MC i USA
Fra : Finn

Dato : 25-11-09 20:21

Hej gruppe

Jeg vil gerne høre om nogen har en mening om
hvilken mc jeg skal vælge ved kørsel i USA
Vi skal leje mc og vi skal på forhånd vælge mellem
forskellige Harley`er og en Honda VT750 m.v.
Vi er 2 personer på een mc, så der må gerne være
et rimeligt bagsæde.
Jeg er ikke så stor. 177 cm. og 75 kg.
Jeg er vant til at køre VFR800
Jeg har tænkt på Herritage Softail, men jeg kender
ikke noget til Harley`er.

Mvh. Finn

Fra : Richard

Dato : 25-11-09 12:31

On 25 Nov., 20:21, "Finn" <autzenfj...@post10.tele.dk> wrote:
> Jeg vil gerne høre om nogen har en mening om
> hvilken mc jeg skal vælge ved kørsel i USA
<snip>
> Jeg er vant til at køre VFR800

Hvorfor så ikke holde dig til en cykel af den type? - udvalget er ikke
så stort; men det er altså ikke umuligt at finde en ST1100, GoldWing
eller Bimse-Wimse

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Jesper G

Dato : 25-11-09 21:34

Finn wrote:
> [...]
> Jeg er ikke så stor. 177 cm. og 75 kg.
> Jeg er vant til at køre VFR800
> Jeg har tænkt på Herritage Softail, men jeg kender

Hej Finn

Mig og damen var i USA på en lejet Heritage Softtail. Det er en ganske
fin cykel. Nem at styre og køre. Jeg kan godt anbefale den.
Specielt damen var rigtig glad for sædet og sizzybaren. Vi havde taget
airhawks med, men fik ikke brug for dem.
Jeg kommer selv fra en Kaw ZZR600, så var også noget spændt på sådan en
Harley, men blev positivt overrasket. Dog ikke så positiv, at jeg selv
vil købe mig en engang, men når man nu er i USA, så skal man have hele
oplevelsen med.

Mvh Jesper G, ZZR600

Fra : Morten

Dato : 26-11-09 15:17

"Finn" <autzenfjern@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg er ikke så stor. 177 cm. og 75 kg.
> Jeg er vant til at køre VFR800
> Jeg har tænkt på Herritage Softail, men jeg kender

Hej Finn

Hvis du vælger en Harley så vælg en flhtcui (Ultra glide) den er suveræn at
køre langt på.

Morten

Fra : Ivan Nielsen

Dato : 26-11-09 20:11

> [...]
> Jeg er ikke så stor. 177 cm. og 75 kg.
> Jeg er vant til at køre VFR800
> Jeg har tænkt på Herritage Softail, men jeg kender

Hej Finn

Fruen og jeg havde den fedeste tur på mc sidste sommer. Vi var også i tvivl
om hvorvidt vi skulle leje HD eller japaner eller europæer. HD kostede jo
næsten det dobbelte i leje. Vi beslutte at når vi var i USA skulle det
selvfølgelig være HD. Så vi lejede 1 stk Road King og 1 stk Low Rider. Og
det fortrød vi ikke. Vi kører eller til daglig på japanere Honda CX500 og
Yamaha fz6. Og jo HD er da noget skrammelværk. Min havde kun gået et par
tusind miles men klaprede fra vippearmene værre end den gamle cxér der
hjemme. Og så lød det som om der mangle en tand på 5. gearshjulet. Men det
er bare mere autentisk at køre på HD i guds eget land. Fornemmelsen at
starte en stor v2 maskine, og måden den accelerede på tilkørslen til highway
er jo ubeskrivelig.

Hvor agter I at tage hen? Lad os høre.

Her er der lidt billeder fra vores tur...
http://picasaweb.google.com/usajuli2008

mvh
Ivan Nielsen

Fra : Richard

Dato : 26-11-09 13:05

On 25 Nov., 21:33, Jesper G <super_gFJ...@esenet.fjerndk> wrote:

> men når man nu er i USA, så skal man have hele oplevelsen med.

