går konkurs, hvis de bare lukker er garantier
stadig gældende.
mvh
Alex Christensen
| |
Frank Leegaard (23-12-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 23-12-09 23:21 |
|
alexbo wrote:
> "Mogens (K)" skrev
>
>> Jeg læste lige, at forhandlerne hænger selv på garantien, hvis
>> fabrikken lukker. En detalje
>
> En fabriksgaranti er en fabriksgaranti, den kan forhandleren ikke
> komme til at hænge på.
> Købelovens 2 år reklamationsret gælder derimod forhandleren.
>
> Nu er der ikke ret meget forskel på Saab's 2års garanti og købelovens
> 2 års reklamationsret, men hvis Saab havde givet 7 års garanti som
> visse koreanere, så ville det gøre en forskel.
> Saab's rustgaranti bliver værdiløs.
> Men det er kun hvis Saab går konkurs, hvis de bare lukker er garantier
> stadig gældende.
Men omvendt skal der jo være penge til at betale garantireps med.
--
- Frank
| |
Frank Leegaard (23-12-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 23-12-09 16:59 |
|
Henrik B. wrote:
> "Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> news:RKqYm.13899$U5.207429@newsb.telia.net...
>
>>> ligesom Saab-forhandlerne efter GM's udsagn om lukning, sælger flere
>>> biler, end de har gjort i månedsvis...
>>
>> Nu ved vi jo historisk, at:
>> 1) netop nu sælges de fleste firmabiler
>> 2) salget er generelt stigende
>> 3) forhandlere og importører generelt snyder med salgstallene
>
> Ikke når det gælder Saab i øjeblikket. De forhandlere jeg taler om er
> tyske, engelske og amerikanske. Så glem den med firmabiler.
Du læser ikke di.se kan jeg forstå. De er i nøjagtigt samme situation som en
dansk.
--
- Frank
| |
Frank Leegaard (23-12-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 23-12-09 16:58 |
|
Mogens (K) wrote:
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b3236ad$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> ligesom Saab-forhandlerne efter GM's udsagn om lukning, sælger flere
>> biler, end de har gjort i månedsvis...
>
> Nu ved vi jo historisk, at:
> 1) netop nu sælges de fleste firmabiler
> 2) salget er generelt stigende
> 3) forhandlere og importører generelt snyder med salgstallene
>
>> o)
og at netop en sådan situation ikke kan bruges til en skid mht til at
vurdere fremtidig produktionsvolumen.
--
- Frank
| |
Frank Leegaard (23-12-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 23-12-09 16:57 |
|
Henrik B. wrote:
> "Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> news:TPjYm.13865$U5.207399@newsb.telia.net...
>
>>> ...forhandling...
>>
>> Her fortæller Spykers CEO lidt om forhandlingerne:
>> http://svtplay.se/v/1825000/spykers_vd_om_saab
>
> Jep, ligesom Saab-forhandlerne efter GM's udsagn om lukning, sælger
> flere biler, end de har gjort i månedsvis...
Og?
--
- Frank
| |
|
|