ice net - Dur det ?
Fra : oz3bto

Dato : 25-11-09 22:17

Kan forstå at nogen her i gruppen benytter sig af ice net der køre på det
gamle NMT net ..

Er det noget der dur eller ?

Skal nemlig tilbringe de næste 6 mdr. i Norge med en del pendler ture frem
og tilbage og havde så kik på dem da min nuværende udbyder vil have
35kr/mb når jeg er i Norge .. ice net skulle efter hvad jeg ved været fast
pris med frit forbrug i .dk .no og .se

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 25-11-09 23:17

Det virker meget fint. Hvis du skal have dækning godt væk fra kysten, skal
du dog være opmærksom på, at D10 ikke er nær så god som D35 og D50 og at det
er en klar fordel med en ekstern antenne placeret i masten (eller i det
mindste i det fri).

Bemærk iøvrigt at de rer et NMT dødt område omkring Anholt, og min egen
erfaring er, at det er meget reelt. Der er ingen forbindelse.

Når det er sagt, så er det skønt at være 'connected' når man sejler de lange
stræk.

Bjarke

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
Position: http://www.maximalt.dk/dkfritidsejlads.htm

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-09 23:33

Bjarke@Escape wrote:
> [...]
> egen erfaring er, at det er meget reelt. Der er ingen forbindelse.
>
> Når det er sagt, så er det skønt at være 'connected' når man sejler

Jeg har også brugt systemet om bord i danske og svenske farvande. Men
som Bjarke skriver - vælg det gode modem. Jeg har indtil nu brugt det
lille modem (D10), og det har ikke så gode egenskaber. (f.eks. er
upload-hastighederne meget, meget lave). Jeg har en magnet-antenne, du
kan låne, hvis du er interesseret. Jeg er bosiddende i Nordsjælland.

Hvis du ikke er i sejlbåd, men i bil og skal opholde dig i længere tid i
Norge, er det også godt at vide, at et abonnement dækker Norge, Sverige
og Danmark med fri trafik uden de irriterende (læs urimelige)
roaming-afgifter mange andre ISP'er opkræver. Og jeg synes prisen og
aftalevilkårene er rimelige.

Prøv at se på deres hjemmeside, der viser dækningen og priserne ...
Begge er ganske gode, og det er mit indtryk, at systemet er ganske
udbredt i Norge. Nu ved jeg selvfølgelig ikke, *hvor* du skal opholde
dig i Norge, men du kan selv finde deres dækningskort, som
tilsyneladende er ganske realistiske for de danske områder.

Flemming Torp

Fra : HO

Dato : 26-11-09 17:41

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
> Kan forstå at nogen her i gruppen benytter sig af ice net der køre på det
> gamle NMT net ..
>
> Er det noget der dur eller ?
Med en D50 modem og en antenne i top af masten virker det fint.
Har prøvet med en antenne ca. 3 meter oppe - virker kun 75%
Det skal en ekstern antenne til, ellers virker det ikke ret godt.
Fast pris kr. 199,- pr. måned.
MVH
HO

Fra : SørenH

Dato : 27-11-09 11:05

On 25 Nov., 22:16, "oz3bto" <n...@in.dk> wrote:
> [...]
> og tilbage  og havde så kik på dem  da min nuværende udbyder vil have
> 35kr/mb når jeg er i Norge .. ice net  skulle efter hvad jeg ved været fast

Det de andre brugere har skrevet kan jeg osse skrive under på!
Du ska dog være opmærksom på, at da det er NMT på 450MHz-båndet, med
langt til masterne, så er den indendørs modtagelse på land generelt
dårlig, og kan ikke konkurrere med 3G-udbyderne.
Den udendørs antennemulighed gør dog at vi selv her i sommerhuset i
Asserbo er online med god hastighed, mens vi næsten skal kravle op i
et træ for at bruge vores normale mobiltelefoner!
SørenH
s/y Marie af Næstved