Og 'oplevelse' er vist en helt igennem subjektiv størrelse, ikke

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
– oplevelsen af et godt og velfungerende køretøj er en helt central

Fra : Richard

Dato : 26-11-09 13:11

On 26 Nov., 20:11, "Ivan Nielsen" <I...@kloge.dk> wrote:

> Men det er bare mere autentisk at køre på HD i guds eget land.

Det er lige der, kæden hopper af for mit vedkommende...

....hvorfor ikke en Indian eller Victory Cruiser eller? Hvorfor en
bestemt cykel i det hele taget? Det er velden enkeltes ret, at vælge
den cykel han/hun har størst fornøjelse af at køre på – nej?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 26-11-09 22:06

Richard skrev:

> [...]
> bestemt cykel i det hele taget? Det er velden enkeltes ret, at vælge
> den cykel han/hun har størst fornøjelse af at køre på – nej?

Ja jeg ville personligt vælge en japaner, hvis der ellers var der noget
at vælge imellem der.

Skulle det nogensinde blive aktuelt, vil jeg gerne gøre Piersig's tur
gennem US

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Western

Dato : 26-11-09 22:29

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev

> Skulle det nogensinde blive aktuelt, vil jeg gerne gøre Piersig's tur
> gennem US

Ja, den havde kvaliteten i højsædet!

--

Leif Westen

Fra : Ivan Nielsen

Dato : 26-11-09 23:25

> Men det er bare mere autentisk at køre på HD i guds eget land.

>Det er lige der, kæden hopper af for mit vedkommende...

Ja - nu var der altså ikke kæde på

>...hvorfor ikke en Indian eller Victory Cruiser eller?

... hvorfor ikke en MZ eller xxxxx

>Hvorfor en bestemt cykel i det hele taget?

Et eller andet skal Finn vel køre på. Eller mener du at han skal prøve flere
forskellige typer?

>Det er velden enkeltes ret, at vælge
>den cykel han/hun har størst fornøjelse af at køre på – nej?

Jeg fortæller da bare hvad vi valgte - og vi brugte da vores ret til at
vælge frit. Og det havde vi da stor fornøjelse af. Jeg ved jo ikke om det
var den største fornøjelse. Det kan jeg jo ikke vide før jeg har prøvet alle
de andre. Vi lejede i øvrigt vores hos Eagle Rider i Denver. Vi har før
brugt Eagle Rider i Reno. Det er jo nok ikke den aller billigste løsning man
kan finde. Men vi har begge gange oplevet en utrolig professionel betjening,
hvor der bare var styr på det hele. I Denver kunne vi få opbevaret vores
ejendele mens vi var rundt på turen. ( Vi kørte 8 dage på mc i Colorado,
Utah, Arizona og New Mexico og fortsatte så videre i bil i 3 uger)

mvh

Ivan

Fra : N/A

Dato : 28-11-09 13:53

Fra : N/A

Dato : 26-11-09 22:06

Fra : Finn

Dato : 26-11-09 22:28

Tak for tilkendegivelserne
med hensyn til valg af mc i USA.
Jeg har tilmeldt mig til en tur med henrik Tang
næste efterår, og vi har fået et bredt udvalg
af mc`ere at vælge mellem.

Mvh. Finn VFR800

Fra : Anders Majland

Dato : 27-11-09 10:00

> Jeg vil gerne høre om nogen har en mening om
> hvilken mc jeg skal vælge ved kørsel i USA

Afhænger nok også hvad i vil se og hvorhenne - skal i lidt uden for asfalten
hvad så med en ktm 950/990 adventure. I modsætning til herhjemme er der
masser af nationalparker at køre i

Fra : Richard

Dato : 28-11-09 05:33

On 26 Nov., 22:05, "J.C.Kløve" <j...@aats.dk> wrote:

> Skulle det nogensinde blive aktuelt, vil jeg gerne gøre Piersig's tur
> gennem US

Hvis det er for kørslen alene, vil jeg anbefale at starte ude vestpå,
hvor prærien møder Black Hills på vejen mod Rocky Mountains, fx i
Rapid City, SD. Vejforløbet dertil ad I90 er ligesom den nordligere
I94 ganske lige – især gennem MN og SD hhv ND – og landskabet ikke
særlig varieret, for nu at sige det mildt

Er det flade, lige stræk imidlertid beregnet på mental opladning til
de flottere og mere kurverige veje gennem bjergene, er det naturligvis
en anden sag.

