/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Han blev s'gu sur!
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 04-12-09 22:33

I går var jeg på vej hjem ovre fra det vestjyske.

Så ville jeg ind på rasteplads Lillebælt Syd, for at holde mit
lovbefalede hvil.

Der var så en mælketankbil der havde et eller andet problem, således
at han holdt noget i vejen lige i indkørslen. Det skabte så lidt kø
bagud, idet de 3 efterfølgende biler også var lastvogne.

Jeg holder et stykke nede i rækken, da en yngre mandsperson kommer
nede bagfra og banker på min dør.

Han havde i sin visdom regnet ud, at når køen flyttede sig igen, kunne
han komme forbi, forbi, forbi(denne skrivemåde, fordi det er det
eneste der står i hovedet på folk nu om dage), hvis jeg drejede ud i
rabatten!!

Nu gad jeg s'gu ikke at begynde at forklare dette yngre menneske hvad
der sker med tunge køretøjer, der "bare" kører ud i rabatten, fordi
det burde være åbenbart for enhver, men jeg foreslog ham at han bare
blev i køen lige som os andre.

Det fik manden til at gå hovedrystende bort, men han skulle lige
aflevere et kraftigt slag på førerhuset, inden han gik.

Det er snart ved at være for meget med det stresseri! S'gu!!

--

Venlig hilsen
Folmer

 
 
Thore Jensen Bergens~ (05-12-2009)
Kommentar
Fra : Thore Jensen Bergens~


Dato : 05-12-09 00:33

folmer@rasmussen.dk skrev:
>
> Nu gad jeg s'gu ikke at begynde at forklare dette yngre menneske hvad
> der sker med tunge køretøjer, der "bare" kører ud i rabatten,
>
Oh.. en jeg kender, han kender en (hvem mon).... som engang kostede
hæren 1,3 millioner kroner til reperation af en vejstrækning på 1,8km
fordi han havde befalet 16 stk hærens største terrængående lastvogne med
fuldt læs ud i rabbatten et kort øjeblik. Hvilket medførte en betydelig
skade (traktose) på vejens "skulder"..

Hold kæft en tosse, jeg har endda hørt at de har forfremmet ham flere
gange siden

M.v.h
Thore

Allan F (05-12-2009)
Kommentar
Fra : Allan F


Dato : 05-12-09 07:25


"Thore Jensen Bergenstoff" <crap@bergenstoff.dk> skrev i en meddelelse
news:4b199c2e$0$36573$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> folmer@rasmussen.dk skrev:
>>
>> Nu gad jeg s'gu ikke at begynde at forklare dette yngre menneske hvad
>> der sker med tunge køretøjer, der "bare" kører ud i rabatten,
> >
> Oh.. en jeg kender, han kender en (hvem mon).... som engang kostede hæren
> 1,3 millioner kroner til reperation af en vejstrækning på 1,8km fordi han
> havde befalet 16 stk hærens største terrængående lastvogne med fuldt læs
> ud i rabbatten et kort øjeblik. Hvilket medførte en betydelig skade
> (traktose) på vejens "skulder"..
>
> Hold kæft en tosse, jeg har endda hørt at de har forfremmet ham flere
> gange siden
>
> M.v.h
> Thore
>

Engang imellem er den forkerte beslutning i tide bedre end den rette
beslutning for sent. . . .



Christian B. Andrese~ (07-12-2009)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 07-12-09 02:18

On Dec 5, 12:33 am, Thore Jensen Bergenstoff <c...@bergenstoff.dk>
wrote:
> fol...@rasmussen.dk skrev:
>
> > Nu gad jeg s'gu ikke at begynde at forklare dette yngre menneske hvad
> > der sker med tunge køretøjer, der "bare" kører ud i rabatten,
>
>  >
> Oh.. en jeg kender, han kender en (hvem mon).... som engang kostede
> hæren 1,3 millioner kroner til reperation af en vejstrækning på 1,8km
> fordi han havde befalet 16 stk hærens største terrængående lastvogne med
> fuldt læs ud i rabbatten et kort øjeblik. Hvilket medførte en betydelig
> skade (traktose) på vejens "skulder"..
>
> Hold kæft en tosse, jeg har endda hørt at de har forfremmet ham flere
> gange siden

Selvfølgelig, hans inkompetanceniveau var vel steget ?

--
Christian

Mogens (05-12-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 05-12-09 10:13

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
news:qavih55k76qgvd876dmavaprrogc9b7phn@4ax.com...

> Der var så en mælketankbil der havde et eller andet problem, således
> at han holdt noget i vejen lige i indkørslen. Det skabte så lidt kø
> bagud, idet de 3 efterfølgende biler også var lastvogne.

Synd.

Tillægsspørgsmål:
Når man kører sydpå, oplever man ofte (!), at lastvogne parkerer helt ude
ved indgangen til P-pladsen trods det faktum, at P-pladsen har masser af
ledige områder. Hvorfor gør de det - det er jo pisse farligt om natten, når
lyset er fattigt, og man kommer farende ind på P-pladsen.

Desuden - hvis jég skulle sove, ville jég sgu da hellere holde inde på
P-pladsen således, at jeg ikke skulle høre på alle de farende bilister, men
måske en lastvogn idag er så lydtæt, at dét er hamrende ligegyldigt...


Henrik B. (05-12-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 05-12-09 10:41

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:jupSm.13326$U5.199728@newsb.telia.net...

