Der var nok liiige nogle der glemte vinter~
Fra : Mogens

Dato : 29-11-09 10:15

www.bt.dk/krimi/kaos-paa-danske-veje-ambulance-endte-i-groeften
Is-kaos på danske veje - ambulance endte i grøften !

Både Syd- og Sønderjyllands Politi i Esbjerg og Sydøstjyllands Politi i
Horsens kunne berette om flere uheld på grund af det glatte føre, der
tilsyneladende kom bag på trafikanterne...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-11-09 10:20

Mogens wrote:
> [...]
> i Horsens kunne berette om flere uheld på grund af det glatte føre,
> der tilsyneladende kom bag på trafikanterne...

I sønderjylland er der aldrig glat. Det siger Ekko selv. - Basta ...

Og han har skam støtte fra FDM, WHO. Diabetesforeningen og DMI.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 29-11-09 21:48

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> I sønderjylland er der aldrig glat. Det siger Ekko selv. - Basta ...
>
> Og han har skam støtte fra FDM, WHO. Diabetesforeningen og DMI.

*ROFL*

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-09 10:32

> *ROFL*
>
> --
> http://www.saabklub.dk/

SAAB+Koenigsegg slog fejl (som jeg skrev for måneder siden)
*ROFL*
Surt show men du kæmpede nogenlunde,
- men tabte.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-12-09 10:59

> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> SAAB+Koenigsegg slog fejl (som jeg skrev for måneder siden)
> [...]

Sidste ord er nu ikke skrevet i den saga. Men jeg har heller aldrig haft
store forhåbninger.

--
- Frank

Fra : Mogens

Dato : 06-12-09 12:36

> Sidste ord er nu ikke skrevet i den saga. Men jeg har heller aldrig haft
> store forhåbninger.

Når man læser dine skriverier og skal drage en konklusion deraf, får man IMO
det resultat, at du inderst håber, Saab lukkes. Guderne må vide hvorfor du
indtager dén holdning...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-12-09 13:07

Mogens wrote:
> [...]
> man IMO det resultat, at du inderst håber, Saab lukkes. Guderne må
> vide hvorfor du indtager dén holdning...

Gu gør jeg da ej. Men jeg er nøgtern realist.

En hel del andre forholder sig til en masse drømmescenarier.

Jeg forholder mig til at kold og kynisk virkelighed. Indtil videre har en
del af mine analyser så også holdt vand.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 06-12-09 22:39

> Jeg forholder mig til at kold og kynisk virkelighed. Indtil videre har en
> del af mine analyser så også holdt vand.

"Dine analyser"?

*ROTFLMAO*

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-12-09 22:54

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> "Dine analyser"?
>
> *ROTFLMAO*

Kig lidt historie. Først sagde jeg det med malkeriet af statskassen.

Et par dage efter var Sveriges statsminister med samme.

Osv osv ..

At du ikke er uddannet politolog kan jeg jo ikke gøre for ..

Var det mekker?

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 06-12-09 23:33

> Var det mekker?

Nej...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-12-09 00:20

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Nej...

okie

--
- Frank

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-09 20:17

> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> "Dine analyser"?
>
> *ROTFLMAO*

Hehe...egentlig godt set...

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-09 10:32

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> I sønderjylland er der aldrig glat. Det siger Ekko selv. - Basta ...

Hvor står det at læse ?

> Og han har skam støtte fra FDM..

Korrekt.
Holder mig til realiteterne.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-12-09 11:01

> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor står det at læse ?

> Korrekt.
> Holder mig til realiteterne.

Og realiteterne var så at sidste uge skulle jeg have befærdet mig en del
mere usikkert over en strækning på vel 500 km (om aftenen var der ingen
risiko nøgternt vurderet) hvis jeg havde været en nærigrøv og ikke købt
vinterdæk.

Der kommer såmænd mange flere af den slags uger i denne sæson. Bare vent og
se

--
- Frank

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-09 11:18

> [...]
> mere usikkert over en strækning på vel 500 km (om aftenen var der ingen
> risiko nøgternt vurderet) hvis jeg havde været en nærigrøv og ikke købt

Du må vurdere din biltype, måden du kører på, og så strækningen.
Der står ingen steder, du ikke må ta' de offentlige transportmidler, eller
cyklen....

