|
| Hva' sku' afholde mig fra at lease denne? Fra : Mogens |
Dato : 27-11-09 16:54 |
|
Dodge Caliber SRT4 !!
"Jég" søger en vogn til en pris under 450.000 kr og "faldt" i den
forbindelse over følgende raket, som hk-mæssigt slår alt andet på markedet.
Hvad skulle afholde "mig" fra dette valg? - OG har du et bedre forslag?
www.motorsiden.dk/Biltest/Dodge%20Caliber%20SRT4%20test.htm
Parametre ér masser af power og drivers feeling, mens pladsen bagi er
sekundært (bagsædet anvendes alligevel aldrig)
| |
Mogens (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 27-11-09 16:59 |
| | |
Mogens (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 27-11-09 17:01 |
|
"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:RGSPm.13101$U5.195576@newsb.telia.net...
> Hmm - dansk forhandler?
www.dodge.dk
| |
Henrik B. (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 27-11-09 19:00 |
|
"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:RGSPm.13101$U5.195576@newsb.telia.net...
> Hmm - dansk forhandler?
Ejner Hessel... )
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Ivan Madsen (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Ivan Madsen |
Dato : 27-11-09 17:06 |
|
On Fri, 27 Nov 2009 15:54:03 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:
>Dodge Caliber SRT4 !!
>"Jég" søger en vogn til en pris under 450.000 kr og "faldt" i den
>forbindelse over følgende raket, som hk-mæssigt slår alt andet på markedet.
>Hvad skulle afholde "mig" fra dette valg? - OG har du et bedre forslag?
> www.motorsiden.dk/Biltest/Dodge%20Caliber%20SRT4%20test.htm
>
>Parametre ér masser af power og drivers feeling, mens pladsen bagi er
>sekundært (bagsædet anvendes alligevel aldrig)
Anmeldelserne af køreegenskaberne har jo ikke været positive.
BilMagasinet havde den på handling day og synes da den havde meget
power - den powerslidede ud af svingene i 3. gear, hvad der nok ikke
er så godt med forhjulstræk
Hvis du vil have en quartermile-racer, køb den, hvis du skal bruge den
til andet, lad den stå var nærmest konklusionen.
| |
Mogens (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 27-11-09 19:27 |
|
"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:c4uvg5l2uh84qc4jea2f7cg7sqvpka275r@4ax.com...
> Anmeldelserne af køreegenskaberne har jo ikke været positive.
Nøh...
> BilMagasinet havde den på handling day og synes da den havde meget
> power - den powerslidede ud af svingene i 3. gear, hvad der nok ikke
> er så godt med forhjulstræk
Fedt
> Hvis du vil have en quartermile-racer, køb den, hvis du skal bruge den
> til andet, lad den stå var nærmest konklusionen.
Jeg forestiller mig, at den er forrygende på motorvejen, hvor jég lægger 97%
af mine km...
| |
Andreas M. Hansen (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Andreas M. Hansen |
Dato : 27-11-09 17:10 |
|
"Mogens" <no@mail.com> wrote in message
news:vCSPm.13099$U5.196031@newsb.telia.net...
> Dodge Caliber SRT4 !!
> "Jég" søger en vogn til en pris under 450.000 kr og "faldt" i den
> forbindelse over følgende raket, som hk-mæssigt slår alt andet på
> markedet. Hvad skulle afholde "mig" fra dette valg? - OG har du et bedre
> forslag?
> www.motorsiden.dk/Biltest/Dodge%20Caliber%20SRT4%20test.htm
>
> Parametre ér masser af power og drivers feeling, mens pladsen bagi er
> sekundært (bagsædet anvendes alligevel aldrig)
Først og fremmest - prøv den først...
Jeg har levet med en spritny Dodge Avenger en uges tid som lejebil i US -
jeg var meget begejstret over udseendet da jeg træt gik ud i
parkeringskælderen, men begejstringen fortog sig lynhurtigt da jeg kom
ombord og følte på sagerne - det var plastik som vi var vant til her i
europa for 20 år siden.
Interiørmæssigt lignede den meget de billeder der vises af Caliber'en...
Begejstringen fik yderligere et skud for boven da jeg kom ud på
Interstate'en - styretøjet mindede i den grad om noget fra en gammel
hjuldamper....
Så prøv den grundigt først, og døm selv - jeg har en mistanke om at du
bliver meget skuffet over køreegenskaber og feeling, når du sammenligner med
din Auto Emoción...
mvh
Andreas M. Hansen
| |
Mogens (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 27-11-09 19:28 |
|
"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4b0ff9c9$0$36561
> Først og fremmest - prøv den først...
> Jeg har levet med en spritny Dodge Avenger en uges tid som lejebil i US -
> jeg var meget begejstret over udseendet da jeg træt gik ud i
> parkeringskælderen, men begejstringen fortog sig lynhurtigt da jeg kom
> ombord og følte på sagerne - det var plastik som vi var vant til her i
> europa for 20 år siden.
> Interiørmæssigt lignede den meget de billeder der vises af Caliber'en...
> Begejstringen fik yderligere et skud for boven da jeg kom ud på
> Interstate'en - styretøjet mindede i den grad om noget fra en gammel
> hjuldamper....
Kanon - jeg må en tur til Hørsholm
> Så prøv den grundigt først, og døm selv - jeg har en mistanke om at du
> bliver meget skuffet over køreegenskaber og feeling, når du sammenligner
> med din Auto Emoción...
Det sidste ord måtte jeg sgu lige slå op engang.
Kendte det ikke
| |
Andreas M. Hansen (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Andreas M. Hansen |
Dato : 27-11-09 20:02 |
|
>> med din Auto Emoción...
>
> Det sidste ord måtte jeg sgu lige slå op engang.
> Kendte det ikke
Det er ellers meget brugt i reklamerne nå man ser F1 fra RTL - jeg tror
faktisk ikke jeg har oplevet een reklameblok uden Auto Emoción.....
mvh
Andreas M. Hansen
| |
Armand (28-11-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 28-11-09 15:21 |
|
Andreas M. Hansen skrev:
>>> med din Auto Emoción...
>>
>> Det sidste ord måtte jeg sgu lige slå op engang.
>> Kendte det ikke
>
> Det er ellers meget brugt i reklamerne nå man ser F1 fra RTL - jeg tror
> faktisk ikke jeg har oplevet een reklameblok uden Auto Emoción.....
>
Det er Seats slagord p.t. andet er der ikke i dét.
--
Armand.
| |
Frank Leegaard (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 27-11-09 18:17 |
|
Mogens wrote:
> Dodge Caliber SRT4 !!
> "Jég" søger en vogn til en pris under 450.000 kr og "faldt" i den
> forbindelse over følgende raket, som hk-mæssigt slår alt andet på
> markedet. Hvad skulle afholde "mig" fra dette valg? - OG har du et
> bedre forslag?