> Tillægsspørgsmål:
> Når man kører sydpå, oplever man ofte (!), at lastvogne parkerer helt ude
> ved indgangen til P-pladsen trods det faktum, at P-pladsen har masser af
> ledige områder. Hvorfor gør de det - det er jo pisse farligt om natten,
> når lyset er fattigt, og man kommer farende ind på P-pladsen.

Mit bud er, at pladsen er fyldt op, indtil indkørslen, hvorfor bilen bliver
smidt der. Når så Mogens fra Danmark ankommer, så er de andre for længste
fløjet afsted igen, hvorfor pladsen virker "tom"...

> Desuden - hvis jég skulle sove, ville jég sgu da hellere holde inde på
> P-pladsen således, at jeg ikke skulle høre på alle de farende bilister,
> men måske en lastvogn idag er så lydtæt, at dét er hamrende ligegyldigt...

Nej, jeg ville absolut også holde så langt fra vejen så muligt. Det andet er
i mine øjne stressende, selvom man sover..

--
http://www.saabklub.dk/


Mogens (05-12-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 05-12-09 14:26

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4b1a2ada$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Mit bud er, at pladsen er fyldt op, indtil indkørslen, hvorfor bilen
> bliver smidt der. Når så Mogens fra Danmark ankommer, så er de andre for
> længste fløjet afsted igen, hvorfor pladsen virker "tom"...

Nope - som jeg skriver, er eller var pladsen ikke fyldt op. De gør det sgu
også om dagen...





Finn Guldmann (05-12-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 05-12-09 16:48

Mogens skrev:
>> Mit bud er, at pladsen er fyldt op, indtil indkørslen, hvorfor bilen
>> bliver smidt der. Når så Mogens fra Danmark ankommer, så er de andre
>> for længste fløjet afsted igen, hvorfor pladsen virker "tom"...
> Nope - som jeg skriver, er eller var pladsen ikke fyldt op. De gør det
> sgu også om dagen...
>
Nu er det jo ikke sådan at lastbiler kun kører mellem klokken det og
klokken det. De kører faktisk hele døgnet.

Og ham der så har kørt det meste af natten, og klokken l*rt om morgenen
ankommer til en rasteplads, hvor han lige skal holde sit 11 timers hvil,
vil typisk ikke kunne finde andre steder at holde end de alternative
"p-pladser" (på langs bag de andre lastbiler, let på skrå på de pladser
der er beregnet til busser og/eller CV, hen over det nødvendige antal
personbilpladser eller i til- eller frakørsel til rastepladsen), hvorfor
han stadig holder alternativt når du kommer forbi om dagen, og de andre,
dem der er kommet til pladsen mens der stadig var ledige, legale,
pladser.

Det skal lige nævnes at selvom der bliver ledige pladser i løbet af
dagen må han ikke flytte sin lastbil så meget som en meter for at komme
til at holde bedre/mindre i vejen/mere lovligt. Gør han det kan det
koste ham fra 3.000,- kr, og hans vognmand fra 6.000,- og op til klip i
kortet, afhængig af hvordan hans tider bliver regnet ud. (Har han kørt
sine 15 timer og flytter sin bil 20 meter, for at komme til at holde
lovligt, efter at havde holdt 8 af de 11 timer har han overtrådt sin
rådighedstid med mere end 50% = klip)

Mogens (05-12-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 05-12-09 16:51

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen
news:4b1a80c9$0$279$14726298@news.sunsite.dk...

> Nu er det jo ikke sådan at lastbiler kun kører mellem klokken det og
> klokken det. De kører faktisk hele døgnet.



> Og ham der så har kørt det meste af natten, og klokken l*rt om morgenen
> ankommer til en rasteplads, hvor han lige skal holde sit 11 timers hvil,
> vil typisk ikke kunne finde andre steder at holde end de alternative
> "p-pladser" (på langs bag de andre lastbiler, let på skrå på de pladser
> der er beregnet til busser og/eller CV, hen over det nødvendige antal
> personbilpladser eller i til- eller frakørsel til rastepladsen), hvorfor
> han stadig holder alternativt når du kommer forbi om dagen, og de andre,
> dem der er kommet til pladsen mens der stadig var ledige, legale, pladser.
> Det skal lige nævnes at selvom der bliver ledige pladser i løbet af dagen
> må han ikke flytte sin lastbil så meget som en meter for at komme til at
> holde bedre/mindre i vejen/mere lovligt. Gør han det kan det koste ham fra
> 3.000,- kr, og hans vognmand fra 6.000,- og op til klip i kortet, afhængig
> af hvordan hans tider bliver regnet ud. (Har han kørt sine 15 timer og
> flytter sin bil 20 meter, for at komme til at holde lovligt, efter at
> havde holdt 8 af de 11 timer har han overtrådt sin rådighedstid med mere
> end 50% = klip)

Hvor ér det synd


folmer@rasmussen.dk (05-12-2009)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 05-12-09 14:00

On Sat, 05 Dec 2009 09:12:47 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
>news:qavih55k76qgvd876dmavaprrogc9b7phn@4ax.com...
>
>> Der var så en mælketankbil der havde et eller andet problem, således
>> at han holdt noget i vejen lige i indkørslen. Det skabte så lidt kø
>> bagud, idet de 3 efterfølgende biler også var lastvogne.
>
>Synd.
>
>Tillægsspørgsmål:
>Når man kører sydpå, oplever man ofte (!), at lastvogne parkerer helt ude
>ved indgangen til P-pladsen trods det faktum, at P-pladsen har masser af
>ledige områder. Hvorfor gør de det - det er jo pisse farligt om natten, når
>lyset er fattigt, og man kommer farende ind på P-pladsen.
>
>Desuden - hvis jég skulle sove, ville jég sgu da hellere holde inde på
>P-pladsen således, at jeg ikke skulle høre på alle de farende bilister, men
>måske en lastvogn idag er så lydtæt, at dét er hamrende ligegyldigt...