> Der kommer såmænd mange flere af den slags uger i denne sæson. Bare vent
> og se

Ja godt vi har snerydningsapparatet som er velfungerende med mindre
man bor og kører på lars tyndskids marker..og så går det endda med de
'mængder' vi måske vil få.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-12-09 11:39

> [...]
>
> Du må vurdere din biltype, måden du kører på, og så strækningen.
> Der står ingen steder, du ikke må ta' de offentlige transportmidler,

Ork. Det kunne jeg da gøre.NOT Men hvorfor så købe bil i det hele taget?

Du vrøvler.

> Ja godt vi har snerydningsapparatet som er velfungerende med mindre
> man bor og kører på lars tyndskids marker..og så går det endda med de
> 'mængder' vi måske vil få.

Du følger ikke ret godt med?

Og så i dit eget område.

--
- Frank

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-09 12:25

> Ork. Det kunne jeg da gøre.NOT Men hvorfor så købe bil i det hele taget?

Fordi vi sjældent har veje hvor der ligger is og sne og en bil
er mere bekvem end både offentlig og cykeltransport i de
fleste tilfælde

> Du vrøvler.

Jeg gav dig alternativer hvilket du ikke syntes om.
Fair nok, men vrøvlet er dit thi det var to fornuftige
alternativer til daglig transport for de fleste.

> Du følger ikke ret godt med?

Altid.

> Og så i dit eget område.

Især i mit område har vi få dage med sne og is og
snerydningsappartet fungerer ikke kun fint på de
større veje men også i perifierien.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-12-09 12:38

> [...]
> Fair nok, men vrøvlet er dit thi det var to fornuftige
> alternativer til daglig transport for de fleste.

Det ændrer jo ikke ved at du vrøvler med at vinterdæk er spild af penge.

Vi har jo hele tiden forgæves forsøgt at forklare dig at vi kører flere
hundrede km hver dag.

> Altid.

> Især i mit område har vi få dage med sne og is og
> snerydningsappartet fungerer ikke kun fint på de
> større veje men også i perifierien.

Du følger altså ikke med.

Hint. Læs hvem der netop fejlede glatførebekæmpelse og derfor var skyld i de
mange uheld-

Igen det vi hævdede. Du kan tro at der ikke er glat. Du kan bare aldrig vide
det.

Mon det er fordi "synnerjyde" er dumme a la dig og vejfolkene at det ikke
blev taget alvorligt?

--
- Frank

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-09 13:00

> Det ændrer jo ikke ved at du vrøvler med at vinterdæk er spild af penge.

Det er spild af penge for de fleste, som 3-kløveret og jeg er enige om.
At du falder uden for 'de fleste' er så din egen opgave at vurdere ud fra
men det ændrer ikke ved, at flertallet færdes sikkert på sommerdæk
og evt. kan vælge at ta' toget eller cyklen hvis der er lidt sne/is mod
forventning.

> Vi har jo hele tiden forgæves forsøgt at forklare dig at vi kører flere
> hundrede km hver dag.

Jeg kender ikke 'vi' og er ligeglad. Hvis dit behov er anderledes end
det store gennemsnit, må du foretage en personlig vurdering,
men vinterdæk er stadig spild af penge for de fleste, hvorfor jer er enig
med FDM, Statens Bilinspektion og Færdelsstyrrelsen.

> Du følger altså ikke med.

Forkert konklusion.
Jeg snakker ikke om dit personlige behov
for transport, men gennemsnitlig set med
samme briller som FDM, SBI, FS.

> Hint. Læs hvem der netop fejlede glatførebekæmpelse og derfor var skyld i
> de mange uheld-

Der sker mange uheld dagligt i trafikken.

> Igen det vi hævdede. Du kan tro at der ikke er glat. Du kan bare aldrig
> vide det.

Man kan aldrig vide sig sikker i trafikken og andres
ulykke behøver ikke danne skole eller betyde en 'ny norm at følge'.

> Mon det er fordi "synnerjyde" er dumme a la dig og vejfolkene at det ikke
> blev taget alvorligt?

Mudderkaster er du. Fint med mig.
Ændrer intet mht. dækvalg som for mig
har været kernen i denne tråd. At du så
er nødt til at anvende mere eller mindre
ukvemsord står for din egen regning men
fortæller bare omgivelser hvad du egentlig
er lavet af.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-12-09 13:09

> [...]
> er nødt til at anvende mere eller mindre
> ukvemsord står for din egen regning men
> fortæller bare omgivelser hvad du egentlig

Du forholdt dig ikke rigtigt til dumhederne begået af vejfolkene i
Synnerjylland?

Du fik bare pludselig voldsomt ondt af dig selv..

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 06-12-09 22:42

> Du forholdt dig ikke rigtigt til dumhederne begået af vejfolkene i
> Synnerjylland?
>
> Du fik bare pludselig voldsomt ondt af dig selv..

Tjah, det ville være go' underholdning det hér, hvis ikke det var fordi det
var så tragikomisk (han kan sgu virkelig ikke se det..).

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-12-09 22:57

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Tjah, det ville være go' underholdning det hér, hvis ikke det var
> fordi det var så tragikomisk (han kan sgu virkelig ikke se det..).

Den er ikke god. Det er menneskeligt at fejle, men pinligt og umandigt ikke
at ville indrømme det.

Kan vi hermed konkludere at Ekko ikke er rigtig mand?

Nåh - ja ... Nu er der vel heller ikke meget "makko" over en Sjærra

--
- Frank

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-09 20:17

> Kan vi hermed konkludere at Ekko ikke er rigtig mand?

Dine konklusioner og som noget nyt, analyser, har aldrig holdt vand som med
alt andet savl+ævl der kommer fra dit ansigt.

> Nåh - ja ... Nu er der vel heller ikke meget "makko" over en Sjærra

Kommer an på valg af motorstørrelse.
En Focus anno 2009 fåes også i flere varianter
har jeg ladet mig fortælle...og bevares, en RS
er utvivlsomt mere 'spændstig' end en 1.6
billedligt talt.

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-09 20:17

> Tjah, det ville være go' underholdning det hér, hvis ikke det var fordi
> det var så tragikomisk (han kan sgu virkelig ikke se det..).

Der er intet at se.
Folk må sku' lære at køre efter forholdene
istedet for at gi' andre skylden.
Sådan er dêt.
Men SAAB er slut'n finito...)

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-09 20:17

> Du forholdt dig ikke rigtigt til dumhederne begået af vejfolkene i
> Synnerjylland?

Nej.
Så det ikke engang som en notits.
Folk må sku' selv se sig for når de kører.
Længere er den ikke.

> Du fik bare pludselig voldsomt ondt af dig selv..

Naiv tankegang dêr.
Men det er jo også lettere at gi' æ' sønnerjyer' en
gang havl fordi der var lidt glat.
Direkte barnligt.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 10-12-09 01:05

> [...]
> Længere er den ikke.

> Naiv tankegang dêr.
> Men det er jo også lettere at gi' æ' sønnerjyer' en

Er i direkte dummere end resten af DK?

Erling Jepsen beskriver jer jo fint i sine romaner.

--
- Frank

Fra : Anders Majland

Dato : 08-12-09 13:33

> Ja godt vi har snerydningsapparatet som er velfungerende med mindre
> man bor og kører på lars tyndskids marker..

Lars's marker kan ikke anbefales før vi har noget mere frost. pt er de for
bløde og man vil i en personbil blot sidde fast. Men når/hvis det bliver
vinter og vejene fyrer til de sædvanlige steder kan det være nemmere at
komme frem over en forblæst mark ...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-12-09 16:18

Anders Majland wrote:

> [...]
> det bliver vinter og vejene fyrer til de sædvanlige steder kan det
> være nemmere at komme frem over en forblæst mark ...