> www.motorsiden.dk/Biltest/Dodge%20Caliber%20SRT4%20test.htm
> Parametre ér masser af power og drivers feeling, mens pladsen bagi er
> sekundært (bagsædet anvendes alligevel aldrig)
Så køb dig en europæisk bil med masser af muskler. Den anden er da en
møgøse.
Har du kørt større amr. biler?
Ikke noget der tiltaler mig i alle fald.
--
- Frank
| |
Mogens (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 27-11-09 19:17 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4b10097d$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Så køb dig en europæisk bil med masser af muskler. Den anden er da en
> møgøse.
Jeg søger nogle argumenter for, at jeg skulle afholde mig.
Hvilken europær har tilnærmelsesvis det antal hk udover Cupra?
> Har du kørt større amr. biler?
Jeg har ejet en '98 Camaro Z28 V8
> Ikke noget der tiltaler mig i alle fald.
Hvad kører du i?
| |
Frank Leegaard (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 27-11-09 19:33 |
|
Mogens wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b10097d$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Så køb dig en europæisk bil med masser af muskler. Den anden er da en
>> møgøse.
>
> Jeg søger nogle argumenter for, at jeg skulle afholde mig.
> Hvilken europær har tilnærmelsesvis det antal hk udover Cupra?
En Audi - lettere brugt - på gule plader.
>
>> Har du kørt større amr. biler?
>
> Jeg har ejet en '98 Camaro Z28 V8
>
>> Ikke noget der tiltaler mig i alle fald.
>
> Hvad kører du i?
Golf diesel St. car. Ikke noget vildt og voldsomt. Havde en G60 en
årrække. Engang var den hurtig ...
--
- Frank
| |
Mogens (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 27-11-09 19:46 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4b101b45$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> En Audi - lettere brugt - på gule plader.
Vi taler ny bil da det er leasing. Ikke alle firmaer tillader leasing brugt
firmabil
> Golf diesel St. car. Ikke noget vildt og voldsomt. Havde en G60 en
> årrække. Engang var den hurtig ...
OK
| |
Brian Sørup (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 27-11-09 19:34 |
|
"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:XIUPm.13106$U5.196063@newsb.telia.net...
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b10097d$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Så køb dig en europæisk bil med masser af muskler. Den anden er da en
>> møgøse.
>
> Jeg søger nogle argumenter for, at jeg skulle afholde mig.
> Hvilken europær har tilnærmelsesvis det antal hk udover Cupra?
>
Ford Focus RS = 305Hk
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut. - samme motor som Forcus RS
1986 Oldsmobile Custom Cruiser
| |
Frank Leegaard (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 27-11-09 19:37 |
|
Brian Sørup wrote:
> "Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> news:XIUPm.13106$U5.196063@newsb.telia.net...
>> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
>> news:4b10097d$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>>> Så køb dig en europæisk bil med masser af muskler. Den anden er da
>>> en møgøse.
>>
>> Jeg søger nogle argumenter for, at jeg skulle afholde mig.
>> Hvilken europær har tilnærmelsesvis det antal hk udover Cupra?
>>
>
> Ford Focus RS = 305Hk
Mangefold bedre
--
- Frank
| |
Mogens (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 27-11-09 19:49 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4b101c4c$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Ford Focus RS = 305Hk
Det er altid en god idé at læse, inden man svarer.
En Focus RS koster LANGT mere end de 450.000 kr, jeg sætter som grænse.
www.bilbasen.dk/NewCars/NewCarDetails.aspx?NewCarID=8018
> Mangefold bedre
JA, det er en superbil, men hva fanden hjælper det, når grænsen ligger
125.000 lavere !
| |
Frank Leegaard (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 27-11-09 20:01 |
|
Mogens wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b101c4c$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>> Ford Focus RS = 305Hk
>
> Det er altid en god idé at læse, inden man svarer.
> En Focus RS koster LANGT mere end de 450.000 kr, jeg sætter som
> grænse. www.bilbasen.dk/NewCars/NewCarDetails.aspx?NewCarID=8018
>
>> Mangefold bedre
>
> JA, det er en superbil, men hva fanden hjælper det, når grænsen ligger
> 125.000 lavere !
Den koster sgu da ikke over 450 på gule plader, det får du mig ikke til at
tro.
--
- Frank
| |
Mogens (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 27-11-09 20:26 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4b1021ea$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Den koster sgu da ikke over 450 på gule plader, det får du mig ikke til at
> tro.
Jeg skriver, at bilen skal være på hvide plader
| |
Frank Leegaard (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 27-11-09 20:38 |
|
Mogens wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b1021ea$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Den koster sgu da ikke over 450 på gule plader, det får du mig ikke
>> til at tro.
>
> Jeg skriver, at bilen skal være på hvide plader
Hvor?
"Dodge Caliber SRT4 !!
"Jég" søger en vogn til en pris under 450.000 kr og "faldt" i den
forbindelse over følgende raket, som hk-mæssigt slår alt andet på markedet.
Hvad skulle afholde "mig" fra dette valg? - OG har du et bedre forslag?
www.motorsiden.dk/Biltest/Dodge%20Caliber%20SRT4%20test.htm
Parametre ér masser af power og drivers feeling, mens pladsen bagi er
sekundært (bagsædet anvendes alligevel aldrig)"
Tværtimod er det sidste med til at indikere at gule plader er fint.
Skriv hvad du mener i sted for at give vildledende informationer.
--
- Frank
| |
Mogens (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 27-11-09 20:41 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4b102a9b$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Skriv hvad du mener i sted for at give vildledende informationer.
Hvis man læser nedenståendesamt åbner linket, vil man se, at den er på hvide
plader. Nuvel - kom videre i dit liv
"Jég" søger en vogn til en pris under 450.000 kr og "faldt" i den
www.motorsiden.dk/Biltest/Dodge%20Caliber%20SRT4%20test.htm
| |
Frank Leegaard (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 27-11-09 20:51 |
|
Mogens wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b102a9b$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Skriv hvad du mener i sted for at give vildledende informationer.
>
> Hvis man læser nedenståendesamt åbner linket, vil man se, at den er
> på hvide plader. Nuvel - kom videre i dit liv
Du ønskede alternativer til denne. Uden særlig behov for bagsæde.
Så lær at udtrykke dig.
- Frank
| |
Mogens (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 27-11-09 20:52 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4b102d91$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Så lær at udtrykke dig.
LOL
| |
TDN (27-11-2009)
| Kommentar Fra : TDN |
Dato : 27-11-09 18:58 |
|
"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:vCSPm.13099$U5.196031@newsb.telia.net...
> Dodge Caliber SRT4 !!
> "Jég" søger en vogn til en pris under 450.000 kr og "faldt" i den
> forbindelse over følgende raket, som hk-mæssigt slår alt andet på
> markedet. Hvad skulle afholde "mig" fra dette valg? - OG har du et bedre
> forslag?