>--

Henrik B. forklarer det faktisk meget godt, men der kan være endnu en
lille sløjfe på sagen.

Der kan også være tale om, at dem som holder på rampen kun skal holde
45 minutter, altså en pause og ikke et døgnhvil. Så vil der jo være en
bedre plads til én som netop skal holde døgnhvil.

Og nej. Lydtæt er sådan en lastbil langt fra.

Forresten. Læg lige mærke til, hvor lastbilerne er henvist til at
parkere, henholdsvis i Tyskland og Frankrig.

I tyskland er p-pladserne altid placeret helt ud til autobahn, så vi
kan nyde mest mulig støj, hvor p-pladserne som oftest i Frankrig er
placeret længst tilbage på det forhåndenværende område.

Det siger en del om opfattelsen af livskvalitet hos de forskellige
folkeslag.

--

Venlig hilsen
Folmer

Mogens (05-12-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 05-12-09 14:28

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
news:nslkh5t7baaps6maksful5gn9llc6alukt@4ax.com...

> Der kan også være tale om, at dem som holder på rampen kun skal holde
> 45 minutter, altså en pause og ikke et døgnhvil. Så vil der jo være en
> bedre plads til én som netop skal holde døgnhvil.

Godt tænkt i dén retning, men mindre godt tænkt i den trafikale retning
IMO...

> Og nej. Lydtæt er sådan en lastbil langt fra.

OK

> Forresten. Læg lige mærke til, hvor lastbilerne er henvist til at
> parkere, henholdsvis i Tyskland og Frankrig.

Jep, har lagt mærke til det

> I tyskland er p-pladserne altid placeret helt ud til autobahn, så vi
> kan nyde mest mulig støj, hvor p-pladserne som oftest i Frankrig er
> placeret længst tilbage på det forhåndenværende område.

Hvis man skulle lave samme nummer i Tyskland, ville alt blive kaos, ligesom
det ville kræve P-pladser, der dækker et område, der er 5 gange så stor som
nu, IMO...

> Det siger en del om opfattelsen af livskvalitet hos de forskellige
> folkeslag.

Hjernekapacitet :)


Aage Andersen (05-12-2009)
Kommentar
Fra : Aage Andersen


Dato : 05-12-09 12:47


>I går var jeg på vej hjem ovre fra det vestjyske.
>
> Så ville jeg ind på rasteplads Lillebælt Syd, for at holde mit
> lovbefalede hvil.
>
> Der var så en mælketankbil der havde et eller andet problem, således
> at han holdt noget i vejen lige i indkørslen. Det skabte så lidt kø
> bagud, idet de 3 efterfølgende biler også var lastvogne.
>
> Jeg holder et stykke nede i rækken, da en yngre mandsperson kommer
> nede bagfra og banker på min dør.
>
> Han havde i sin visdom regnet ud, at når køen flyttede sig igen, kunne
> han komme forbi, forbi, forbi(denne skrivemåde, fordi det er det
> eneste der står i hovedet på folk nu om dage), hvis jeg drejede ud i
> rabatten!!
>
> Nu gad jeg s'gu ikke at begynde at forklare dette yngre menneske hvad
> der sker med tunge køretøjer, der "bare" kører ud i rabatten, fordi
> det burde være åbenbart for enhver, men jeg foreslog ham at han bare
> blev i køen lige som os andre.

Hvorfor gad du ikke det? Havde du ikke masser af tid til det? Manden ville
vel have forstaaet, at det kunne være et problem for dig. Nu oplevede han
bare en tvær chauffør, der ikke gad tænke paa andres problemer.

Aage




folmer@rasmussen.dk (05-12-2009)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 05-12-09 14:04

On Sat, 5 Dec 2009 12:47:15 +0100, "Aage Andersen"
<aaan(REMOVE)@email.dk> wrote:


>> Nu gad jeg s'gu ikke at begynde at forklare dette yngre menneske hvad
>> der sker med tunge køretøjer, der "bare" kører ud i rabatten, fordi
>> det burde være åbenbart for enhver, men jeg foreslog ham at han bare
>> blev i køen lige som os andre.
>
>Hvorfor gad du ikke det? Havde du ikke masser af tid til det? Manden ville
>vel have forstaaet, at det kunne være et problem for dig. Nu oplevede han
>bare en tvær chauffør, der ikke gad tænke paa andres problemer.

>--

Jamen så blev han da ikke revet ud af den forestilling han havde om
lastbilchauffører, fra før.

Kan du godt forestille dig hvor træt man kan blive af altid at skulle
være pædagogisk overfor ens medtrafikanter?

Har du aldrig tænkt den tanke, at det må vedkommende for fanden da
selv kunne regne ud?

--

Venlig hilsen
Folmer

Aage Andersen (05-12-2009)
Kommentar
Fra : Aage Andersen


Dato : 05-12-09 14:45



> "Aage Andersen"
>
>
>>> Nu gad jeg s'gu ikke at begynde at forklare dette yngre menneske hvad
>>> der sker med tunge køretøjer, der "bare" kører ud i rabatten, fordi
>>> det burde være åbenbart for enhver, men jeg foreslog ham at han bare
>>> blev i køen lige som os andre.
>>
>>Hvorfor gad du ikke det? Havde du ikke masser af tid til det? Manden ville
>>vel have forstaaet, at det kunne være et problem for dig. Nu oplevede han
>>bare en tvær chauffør, der ikke gad tænke paa andres problemer.
>
>>--
>
> Jamen så blev han da ikke revet ud af den forestilling han havde om
> lastbilchauffører, fra før.
>
> Kan du godt forestille dig hvor træt man kan blive af altid at skulle
> være pædagogisk overfor ens medtrafikanter?

Nej det kan jeg ikke.

> Har du aldrig tænkt den tanke, at det må vedkommende for fanden da
> selv kunne regne ud?

Det kunne han altsaa ikke.

En almindelig bilist kan ikke altid sætte sig ind i andre bilisters
problemer, det kan du ikke forlange. Du havde god tid til at forklare ham,
hvorfor du ikke kunne rykke dig. Vis dog lidt hensyn.

Aage



Frank Leegaard (05-12-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 05-12-09 13:14

folmer@rasmussen.dk wrote:
> I går var jeg på vej hjem ovre fra det vestjyske.
>
> Så ville jeg ind på rasteplads Lillebælt Syd, for at holde mit
> lovbefalede hvil.
>
> Der var så en mælketankbil der havde et eller andet problem, således
> at han holdt noget i vejen lige i indkørslen. Det skabte så lidt kø
> bagud, idet de 3 efterfølgende biler også var lastvogne.
>
> Jeg holder et stykke nede i rækken, da en yngre mandsperson kommer
> nede bagfra og banker på min dør.
>
> Han havde i sin visdom regnet ud, at når køen flyttede sig igen, kunne
> han komme forbi, forbi, forbi(denne skrivemåde, fordi det er det
> eneste der står i hovedet på folk nu om dage), hvis jeg drejede ud i
> rabatten!!
>
> Nu gad jeg s'gu ikke at begynde at forklare dette yngre menneske hvad
> der sker med tunge køretøjer, der "bare" kører ud i rabatten, fordi
> det burde være åbenbart for enhver, men jeg foreslog ham at han bare
> blev i køen lige som os andre.
>
> Det fik manden til at gå hovedrystende bort, men han skulle lige
> aflevere et kraftigt slag på førerhuset, inden han gik.
>
> Det er snart ved at være for meget med det stresseri! S'gu!!


Havde det taget mange sekunder at forklare det uvidende menneske hvorfor du
handlede som du gjorde?




--
- Frank



folmer@rasmussen.dk (05-12-2009)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 05-12-09 14:07

On Sat, 5 Dec 2009 13:13:41 +0100, "Frank Leegaard"
<frankFJERN@superbruger.dk> wrote:


>> Nu gad jeg s'gu ikke at begynde at forklare dette yngre menneske hvad
>> der sker med tunge køretøjer, der "bare" kører ud i rabatten, fordi
>> det burde være åbenbart for enhver, men jeg foreslog ham at han bare
>> blev i køen lige som os andre.
>>
>> Det fik manden til at gå hovedrystende bort, men han skulle lige
>> aflevere et kraftigt slag på førerhuset, inden han gik.
>>
>> Det er snart ved at være for meget med det stresseri! S'gu!!
>
>
>Havde det taget mange sekunder at forklare det uvidende menneske hvorfor du
>handlede som du gjorde?

>--

Nøh, men igen og igen og igen, hvis du forstår hvad jeg mener?

Se iøvrigt mit svar ovenstående.

Og nu mens jeg har dig, er du så i familie med vognmand Børge Leegaard
i Viborg?

--

Venlig hilsen
Folmer

Frank Leegaard (05-12-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 05-12-09 14:49

folmer@rasmussen.dk wrote:
> On Sat, 5 Dec 2009 13:13:41 +0100, "Frank Leegaard"
> <frankFJERN@superbruger.dk> wrote:
>
>
>>> Nu gad jeg s'gu ikke at begynde at forklare dette yngre menneske
>>> hvad der sker med tunge køretøjer, der "bare" kører ud i rabatten,
>>> fordi det burde være åbenbart for enhver, men jeg foreslog ham at
>>> han bare blev i køen lige som os andre.
>>>
>>> Det fik manden til at gå hovedrystende bort, men han skulle lige
>>> aflevere et kraftigt slag på førerhuset, inden han gik.
>>>
>>> Det er snart ved at være for meget med det stresseri! S'gu!!
>>
>>
>> Havde det taget mange sekunder at forklare det uvidende menneske
>> hvorfor du handlede som du gjorde?
>
>> --
>
> Nøh, men igen og igen og igen, hvis du forstår hvad jeg mener?
>
> Se iøvrigt mit svar ovenstående.

Man skal jo nogen gange huske at nogen af ens egne frustationer kan minimere
ved lidt oplysning og forklaring. For det er jo oftest når man er
misforstået man føler det.




>
> Og nu mens jeg har dig, er du så i familie med vognmand Børge Leegaard
> i Viborg?

Langt ude vil jeg vel nok være det. Men nej. Ikke umiddelbart.
--
- Frank



Martin Petersen (06-12-2009)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 06-12-09 09:01

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
news:5jmkh55uhftlt9lv71f0fj1re50jhrdrd9@4ax.com...
> On Sat, 5 Dec 2009 13:13:41 +0100, "Frank Leegaard"
> <frankFJERN@superbruger.dk> wrote:
>
>
>>> Nu gad jeg s'gu ikke at begynde at forklare dette yngre menneske hvad
>>> der sker med tunge køretøjer, der "bare" kører ud i rabatten, fordi
>>> det burde være åbenbart for enhver, men jeg foreslog ham at han bare
>>> blev i køen lige som os andre.
>>>
>>> Det fik manden til at gå hovedrystende bort, men han skulle lige
>>> aflevere et kraftigt slag på førerhuset, inden han gik.
>>>
>>> Det er snart ved at være for meget med det stresseri! S'gu!!
>>
>>
>>Havde det taget mange sekunder at forklare det uvidende menneske hvorfor
>>du
>>handlede som du gjorde?
>
>>--
>
> Nøh, men igen og igen og igen, hvis du forstår hvad jeg mener?

