Pivefri viskere ?
Fra : Ukendt

Dato : 03-12-09 20:06

Har lige købt 2 stk nye viskere til forruden,
af mærket Alaska, ved godt de ikke er de dyreste.
Men de piver og vender ikke korrekt frem og
tilbage når de kører. Har efterhånden prøvet
over hundrede gange at justere viskerarmen
med en svensknøgle, men lige meget hjælper det.
Især i disse dage med regnvejr er det ret irriterende
at høre på.
Er der et trik eller skal man til at købe nogle (og hvilke)
viskere til 4-500,-kr stykket, og vil man så der være
sikker på at de er pivefri ?

Mvh Kim
WV Polo Model 1,6 fra 1996
Antal døre 3
Stel nr. WVW2226N2TW026554

Fra : Henrik B.

Dato : 03-12-09 20:11

"Kim" <æ_at_x.dk> skrev i meddelelsen

> Er der et trik eller skal man til at købe nogle (og hvilke)
> viskere til 4-500,-kr stykket, og vil man så der være
> sikker på at de er pivefri ?

Køb viskere af den nye flatblade type, så slipper du for piberiet...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-09 20:34

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev
> Køb viskere af den nye flatblade type, så slipper du for piberiet...

Og hvilke mærke vil du anbefale ?

Her fandt jeg lige hurtigt 2 link
http://www.alaska.dk/index.php?cid=12&component=products&page=category&type=dynamic
Viskerblade Flat Blades Fra Kr. 79,95

http://www.visker.dk/product.asp?product=65
1 sæt Visioflex viskerblade til frontruden> SWF-viskerblade > FRONTRUDEN >
Viskerarm med krog, sæt | Udskriv | Tip en ven
Pris DKK 319,00 (2 stk.)

Samt hvilken butik (Kbh) har disse flatblade ?

Mvh Kim

Fra : Jens Hansen

Dato : 03-12-09 20:56

"Kim" <
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev
>
> Og hvilke mærke vil du anbefale ?
>
> Samt hvilken butik (Kbh) har disse flatblade ?

T-Hansen

http://www.thansen.dk/product.asp?c=3223289263&n=-1251456412&pn=-1947433018

(H)Julehilsen
Jens

Fra : Henrik B.

Dato : 03-12-09 21:11

> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev
>
> Og hvilke mærke vil du anbefale ?

Evt. Valeo. Dine hidtige erfaringer med Alaska gør at jeg nok ikke havde
valgt dem igen. )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : KASO

Dato : 03-12-09 21:16

> "Kim" <æ_at_x.dk> skrev i meddelelsen

> Evt. Valeo. Dine hidtige erfaringer med Alaska gør at jeg nok ikke havde
> valgt dem igen. )

Helt enig - og jeg har gode erfaringer med Valeo, der hos mig har holdt i
årevis - uden piveri og striber.

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-09 22:04

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev

> Helt enig - og jeg har gode erfaringer med Valeo, der hos mig har holdt i
> årevis - uden piveri og striber.

Har Thansen også dem eller hvor kan man købe dem i Kbh plz ?

Mvh Kim

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-09 22:11

"Kim" <æ_at_x.dk> skrev
> Har Thansen også dem eller hvor kan man købe dem i Kbh plz ?

Nåe ja, ups, sorry,
http://www.thansen.dk/products.asp?c=3223586246&n=-1251446434

Men vil de passe til min Polo når der står at de "kun"
passer til Alfa Romeo ?

http://www.thansen.dk/product.asp?c=3223289263&n=-1251456412&pn=-1947433018
står det jo tydligt:
Viskerbladsæt flex Polo (6N)10/94-9/01

Passer på følgende model: Alle

Mvh Kim

Fra : Brian

Dato : 03-12-09 22:56

"Kim" <æ_at_x.dk> skrev i meddelelsen

> http://www.thansen.dk/product.asp?c=3223289263&n=-1251456412&pn=-1947433018
> står det jo tydligt:
> Viskerbladsæt flex Polo (6N)10/94-9/01

Personligt ville jeg gå efter Valeo'erne istedet - de koster lige en 100
seddel ekstra, men de spiller altså bedre.

Jeg monterede et sæt af T-Hansens billige mærke på min tidligere Saab
9-3SS - det spillede altså ikke helt godt, der blev trukket en del streger i
begge sider. En klage over at de ikke passede til bilen som lovet, og et byt
til Valeo istedet, klarede problemet.

/Brian

Fra : CL

Dato : 04-12-09 06:11

Kim wrote:
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=3223289263&n=-1251456412&pn=-1947433018
> står det jo tydligt:
> Viskerbladsæt flex Polo (6N)10/94-9/01
>
> Passer på følgende model: Alle

Dem har jeg kørt med i ca 2 år/60 kkm uden prob og
de sider stadig på.

Carsten Larsen

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-09 22:16

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i
> Helt enig - og jeg har gode erfaringer med Valeo, der hos mig har holdt i
> årevis - uden piveri og striber.

Hvad bruges dette til ?

Kit for Valeo visk.blad til Japanerbiler
http://www.thansen.dk/product.asp?c=3223289263&n=1226672267&pn=-1589990780

Mvh Kim

Fra : Henrik B.

Dato : 03-12-09 22:41

> Hvad bruges dette til ?
>
> Kit for Valeo visk.blad til Japanerbiler
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=3223289263&n=1226672267&pn=-1589990780

Det er fordi nogle japserbiler har specielle beslag på viakserarmene.
Jeg har lige monteret Valeo flatblade på en Corolla, uden andet end hvad der
lå i pakken..

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Henning

Dato : 04-12-09 18:28

On Thu, 3 Dec 2009 20:05:34 +0100, "Kim" <æ_at_x.dk> wrote:

>Har lige købt 2 stk nye viskere til forruden,
>af mærket Alaska, ved godt de ikke er de dyreste.

Så vidt jeg husker koster de omkring 30,- for et sæt? Brug et par
hundrede i stedet og få en kvalitet som ikke ærger dig!

Fra : Armand

Dato : 15-12-09 19:55

Kim skrev:
> [...]
> Er der et trik eller skal man til at købe nogle (og hvilke)
> viskere til 4-500,-kr stykket, og vil man så der være

Har du tænkt på glasset?
Prøv min std. glas-affedtning á indsmøring i barberskum natten over: Om
morgenen vil skummet være tørret ind og kan viske/vaskes, hvis ikke blot
spukes af. nattens indtørrings-kriblekrable har 'gnavet' alt
forekommende snavs og trafikfilm af rudens oveflade og viskeren har
optimale betingelser for at slippe let og lydefrit gennem sit arbejde!

--
Armand.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 15-12-09 21:47

Armand wrote:

> [...]
> forekommende snavs og trafikfilm af rudens oveflade og viskeren har
> optimale betingelser for at slippe let og lydefrit gennem sit arbejde!

Kuren er i alle fald billig.

--
- Frank