Mht Piersig's bog om turen må jeg erkende, at jeg nu tre gange har
forsøgt at gennemlæse den, men hver gang er stoppet, hvor de kommer
til bjergene. Handlingen fænger mig simpelthen ikke, men mange taler
begejstret om bogen, så en dag må jeg prøve på ny og holde ud...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 28-11-09 13:53

Richard skrev:

> [...]
> til bjergene. Handlingen fænger mig simpelthen ikke, men mange taler
> begejstret om bogen, så en dag må jeg prøve på ny og holde ud...

Det er jo i højere grad filosofi, end det er motorcykler bogen kredser
omkring, så det kan jeg nu godt forstå at man "kløjs" i

Jeg har researchet ture et par gange via kort ol., og der er da basis
for en hel dag uden et eneste sving i begyndelsen af ture, havde slet
ikke overvejet muligheden for at springe denne del over, men det var da
værd at tænke over, på den anden side, havde jeg nu i tankerne at besøge
noget familie i Detroit området, og så er jeg jo tæt ved start..

Det største probelem bliver nok at overbevise familien om at jeg skal 3
uger til US for at køre motorcykel. Jeg tror ikke det vil blive modtaget
med stor jubel
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Anders Majland

Dato : 29-11-09 20:20

> Det største probelem bliver nok at overbevise familien om at jeg skal 3
> uger til US for at køre motorcykel. Jeg tror ikke det vil blive modtaget
> med stor jubel

Så må du jo spille ud med at tage en 3 måneders tur - Så kan du vel godt
forhandle 3 uger hjem ... Medmindre det første forslag mødes med en
lattermur ....

Fra : N/A

Dato : 28-11-09 21:23

Fra : Richard

Dato : 28-11-09 05:45

On 26 Nov., 23:24, "Ivan Nielsen" <I...@kloge.dk> wrote:

> Et eller andet skal Finn vel køre på. Eller mener du at han skal prøve flere
> forskellige typer?

Det kunne måske også være en god idé; men jeg opfordrer blot til at
overveje og gennemtænke valget, ikke blot følge flokken. Afgørelsen er
naturligvis i sidste ende hans

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Richard

Dato : 28-11-09 13:13

On 28 Nov., 13:52, "J.C.Kløve" <j...@aats.dk> wrote:

> Det er jo i højere grad filosofi, end det er motorcykler bogen kredser
> omkring, så det kan jeg nu godt forstå at man "kløjs" i

Tak, godt at vide, det ikke er for langt ude at stoppe i den

> Jeg har researchet ture et par gange via kort ol., og der er da basis
> for en hel dag uden et eneste sving i begyndelsen af ture, havde slet
> ikke overvejet muligheden for at springe denne del over,

Tjah, til Sturgis rallyet kører rigtig mange af deltagerne fra
østkysten derud med cyklen paa en trailer for at undgaa turen over the
Great Plains, hvor konstant sidevind fra nord ofte gør turen til en
lidelse. Det var jo ogsaa en mulighed, og...

> Det største probelem bliver nok at overbevise familien om at jeg skal 3
> uger til US for at køre motorcykel. Jeg tror ikke det vil blive modtaget
> med stor jubel

....saa kan du efterlade dem der, mens du kører mc-turen, Familien ska'
da med, ikk;

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 28-11-09 21:23

Richard skrev:

> ...saa kan du efterlade dem der, mens du kører mc-turen, Familien ska'
> da med, ikk;

Jo da

Måske fruen kan tage turen til hest - så er hun til at snakke med, er
jeg sikker på
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld