Mazda 3 eller Mazda 6?
Fra : Herman Persson

Dato : 10-12-09 01:25

Er der nogen, der har kørt både Mazda 3 og Mazda 6 - og kan give nogle gode
råd mht. til valg?

Lydsvag komfortabel kørsel står højst på ønskesedlen - herunder
retningsstabilitet.

Begge fås med 2.0 motor, men hvorfor er der en smule forskel i Hk og Nm?

Hvilken kan der opnås bedst rabat på?

Hilsen Herman.

Fra : Mikael

Dato : 11-12-09 02:13

On 10 Dec., 01:24, "Herman Persson" <Mr....@mail.dk> wrote:
> [...]
> retningsstabilitet.
>
> Begge fås med 2.0 motor, men hvorfor er der en smule forskel i Hk og Nm?

Du må ud og prøve dig frem og finde ud af hvilken bil du føler dig til
rette i. Måske du synes bedre om nogle ting end andre mennesker, et
bilvalg bør ikke afgøres af hvad andre synes.

Det er 2 forskellige klasser du kigger på bil i, så mit umiddelbar gæt
vil være at komforten er noget højere i en 6er end en 3er, men jeg har
ikke prøvet den nye Mazda 3, men jeg tror at Mazda har fået lært at
ændre gearingerne i ders biler så de bliver mere harmoniske, det var
ihvertfald et problem i deres tidligere biler, både 3, 5 og 6. Men i
5eren blev det lavet om sammen med faceliftet, så jeg vil da håbe de
har videreført det til deres andre modeller.
Du må ud og prøve begge biler, både i bykørsel og på motorvej og hvis
du er i tvivl så ta en tur mere et par dage efter.

Jeg var ude og prøve min Mazda 5 3 gange inden jeg skrev under.

Med hensyn til rabat vil jeg da gætte på at det største beløb kan
spares på den dyreste, men om det % vis er anderledes end på en mindre
bil tvilver jeg på. Men det er som regel nemmere at få noget udstyr
billigere end store kontanterabatter, f.eks krog, vinterhjul osv.
Mange forhandlere afviser at give rabat, men det er kun indtil de
finder ud af at en underskrift kan være inden for rækkevidde.

Mikael