Undskyld DSB! (lidt OT)
Fra : Ivan Madsen

Dato : 11-12-09 20:03

Jeg valgte af hensyn til mine omgivelser at tage toget til arbejde i
dag - det gik helt fint og jeg nåede frem ca. som forventet. (stået op
1 time før for at nå deadline )
Årsagen til hensynet kommer nu - firmaet holdt julefrokost og jeg
kender mig selv godt nok til at vide, at selv om jeg nok ikke bliver
stangvissen kan jeg med stor sandsynlighed ikke føre motorkøretøj, når
de tomme øl- og snapseglas bliver båret ud - så derfor! (det er da
lykkedes mig at forfatte denne redegørelse!!

Så DSB/Movia blev betroet transportopgaven! Det gik som nævnt fint om
morgenen (måtte bare op kl. 5 i stedet for kl 6!) og hjemad fra
Rungsted til Østerport gik det også helt fint!

Men'eh deres rejseplan sagde, man kunne skifte fra spor 4 til spor 3
på Østerport, så efter ankomst går der lige et par minutter før man
får lokaliseret tavlen med afgange og konstaterer at det tog man
skulle nå kørte fra spor 12 netop som man læser på tavlen ! Nå ja,
shit happens.

Med næste tog til Kbh H for så ved man sq da hvor de næste afgange
kører! ,-)
Så stiger vi om bord på en "kreaturvogn" mod Næstved og går ind i en
kupe og sætter os. Snakker dæmpet sammen og da konduktøren nærmer sig,
beder jeg Fruen fremfinde rejsehjemmel! Så belærer bemeldte herre os
høfligt, men bestemt om, at det er en stillekupe og at han håber, vi
vil hjælpe ham med at holde den som stillekupe! Han beklagede at
skiltningen var dårlig, men at det altså var en stillekupe! Iøvrigt
var rejsehjemmel OK! Skiltene var ikke-eksisterende - og hvis vi var
støjende var kirken om søndagen (excl orgel) værre end en fodboldkamp
på højt plan! )

Yes, sir - skal ikke oftere betræde deres etablissement!

Fra : Anders Houmark

Dato : 12-12-09 00:15

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg valgte af hensyn til mine omgivelser at tage toget til arbejde i
[klip]
> Yes, sir - skal ikke oftere betræde deres etablissement!

OOh det lyder da ellers som om det gik helt fint?
Sidst jeg skulle til København (Kastrup) tog jeg toget 2 timer før check-in
skranken åbnede. Fra sydfyn med tog til Odense. Havde aftalt med en kollega
at mødes på Odense banegård, og så ville vi følges til Kastrup.
Min kollega SMSede mig og spurgte hvor jeg blev af, til trods for at mit tog
skulle ankomme på Odense banegård 15 min. før vi havde aftalt at mødes. Han
hoppede på toget mod Kastrup, og jeg holdt 3km uden for Odense banegård og
ventede.. på et eller andet?
Nå, så måtte jeg jo sidde og vente i Odense på at næste tog gik.. Min
pladsbillet fik jeg heldigvis refunderet og fik et nyt sæde reserveret.
På vej over storebælt stoppede toget nede i tunnelen... Og vi holdt der
længe. Efter 10 minutter kom der en stemme i højtallerne, vi var stoppet
pga. der var tabt nogle kasser på sporet(????? nede i en tunnel?) som skulle
ryddes op. Og det må have været nogle store kasser (heh) eller mange, eller
de må have været fyldt med sukker som skulle tages op korn for korn, for det
tog laaang tid.
Efter lidt tid begyndte det at vælte ind med SMS beskeder om, hvor jeg blev
af. Der stod 18 personer og ventede ved check-in i Kastrup....
Da jeg endelig ankom i Kastrup, var det med nerverne i laser! Jeg måtte jeg
høre på en masse fis.. Folk troede jeg var kommet for sent op og, at jeg
prøvede at tøre den af på DSB, indtil jeg fremviste min stemplede billet fra
automaten her i hjembyen

Sikke mange dejlige historier man har pga. DSB

Mvh Anders

Fra : Andersen [3650]

Dato : 12-12-09 17:33

Anders Houmark forklarede den 12-12-2009:
> Sikke mange dejlige historier man har pga. DSB

Ja og de vil ingen ende tage. De kedelige altså.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Ivan Madsen

Dato : 12-12-09 19:08

On Sat, 12 Dec 2009 17:32:59 +0100, Andersen [3650]
<FJERNandersen@FJERNnospam.dk> wrote:

>Anders Houmark forklarede den 12-12-2009:
>>
>Ja og de vil ingen ende tage. De kedelige altså.

Nåh, så er det da heller ikke værre. Jeg brugte dem i 4 år til at
komme frem og tilbage - og deres score med at være +½ time forsinket
overgår kun trafikken (gennem 3 år incl vejarbejder på M3) med 300 %.
Så hvis du har god tid, tag toget )

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 12-12-09 19:40

On Sat, 12 Dec 2009 19:08:02 +0100, Ivan Madsen
<karinogivan@gmail.com> wrote:

> [...]
>komme frem og tilbage - og deres score med at være +½ time forsinket
>overgår kun trafikken (gennem 3 år incl vejarbejder på M3) med 300 %.