Jeg føler sq også jeg gentager mig selv igen og igen. Er skolelærer på en
skole for "problembørn", hvor der er stor udskiftning i eleverne. Kan du se
hvad jeg mener? ;)

- Martin



Mogens (06-12-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 06-12-09 09:08

"Martin Petersen" <knopfisk@[FJERN]elvis.dk> skrev i meddelelsen
news:4b1b64ad$0$279$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg føler sq også jeg gentager mig selv igen og igen. Er skolelærer på en
> skole for "problembørn", hvor der er stor udskiftning i eleverne. Kan du
> se hvad jeg mener? ;)

Forskellen består i, at der er dit eget valg.
Folmer har ikke selv valgt at skulle være pædagog ift. medtrafikanter.




Martin Petersen (06-12-2009)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 06-12-09 10:02

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:vDJSm.13352$U5.199920@newsb.telia.net...
> "Martin Petersen" <knopfisk@[FJERN]elvis.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b1b64ad$0$279$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Jeg føler sq også jeg gentager mig selv igen og igen. Er skolelærer på en
>> skole for "problembørn", hvor der er stor udskiftning i eleverne. Kan du
>> se hvad jeg mener? ;)
>
> Forskellen består i, at der er dit eget valg.
> Folmer har ikke selv valgt at skulle være pædagog ift. medtrafikanter.

Jeps.. Men det var Folmers kommentar om "igen og igen og igen" jeg tænkte
på. Det er måske nok 14. gang Folmer fortæller det, men for bilisten er det
første gang...

Men jeg er da enig i at det ikke er Folmers job at være pædagogisk, men hvis
det får hverdagen til at blive mindre stresset er det vel det der skal til?

- Martin0



Mogens (06-12-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 06-12-09 10:19

"Martin Petersen" <knopfisk@[FJERN]elvis.dk> skrev i meddelelsen
news:4b1b72fc$0$275$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeps.. Men det var Folmers kommentar om "igen og igen og igen" jeg tænkte
> på. Det er måske nok 14. gang Folmer fortæller det, men for bilisten er
> det første gang...

Hvor mange gange har vi ikke nævnt herinde, at man skal holde til højre på
motorvejen. Og hvad er oplevelsen med de selvsamme personer så på
motorvejen? -> at de bliver i det midterste eller venstre spor. Jeg ved det,
fordi jeg har oplevet det med nogle af jer

> Men jeg er da enig i at det ikke er Folmers job at være pædagogisk, men
> hvis det får hverdagen til at blive mindre stresset er det vel det der
> skal til?

Verden står ikke til at redde på det punkt - der skal en holdningsændring
til. Som det er sket i de sydligere lande, hvor trafikkulturen FULDSTÆN DIGT
har ændret sig (f.eks. overholder fartgrænserne og holder til højre på
motorvejen)


Frank Leegaard (06-12-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 06-12-09 10:57

Mogens wrote:
> "Martin Petersen" <knopfisk@[FJERN]elvis.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b1b64ad$0$279$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Jeg føler sq også jeg gentager mig selv igen og igen. Er skolelærer
>> på en skole for "problembørn", hvor der er stor udskiftning i
>> eleverne. Kan du se hvad jeg mener? ;)
>
> Forskellen består i, at der er dit eget valg.
> Folmer har ikke selv valgt at skulle være pædagog ift. medtrafikanter.
>
>> o)

Nah ... men en del "comes with the teritorry" som amr. siger.

Er du et sted - gør du en ting - er du også ofte nødt til at gøre en anden.

Vi andre må jo også udholde ting i vores job vi ikke gider.



--
- Frank



P (05-12-2009)
Kommentar
Fra : P


Dato : 05-12-09 18:14

On Fri, 04 Dec 2009 22:32:47 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:

>I går var jeg på vej hjem ovre fra det vestjyske.
>
>Så ville jeg ind på rasteplads Lillebælt Syd, for at holde mit
>lovbefalede hvil.
>
>Der var så en mælketankbil der havde et eller andet problem, således
>at han holdt noget i vejen lige i indkørslen. Det skabte så lidt kø
>bagud, idet de 3 efterfølgende biler også var lastvogne.
>
>Jeg holder et stykke nede i rækken, da en yngre mandsperson kommer
>nede bagfra og banker på min dør.
>
>Han havde i sin visdom regnet ud, at når køen flyttede sig igen, kunne
>han komme forbi, forbi, forbi(denne skrivemåde, fordi det er det
>eneste der står i hovedet på folk nu om dage), hvis jeg drejede ud i
>rabatten!!
>
>Nu gad jeg s'gu ikke at begynde at forklare dette yngre menneske hvad
>der sker med tunge køretøjer, der "bare" kører ud i rabatten, fordi
>det burde være åbenbart for enhver, men jeg foreslog ham at han bare
>blev i køen lige som os andre.
>
>Det fik manden til at gå hovedrystende bort, men han skulle lige
>aflevere et kraftigt slag på førerhuset, inden han gik.
>
>Det er snart ved at være for meget med det stresseri! S'gu!!

