Ny brugt bil i Peugeot 206-klassen
Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 10-12-09 17:04

Hej

Jeg overvejer kraftigt at udskifte min nuværende Colt fra '95 med en lidt
nyere og mere økonomisk bil og her er jeg så blevet lidt lun på Peugeot 206
i en diesel-udgave - mere specifikt 206 1,9 XR. Jeg kan finde en del i dette
prisleje, som har kørt omkring 200-250.000 km, men er der noget problem med
dette kilometertal? Samme spørgsmål, hvis nålen nu står på 300.000 km? Er
der ting man skal være opmærksom på med denne model - for/imod, input og
andet tages imod med kyshånd :) Mit/vores årlige kørselsbehov er cirka på
20.000 km.

Budgettet ligger på 40-50000,- og bilen skal helst køre 18 km/l som minumum.
Er der andre alternativer indenfor samme ramme?

På forhånd tak.

Søren

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 10-12-09 17:22

Hej

"Søren Bøgh Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4b211bf3$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Budgettet ligger på 40-50000,- og bilen skal helst køre 18 km/l som
> minumum. Er der andre alternativer indenfor samme ramme?

Jeg ville også kigge på Peugeot 307 2,0 HDI 90HK - langt bedre motor, end
den bovlamme 1,9'er.
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Peugeot-307-2,0-HDi-XR-5d_ID414902896.htm

Alternativt Toyota Yaris 1,4 D-4D
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Toyota-Yaris-1,4-5d.-D-4D-Terra-komf._ID466108.htm

Mvh
Hans

Fra : Simon

Dato : 11-12-09 07:23

Hans Mouridsen wrote:
> "Søren Bøgh Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
>
> Jeg ville også kigge på Peugeot 307 2,0 HDI 90HK - langt bedre motor, end

For god Peugeot-info, læs med her: http://hi-speed.dk/2phpBB/index.php

Jeg havde en 206 HDi fra 50 til 170.000 km. Som Hans skriver - en dejlig
og stærk motor, men den gik sjældent mere end 17-18 km/l. (og 1,4'eren var
ikke meget bedre, har jeg hørt). Den havde ikke nogen egtl. fejl ved 170k,
men det var min fornemmelse at slid- og andre dele begyndte at kræve nogen
vedligehold...
Diesel-teknologien har udviklet sig stærkt igennem de seneste 10 år, og
de tidligere modeller har ikke *både* gode kræfter og lille
slagvolumen=meget langt på literen som nuværende.

--
Simon | __o
Men are from here, and women | _`\ \_

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-12-09 17:52

"Søren Bøgh Nielsen" skriver:

> Budgettet ligger på 40-50000,- og bilen skal helst køre 18 km/l som minumum.
> Er der andre alternativer indenfor samme ramme?

Beholde den bil du har og fortsætte med den til du har råd til en lidt
mere kostbar bil.

Jeg kunne aldrig finde på at købe en bil med 1/4 mill km på klokken.
Uanset, hvor pæn den er, så aner du ikke, hvornår den næste dyre
komponent går i stykker.

Klaus

Fra : CL

Dato : 10-12-09 18:11

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
>
> Jeg kunne aldrig finde på at købe en bil med 1/4 mill km på klokken.
> Uanset, hvor pæn den er, så aner du ikke, hvornår den næste dyre

Sjangsen for at det sker er selvfølgelig til stede,men
køber du en nyere/dyrere bil er afskrivningen med stor
sansynlighed meget dyrere pr år

Carsten Larsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-12-09 18:41

CL skriver:

> Sjangsen for at det sker er selvfølgelig til stede,men
> køber du en nyere/dyrere bil er afskrivningen med stor
> sansynlighed meget dyrere pr år

Korrekt - afskrivningen. En 50.000 kr's bil er afskriver man til 10.000
kr den dag den kører over kantstenen. En 100.000 kr's afskriver man til
50.000.

Men 1/4 mill km er meget når man ikke kender historien.

Klaus

Fra : Brian

Dato : 10-12-09 18:51

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> Men 1/4 mill km er meget når man ikke kender historien.

Selv 25.000Km er meget når man ikke kender historien - men sådan er det jo
at købe brugt bil.

/Brian

Fra : Keld Nygaard

Dato : 11-12-09 09:30

> En 100.000 kr's afskriver man til 50.000.

Jeg tror du betaler for meget for din biler, hvis de mister 50% værdi når du
kører fra forhandleren...

Med venlig hilsen
Keld Nygaard

www.nygaard.eu

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-12-09 16:10

Keld Nygaard skriver:

> Jeg tror du betaler for meget for din biler, hvis de mister 50% værdi når du
> kører fra forhandleren...

Tjah, køb en brugt 100.000 kr's bil og få et motorhaveri på grund af
forkert behandling tidligere. Så mister den cirka den værdi, hvis du vil
sælge den til en forhandler igen.

Klaus

Fra : Keld Nygaard

Dato : 12-12-09 12:11

> Keld Nygaard skriver:

> Tjah, køb en brugt 100.000 kr's bil og få et motorhaveri på grund af
> forkert behandling tidligere. Så mister den cirka den værdi, hvis du vil
> sælge den til en forhandler igen.

Undskyld - min fejl. Jeg forstod det du skrev, som at man generelt mistede
50% værdi idet man kørte en brugt bil fra forhandleren.

Vi kan sagtens blive enig om at hvis man køber en brugt bil, og den går i
stykker, kan man riscikere at den mister 50% værdi, hvis fejlen ikke er
dækket af garantien.
På samme måde kan man miste op mod 100% hvis den brænder eller bliver
stjålet (I sidst nævnte tilfælde kan det muligvis godtgøres af en
forsikring)

Med venlig hilsen
Keld Nygaard

www.nygaard.eu

Fra : Brian

Dato : 10-12-09 18:57

"Søren Bøgh Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i
meddelelsen

> Budgettet ligger på 40-50000,- og bilen skal helst køre 18 km/l som
> minumum. Er der andre alternativer indenfor samme ramme?

Jeg ville tage et kig på Renault Clio. I den prisramme/klasse, er det IMO
den mest velkørende bil.
Evt. en Fiat Punto - deres små dieselmotorer er ret vellykkede.

/Brian

Fra : Ivan Madsen

Dato : 10-12-09 19:27

On Thu, 10 Dec 2009 17:04:05 +0100, "Søren Bøgh Nielsen"
<kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Budgettet ligger på 40-50000,- og bilen skal helst køre 18 km/l som minumum.
>Er der andre alternativer indenfor samme ramme?

Med 20000 km om året kan diesel dårligt svare sig - men ofte får du
mere kraftoverskud end i billigste benzinudgave.

En mulig, godt nok lidt for dyr -
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Fiat-Punto-1,9-JTD-Dynamic-3d_ID861700305.htm

Magen til min bortset fra den ikke er kørt til endnu ) Og med det
km-tal og alder bliver den nok ikke nem at trykke længere ned, når der
andre steder står 2 år ældre biler magen til med 160-200000 på uret
til ca. samme penge.

Eller i den anden grøft - det fornuftige valg vil nogen sige:

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Toyota-Yaris-1,0-Terra-Komf.-3d_ID264301613.htm

Opgivet til 17,9 - hvorvidt den er stor nok kan jeg ikke sige. Ellers
findes der jo et hav af benzin-206'ere der har nogle år på bagen.

Fra : Brian Lund

Dato : 11-12-09 07:21

Søren Bøgh Nielsen wrote:
> [...]
>
> Budgettet ligger på 40-50000,- og bilen skal helst køre 18 km/l som
> minumum. Er der andre alternativer indenfor samme ramme?

Først i det nye år har jeg nok en Mazda 2 diesel fra okt. 09 til salg...
Nåh, den er nok også 100k over dit prisleje :(

Min far havde en xsara 2.0 HDI og det var sgu en lækker motor synes jeg!
Ingen nævneværdige problemer indtil den blev solgt ved knap 300kkm.

Brian

Fra : Craner

Dato : 11-12-09 07:37

"Søren Bøgh Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i
meddelelsen news:4b211bf3$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
>
> Budgettet ligger på 40-50000,- og bilen skal helst køre 18 km/l som
> minumum. Er der andre alternativer indenfor samme ramme?

Jeg har en 2,0 diesel fra 2004 og har nok brugt et par hundre kr. i
udskiftning af pærer. den har gået 240T og kører upåklageligt.
Bortset fra størrelsen, (bagsæder) har vi været ovenud tilfreds.

Poul

Fra : hamselv

Dato : 11-12-09 10:49

forstår ikke lige rigtigt :
du har en 15 år gammel bil som du vil sælge og så købe en anden brugt med
300k på tælleren. Hvor er logikken i det ?

henrik

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-12-09 11:43

Hej!

hamselv wrote:

> forstår ikke lige rigtigt :
> du har en 15 år gammel bil som du vil sælge og så købe en anden brugt med
> 300k på tælleren. Hvor er logikken i det ?

At folk tror de sparer penge, bare databladet siger, at den nye bil går
2km længere på literen. Om man så har brugt 3-400.000kr på dén
besparelse er sagen uvedkommen...

Det er efter min mening sagen sat lidt på spidsen.

--
Mvh, Kim Voss Schrader (som kører ca. 9km/L blandet, men det er sjovt:))