mangler top/værktøj til låsebolt :-
Fra : Thore Jensen Bergens~

Dato : 17-12-09 22:11

Hej NG..

Jeg har købt en fin Lupo med hele 3 sæt hjul til.
I dag ville jeg så montere min vinterdæk, men der er låsebolte på alle
hjul.. men jeg har ikke fået toppen til dem med og sælger havde den ikke
(har lige ringet)..

Hvor får man en ny?

M.v.h.
Thore

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-12-09 22:32

Thore Jensen Bergenstoff wrote:
> [...]
> I dag ville jeg så montere min vinterdæk, men der er låsebolte på alle
> hjul.. men jeg har ikke fået toppen til dem med og sælger havde den

Hvis det er org VW findes omkring 20 forskellige. Muligt at et velassorteret
VW værksted har alle 20.

--
- Frank

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 18-12-09 13:09

> [...]
> I dag ville jeg så montere min vinterdæk, men der er låsebolte på alle
> hjul.. men jeg har ikke fået toppen til dem med og sælger havde den ikke

Låsebolte - Hvad er det??? - Jeg mener kun at der er almindelige
hjulbolte på min.

Min mekaniker har toppe til dem uden jeg har bemærket at de er
specielle. Kan en almindelig Krydsnøgle ikke gøre det?

/Lars

Fra : Armand

Dato : 18-12-09 17:13

Thore Jensen Bergenstoff skrev:
> [...]
> I dag ville jeg så montere min vinterdæk, men der er låsebolte på alle
> hjul.. men jeg har ikke fået toppen til dem med og sælger havde den ikke

For mit vedkommende var det nuværende ejer (læs: mig!) der havde fået
forlagt værktøj og de alm. bolte, så problemet er så langtfra uset
Mine låsebolte var med hoveder der var trekantede med riller på
flankerne og på dém passede en eller anden tilfældig tomme-topnøgle som
jeg fandt i en rodekasse.

Andre låsebolte er nærmest runde med nogle stifter i givet mønster som
værktøjet skal passe på, dé kan være ulige mere besværlige at få af, men
prøv lige først at se efter hvorledes at hovedet ser ud på dine bolte.

I den sidste ende er der vel ikke andet for end at betale sig fra det
ved den lokale dækmand, som givetvis er dén der har mest erfaring i
problemet

--
Armand.

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 18-12-09 17:52

Armand wrote:

> [...]
>
> I den sidste ende er der vel ikke andet for end at betale sig fra det
> ved den lokale dækmand, som givetvis er dén der har mest erfaring i

Jeg har lige spurgt hvad låsebolte er og så dem netop hos min mekaniker
hvor jeg var forbi for for et par timer siden for at få skiftet olie.
Her havde ejeren også fået forlagt toppen.

Et enkelt middel imod uønsket bortfjernelse af dyre alufælge - med
mindre Langfinger også har en brugbar top til boltene.

/Lars

Fra : Armand

Dato : 20-12-09 12:40

Lars Peter Larsen skrev:

> [...]
>
> Et enkelt middel imod uønsket bortfjernelse af dyre alufælge - med
> mindre Langfinger også har en brugbar top til boltene.

Men i grunden er tricket vel ved at være en anakronisme eftersom at
alu-fælge og selv flade dæk-betykninger nærmest er standard over det
meste af Europa og derved ikke ligefrem tyvetækkelige (helt ærligt: hvad
ville du give for et sæt tilfældige brugte dæk på ditto alufælge når man
betragter Tante Hansens m.fl. alutilbud?) :-/

--
Armand.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 20-12-09 13:11

Armand wrote:

> [...]
> hvad ville du give for et sæt tilfældige brugte dæk på ditto alufælge
> når man betragter Tante Hansens m.fl. alutilbud?) :-/

At dæk og fælge til en Lupo 3L ikke er gængs vare.

--
- Frank