Nu var begrebet vel også mest tænkt som billedet på "langt ude på landet"
end reelt at køre på marken.

--
- Frank

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 29-11-09 10:51

Efter mange tanker skrev Mogens:
> [...]
> Horsens kunne berette om flere uheld på grund af det glatte føre, der
> tilsyneladende kom bag på trafikanterne...

Det er hér det sner!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens

Dato : 29-11-09 11:33

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Det er hér det sner!

He he :)
(her er der 10.1 graders varme og baldakinen kørtd aut. ud på grund af
solen)

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 29-11-09 11:43

Mogens har bragt dette til os:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> He he :)
> (her er der 10.1 graders varme og baldakinen kørtd aut. ud på grund af solen)

Sol? Hvad er dét?

Jeg synes det har regnet i ugevis hér!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jensen

Dato : 29-11-09 10:52

On Sun, 29 Nov 2009 09:15:25 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

> [...]
>Horsens kunne berette om flere uheld på grund af det glatte føre, der
>tilsyneladende kom bag på trafikanterne...

Når der er islag (eller var det endda is-slag?) på vejen, er vinterdæk vel
også ubrugelige, hvis de ikke har pigge?

--
Thomas

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-11-09 11:21

Jensen wrote:

> Når der er islag (eller var det endda is-slag?) på vejen, er
> vinterdæk vel også ubrugelige, hvis de ikke har pigge?

Cirka dobbelt så gode som sommmerdæk.

--
- Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-11-09 11:35

Jensen skriver:

> Når der er islag (eller var det endda is-slag?) på vejen, er vinterdæk vel
> også ubrugelige, hvis de ikke har pigge?

Nej, det er netop her forskellen er....

Tjek evt den tråd der var om sommer/vinter dæk, hvor man forsøgte at
lave "regnvejrstest" på en glatbane.

Klaus

Fra : Mikael

Dato : 29-11-09 03:52

On 29 Nov., 10:52, Jensen <poman...@hotmail.com> wrote:

> Når der er islag (eller var det endda is-slag?) på vejen, er vinterdæk vel
> også ubrugelige, hvis de ikke har pigge?

Det er lige nøjagtig her at ufatteligt mange mennesker tager fejl. Men
klart at pigdæk er bedre på ren is, som så også er det eneste pigdæk
er bedre på, men vinterdæk er klart bedre end sommerdæk på ren is.

Mikael

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-11-09 02:43

On Nov 29, 10:52 am, Jensen <poman...@hotmail.com> wrote:

> Når der er islag (eller var det endda is-slag?) på vejen, er vinterdæk vel
> også ubrugelige, hvis de ikke har pigge?

Bestemt ikke. Bremselængden er mere end dobbelt så lang med sommerdæk
på is.

--
Christian

Fra : Leo Jensen

Dato : 29-11-09 05:28

On 29 Nov., 10:15, "Mogens" <n...@mail.com> wrote:
> [...]
> Horsens kunne berette om flere uheld på grund af det glatte føre, der
> tilsyneladende kom bag på trafikanterne...

Super, så er der kun 2-3 dage tilbage denne vinter, hvor vinterdæk
måske er en fordel. Højst...
Perfekt hvis man endda kan få arrangeret det sådan at det kun sker i
weekenderne, hvor jeg ikke skal ud at køre.

Leo

Fra : thl

Dato : 29-11-09 13:41

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilsyneladende kom bag på trafikanterne...

Super, så er der kun 2-3 dage tilbage denne vinter, hvor vinterdæk

De 2-3 dage kunne måske være hele investeringen værd?

mvh
Thorbjørn

Fra : KimH

Dato : 29-11-09 20:36

"thl" <lykkebo47@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> måske er en fordel. Højst...
>
> De 2-3 dage kunne måske være hele investeringen værd?