> www.motorsiden.dk/Biltest/Dodge%20Caliber%20SRT4%20test.htm
>
> Parametre ér masser af power og drivers feeling, mens pladsen bagi er
> sekundært (bagsædet anvendes alligevel aldrig)
Her er FDM's mening om den:
"Rå gaderacer
Charmen ved SRT4-udgaven af
Dodge Caliber er manglen på finesse.
Uanset hvordan man vurderer
bilens egenskaber, er den
rå og langt efter de traditionelle
konkurrenter. Tag bare motoren -
en 2.4-liters firecylindret sag med
en stor turbolader. Den leverer
kræfter råt uden sødemidler, og
på fugtige veje laver den hjulspind
i første, andet og gud hjælpe mig
også i tredje gear.
Køreegenskaberne efterlader
et stort ønske om forbedring. Man
kan godt acceptere, at en rå GTI
ikke er komfortabel. Men måden,
den takler fartbump og ujævnheder
på, gør, at man er i tvivl om,
hvorvidt ingeniørerne overhovedet
havde almindelig kørsel i tankerne,
da de udviklede bilen. Og med hensyn
til de dynamiske egenskaber i
sving savnes der feedback i rattet
og delikatesse i balancen mellem
under- og overstyring.
Bilen er kort sagt bygget til at
køre 1?4-mile-ræs i. Vil du mere med
din bil, så vælg en anden. kml
SRT4 vakte stor begejstring blandt
børnene, hvor end vi kom frem
- voksne havde en mere hovedrystende
reaktion
En ægte
vildbasse"
Mvh.
Thomas
| |
Mogens (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 27-11-09 19:20 |
|
"TDN" <tdnfjerndette@net.telenor.dk> skrev i meddelelsen
news:4b101317$0$269$14726298@news.sunsite.dk...
> Her er FDM's mening om den:
FDM ville aldrig nogen sinde gi' den en fair behandling.
De har ikke forstand på at vurdere bilen objektivt.
Sjovt nok nævner de ikke noget om bilens evner som campingvognstrækker :)
| |
Frank Leegaard (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 27-11-09 19:33 |
|
Mogens wrote:
> "TDN" <tdnfjerndette@net.telenor.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b101317$0$269$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Her er FDM's mening om den:
>
> FDM ville aldrig nogen sinde gi' den en fair behandling.
> De har ikke forstand på at vurdere bilen objektivt.
> Sjovt nok nævner de ikke noget om bilens evner som
> campingvognstrækker :)
Fordi netop en bil med svage styreegenskaber er gift for en cv
--
- Frank
| |
Henrik B. (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 27-11-09 19:01 |
|
"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:vCSPm.13099$U5.196031@newsb.telia.net...
> "Jég" søger en vogn til en pris under 450.000 kr og "faldt" i den
> forbindelse over følgende raket, som hk-mæssigt slår alt andet på
> markedet. Hvad skulle afholde "mig" fra dette valg? - OG har du et bedre
> forslag?
Hmmm, drivers feeling? Den kører iflg. diverse test som en sæk kartofler
(sammenlignet med hvad der ellers findes med tilsvarende power)...
Desuden er bilen typisk amerikansk, noget skrammel - og jeg mener det...
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Mogens (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 27-11-09 19:29 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4b101403$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hmmm, drivers feeling? Den kører iflg. diverse test som en sæk kartofler
> (sammenlignet med hvad der ellers findes med tilsvarende power)...
Og hvad er det?
> Desuden er bilen typisk amerikansk, noget skrammel - og jeg mener det...
Amerikanerbiler med V8 er superfede - min betænkelighed vil være så mange hk
i så lille en motor...
| |
Frank Leegaard (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 27-11-09 19:36 |
|
Mogens wrote:
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b101403$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Hmmm, drivers feeling? Den kører iflg. diverse test som en sæk
>> kartofler (sammenlignet med hvad der ellers findes med tilsvarende
>> power)...
>
> Og hvad er det?
>
>> Desuden er bilen typisk amerikansk, noget skrammel - og jeg mener
>> det...
>
> Amerikanerbiler med V8 er superfede - min betænkelighed vil være så
> mange hk i så lille en motor...
Se - det er der trods alt lidt ræson i efter min mening. Problemet er så at
de ikke har ekspertisen som europæerne har til trykladede motorer.
--
- Frank
| |
Henrik B. (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 27-11-09 20:24 |
|
"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:2UUPm.13110$U5.196053@newsb.telia.net...
>> Hmmm, drivers feeling? Den kører iflg. diverse test som en sæk kartofler
>> (sammenlignet med hvad der ellers findes med tilsvarende power)...
>
> Og hvad er det?
Alt muligt andet med tilsvarende Hk. Jeg har ikke lige tid til at kigge
efter alternativer (skal til Hamburg på weekend, med alt betalt inkl.
Michelin stjerner ) )
>> Desuden er bilen typisk amerikansk, noget skrammel - og jeg mener det...
>
> Amerikanerbiler med V8 er superfede - min betænkelighed vil være så mange
> hk i så lille en motor...
Motoren er ok, der er ikke problemer med den - vi har solgt nogle stykker.
Derimod er stort set alt andet på bilen en ordentlig stak skrammel....
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Armand (28-11-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 28-11-09 15:14 |
|
Mogens skrev:
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b101403$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Hmmm, drivers feeling? Den kører iflg. diverse test som en sæk
>> kartofler (sammenlignet med hvad der ellers findes med tilsvarende
>> power)...
>
> Og hvad er det?
>
>> Desuden er bilen typisk amerikansk, noget skrammel - og jeg mener det...
>
> Amerikanerbiler med V8 er superfede - min betænkelighed vil være så
> mange hk i så lille en motor...
Lille - Og ikke en V8!
--
Armand.
| |
Frank Leegaard (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 27-11-09 19:35 |
|
Henrik B. wrote:
> "Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> news:vCSPm.13099$U5.196031@newsb.telia.net...
>
>> "Jég" søger en vogn til en pris under 450.000 kr og "faldt" i den
>> forbindelse over følgende raket, som hk-mæssigt slår alt andet på
>> markedet. Hvad skulle afholde "mig" fra dette valg? - OG har du et
>> bedre forslag?
>
> Hmmm, drivers feeling? Den kører iflg. diverse test som en sæk
> kartofler (sammenlignet med hvad der ellers findes med tilsvarende
> power)... Desuden er bilen typisk amerikansk, noget skrammel - og jeg
> mener det...
Undtagelsesvis er jeg og Henrik B 110% enige.
Køb da en voldsom Saab eller Volvo lettere brugt på gule plader i steder. Få
den peppet lidt op.
--
- Frank
| |
Mogens (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 27-11-09 19:51 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4b101bce$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Køb da en voldsom Saab eller Volvo lettere brugt på gule plader i steder.
