Toyota = kvalitet?
Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 08-12-09 20:09

Jeg blev lidt skuffet idag.
Udstødningen på min Carina fra 1994 kan ikke mere. Og den har kun kørt
305.000 km. Jeg troede ellers at en Toyota var en god og holbar bil.
Mekanikeren mente nu det var godt klaret.
Undervejs har jeg godt nok fået skiftet køleren i 2002 på grund af
tæring. Igen i 2004 blev den skiftet. Jeg havde købt en uoriginal, og
den tærede væk på to år.
Og de bagerste bremserør blev også skiftet i 2002.
Sidste år fik den tre brugte døre, to nye forskærme og en hellakering.
Så nu er den næsten så god som ny igen.
Hilsen Matthias

Fra : Henrik B.

Dato : 08-12-09 20:14

"Matthias H. Matthiessen" <matthiessen@dioder.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg blev lidt skuffet idag.
> Udstødningen på min Carina fra 1994 kan ikke mere. Og den har kun kørt
> 305.000 km. Jeg troede ellers at en Toyota var en god og holbar bil.
> Mekanikeren mente nu det var godt klaret.

Meget normalt, når producenten smider rustfri udstødning på bilen...

> Undervejs har jeg godt nok fået skiftet køleren i 2002 på grund af tæring.
> Igen i 2004 blev den skiftet. Jeg havde købt en uoriginal, og den tærede
> væk på to år.

Jep, uoriginal ér bare ikke det samme.

> Sidste år fik den tre brugte døre, to nye forskærme og en hellakering.
> Så nu er den næsten så god som ny igen.

Dét er til gengæld ringe!

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Andersen [3650]

Dato : 08-12-09 21:14

Matthias H. Matthiessen:
> Jeg blev lidt skuffet idag.

Det forstår jeg godt.
Brug hellere lidt flere penge næste gang og få en
ordentlig bil. Magen til skrammelpotte skal man lede
længe efter.

PS. der skal tages højde for lidt ironi i spredte byger

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 09-12-09 02:55

Matthias H. Matthiessen skrev:
> [...]
> Og de bagerste bremserør blev også skiftet i 2002.
> Sidste år fik den tre brugte døre, to nye forskærme og en hellakering.

Dét var så lige alle de typiske fejl ved en Carina.

Låsene kan dog osse gå.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-09 20:17

"Matthias H. Matthiessen" <matthiessen@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> Sidste år fik den tre brugte døre, to nye forskærme og en hellakering.

Min fik 3 nye døre, to nye forskærme og en hellakering + det løse for små 23
år siden.
Og det sidder fast endnu...
Men ja, en uoriginal køler tærer op efter ca. 2 år.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 10-12-09 01:09

> [...]
> små 23 år siden.
> Og det sidder fast endnu...
> Men ja, en uoriginal køler tærer op efter ca. 2 år.

Hvor gammel var den inden den blev smaskrådden?

3 år?

DVS uden dansk håndværk var en Fård død efter 5-7 år?

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 10-12-09 22:21

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Hvor gammel var den inden den blev smaskrådden?
>
> 3 år?
>
> DVS uden dansk håndværk var en Fård død efter 5-7 år?

Nu synes jeg ikke du er sød ved Olesen.... *LOL*

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-09 21:48

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor gammel var den inden den blev smaskrådden?
>
> 3 år?
>
> DVS uden dansk håndværk var en Fård død efter 5-7 år?

Går ud fra nævnte 3 nye døre, to nye forskærme og lakekringen + det løse
var nye dele der blev monteret på fabrikken for ca. 23 år siden....

Fra : Frank Leegaard

Dato : 19-12-09 22:34

> [...]
>
> Går ud fra nævnte 3 nye døre, to nye forskærme og lakekringen + det
> løse var nye dele der blev monteret på fabrikken for ca. 23 år

og så en konstant jagt med Suvo-sprayen?

og cyklen til hverdag?

--
- Frank

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-09 08:19

> og så en konstant jagt med Suvo-sprayen?

Ca. 2 x årligt.
Om foråret og et godt stykke
ind i efteråret.
Så er den klar til vinteren.
For at holde den røde lak
in mint condition poleres
denne 2-3 x årligt.
Først på sæssonen får
den et produkt med let
slibende effekt og samme dag
afsluttes med et produkt uden slibemiddel
men med bedre beskyttelse.
Senere på året får den så
igen en gang polering uden
slibemiddel.