Men tro heller ikke man kan køre som man vil med vinterdæk , så et sted at
når man kunne køre max. 35 med sommerdæk , kan man max. køre 45 med
vinterdæk , så det er altså også farlig og køre ud med vinterdæk på

mvh. KimH

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-11-09 21:27

KimH wrote:
> [...]
> sted at når man kunne køre max. 35 med sommerdæk , kan man max. køre
> 45 med vinterdæk , så det er altså også farlig og køre ud med

Det er noget i den retning at forskellen er ja.

At fejlagtigt at tro at vinterdæk og vinteren er som sommerdæk om sommeren -
eller noget der ligner - er tåberi.

--
- Frank

Fra : Leo Jensen

Dato : 29-11-09 07:34

On 29 Nov., 13:40, "thl" <lykkeb...@hotmail.com> wrote:

> Super, så er der kun 2-3 dage tilbage denne vinter, hvor vinterdæk
> måske er en fordel. Højst...
>
> De 2-3 dage kunne måske være hele investeringen værd?

Tag mig endelig ikke alvorligt når jeg skriver den slags vrøvl...

Leo

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-11-09 11:52

Mogens skrev:
> [...]
> Horsens kunne berette om flere uheld på grund af det glatte føre, der
> tilsyneladende kom bag på trafikanterne...

Selv Falck endte i grøften, og mon ikke godt vi kan gå ud fra at de
holder deres biler med vintersutter i vintertiden?

Så jeg tror nok der har været glat, måske endda den slags glat hvor
dækvalg ikke gør den helt store forskel.

Fra : Leo Jensen

Dato : 30-11-09 04:36

On Nov 30, 11:51 am, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> [...]
>
> Så jeg tror nok der har været glat, måske endda den slags glat hvor
> dækvalg ikke gør den helt store forskel.

Jeg mener der var en del debat i medierne for nogle år tilbage, fordi
politiet ikke brugte vinterdæk. Nu er Falck og politiet langt fra det
samme, men begge parter har da blå lamper og brug for at komme hurtigt
og sikkert frem under alle forhold.

Bortset fra det har du nok ret i at det var exceptionelt glat i den
sag vi snakker om her.

MVH Leo

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-11-09 18:17

Leo Jensen wrote:

> [...]
> og sikkert frem under alle forhold.
>
> Bortset fra det har du nok ret i at det var exceptionelt glat i den

Havde en god ven der var ved rigspolitets færdselsafdeling. Han ærgrede sig
over at de ikke brugte vinterdæk. Det er nogen år siden han flyttede, så det
kan have ændret sig.

--
- Frank

Fra : Mogens

Dato : 30-11-09 18:25

> Havde en god ven der var ved rigspolitets færdselsafdeling. Han ærgrede
> sig over at de ikke brugte vinterdæk. Det er nogen år siden han flyttede,
> så det kan have ændret sig.

Min kammerat er politibetjent i Århus, hvor politiet forsyner deres biler
med vinterdæk.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-11-09 18:43

Mogens wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Min kammerat er politibetjent i Århus, hvor politiet forsyner deres
> biler med vinterdæk.

Rigspolitet er ydermere dem med de mest højtydende biler, så det var lidt
gak-gak. Tror nu også det blev ændret. Mener vi har snakket om det.

--
- Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-11-09 18:15

Finn Guldmann wrote:

> [...]
>
> Så jeg tror nok der har været glat, måske endda den slags glat hvor
> dækvalg ikke gør den helt store forskel.

Vrøvl. Det er sgu da der det manifesterer sig for alvor.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 30-11-09 16:29

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

Har du denne bog?
http://www.adlibris.com/dk/product.aspx?isbn=1405469021

Kan købes i Bilka, på dansk, i øjeblikket for kr. 49,-
Sammen med "Historien om BMW" og "Historien om Mercedes".
De er alle i stort format ca. 30 x 35 cm, kraftig indbinding og masser af
sider (ca. 2 kg bog).
Jeg valgte at købe alle tre, da det jo er noget af et lækkert opslagsværk...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens

Dato : 30-11-09 17:43

> Har du denne bog?
> http://www.adlibris.com/dk/product.aspx?isbn=1405469021

Nej - jeg har istedet dén, som Christian Frost har skrevet.

Fino !