> Få den peppet lidt op.
1) Ikke flere biler på gule plader
2) Ikke en brugt bil
3) Ufornuftigt at tune på en bil, der ikke er eens egen IMO
4) Tænk før du taler
| |
Ivan Madsen (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Ivan Madsen |
Dato : 27-11-09 19:56 |
|
On Fri, 27 Nov 2009 18:51:06 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:
>"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
>news:4b101bce$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Køb da en voldsom Saab eller Volvo lettere brugt på gule plader i steder.
>> Få den peppet lidt op.
>
>1) Ikke flere biler på gule plader
>2) Ikke en brugt bil
>3) Ufornuftigt at tune på en bil, der ikke er eens egen IMO
>4) Tænk før du taler
Skal det være, så skal det være SRT-8. Havde fornøjelsen på bagsædet
af en "alm" 300C forleden. Lædersæder, lydløs og o-tælleren lignede
Puntoens - ikke meget over 2000. Selv om vi faktisk kom fremad )
Den kunne ikke helt skjule V8-lyden - fed bil, bare ikke for mit
benzinkort
| |
Mogens (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 27-11-09 20:04 |
|
"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:5380h5d3ft5elarqevi5olr4hc5vlihhnm@4ax.com...
> Skal det være, så skal det være SRT-8
Ku' du finde en nypris på den mon....................................
| |
Ivan Madsen (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Ivan Madsen |
Dato : 27-11-09 20:20 |
|
On Fri, 27 Nov 2009 19:04:28 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:
>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
>news:5380h5d3ft5elarqevi5olr4hc5vlihhnm@4ax.com...
>
>> Skal det være, så skal det være SRT-8
>
>Ku' du finde en nypris på den mon....................................
Næh - det er du sikkert bedre til - du har forbindelserne, jeg kan
bare slå op og se de reklamerer med en brugt 300C til en skatteværdi
på 475k.
| |
Henrik B. (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 27-11-09 20:26 |
|
"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:0pVPm.13122$U5.196085@newsb.telia.net...
>> Skal det være, så skal det være SRT-8
>
> Ku' du finde en nypris på den mon....................................
1.288.000,- + alt det løse....
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Mogens (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 27-11-09 20:28 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4b1027dc$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> 1.288.000,- + alt det løse....
Og derfor LANGT over grænsen
| |
Ivan Madsen (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Ivan Madsen |
Dato : 27-11-09 20:34 |
|
On Fri, 27 Nov 2009 19:28:18 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:
>"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
>news:4b1027dc$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> 1.288.000,- + alt det løse....
>
>Og derfor LANGT over grænsen
Jamen så se da på standard 300c'eren med 340 HK i en
mmmmmmmm....karosse. Den har bare den ulempe, den laver hjulspind
hvorsomhelst og nårsomhelst med 22" fælge.
Jeg aner ikke, hvor hurtig den er - men den er ganske nydelig at sætte
sig ind i. Men.........det er en Chrysler og sikkert stabil derefter.
Som lettere brugt kan den erhverves indenfor grænsen, vil jeg tro.
| |
Frank Leegaard (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 27-11-09 20:03 |
|
Mogens wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b101bce$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Køb da en voldsom Saab eller Volvo lettere brugt på gule plader i
>> steder. Få den peppet lidt op.
>
> 1) Ikke flere biler på gule plader
> 2) Ikke en brugt bil
> 3) Ufornuftigt at tune på en bil, der ikke er eens egen IMO
Hvor stod de præmisser opstillet henne?
> 4) Tænk før du taler
Tænk før du spørger. !!
--
- Frank
| |
Mogens (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 27-11-09 20:27 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4b102259$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hvor stod de præmisser opstillet henne?
I denne tråd :)
> Tænk før du spørger. !!
Rolig nu :)
| |
Frank Leegaard (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 27-11-09 20:40 |
|
Mogens wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b102259$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Hvor stod de præmisser opstillet henne?
>
> I denne tråd :)
Ikke i trådstart i alle fald.
>
>> Tænk før du spørger. !!
>
> Rolig nu :)
Jeg er rolig som ind i helvede ...
Nahr .. Der skal MEGET til at hidse mig op.
--
- Frank
| |
Henrik B. (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 27-11-09 15:46 |
|
On 27 Nov., 20:33, Ivan Madsen <karinogi...@gmail.com> wrote:
> Jamen så se da på standard 300c'eren med 340 HK i en
> mmmmmmmm....karosse. Den har bare den ulempe, den laver hjulspind
> hvorsomhelst og nårsomhelst med 22" fælge.
> Jeg aner ikke, hvor hurtig den er - men den er ganske nydelig at sætte
> sig ind i. Men.........det er en Chrysler og sikkert stabil derefter.
Den er delvis en Mercedes W210. Dog i en helt anden "kvalitet",
ligesom gear og motor er Chrysler egen på benzin'erne.
Og bed i øvrigt til, at du ikke selv skal betale for udskiftning af
f.eks. bærekugler.....
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Ivan Madsen (29-11-2009)
| Kommentar Fra : Ivan Madsen |
Dato : 29-11-09 20:24 |
|
On Fri, 27 Nov 2009 14:45:41 -0800 (PST), "Henrik B."
<saab95aeroestate@gmail.com> wrote:
>On 27 Nov., 20:33, Ivan Madsen <karinogi...@gmail.com> wrote:
>
>> Jamen så se da på standard 300c'eren med 340 HK i en
>> mmmmmmmm....karosse. Den har bare den ulempe, den laver hjulspind
>> hvorsomhelst og nårsomhelst med 22" fælge.
>> Jeg aner ikke, hvor hurtig den er - men den er ganske nydelig at sætte
>> sig ind i. Men.........det er en Chrysler og sikkert stabil derefter.
>
>Den er delvis en Mercedes W210. Dog i en helt anden "kvalitet",
>ligesom gear og motor er Chrysler egen på benzin'erne.
>Og bed i øvrigt til, at du ikke selv skal betale for udskiftning af
>f.eks. bærekugler.....
Turen på bagsædet var en god oplevelse - men jeg ville da også
mistænke den for alverdens dårligdomme, og du vil nok aldrig finde
sådan et apparat i min indkørsel. Men når der nu er en sponsor kan man
jo være ret ligeglad med om den repareres, bare der er lånebil. Men
klart klart - en Chrysler kan blive en dyr oplevelse.
| |
Armand (28-11-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 28-11-09 15:11 |
|
Henrik B. skrev:
> "Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> news:vCSPm.13099$U5.196031@newsb.telia.net...
>
>> "Jég" søger en vogn til en pris under 450.000 kr og "faldt" i den
>> forbindelse over følgende raket, som hk-mæssigt slår alt andet på
>> markedet. Hvad skulle afholde "mig" fra dette valg? - OG har du et
>> bedre forslag?
>
> Hmmm, drivers feeling? Den kører iflg. diverse test som en sæk kartofler
> (sammenlignet med hvad der ellers findes med tilsvarende power)...
> Desuden er bilen typisk amerikansk, noget skrammel - og jeg mener det...
>
Hæ!
Jeg mindes den første beskrivelse jeg så af Crysler PT Cruiser:
"Den ligner noget fra 50'erne; den sluger bensin som en fra 50'erne og
den kører som en fra 50'erne. Derudover må man frygte at den også ruster
som en bil fra 50'erne!"
--
Armand.
| |
Frank Leegaard (29-11-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 29-11-09 01:26 |
|
Armand wrote:
> Henrik B. skrev:
>> "Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
>> news:vCSPm.13099$U5.196031@newsb.telia.net...
>>
>>> "Jég" søger en vogn til en pris under 450.000 kr og "faldt" i den
>>> forbindelse over følgende raket, som hk-mæssigt slår alt andet på
>>> markedet. Hvad skulle afholde "mig" fra dette valg? - OG har du et
>>> bedre forslag?
>>
>> Hmmm, drivers feeling? Den kører iflg. diverse test som en sæk
>> kartofler (sammenlignet med hvad der ellers findes med tilsvarende
>> power)... Desuden er bilen typisk amerikansk, noget skrammel - og
>> jeg mener det...
> Hæ!
> Jeg mindes den første beskrivelse jeg så af Crysler PT Cruiser:
> "Den ligner noget fra 50'erne; den sluger bensin som en fra 50'erne og
> den kører som en fra 50'erne. Derudover må man frygte at den også
> ruster som en bil fra 50'erne!"
Alle fire ting kom så vel til at holde stik?
--
- Frank
| |
Jensb (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Jensb |
Dato : 27-11-09 20:27 |
| | |
Mogens (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 27-11-09 20:33 |
| | |
Henrik B. (29-11-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 29-11-09 20:19 |
| | |
.J.S... (27-11-2009)
| Kommentar Fra : .J.S... |
Dato : 27-11-09 22:15 |
| | |
.°o.O Thomas O.o°. (27-11-2009)
| Kommentar Fra : .°o.O Thomas O.o°. |
Dato : 27-11-09 20:44 |
| | |
Mogens (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 27-11-09 20:50 |
| | |
Ivan Madsen (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Ivan Madsen |
Dato : 27-11-09 20:51 |
|
On Fri, 27 Nov 2009 19:49:43 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:
>".°o.O Thomas O.o°." <[pudekamp]@it.invalid> skrev i meddelelsen
>news:d6mdnb2wF7KcsY3WnZ2dnUVZ8vednZ2d@giganews.com...
>
>> http://www.usautocenter.dk/Leasingbiler/tabid/21853/language/da-DK/Default.aspx
>> Prisen står der ikke, men leasingpriser gør.
>
>He he - mon jeg ka være i den?
>(2 meter høj)
"hug en hæl og klip en tå" - vistnok fra Askepot! )
| |
Mogens (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 27-11-09 20:54 |
|
"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:jcb0h51ng8oskdp4pa85hsr2vc2e4ejpoe@4ax.com...
> "hug en hæl og klip en tå" - vistnok fra Askepot! )
Men virkeligt godt alternativ må jeg sige.
Den rykker sgu pænt på papiret:
www.fastestlaps.com/car47da26f3446b5.html
| |
Armand (28-11-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 28-11-09 15:25 |
|
Mogens skrev:
> "Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:jcb0h51ng8oskdp4pa85hsr2vc2e4ejpoe@4ax.com...
>
>> "hug en hæl og klip en tå" - vistnok fra Askepot! )
>
> Men virkeligt godt alternativ må jeg sige.
> Den rykker sgu pænt på papiret:
> www.fastestlaps.com/car47da26f3446b5.html
En af mine yndlinge - Men er lille!
--
Armand.
| |
.°o.O Thomas O.o°. (28-11-2009)
| Kommentar Fra : .°o.O Thomas O.o°. |
Dato : 28-11-09 09:09 |
| | |
TDN (27-11-2009)
| Kommentar Fra : TDN |
Dato : 27-11-09 21:02 |
|
"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:vCSPm.13099$U5.196031@newsb.telia.net...
> Dodge Caliber SRT4 !!
> "Jég" søger en vogn til en pris under 450.000 kr og "faldt" i den
> forbindelse over følgende raket, som hk-mæssigt slår alt andet på
> markedet. Hvad skulle afholde "mig" fra dette valg? - OG har du et bedre
> forslag?
> www.motorsiden.dk/Biltest/Dodge%20Caliber%20SRT4%20test.htm
>
> Parametre ér masser af power og drivers feeling, mens pladsen bagi er
> sekundært (bagsædet anvendes alligevel aldrig)
Forslag:
Chevrolet HHR SS, 264 hk, 240 km/t, 6,3 sek. 353Nm/2000, ca. 450.000
Honda Civic Type R Plus, 201 hk, 235 km/t 6,6 sek, 193Nm/5600, ca 390.000
Mazda 3 MPS, 260 hk, 250 km/t, 6,1 sek, 380Nm/3000, ca. 416.000
Opek Astra GTC OPC, 240 hk, 244 km/t, 6,4 sek, 320Nm/2400, ca. 397.000
Seat Leon 2,0 TSI Cupra R, 265 hk, 250 km/t, 6,2 sek, 350Nm/2500,ca. 450.000
Skoda Octavia RS, 200 hk, 242 km/t, 7,3 sek., 280Nm/1800, ca. 415.000
Volvo C30 T5, 230 hk, 240 km/t, 6,7 sek, 320Nm/1500, Ca. 425.000
VW Scirocco 2,0 TSI, 200 hk, 235 km/t, 7,2 sek, 280Nm/1700, ca. 420.000
Mvh
Thomas
| |
Ivan Madsen (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Ivan Madsen |
Dato : 27-11-09 21:15 |
|
On Fri, 27 Nov 2009 21:01:56 +0100, "TDN"
<tdnfjerndette@net.telenor.dk> wrote:
>
>"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
>news:vCSPm.13099$U5.196031@newsb.telia.net...
>> Dodge Caliber SRT4 !!
>> "Jég" søger en vogn til en pris under 450.000 kr og "faldt" i den
>> forbindelse over følgende raket, som hk-mæssigt slår alt andet på
>> markedet. Hvad skulle afholde "mig" fra dette valg? - OG har du et bedre
>> forslag?
>> www.motorsiden.dk/Biltest/Dodge%20Caliber%20SRT4%20test.htm
>>
>> Parametre ér masser af power og drivers feeling, mens pladsen bagi er
>> sekundært (bagsædet anvendes alligevel aldrig)
>
>Forslag:
>
>Chevrolet HHR SS, 264 hk, 240 km/t, 6,3 sek. 353Nm/2000, ca. 450.000
>Honda Civic Type R Plus, 201 hk, 235 km/t 6,6 sek, 193Nm/5600, ca 390.000
>Mazda 3 MPS, 260 hk, 250 km/t, 6,1 sek, 380Nm/3000, ca. 416.000
>Opek Astra GTC OPC, 240 hk, 244 km/t, 6,4 sek, 320Nm/2400, ca. 397.000
>Seat Leon 2,0 TSI Cupra R, 265 hk, 250 km/t, 6,2 sek, 350Nm/2500,ca. 450.000
>Skoda Octavia RS, 200 hk, 242 km/t, 7,3 sek., 280Nm/1800, ca. 415.000
>Volvo C30 T5, 230 hk, 240 km/t, 6,7 sek, 320Nm/1500, Ca. 425.000
>VW Scirocco 2,0 TSI, 200 hk, 235 km/t, 7,2 sek, 280Nm/1700, ca. 420.000
>
>Mvh
>Thomas
>
Ja med det valg og som gammel Opel Omega fører sad jeg i Astra'en pr.
omgående, men min arbejdsgiver vil desværre ikke betale, så Puntoen må
tage 100000 km mere )
| |
Mogens (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 27-11-09 21:18 |
|
"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:ooc0h510p8cca7u26c7isj2urkgjfvjv6c@4ax.com...
> Ja med det valg og som gammel Opel Omega fører sad jeg i Astra'en pr.
> omgående
Drømmer fra tid til anden stadig tilbage på min '92 Opel Omega 3000 24V med
de 205 hk/270 nm. Motorvejsexpressen der tjente os fantastisk i mange år/km.
Det var ik' gratis...
| |
Ivan Madsen (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Ivan Madsen |
Dato : 27-11-09 21:25 |
|
On Fri, 27 Nov 2009 20:18:07 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:
>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
>news:ooc0h510p8cca7u26c7isj2urkgjfvjv6c@4ax.com...
>
>> Ja med det valg og som gammel Opel Omega fører sad jeg i Astra'en pr.
>> omgående
>
>Drømmer fra tid til anden stadig tilbage på min '92 Opel Omega 3000 24V med
>de 205 hk/270 nm. Motorvejsexpressen der tjente os fantastisk i mange år/km.
>Det var ik' gratis...
Ifølge rygterne skulle den nærmest tappes på benzinstationerne og
havde ikke behov for reparationer - hvad gik der galt?
| |
Mogens (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 27-11-09 21:35 |
|
"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:4bd0h5dop30q3a27e0b9ekuksjbqes57kv@4ax.com...
> Ifølge rygterne skulle den nærmest tappes på benzinstationerne
Bilen havde en fin brændstoføkonomi ift. størrelse og kræfter
> og havde ikke behov for reparationer - hvad gik der galt?
Den rustede en del, og desværre røg bagtøjet sig en tur. Nye tændrørskabler
kostede en bondegård og blev skiftet på mistanke, da bilen udviste en
periodisk fejl, som tændte den gule motorlampe. Efter mange værkstedsbesøg
fandt man i Esbjerg (fredag eftermiddag og langt fra hjemmet) tilfældigt
fejlen, der viste sig at være en dårlig stelforbindelse gennem et relæ -
mekanikeren støttede sig / hvilede opgivende til relæet
Det var faktisk lidt morsomt, fordi det autoriserede Opel værksted i Esbjerg
indledningsvist nævnte, at de aldrig havde set en Omega 3.0i-24 før, ligesom
de ikke vidste, at den fandtes. Imidlertid havde de et ledningsdiagram på
PC'en, så da mekanikeren tilfældigt fandt det defekte kontaktsæt i relæ'et,
kunne fejlen valideres vha. diagrammet. Nyt relæ blev monteret, og bilen
fejlede ikke desangående efterfølgende...
| |
Ivan Madsen (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Ivan Madsen |
Dato : 27-11-09 21:38 |
|
On Fri, 27 Nov 2009 20:34:37 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:
>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
>news:4bd0h5dop30q3a27e0b9ekuksjbqes57kv@4ax.com...
>
>> Ifølge rygterne skulle den nærmest tappes på benzinstationerne
>
>Bilen havde en fin brændstoføkonomi ift. størrelse og kræfter
Så huskede jeg rigtigt )
>
>> og havde ikke behov for reparationer - hvad gik der galt?
>
>Den rustede en del, og desværre røg bagtøjet sig en tur. Nye tændrørskabler
>kostede en bondegård og blev skiftet på mistanke, da bilen udviste en
>periodisk fejl, som tændte den gule motorlampe. Efter mange værkstedsbesøg
>fandt man i Esbjerg (fredag eftermiddag og langt fra hjemmet) tilfældigt
>fejlen, der viste sig at være en dårlig stelforbindelse gennem et relæ -
>mekanikeren støttede sig / hvilede opgivende til relæet
>
>Det var faktisk lidt morsomt, fordi det autoriserede Opel værksted i Esbjerg
>indledningsvist nævnte, at de aldrig havde set en Omega 3.0i-24 før, ligesom
>de ikke vidste, at den fandtes. Imidlertid havde de et ledningsdiagram på
>PC'en, så da mekanikeren tilfældigt fandt det defekte kontaktsæt i relæ'et,
>kunne fejlen valideres vha. diagrammet. Nyt relæ blev monteret, og bilen
>fejlede ikke desangående efterfølgende...
Hmm.....den berømte tur forbi Vejen, hvor du tankede med 0 km tilbage
på computeren?
| |
Mogens (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 27-11-09 21:43 |
|
"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:r3e0h5djrt4j744er44noqmm2af38l8at0@4ax.com...
> Hmm.....den berømte tur forbi Vejen, hvor du tankede med 0 km tilbage
> på computeren?
LOL - du husker det
Nej det var ik' på den tur. Boardcomputer-testen var på vej hjem fra en
ferie sydpå, hvor vi liiige rundede den vestjyske familie inden endestation
"København" :)
| |
Ivan Madsen (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Ivan Madsen |
Dato : 27-11-09 21:45 |
|
On Fri, 27 Nov 2009 20:43:19 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:
>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
>news:r3e0h5djrt4j744er44noqmm2af38l8at0@4ax.com...
>
>> Hmm.....den berømte tur forbi Vejen, hvor du tankede med 0 km tilbage
>> på computeren?
>
>LOL - du husker det
>
>Nej det var ik' på den tur. Boardcomputer-testen var på vej hjem fra en
>ferie sydpå, hvor vi liiige rundede den vestjyske familie inden endestation
>"København" :)
Det var sq da for pokker en af de første mere seriøse erfaringer med
tripcomputere, hvorfor pokker tror du jeg har tilladt Puntoen at nå
under 50 km tilbage med +1100 på trip før jeg tankede )
| |
Mogens (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 27-11-09 21:58 |
|
"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:3he0h5lat0r1g8hl45dg6tsnoohrl2p10g@4ax.com...
> Det var sq da for pokker en af de første mere seriøse erfaringer med
> tripcomputere, hvorfor pokker tror du jeg har tilladt Puntoen at nå
> under 50 km tilbage med +1100 på trip før jeg tankede )
He he - så jeg dannede altså ligefrem skole med det stunt dér
(min frue syntes nu ik', det var morsomt - dengang)
| |
Ivan Madsen (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Ivan Madsen |
Dato : 27-11-09 22:04 |
|
On Fri, 27 Nov 2009 20:57:42 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:
>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
>news:3he0h5lat0r1g8hl45dg6tsnoohrl2p10g@4ax.com...
>
>> Det var sq da for pokker en af de første mere seriøse erfaringer med
>> tripcomputere, hvorfor pokker tror du jeg har tilladt Puntoen at nå
>> under 50 km tilbage med +1100 på trip før jeg tankede )
>
>He he - så jeg dannede altså ligefrem skole med det stunt dér
>(min frue syntes nu ik', det var morsomt - dengang)
Jeg mener at erindre, at du var tæt på et besøg hos ørelægen
Puntoen har sq samme feature tror jeg, den stod på 38 km tilbage, 1148
på tælleren og tog 48, 5 l på en 50 liters tank. Og den gjorde næsten
det samme på næste tank - 1083 km på 43 l. Og det værste den har budt
mig er 6 l/100 km med 130+ på en endagstur til/fra Nordjylland (og
130+ er naturligvis med behørig respekt for fartgrænserne - fortolket
af en sort Passat, vi fulgte ))
| |
Mogens (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 27-11-09 22:08 |
|
"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:2gf0h5ljqpt9o084uj7t5hh99u3tvp02mi@4ax.com...
> Jeg mener at erindre, at du var tæt på et besøg hos ørelægen
He he
> Puntoen har sq samme feature tror jeg, den stod på 38 km tilbage, 1148
> på tælleren og tog 48, 5 l på en 50 liters tank.
23,67 km/l - dét er vel okay
> Og den gjorde næsten det samme på næste tank - 1083 km på 43 l.
25,18 - men hva sagde bilens boardcomputer?
> Og det værste den har budt mig er 6 l/100 km med 130+
OK - det er så lidt bedre end en Leon TDI 170 FR
| |
Ivan Madsen (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Ivan Madsen |
Dato : 27-11-09 22:12 |
|
On Fri, 27 Nov 2009 21:07:51 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:
>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
>news:2gf0h5ljqpt9o084uj7t5hh99u3tvp02mi@4ax.com...
>
>> Jeg mener at erindre, at du var tæt på et besøg hos ørelægen
>
>He he
>
>> Puntoen har sq samme feature tror jeg, den stod på 38 km tilbage, 1148
>> på tælleren og tog 48, 5 l på en 50 liters tank.
>
>23,67 km/l - dét er vel okay
>
>> Og den gjorde næsten det samme på næste tank - 1083 km på 43 l.
>
>25,18 - men hva sagde bilens boardcomputer?
22.2 Og sådan er det hele vejen igennem med den 'puter - den sagde
også 17.5 på turen til Nordjylland. Men hvis jeg skulle fylde op efter
'puteren så skylder jeg efterhånden 3-5 tanke diesel til Alfredo
>
>> Og det værste den har budt mig er 6 l/100 km med 130+
>
>OK - det er så lidt bedre end en Leon TDI 170 FR
>
Jeg tror Leon har en anelse mere at give af når det strammer til
Men kun en anelse - jeg har godt nok set nogle stykker blive
forbløffet over at en skide Punto kan mere end følge med fra 70-120 et
par steder )) (at de forventer en 1.sløv kan jeg jo ikke gøre for)
| |
Mogens (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 27-11-09 22:29 |
|
"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:g0g0h5lcmijkg5cpq2aoidsjq45cuvhfa1@4ax.com...
> 22.2 Og sådan er det hele vejen igennem med den 'puter - den sagde
> også 17.5 på turen til Nordjylland. Men hvis jeg skulle fylde op efter
> 'puteren så skylder jeg efterhånden 3-5 tanke diesel til Alfredo
Skidt
> Jeg tror Leon har en anelse mere at give af når det strammer til
Den bruger altså en del :)
> Men kun en anelse - jeg har godt nok set nogle stykker blive
> forbløffet over at en skide Punto kan mere end følge med fra 70-120 et
> par steder )) (at de forventer en 1.sløv kan jeg jo ikke gøre for)
Åh, du mente noget andet end brændstoføkonomi.
Ja en diesel kan godt rykke og overraske medtrafikanterne.
Selv en Smart CDi -> overraske
| |
Ivan Madsen (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Ivan Madsen |
Dato : 27-11-09 22:31 |
|
On Fri, 27 Nov 2009 21:29:04 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:
>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
>news:g0g0h5lcmijkg5cpq2aoidsjq45cuvhfa1@4ax.com...
>
>> 22.2 Og sådan er det hele vejen igennem med den 'puter - den sagde
>> også 17.5 på turen til Nordjylland. Men hvis jeg skulle fylde op efter
>> 'puteren så skylder jeg efterhånden 3-5 tanke diesel til Alfredo
>
>Skidt
>
>> Jeg tror Leon har en anelse mere at give af når det strammer til
>
>Den bruger altså en del :)
>
>> Men kun en anelse - jeg har godt nok set nogle stykker blive
>> forbløffet over at en skide Punto kan mere end følge med fra 70-120 et
>> par steder )) (at de forventer en 1.sløv kan jeg jo ikke gøre for)
>
>Åh, du mente noget andet end brændstoføkonomi.
>Ja en diesel kan godt rykke og overraske medtrafikanterne.
>Selv en Smart CDi -> overraske
Åhh, nope!! Havde fornøjelsen af at gnave nye riller i mandens
underbukser forleden - for han troede på dig ) Den kan ikke en skid
over 100 altså ) Og slet ikke ude mellem "bilerne" ))
| |
Anders Majland (28-11-2009)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 28-11-09 21:12 |
|
> Jeg mener at erindre, at du var tæt på et besøg hos ørelægen
> Puntoen har sq samme feature tror jeg, den stod på 38 km tilbage, 1148
> på tælleren og tog 48, 5 l på en 50 liters tank.
Man kan da ligeså godt bruge det man har i tanken inden man tanker igen ...
C5'en holder op med at gærre på hvor langt man kan nå på de sidste litre .
Den skifter bare fra 50 til -
Smarten viser det i 0,5liter skridt. Der er pt mindst 2,0 liter tilbage så
den tanker jeg nok mens knægten er til fodlbold mandag. Men i den har jeg i
snit tanket når der var 3,1 liter tilbage ... Men den når jo også ret langt
på en liter blot der ikke er kø ...
/A
| |
Mogens (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 27-11-09 21:15 |
|
"TDN" <tdnfjerndette@net.telenor.dk> skrev i meddelelsen news:4b103040$0$271
> Forslag:
Kanon
> Chevrolet HHR SS, 264 hk, 240 km/t, 6,3 sek. 353Nm/2000, ca. 450.000
Kendte jeg ikke !
Meeen en 2 liters motor med så mange hk?
> Honda Civic Type R Plus, 201 hk, 235 km/t 6,6 sek, 193Nm/5600, ca 390.000
For få hypper/kræfter...
> Mazda 3 MPS, 260 hk, 250 km/t, 6,1 sek, 380Nm/3000, ca. 416.000
Har jeg tænkt på før, men den får ikke ubetinget en god kritik
> Opek Astra GTC OPC, 240 hk, 244 km/t, 6,4 sek, 320Nm/2400, ca. 397.000
Jep !
> Seat Leon 2,0 TSI Cupra R, 265 hk, 250 km/t, 6,2 sek, 350Nm/2500,ca.
> 450.000
Nøglesagen udelukker en VAG igen...
> Skoda Octavia RS, 200 hk, 242 km/t, 7,3 sek., 280Nm/1800, ca. 415.000
Nøglesagen udelukker en VAG...
> Volvo C30 T5, 230 hk, 240 km/t, 6,7 sek, 320Nm/1500, Ca. 425.000
Yes !
> VW Scirocco 2,0 TSI, 200 hk, 235 km/t, 7,2 sek, 280Nm/1700, ca. 420.000
Jeg bryder mig ikke om den, og så har den for få kræfter...
Lige nu er jeg oppe at ringe over den Crossfire dér.
| |
TDN (27-11-2009)
| Kommentar Fra : TDN |
Dato : 27-11-09 21:43 |
|
"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:prWPm.13133$U5.196026@newsb.telia.net...
> "TDN" <tdnfjerndette@net.telenor.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b103040$0$271
>
>> Forslag:
>
>
>> Mazda 3 MPS, 260 hk, 250 km/t, 6,1 sek, 380Nm/3000, ca. 416.000
>
> Har jeg tænkt på før, men den får ikke ubetinget en god kritik
>
Næh, der er lige kommet en ny version hvor kritikpunkterne fra 1 gen. er
rettet, den skulle være helt fin nu. 1. gen var helt umulig til at tumle
kræfterne og fik hug for det.
Mvh
Thomas
| |
Mogens (27-11-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 27-11-09 22:03 |
|
"TDN" <tdnfjerndette@net.telenor.dk> skrev i meddelelsen
news:4b1039f8$0$275$14726298@news.sunsite.dk...
> Næh, der er lige kommet en ny version hvor kritikpunkterne fra 1 gen. er
> rettet, den skulle være helt fin nu. 1. gen var helt umulig til at tumle
> kræfterne og fik hug for det.
OK - havde jeg ik' læst, men det står faktisk nævnt i Bilrevyen 2010.
Ladetrykket er nu i 2. generationsudgaven begrænset i 1. og 2. gear.
MPS har en særlig interesse her, fordi jeg var vild med Mazda 6 MPS. Og der
kører et par stykker af dem her i området, hvor jeg bor. Lækker øse IMO:
www.bilpriser.dk/news.do?newsid=1094
| |
Mikael (29-11-2009)
| Kommentar Fra : Mikael |
Dato : 29-11-09 04:00 |
|
On 27 Nov., 16:54, "Mogens" <n...@mail.com> wrote:
> Dodge Caliber SRT4 !!
> "Jég" søger en vogn til en pris under 450.000 kr og "faldt" i den
> forbindelse over følgende raket, som hk-mæssigt slår alt andet på markedet.
> Hvad skulle afholde "mig" fra dette valg? - OG har du et bedre forslag? www.motorsiden.dk/Biltest/Dodge%20Caliber%20SRT4%20test.htm
>
> Parametre ér masser af power og drivers feeling, mens pladsen bagi er
> sekundært (bagsædet anvendes alligevel aldrig)
Jeg får tics bare ved tanken om at skulle køre i en amerikaner, det
stammer nok fra min tid som bl.a. Chrysler mekanikker, det er
simpelthen det værste lort på denne jord og jeg fatter ikke at de kan
sælge biler i europa.
Men nej jeg kender intet til den pågældende model, men jeg forstå godt
hvorfor amerikansk bilindustri er i krise.
Find en europæisk bil eller en japaner, hvad med en Subaru, de får
stor ros alle vegne og faktisk nogle fornuftige priser.
Mikael
| |
Mogens (29-11-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 29-11-09 12:24 |
|
"Mikael" <miklarsen@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:558f6d2a-1d99-4db5-87aa-0d9b075b665f@m25g2000yqc.googlegroups.com...
> Jeg får tics bare ved tanken om at skulle køre i en amerikaner, det
> stammer nok fra min tid som bl.a. Chrysler mekanikker, det er
> simpelthen det værste lort på denne jord og jeg fatter ikke at de kan
> sælge biler i europa.
> Men nej jeg kender intet til den pågældende model, men jeg forstå godt
> hvorfor amerikansk bilindustri er i krise.
Jeg var nu meget glad for min Chevrolet Camaro Z28
> Find en europæisk bil eller en japaner
Ingen japser til mig
> hvad med en Subaru, de får stor ros alle vegne og faktisk nogle fornuftige
> priser.
De tider hvor man kunne erhverve sig en Impreza GT turbo til fornuftige
priser, ér ovre. Nu om stunder sælger Subaru ikke en kraftig bil til under
450.000 kr, som er grænsen. DOG ka een på gule plader erhverves for 449.000
kr -
www.biltorvet.dk/Biler/NyeBiler/Detaljevisning.aspx?type=vare&brand=51&model=491&variant=230882
| |
Mogens (03-12-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 03-12-09 21:54 |
| | |
Brian (03-12-2009)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 03-12-09 23:00 |
|
"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> Hmm - mon jeg ville nyde dette valg:
> www.bilbasen.dk/nybilsliste/NewCarDetails.aspx?NewCarID=7964
Nej - deres benzinmotorer egner sig ikke til så relativ store biler, IMO.
Jeg prøvede motoren i FR-V, og det hele virker lidt for anstrengt - der er
intet overskud.
/Brian
| |
Mogens \(K\) (18-12-2009)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 18-12-09 20:39 |
|
"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:vCSPm.13099$U5.196031@newsb.telia.net...
> OG har du et bedre forslag?
> Parametre ér masser af power og drivers feeling...
Hmm - måske man må gi køb på "masser" af power og istedet vælge middel
powermæssigt: www.bilbasen.dk/nybilsliste/NewCarDetails.aspx?NewCarID=10695
| |
Henrik B. (20-12-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 20-12-09 21:29 |
| | |
|
|