Bilkøb
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 12-12-09 18:42

Hej NG

Jeg skal ud at købe ny brugt bil, til ca. 40-60K, Ja... sådan er budgettet
bare og jeg kan ikke vente til økonomien er bedre

Hvis man ikke er fokuseret på model / fabrikat, finder man biler der:

Ikke er så gamle, men har kørt en masse kilometer. (højst sandsynligt lange
ture???)

og biler der ikke har kørt så langt men har nogle flere år på bagen. (højst
sandsynligt mange korte ture???)

Jeg er lidt i tvivl om hvad man bør lægge størst vægt på. Nogle biler kører
jo 500.000 km eller mere. mens andre ruster væk.
det er vel lidt et valg mellem kolera eller pest!!!! men et valg man er nødt
til at gøre når man er bundet af en budget ramme.

Er der nogen sammenhæng med at købe en bil der har kørt meget bykørsel?
eller pensionistbiler der måske kun har kørt korte ture?

Hvad er evt. sammenhænge og eller faldgrupper?

Hvor meget kan jeg forvente at kunne presse en pris ned?

Hvad er jeres erferinger / forslag?

Nuværende bil er Skoda Felicia 1,6 fra 1996, med 262.000km. og har stort set
været en fantastisk pålidelig bil.

Mvh
JR

Fra : Z

Dato : 12-12-09 21:26

> Nuværende bil er Skoda Felicia 1,6 fra 1996, med 262.000km. og har stort set
> været en fantastisk pålidelig bil.

Det var jo ca. hvad jeg ville anbefale, inden du selv skrev det
Hvorfor skifter du? For lidt plads?