Det havde måske kostet dig 20 eller 30 sekunder (højt sat) at forklare
situationen, så der i det mindste var en chance for at manden kunne
forstå dit problem.
Nu valgte du at spille (indsæt selv et negativt ord) og dermed
cementere myten om, at lastbilchauffører netop er lastbilchauffører,
fordi deres evner ikke rækker til andet.
Nu har du så en person mere, som virkelig tror at selv det mest simple
spørgsmål åbenbart er for højtflyvende for en person der kører
lastbil.
Jeg synes det er synd, for jeg synes i forvejen at folk jeg kender
synes, at lastbiler kun er sat i verden for at forpeste de pågældendes
liv, og en historie som denne vil umiddelbart underbygge den holdning.
Jeg har oplevet masser af herlige, hensynsfulde, kloge, sjove og
joviale lastbilchauffører, og det er synd for dem, at den slags
situationer også smitter af på andres holdning til dem .. det har de
ikke fortjent.

/P

Hans Paulin (6310) (05-12-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 05-12-09 18:51

P tastede følgende:
> On Fri, 04 Dec 2009 22:32:47 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:
>
>> I går var jeg på vej hjem ovre fra det vestjyske.
>>
>> Så ville jeg ind på rasteplads Lillebælt Syd, for at holde mit
>> lovbefalede hvil.
>>
>> Der var så en mælketankbil der havde et eller andet problem, således
>> at han holdt noget i vejen lige i indkørslen. Det skabte så lidt kø
>> bagud, idet de 3 efterfølgende biler også var lastvogne.
>>
>> Jeg holder et stykke nede i rækken, da en yngre mandsperson kommer
>> nede bagfra og banker på min dør.
>>
>> Han havde i sin visdom regnet ud, at når køen flyttede sig igen, kunne
>> han komme forbi, forbi, forbi(denne skrivemåde, fordi det er det
>> eneste der står i hovedet på folk nu om dage), hvis jeg drejede ud i
>> rabatten!!
>>
>> Nu gad jeg s'gu ikke at begynde at forklare dette yngre menneske hvad
>> der sker med tunge køretøjer, der "bare" kører ud i rabatten, fordi
>> det burde være åbenbart for enhver, men jeg foreslog ham at han bare
>> blev i køen lige som os andre.
>>
>> Det fik manden til at gå hovedrystende bort, men han skulle lige
>> aflevere et kraftigt slag på førerhuset, inden han gik.
>>
>> Det er snart ved at være for meget med det stresseri! S'gu!!
>
> Det havde måske kostet dig 20 eller 30 sekunder (højt sat) at forklare
> situationen, så der i det mindste var en chance for at manden kunne
> forstå dit problem.
> Nu valgte du at spille (indsæt selv et negativt ord) og dermed
> cementere myten om, at lastbilchauffører netop er lastbilchauffører,
> fordi deres evner ikke rækker til andet.
> Nu har du så en person mere, som virkelig tror at selv det mest simple
> spørgsmål åbenbart er for højtflyvende for en person der kører
> lastbil.
> Jeg synes det er synd, for jeg synes i forvejen at folk jeg kender
> synes, at lastbiler kun er sat i verden for at forpeste de pågældendes
> liv,

Så brug dog en 20 eller 30 sekunder på at forklare enhver af dem at dét
ikke er tilfældet da du i en nyhedsgruppe kender en lastbilschauffør
ved navn Volmer som i 99% af alle tilfælde er jovial og rar!?

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Frank Leegaard (05-12-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 05-12-09 19:02

Hans Paulin (6310) wrote:
> P tastede følgende:
>> On Fri, 04 Dec 2009 22:32:47 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:
>>
>>> I går var jeg på vej hjem ovre fra det vestjyske.
>>>
>>> Så ville jeg ind på rasteplads Lillebælt Syd, for at holde mit
>>> lovbefalede hvil.
>>>
>>> Der var så en mælketankbil der havde et eller andet problem, således
>>> at han holdt noget i vejen lige i indkørslen. Det skabte så lidt kø
>>> bagud, idet de 3 efterfølgende biler også var lastvogne.
>>>
>>> Jeg holder et stykke nede i rækken, da en yngre mandsperson kommer
>>> nede bagfra og banker på min dør.
>>>
>>> Han havde i sin visdom regnet ud, at når køen flyttede sig igen,
>>> kunne han komme forbi, forbi, forbi(denne skrivemåde, fordi det er
>>> det eneste der står i hovedet på folk nu om dage), hvis jeg drejede
>>> ud i rabatten!!
>>>
>>> Nu gad jeg s'gu ikke at begynde at forklare dette yngre menneske
>>> hvad der sker med tunge køretøjer, der "bare" kører ud i rabatten,
>>> fordi det burde være åbenbart for enhver, men jeg foreslog ham at
>>> han bare blev i køen lige som os andre.
>>>
>>> Det fik manden til at gå hovedrystende bort, men han skulle lige
>>> aflevere et kraftigt slag på førerhuset, inden han gik.
>>>
>>> Det er snart ved at være for meget med det stresseri! S'gu!!
>>
>> Det havde måske kostet dig 20 eller 30 sekunder (højt sat) at
>> forklare situationen, så der i det mindste var en chance for at
>> manden kunne forstå dit problem.
>> Nu valgte du at spille (indsæt selv et negativt ord) og dermed
>> cementere myten om, at lastbilchauffører netop er lastbilchauffører,
>> fordi deres evner ikke rækker til andet.
>> Nu har du så en person mere, som virkelig tror at selv det mest
>> simple spørgsmål åbenbart er for højtflyvende for en person der kører
>> lastbil.
>> Jeg synes det er synd, for jeg synes i forvejen at folk jeg kender
>> synes, at lastbiler kun er sat i verden for at forpeste de
>> pågældendes liv,
>
> Så brug dog en 20 eller 30 sekunder på at forklare enhver af dem at
> dét ikke er tilfældet da du i en nyhedsgruppe kender en
> lastbilschauffør ved navn Volmer som i 99% af alle tilfælde er jovial
> og rar!?

Andenhåndsviden er nu aldrig det samme som førstehånds-!



--
- Frank



P (05-12-2009)
Kommentar
Fra : P


Dato : 05-12-09 20:54

On Sat, 5 Dec 2009 19:01:52 +0100, "Frank Leegaard"
<frankFJERN@superbruger.dk> wrote:

>Hans Paulin (6310) wrote:
>> P tastede følgende:
>>> On Fri, 04 Dec 2009 22:32:47 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:
>>>
>>>> I går var jeg på vej hjem ovre fra det vestjyske.
>>>>
>>>> Så ville jeg ind på rasteplads Lillebælt Syd, for at holde mit
>>>> lovbefalede hvil.
>>>>
>>>> Der var så en mælketankbil der havde et eller andet problem, således
>>>> at han holdt noget i vejen lige i indkørslen. Det skabte så lidt kø
>>>> bagud, idet de 3 efterfølgende biler også var lastvogne.
>>>>
>>>> Jeg holder et stykke nede i rækken, da en yngre mandsperson kommer
>>>> nede bagfra og banker på min dør.
>>>>
>>>> Han havde i sin visdom regnet ud, at når køen flyttede sig igen,
>>>> kunne han komme forbi, forbi, forbi(denne skrivemåde, fordi det er
>>>> det eneste der står i hovedet på folk nu om dage), hvis jeg drejede
>>>> ud i rabatten!!
>>>>
>>>> Nu gad jeg s'gu ikke at begynde at forklare dette yngre menneske
>>>> hvad der sker med tunge køretøjer, der "bare" kører ud i rabatten,
>>>> fordi det burde være åbenbart for enhver, men jeg foreslog ham at
>>>> han bare blev i køen lige som os andre.
>>>>
>>>> Det fik manden til at gå hovedrystende bort, men han skulle lige
>>>> aflevere et kraftigt slag på førerhuset, inden han gik.
>>>>
>>>> Det er snart ved at være for meget med det stresseri! S'gu!!
>>>
>>> Det havde måske kostet dig 20 eller 30 sekunder (højt sat) at
>>> forklare situationen, så der i det mindste var en chance for at
>>> manden kunne forstå dit problem.
>>> Nu valgte du at spille (indsæt selv et negativt ord) og dermed
>>> cementere myten om, at lastbilchauffører netop er lastbilchauffører,
>>> fordi deres evner ikke rækker til andet.
>>> Nu har du så en person mere, som virkelig tror at selv det mest
>>> simple spørgsmål åbenbart er for højtflyvende for en person der kører
>>> lastbil.
>>> Jeg synes det er synd, for jeg synes i forvejen at folk jeg kender
>>> synes, at lastbiler kun er sat i verden for at forpeste de
>>> pågældendes liv,
>>
>> Så brug dog en 20 eller 30 sekunder på at forklare enhver af dem at
>> dét ikke er tilfældet da du i en nyhedsgruppe kender en
>> lastbilschauffør ved navn Volmer som i 99% af alle tilfælde er jovial
>> og rar!?
>
>Andenhåndsviden er nu aldrig det samme som førstehånds-!

Jeg kan nu fint finde gode eksempler på chauffører af de lidt større
automobiler, uden at skulle gribe til andenhåndsviden
Fortæller gerne, at der findes såvel idioter som det modsatte, og det
gælder også indenfor chaufførfaget.
Har faktisk en storebror, som til dagligt befinder sig bag et rat i
snuden af en af de store automobiler