Det er da besynderligt, som du altid evner at lægge en negativ
indfaldsvinkel til alting.

Så længe,( og det er åbenbart meget længe), at du opholder dig i
toget, kommer der da ikke nogen Netto-lastbil og gør dig noget ondt.
Ja, man véd s'gu aldrig med dig. Uheldige omstændigheder ifm. en
ubevogtet planoverskæring kunne måske gøre tricket?

Desuden er det jo selvforskyldt, at du har pådraget dig en mellemsvær
karaffelfeber, idet jeg formoder at du ikke er blevet tvangsfodret.

Hvor mange gange kom du iøvrigt til at træde dig selv over fingrene på
vej hjem?

Noget helt OT er selvfølgelig det der står at læse i dine
skriblerier. Jeg citerer udvalgte ord:

Score - frem og tilbage - komme!!!

Det er måske ikke så ringe endda, det der togværk?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivan Madsen

Dato : 12-12-09 19:57

On Sat, 12 Dec 2009 19:39:38 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:

> [...]
>skriblerier. Jeg citerer udvalgte ord:
>
>Score - frem og tilbage - komme!!!
>
>Det er måske ikke så ringe endda, det der togværk?

Nu startede jeg ligefrem med at være positiv - at det umuligt kunne
blive værre - og straks får du en lang historie ud af det! Hvis du
kunne læse hvad jeg fortæller bakspejlet om dig og dine kolleger i
tragikken, så'eh.........skal du fandme være tykhudet for at tage det
uden bemærkninger ))
DSB og BandeDanmark har bare en umulig opgave, det skal levere Lars
Løkke og co en-to milliarder om året på noget, der som samfundsopgave
er en underskudsforretning. Så den er godt nok ikke nem.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 12-12-09 20:24

On Sat, 12 Dec 2009 19:57:19 +0100, Ivan Madsen
> [...]

>kunne læse hvad jeg fortæller bakspejlet om dig og dine kolleger i
>tragikken, så'eh.........skal du fandme være tykhudet for at tage det

Sidder du virkelig og taler med dit bakspejl om mig??

Du holder aldrig op med at forbavse mig.

> [...]

>Løkke og co en-to milliarder om året på noget, der som samfundsopgave
>er en underskudsforretning. Så den er godt nok ikke nem.

Det er fanneme ikke noget du skal blande mig ind i. Jeg har adskillige
gange tilbudt dem alt det gods de bare kan drømme om, bl.a.
foranlediget af at jeg gerne vil imødekomme de fartafhængige, der
mener at jeg er i vejen for dem på motorvejen.

Man må jo så, for transportkøbernes skyld håbe på, at de prioriterer
just in time princippet i pakkeflytningen, og det vil nok kræve så
mange skinner, at du stadig ville sidde i toget og vente på
fremkørsel.

Men hva' fa'en. Så var du da ædru når du kom hjem. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivan Madsen

Dato : 12-12-09 20:31

On Sat, 12 Dec 2009 20:23:42 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:

<...>

>Sidder du virkelig og taler med dit bakspejl om mig??
>
>Du holder aldrig op med at forbavse mig.

Hvorfor tror du det knækkede ))

> [...]
>fremkørsel.
>
>Men hva' fa'en. Så var du da ædru når du kom hjem. )

Jow, incl de ca 10 fadbamser jeg nåede på vejen ) Nu havde jeg
chafut på turen fra stationen og hjem - og jeg gad nok vide, hvilken
form for test, der kunne have gjort hende positiv for ikke at kunne
køre bil. (uden at tage en million blondiner med - min er nemlig
mørkhåret !!! )))
Nej - helt ærligt - jeg var ikke imponeret af DSB/BaneDK den aften.
Men - det var mest det at jeg sagde til Fruen "find lige rejsehjemmel
frem" samtidig med at hr "klip" dukkede op og straks bliver vi belært
om at det er en stillekupe. Gad vide, hvad Folmer ville mene om at
hans førerhus var stillekupe - bare et spørgsmål ud i den tomme luft!
)))

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 12-12-09 21:05

On Sat, 12 Dec 2009 20:30:52 +0100, Ivan Madsen
> [...]

>om at det er en stillekupe. Gad vide, hvad Folmer ville mene om at
>hans førerhus var stillekupe - bare et spørgsmål ud i den tomme luft!

Det vil muligvis komme bag på dig, men der er faktisk temmeligt stille
i mit førerhus.

Radioen er tændt, men skruet ned, af hensyn til trafikmeldingerne, og
bliver kun skruet op når nyhederne nærmer sig.

Det ville også være synd at ødelægge den "musik" turboen leverer, når
den lader med 1.8 bar, når det går op ad bakke.

Der kommer Mozart til kort.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivan Madsen

Dato : 12-12-09 21:14

On Sat, 12 Dec 2009 21:05:13 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:

> [...]
>
>Det ville også være synd at ødelægge den "musik" turboen leverer, når
>den lader med 1.8 bar, når det går op ad bakke.

Og hvis vi nu satte mikrofoner op, så hørte vi aldrig et lille bøvs
over en campingsvougn?? Tillader mig at tvivle

Fra : Claus Frørup

Dato : 13-12-09 06:21

Isang tao pinangalanan, folmer@rasmussen.dk nagsulat:

>On Sat, 12 Dec 2009 20:30:52 +0100, Ivan Madsen
><karinogivan@gmail.com> wrote:

klip

>Det vil muligvis komme bag på dig, men der er faktisk temmeligt stille
>i mit førerhus.

HA!... Du kan s´gi ikke holde kaje i mere end 3 sekunder ad gangen, så
den skal du længere ud på landet med
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-12-09 18:07

"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse

> HA!... Du kan s´gi ikke holde kaje i mere end 3 sekunder ad gangen, så
> den skal du længere ud på landet med

Nu er det på ingen måde meningen at forsvare Hr. Rasmussen, det har han på
glimragende vis vist at han er i stand til selv,
men er du i stand til at efterleve hvad du ønsker af Hr. Rasmussen?

<sagtafenlilledrillenisse>

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Claus Frørup

Dato : 14-12-09 01:01

Isang tao pinangalanan, Uffe Bærentsen nagsulat:

> [...]
>glimragende vis vist at han er i stand til selv,
>men er du i stand til at efterleve hvad du ønsker af Hr. Rasmussen?

<Klipper lige en nisse>

Nope.... jeg kan kun klappe kaje i 4 sekunder ad gangen

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-12-09 15:53

> Nope.... jeg kan kun klappe kaje i 4 sekunder ad gangen

Hvis det skal være mere end 4 sekunder ad gangen,
så foretrækker jeg da også at klappe kaja

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Henrik B.

Dato : 12-12-09 22:57

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i meddelelsen

> Ja og de vil ingen ende tage. De kedelige altså.

Nu er alt jo i dag DSB's skyld, fordi folk ikke ved bedre.

Rent faktisk kan det skyldes Bane Danmark, som er det selskab som driver
skinnerne. DSB er i dag ren operatør, hvilket vil sige at de kører togene
(de fleste af dem). Det kunne jo være Bane Danmark som har smidt rødt
signal, uvist af hvilken grund....
Så husk at skyde på de rette folk. )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Anders Houmark

Dato : 13-12-09 09:49

> [...]
> skinnerne. DSB er i dag ren operatør, hvilket vil sige at de kører togene
> (de fleste af dem). Det kunne jo være Bane Danmark som har smidt rødt

Ooh ja du har ret.. Så må jeg hellere skynde mig at sige "Banedanmark - øv!"
:)

Fra : Anders Majland

Dato : 14-12-09 12:18

> Jeg valgte af hensyn til mine omgivelser at tage toget til arbejde i
> dag - det gik helt fint og jeg nåede frem ca. som forventet. (stået op
> 1 time før for at nå deadline )

I lørdags var vi 2 familie der skulle fra køge* og til kbh ved kongens have
og mødes med en 3 famile. Den ene familie (os) valgte at tage bilen, mens
den anden valgte at køre til køge station og tage s-tog.

Jeg kører normalt kun i kbh på hverdage så der var befriende lidt trafik der
lørdag formiddag. Selv kongens nytorv der jo til hverdag er stoppet helt til
var ikke noget problem. Der var den en del aktivivister og mindst lige så
mange betjente så lidt for børnene at kigge på... Da GPS'en sagde at der var
400 meter til destinationen begyndte vi at kigge efter p muligheder. Der var
2 P huse med god plads - men 30kr/timen ville det jo koster 240kr for den
planlagte parkering.. Så vi dryssede ud i gadeplan igen og fandt et sted at
holde. Der ville det også "kun" koste 85kr at parkere men parkometrene
tager kun mønter. Så mens vi talte mønter op var der en lokal der forslog at
vi kørte lidt længere ud og parkerde i nyboder istedet... Det gjorde vi så.
Der var endda markeret op med gule trekanter tæt på krydsene så man let
kunne se om man holdt lovligt. Så blev der lidt længere at spadsere men det
vejret var godt til en tyr gennem kongens have og vi var kun 10min
forsinkede til mødet.

Familen med toget ? De kom en time senere ... Hvis mest noget med en
billetautomat der ikke virkede og alm. langmodighed i logistikken

Så for en gang skyld oplevede jeg ikke københavn som bilfjendsk - snarere
tværtimod .... Men jeg kommer heller ikke centralt i bil på hverdage i
myldretiden ...

* Pga mødet på amager var Køge det nærmeste sted at finde indkvartering ,,,

/A

Fra : Fly Christensen

Dato : 14-12-09 17:56

On Mon, 14 Dec 2009 12:18:21 +0100, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

[snip] Så blev der lidt længere at spadsere men det
>vejret var godt til en tyr gennem kongens have og vi var kun 10min
>forsinkede til mødet.

Så mangler de kun at få køerne derind. Så er de selvforsynende og Bondam
kan lukke for alle lastbiler over 3500kg. .

Fly