/P

Bo MÅgensen (06-12-2009)
Kommentar
Fra : Bo MÅgensen


Dato : 06-12-09 21:15


"P" <noone@dk.dk> skrev i meddelelsen
news:np4lh55o2s3tk87jpu13njhuq4lgf1bmdr@4ax.com...
> On Fri, 04 Dec 2009 22:32:47 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:
>
>>I går var jeg på vej hjem ovre fra det vestjyske.
>>
>>Så ville jeg ind på rasteplads Lillebælt Syd, for at holde mit
>>lovbefalede hvil.
>>
>>Der var så en mælketankbil der havde et eller andet problem, således
>>at han holdt noget i vejen lige i indkørslen. Det skabte så lidt kø
>>bagud, idet de 3 efterfølgende biler også var lastvogne.
>>
>>Jeg holder et stykke nede i rækken, da en yngre mandsperson kommer
>>nede bagfra og banker på min dør.
>>
>>Han havde i sin visdom regnet ud, at når køen flyttede sig igen, kunne
>>han komme forbi, forbi, forbi(denne skrivemåde, fordi det er det
>>eneste der står i hovedet på folk nu om dage), hvis jeg drejede ud i
>>rabatten!!
>>
>>Nu gad jeg s'gu ikke at begynde at forklare dette yngre menneske hvad
>>der sker med tunge køretøjer, der "bare" kører ud i rabatten, fordi
>>det burde være åbenbart for enhver, men jeg foreslog ham at han bare
>>blev i køen lige som os andre.
>>
>>Det fik manden til at gå hovedrystende bort, men han skulle lige
>>aflevere et kraftigt slag på førerhuset, inden han gik.
>>
>>Det er snart ved at være for meget med det stresseri! S'gu!!
>
> Det havde måske kostet dig 20 eller 30 sekunder (højt sat) at forklare
> situationen, så der i det mindste var en chance for at manden kunne
> forstå dit problem.
> Nu valgte du at spille (indsæt selv et negativt ord) og dermed
> cementere myten om, at lastbilchauffører netop er lastbilchauffører,
> fordi deres evner ikke rækker til andet.
> Nu har du så en person mere, som virkelig tror at selv det mest simple
> spørgsmål åbenbart er for højtflyvende for en person der kører
> lastbil.
> Jeg synes det er synd, for jeg synes i forvejen at folk jeg kender
> synes, at lastbiler kun er sat i verden for at forpeste de pågældendes
> liv, og en historie som denne vil umiddelbart underbygge den holdning.
> Jeg har oplevet masser af herlige, hensynsfulde, kloge, sjove og
> joviale lastbilchauffører, og det er synd for dem, at den slags
> situationer også smitter af på andres holdning til dem .. det har de
> ikke fortjent.
>
Så køkultur er ikke noget for dig, de "skide" lastbiler skal bare flytte sig
når du kommer?

Ville det ikke være mere rimligt at han selv tog en tur ud i rabatten hvis
han havde så travlt?



P (07-12-2009)
Kommentar
Fra : P


Dato : 07-12-09 19:52

On Sun, 6 Dec 2009 21:14:46 +0100, Bo MÅgensen <BØØ@novhere.invalid>
wrote:

>
>"P" <noone@dk.dk> skrev i meddelelsen
>news:np4lh55o2s3tk87jpu13njhuq4lgf1bmdr@4ax.com...
>> On Fri, 04 Dec 2009 22:32:47 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:
>>
>>>I går var jeg på vej hjem ovre fra det vestjyske.
>>>
>>>Så ville jeg ind på rasteplads Lillebælt Syd, for at holde mit
>>>lovbefalede hvil.
>>>
>>>Der var så en mælketankbil der havde et eller andet problem, således
>>>at han holdt noget i vejen lige i indkørslen. Det skabte så lidt kø
>>>bagud, idet de 3 efterfølgende biler også var lastvogne.
>>>
>>>Jeg holder et stykke nede i rækken, da en yngre mandsperson kommer
>>>nede bagfra og banker på min dør.
>>>
>>>Han havde i sin visdom regnet ud, at når køen flyttede sig igen, kunne
>>>han komme forbi, forbi, forbi(denne skrivemåde, fordi det er det
>>>eneste der står i hovedet på folk nu om dage), hvis jeg drejede ud i
>>>rabatten!!
>>>
>>>Nu gad jeg s'gu ikke at begynde at forklare dette yngre menneske hvad
>>>der sker med tunge køretøjer, der "bare" kører ud i rabatten, fordi
>>>det burde være åbenbart for enhver, men jeg foreslog ham at han bare
>>>blev i køen lige som os andre.
>>>
>>>Det fik manden til at gå hovedrystende bort, men han skulle lige
>>>aflevere et kraftigt slag på førerhuset, inden han gik.
>>>
>>>Det er snart ved at være for meget med det stresseri! S'gu!!
>>
>> Det havde måske kostet dig 20 eller 30 sekunder (højt sat) at forklare
>> situationen, så der i det mindste var en chance for at manden kunne
>> forstå dit problem.
>> Nu valgte du at spille (indsæt selv et negativt ord) og dermed
>> cementere myten om, at lastbilchauffører netop er lastbilchauffører,
>> fordi deres evner ikke rækker til andet.
>> Nu har du så en person mere, som virkelig tror at selv det mest simple
>> spørgsmål åbenbart er for højtflyvende for en person der kører
>> lastbil.
>> Jeg synes det er synd, for jeg synes i forvejen at folk jeg kender
>> synes, at lastbiler kun er sat i verden for at forpeste de pågældendes
>> liv, og en historie som denne vil umiddelbart underbygge den holdning.
>> Jeg har oplevet masser af herlige, hensynsfulde, kloge, sjove og
>> joviale lastbilchauffører, og det er synd for dem, at den slags
>> situationer også smitter af på andres holdning til dem .. det har de
>> ikke fortjent.
>>
>Så køkultur er ikke noget for dig, de "skide" lastbiler skal bare flytte sig
>når du kommer?

Skrev jeg virkelig det? Er overrasket over hvor kreativt et indlæg kan
læses. Prøv igen, det kan kun blive bedre

/P

P (08-12-2009)
Kommentar
Fra : P


Dato : 08-12-09 21:36

KLIP
>Så køkultur er ikke noget for dig, de "skide" lastbiler skal bare flytte sig
>når du kommer?

Læser du det i mit indlæg?

Jeg er en smule imponeret over den evne til at læse 'mellem' linierne,
selv om du ikke læser rigtigt

/P

Hans Paulin (6310) (05-12-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 05-12-09 18:54

Den 04-12-2009, skrev folmer@rasmussen.dk:

> Det er snart ved at være for meget med det stresseri! S'gu!!

Helvede!

Man er sq da snart osse kun omgivet af socialdemokrater, hundehandlere
og andre hængerøve!



(I øvrigt læste jeg i avisen forleden at (mørk) chokolade er godt mod
stress!!

Har du tænkt på dét!?)



--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste