Tænker du over det?
Fra : Langgaard

Dato : 26-11-09 04:18

Hej

I al venlighed vil jeg gerne opfordre mine medbillister til at tænke
over denne situation:

Du kører på motorvejen i regnvejr, jeg kører der også, foran dig, vi
er helt alene på denne strekning. Du vil overhale, det er jo helt i
orden der er god plads, du blinker og trækker ud i god tid da du ikke
rigtigt kan se noget for det vand mine dæk smider op på din forrude,
du kommer forbi mig, men hov, hvorfor er det lige du trækker ind 50m
foran mig, så jeg ikke kan se noget, der er jo fri bane flere hundrede
meter frem???

Hvis du ventede ca. 200m med at trække ind ville dit sprøjt ikke have
generet mig, eller dig, når du overhales.

--
Langgaard

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-11-09 04:35

On Nov 26, 12:18 pm, Langgaard <langga...@klarupnet.dk> wrote:
> [...]
>
> Hvis du ventede ca. 200m med at trække ind ville dit sprøjt ikke have
> generet mig, eller dig, når du overhales.

Jeg tænker over det, og ville sikkert vente ca. 100m hvis der er tomt.
Ellers som jeg plejer ca. 50 m, længere ved lastbiler.

--
Christian

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 26-11-09 17:14

Den 26.11.2009 12:18, skrev Langgaard bl.a.:
> [...]
>
> Hvis du ventede ca. 200m med at trække ind ville dit sprøjt ikke have
> generet mig, eller dig, når du overhales.

Ja, og jeg er ikke helt så venlig! Som regel er det klaphatte, der synes
de skal overhale selv om jeg kører maksimal tilladt hastighed, men dem
er der jo ingen af her i d.f.b?

--
Niels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-11-09 17:30

Niels P Sønderskov skriver:

> Ja, og jeg er ikke helt så venlig! Som regel er det klaphatte, der synes
> de skal overhale selv om jeg kører maksimal tilladt hastighed

Hvorfor er de klaphatte?

Klaus

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 27-11-09 00:01

Den 26.11.2009 17:30, skrev Klaus D. Mikkelsen bl.a.:
> Niels P Sønderskov skriver:
>
> Hvorfor er de klaphatte?

Ah, der var alligevel en, der ikke engang kan læse.

--
Niels

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-11-09 17:35

Niels P Sønderskov wrote:

> Ja, og jeg er ikke helt så venlig! Som regel er det klaphatte, der
> synes de skal overhale selv om jeg kører maksimal tilladt hastighed,
> men dem er der jo ingen af her i d.f.b?

De største klaphatte er IMHO dem der mener de skal spille selvbestaltede
politibetjente.

Pas din egen kørsel, og lad andre passe deres.

--
- Frank

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 26-11-09 17:33

On Thu, 26 Nov 2009 17:34:49 +0100, "Frank Leegaard"
<frankFJERN@superbruger.dk> wrote:

>De største klaphatte er IMHO dem der mener de skal spille selvbestaltede
>politibetjente.
>
>Pas din egen kørsel, og lad andre passe deres.
Hvis du skider på færdselsloven, så må du jo også accepterer at jeg
gør det samme.

/Hans

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-11-09 18:05

Hans Kjaergaard wrote:

> Hvis du skider på færdselsloven, så må du jo også accepterer at jeg
> gør det samme.

Hvem siger jeg skider på færdselsloven?

Pas din egen kørsel - Så passer jeg min.

--
- Frank

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 26-11-09 18:13

On Thu, 26 Nov 2009 18:05:24 +0100, "Frank Leegaard"

>Hvem siger jeg skider på færdselsloven?
Det siger du, citat "Pas din egen kørsel - Så passer jeg min".
Altså, jeg skal ikke blande mig i din kørsel, og du skal ikke blande
dig i min.
Asocial anakistisk røvhul det er hvad du er.

/Hans

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-11-09 18:24

Hans Kjaergaard wrote:

> Det siger du, citat "Pas din egen kørsel - Så passer jeg min".
> Altså, jeg skal ikke blande mig i din kørsel, og du skal ikke blande
> dig i min.
> Asocial anakistisk røvhul det er hvad du er.

Vrøvl. Det aner du da ikke en dyt om. Læs længere nede i tråden. Jeg kører
endda langt hen foran folk inden jeg trækker ind foran dem, for ikke at
overstrø dem med fine stenslag.

Så godt gættet. Men den holder bare ikke.

Men jeg har en fast og klar overbevisning om at hvis folk koncentrerer sig
om deres egen kørsel i stedet for andres, så bliver trafikken et MEGET
sikrere sted at være.

Sikkerhed starter med dig selv. Glem alt om at irriteres over andres kørsel.
Det gør dig bare til en bilist der mister overblikket.

--
- Frank

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-11-09 09:46

Frank Leegaard skrev:
> [...]
> Sikkerhed starter med dig selv. Glem alt om at irriteres over andres kørsel.
> Det gør dig bare til en bilist der mister overblikket.

Selvom det er med en vis modvilje

må jeg støtte Frank så langt som at jeg i mange år har haft det med at
sige at "Hvis bare folk havde lige så travlt med at passe deres egen
kørsel som de har med min kørsel ville, om ikke andet så, min hverdag
være meget lettere."

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 14:38

Finn Guldmann wrote:

> Selvom det er med en vis modvilje

Du har helt weekenden til at komme over det ..

> [...]
> sige at "Hvis bare folk havde lige så travlt med at passe deres egen
> kørsel som de har med min kørsel ville, om ikke andet så, min hverdag

og meget sikrere. Rigtigt mange farlige situationer har jeg set opstå fordi
Lars Tyndskid mente han skulle spille Lars Betjent.

Du har sikkert set endnu flere.

--
- Frank

Fra : Anders

Dato : 27-11-09 08:21

Hans Kjaergaard skrev:

> Det siger du, citat "Pas din egen kørsel - Så passer jeg min".
> Altså, jeg skal ikke blande mig i din kørsel, og du skal ikke blande
> dig i min.
> Asocial anakistisk røvhul det er hvad du er.

Nu er det jo ikke rød legestue vi er på. Her kører vi bil, ikke S-tog.

Der er ikke nogen der skal blande sig i min kørsel udover Politiet. Vil
de det, er de mere end velkomne. Det er dem vi har til at opretholde
lov, orden og trafikmorale. Men andre skal blande sig udenom.

Selvbestaltede "færdselsbetjente" fylder nok ret godt i ulykkesstatistikken.

Hvis du vil være en ordentlig billist, så træk ind til højre, når der
kommer en der vil overhale - selvom du kører den max tilladte hastighed.
Så kan man undgå ulykker.

Du kunne også være typen der kører 79-80 km/t på landevejen, når jeg så
kommer og vil udenom dig, accelerer du, så min overhaling tager unødig
tid og vores fart bliver 10-50% højere.

Lad nu være, ikke?

Og nej, jeg kører ikke som en brækket arm. Jeg overhaler hvor der er god
plads, kører aldrig for stærkt i rush hour, zig-zagger, holder mine 50
km/t i byzone.

Jeg kører i MIN bil, derfor passer jeg MIT eget. Hvad du laver i DIN
bil, rager mig en høstblomst, så længe du trækker til højre når der er
plads.

- Anders

Fra : C. Caspersen

Dato : 27-11-09 13:56

"Anders" <no@problem.com> skrev i en meddelelse

> Der er ikke nogen der skal blande sig i min kørsel udover Politiet. Vil de
> det, er de mere end velkomne. Det er dem vi har til at opretholde lov,
> orden og trafikmorale. Men andre skal blande sig udenom.

Nå, politiet skal opretholde lov, orden og trafikmoral ? Hvad med dig selv -
skal du ikke bidrage ?

/Caspersen

Fra : Anders

Dato : 27-11-09 15:15

C. Caspersen skrev:

> Nå, politiet skal opretholde lov, orden og trafikmoral ? Hvad med dig selv -
> skal du ikke bidrage ?

Jeg har INGEN ret til at opretholde færdselsloven. Det skal jeg overlade
til færdselspolitiet.

- Anders

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 27-11-09 14:11

On Fri, 27 Nov 2009 08:20:39 +0100, Anders <no@problem.com> wrote:

>Nu er det jo ikke rød legestue vi er på. Her kører vi bil, ikke S-tog.
Hvorfor skulle du så til at blande dig i noget du tilsyneladende ikke
ved noget om ?

>Der er ikke nogen der skal blande sig i min kørsel udover Politiet. Vil
>de det, er de mere end velkomne. Det er dem vi har til at opretholde
>lov, orden og trafikmorale. Men andre skal blande sig udenom.
Nej der tager du fejl, alle har mulighed for at anmelde
lovovertrædelser til politiet, ja i visse tilfælde har de en pligt til
det.

>Selvbestaltede "færdselsbetjente" fylder nok ret godt i ulykkesstatistikken.
Hvilken ststistik er det du henviser til ?

>Hvis du vil være en ordentlig billist, så træk ind til højre, når der
>kommer en der vil overhale - selvom du kører den max tilladte hastighed.
>Så kan man undgå ulykker.
Det var en simpel færdselslov, kun en regel, smart.

>Du kunne også være typen der kører 79-80 km/t på landevejen, når jeg så
>kommer og vil udenom dig, accelerer du, så min overhaling tager unødig
>tid og vores fart bliver 10-50% højere.
>
>Lad nu være, ikke?
Det kan ikke være mig du hentyder til, så derfor er dine henstillinger
ikke mulige at efterkomme.

>Og nej, jeg kører ikke som en brækket arm. Jeg overhaler hvor der er god
> plads, kører aldrig for stærkt i rush hour, zig-zagger, holder mine 50
>km/t i byzone.
Enhver bilist er perfekt i hans eget hoved, du er tilsyneladende ikke
nogen undtagelse.

>Jeg kører i MIN bil, derfor passer jeg MIT eget. Hvad du laver i DIN
>bil, rager mig en høstblomst, så længe du trækker til højre når der er
>plads.
Du er så en lort af samme skuffe som Frank Leegaard, korte statements,
wow det rykker, "Enten er i med os, eller i er imod os", det er klart
og tydeligt hvad der menes og ingen kan tillade sig at have nogle
indvendinger da de derved kompromiterer sig selv derved.

Hvad med om du blev i grøn stue ?

/Hans

Fra : Anders

Dato : 27-11-09 15:20

Hans Kjaergaard skrev:

> [...]
> Nej der tager du fejl, alle har mulighed for at anmelde
> lovovertrædelser til politiet, ja i visse tilfælde har de en pligt til
Ja, ANMELDE - ikke udføre kontrol, stoppe andre billister m.v.

> Hvilken ststistik er det du henviser til ?

Jeg henviser til mit "nok" - som klart indikerer at det er en formodning.

> Det var en simpel færdselslov, kun en regel, smart.

Hvordan får du det til at det er sådan jeg gerne ville have at HELE
færdselsloven så ud?

> Det kan ikke være mig du hentyder til, så derfor er dine henstillinger
> ikke mulige at efterkomme.

De findes i et stort antal

> Enhver bilist er perfekt i hans eget hoved, du er tilsyneladende ikke
> nogen undtagelse.

Jeg er absolut ingen perfekt billist. Nogle gange er jeg arrig når jeg
bliver uretfærdigt behandlet. Men derfor holder jeg stadig min afstand
på motorvejen. Fordi jeg er glad for at leve og jeg elsker min bil.

> [...]
> og tydeligt hvad der menes og ingen kan tillade sig at have nogle
> indvendinger da de derved kompromiterer sig selv derved.

Mine statements kompromiterer absolut ikke sig selv. Pas din bil og din
kørsel - og kom levende frem. Simpelt. Følg trafikken. Eller bliv
hjemme. Måske kan du tage toget. Men hvis du ikke kan betjene en bil,
skal du lade være.

> /Hans

- Anders

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 14:41

Anders wrote:

> [...]
>
> Jeg kører i MIN bil, derfor passer jeg MIT eget. Hvad du laver i DIN
> bil, rager mig en høstblomst, så længe du trækker til højre når der er

Hvilket forøvrigt også koster klip i kørekortet ikke at gøre. Uanset om den
overhalende ikke overholder hastighedsbegrænsningen. Hans brøde kan så koste
klip også. Men ikke nødvendigvis. Men accelleration og chikane mod
overhalende koster klip.

--
- Frank

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-11-09 18:43

Frank Leegaard skrev:

> [...]
> overhalende ikke overholder hastighedsbegrænsningen. Hans brøde kan så koste
> klip også. Men ikke nødvendigvis. Men accelleration og chikane mod

Det samme gør at trække for tidligt ind og ikke holde afstand nok, til
siden, under overhalingen. Hvis der ellers blev kontrolleret for det.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 19:08

Finn Guldmann wrote:

> Det samme gør at trække for tidligt ind og ikke holde afstand nok, til
> siden, under overhalingen. Hvis der ellers blev kontrolleret for det.

Det gør der da. Heldigvis. Jeg fatter forøvrigt ikke at jeg pludselig er
visse skribenter er blevet udråbt til skære ind foran folk. Jeg er tværtimod
lige modsat.

Heldigvis havde jeg da så også klarlagt det inden tosserne begyndte med
beskyldninger om dette og hint.

Det eneste jeg har talt for, er at man skal passe sin egen kørsel og ikke
andres.

Gør man det, er der ingen problemer.

Ikke umiddelbart for dig i alle fald. Kører en for tæt ind foran sænker jeg
farten. Gider jeg hidse mig op over det? .. Nøe .. Yderst sjældent.

--
- Frank

Fra : JBH

Dato : 26-11-09 17:42

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> De største klaphatte er IMHO dem der mener de skal spille selvbestaltede
> politibetjente.
>
> Pas din egen kørsel, og lad andre passe deres.

Ja, skid love og regler et stykkke, men når I selv er er ofre for lovbrud er
der ingen grænser for hvad forbryderne skal udsættes for....

/JBH

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-11-09 18:07

JBH wrote:
> [...]
>>

> Ja, skid love og regler et stykkke, men når I selv er er ofre for
> lovbrud er der ingen grænser for hvad forbryderne skal udsættes

Det har jeg da aldrig sagt. Men jeg har sagt at jeg synes du og i skal
koncentrere jer om jeres egen kørsel.

--
- Frank

Fra : JBH

Dato : 26-11-09 18:26

> Det har jeg da aldrig sagt. Men jeg har sagt at jeg synes du og i skal
> koncentrere jer om jeres egen kørsel.

Udtrykte du ikke lige at vi andre skulle være ligeglade med fart tosserne
som skider på love og regler. ?

De samme tosser som blæser ned gennem hovedgaden med 70-80kmt og ikke fatter
at folk nemt DØR. af at blive ramt af en bil med den hastighed.

Skal man også undlade at blande sig i andre kriminelle handlinger ? Tyveri,
indbrud, hærværk.. f.eks.

/JBH

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-11-09 18:31

JBH wrote:
> [...]
> fatter at folk nemt DØR. af at blive ramt af en bil med den hastighed.
>
> Skal man også undlade at blande sig i andre kriminelle handlinger ?

At en overhaler dig med 132 på motorvejen hvor du tøffer med 120 har jeg
svært ved at sammenligne med tyveri og hærværk.

--
- Frank

Fra : JBH

Dato : 26-11-09 18:35

> At en overhaler dig med 132 på motorvejen hvor du tøffer med 120 har jeg
> svært ved at sammenligne med tyveri og hærværk.

Heller ikke hvis 120kmt er den tilladte hastighed ?

Hvilke love og regler kan man efter din mening skide på ?

/JBH

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-11-09 18:46

JBH wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Heller ikke hvis 120kmt er den tilladte hastighed ?
>
> Hvilke love og regler kan man efter din mening skide på ?

Ingen da!

Men omvendt er det ikke dig der skal spille HiPo.

For virkeligheden er jo oftest den at dit spedometer viste 5 km for meget,
så i virkeligheden kørte jeg kun 127 km/t da jeg overhalede så ingen regler
og love var overtrådt.

Men som sagt. Sats selv på at DU ingen regler overtræder.

Så er vi nemlig nået langt.

For så kan jeg nemlig koncentrere mig om det samme.

--
- Frank

Fra : JBH

Dato : 26-11-09 19:37

> Ingen da!
>
> Men omvendt er det ikke dig der skal spille HiPo.

Mon ikke du er mere autonom end jeg er Hipo...

> For virkeligheden er jo oftest den at dit spedometer viste 5 km for meget,
> så i virkeligheden kørte jeg kun 127 km/t da jeg overhalede så ingen
> regler og love var overtrådt.

Hvis og hvis.. Hvad hvis nu virkeligheden er at den overhalede kører bruger
GPS ...

> Men som sagt. Sats selv på at DU ingen regler overtræder.
>
> Så er vi nemlig nået langt.
>
> For så kan jeg nemlig koncentrere mig om det samme.

Bare roligt, du behøver ikke koncentrere dig om min kørsel, men måske du
burde tage din egen kørsel op til revidering jfr. de ytringer du er kommet
med.

/JBH

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-11-09 22:04

JBH wrote:
> [...]
>>

> Bare roligt, du behøver ikke koncentrere dig om min kørsel, men måske
> du burde tage din egen kørsel op til revidering jfr. de ytringer du

Du gætter jo kære mand. Du aner ikke en pind om hvordan jeg kører. Tag dig
nu sammen.

--
- Frank

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 27-11-09 00:10

Den 26.11.2009 22:03, skrev Frank Leegaard bl.a.:

> Du gætter jo kære mand. Du aner ikke en pind om hvordan jeg kører. Tag dig
> nu sammen.

Det du udtrykker her er måske også ufrivilligt?

--
Niels

Fra : C. Caspersen

Dato : 26-11-09 20:00

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Men omvendt er det ikke dig der skal spille HiPo.

Ved du hvad Hipo er ? Man har i hvert fald ikke meget mellem ørerne, når man
kalder politi og andre skribenter dét ord !

/Caspersen

Fra : \"@

Dato : 26-11-09 21:18

C. Caspersen skrev:
> [...]
>
> Ved du hvad Hipo er ? Man har i hvert fald ikke meget mellem ørerne, når man
> kalder politi og andre skribenter dét ord !

Mit umiddelbare bud er at det er en forkortelse for Highway Police
(Bemærk de store bogstaver). En grim enhed fra fortidens Tyskland staves
i øvrigt med dobbelt-p (hippo)

Som en sidebemærkning, ville det være bedst, hvis alle kørte efter den
vigtigste regel i færdselsloven:

".. på en måde, så man ikke er til fare eller unødig gene".

Det ville fritage os for behovet for lokale fartbegrænsninger, og mange
andre underlige regler, og alle ville være fokuseret på alt hvad der
skete i trafikken. Både egen og andres kørsel (gang for fodgængeres
vedkommende).

Utopisk, men en optimal løsning.

Mikael

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-11-09 22:07

"@" <""redhat(\"@)ifh.dk wrote:

> [...]
> mange andre underlige regler, og alle ville være fokuseret på alt
> hvad der skete i trafikken. Både egen og andres kørsel (gang for

Folk evner ikke at tænke abstrakt. Straks man taler for det enkelte individs
ansvarlighed, er det i deres forskruede hjerner uansvarlighed. Det fatter
jeg så ikke lige.

--
- Frank

Fra : C. Caspersen

Dato : 27-11-09 13:58

""@" <""redhat(\"@)ifh.dk"> skrev i en meddelelse

> Mit umiddelbare bud er at det er en forkortelse for Highway Police (Bemærk
> de store bogstaver). En grim enhed fra fortidens Tyskland staves i øvrigt
> med dobbelt-p (hippo)

Hippo med dobbelt-p er vist noget med næsehorn

/Caspersen

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-11-09 22:05

C. Caspersen wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Ved du hvad Hipo er ? Man har i hvert fald ikke meget mellem ørerne,
> når man kalder politi og andre skribenter dét ord !

Nu skrev jeg så HiPo.

Og jow .. Hilfs Polizei.

Naturligvis kalder man dem det.

--
- Frank

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 27-11-09 14:16

On Thu, 26 Nov 2009 19:59:55 +0100, "C. Caspersen"
<cmccas@fjerndettesol.dk> wrote:

>"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

>Ved du hvad Hipo er ? Man har i hvert fald ikke meget mellem ørerne, når man
>kalder politi og andre skribenter dét ord !

Nu har Kloge Åge det med at smide om sig med selvopfundne forkortelser
og halve udsagn, så kan han altid senere i debatten rette sig ind
efter hvad han nu syntes der passer og derved køre rundt med
subjektet.
Tilgiv Frank, han er ikke så klog som han ofte lyder.

/Hans

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 14:43

Hans Kjaergaard wrote:

> [...]
> subjektet.
> Tilgiv Frank, han er ikke så klog som han ofte lyder.

Naturligvis lyder jeg klog. For jeg er klog.

At du og andre vælger at hidse jer op over en forkortelse, må stå for jeres
egen regning. Her kan det kun afføde et skuldertræk og et grin.

--
- Frank

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 26-11-09 18:58

On Thu, 26 Nov 2009 18:30:56 +0100, "Frank Leegaard"
<frankFJERN@superbruger.dk> wrote:

>At en overhaler dig med 132 på motorvejen hvor du tøffer med 120 har jeg
>svært ved at sammenligne med tyveri og hærværk.
En lovovertrædelse er en lovovertrædelse.
Lovovertrædelser kan ikke gradbøjes efter enes eget forgodtbefindende.

Og har man vist at man selv sætter sig udenfor loven (når det nu passe
en bedst), må man nødvendigvis også accepterer at andre også gør det
samme når det nu passe dem bedst, dette kan så være til gene for en
selv, men det må man jo leve med da man selv har sat sig uden for
loven og den beskyttelse som loven faktisk også er.

Ren anakisme, og det fører kun lort med sig, men hvad ved jeg om det
sammenlignet med den kloge og vise Frank Leegaard ?

/Hans

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-11-09 19:18

Hans Kjaergaard wrote:

> [...]
>
> Ren anakisme, og det fører kun lort med sig, men hvad ved jeg om det
> sammenlignet med den kloge og vise Frank Leegaard ?

Naturligvis er jeg klog og vis. For ser du kære Hans. Den stakkels HiPos
spedometer viste nemlig 5 for meget. Så ingen love var overtrådt, andet end
oppe i den stakkels HiPos hovede.

Havde den gode HiPo gjort som jeg havde sagt - nemlig passet sin egen kørsel
og koncentrereret sig om den, var der ingen problemer overhovedet.

Anarkisme? Næppe.

Men fej for din egen gadedør før du fejer foran andres.

--
- Frank

Fra : Anders

Dato : 27-11-09 08:40

Hans Kjaergaard skrev:

> En lovovertrædelse er en lovovertrædelse.
> Lovovertrædelser kan ikke gradbøjes efter enes eget forgodtbefindende.

Hvis du nu har lidt mellem ørerne, kan du godt se at de du skriver
ovenfor er noget vås, ikke? Det du rent faktisk mener er at vold,
voldtægt, drab, røveri, kidnapning osv osv (find selv på flere) skal
sidestilles med at jeg kørte 142 km/t på en 130 km/t motorvejsstrækning?

Så skal du da afskibes til nærmeste tosseanstalt indenfor 24 timer. Tag
Bondam med.

- Anders

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 27-11-09 09:41

On Fri, 27 Nov 2009 08:40:00 +0100, Anders <no@problem.com> wrote:

>Hvis du nu har lidt mellem ørerne, kan du godt se at de du skriver
>ovenfor er noget vås, ikke?

Det er ganske fornuftigt det jeg skriver, du ønsker bare ikke at
forstå det.

>Det du rent faktisk mener er at vold,
>voldtægt, drab, røveri, kidnapning osv osv (find selv på flere) skal
>sidestilles med at jeg kørte 142 km/t på en 130 km/t motorvejsstrækning?

Prøv at forstå at en lovovertrædelse er en lovovertrædelse, og disse
kan ikke gradbøjes efter enes eget forgodtbefindende.

Når samfundet straffer folk for at have overtrådt loven er der
forskellige straframmer for forskellige typer af lovovertrædelser.

En lovovertrædelse er en lovovertrædelse og som sådan uønsket af
samfundet.

/Hans

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 14:35

Hans Kjaergaard wrote:

> [...]
> forskellige straframmer for forskellige typer af lovovertrædelser.
>
> En lovovertrædelse er en lovovertrædelse og som sådan uønsket af

Gu er det da uønsket. Men det betyder da ikke at du skal koncentrere dig om
mig. Du skal koncentrere dig om DIG.

Hold din egen sti ren og vi er nået langt.

--
- Frank

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 27-11-09 17:46

On Fri, 27 Nov 2009 14:34:42 +0100, "Frank Leegaard"

>Gu er det da uønsket. Men det betyder da ikke at du skal koncentrere dig om
>mig. Du skal koncentrere dig om DIG.
Du skal koncentrere dig om trafikken som helhed og ikke omkring
enkeltelementer.

>Hold din egen sti ren og vi er nået langt.
Hvad mener du med det ?

Et samfund er indrettet på fællesskabets premisser og ikke på
individets, derfor er det således at vi alle opdreger på hinanden,
uanset om du kan lide det eller ej. Jeg holder øje med de andres sti
og de holder øje med mig, var der ingen der gjorde det ville det hele
ende i egoistisk anaki, men det er jo lige din stil.

/Hans

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 18:06

Hans Kjaergaard wrote:

> [...]
> og de holder øje med mig, var der ingen der gjorde det ville det hele
> ende i egoistisk anaki, men det er jo lige din stil.

Du vrøvler. Når alle holder deres sti ren, er der ingen problemer.
Det er tværtimod det modsatte af egoisme. Din milimeterdemokrati og
stikkersjæl er et samfund ikke ret godt tjent med.

At tro at din lille "politimand" i maven, gør nogen forskel andet end skabe
uro og kaos, er utopi.

Sats på dig selv. Er det et nyt Østtyskland du ønsker da?

Er det nu vi skal kalde dig Stasi-Hans?

--
- Frank

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 27-11-09 18:32

On Fri, 27 Nov 2009 18:06:12 +0100, "Frank Leegaard"
<frankFJERN@superbruger.dk> wrote:

>Du vrøvler. Når alle holder deres sti ren, er der ingen problemer.
Og desværre er det utopi at tro at alle vil gøre således.

>Det er tværtimod det modsatte af egoisme.
Ønsketænkning, ren ønsketænkning, lyder flot men er ikke muligt.

>Din milimeterdemokrati og stikkersjæl er et samfund ikke ret godt tjent med.
Politiets opklaringsprocent ville se meget dårligere ud end den gør
hvis det ikke var for befolkningens henvendelser, opfordrede som
uopfordrede. Kald det stikkerri, jeg vil kalde det for samfundssind.

>At tro at din lille "politimand" i maven, gør nogen forskel andet end skabe
>uro og kaos, er utopi.
>
>Sats på dig selv. Er det et nyt Østtyskland du ønsker da?
>
>Er det nu vi skal kalde dig Stasi-Hans?

Det er jo altid nemt for de ubemidlede at stå i deres ringhjørne og
råbe grimme ord, dog virker det ikke, det får dem bare til at se endnu
mere ynkelige ud end de i forvejen gjorde.

Hvis du holder munden lukket er der ingen der opdager hvor dum du er
at høre på, har du nogen side tænkt over det ?

/Hans

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 19:12

Hans Kjaergaard wrote:

> Og desværre er det utopi at tro at alle vil gøre således.

Muligvis. Men start med dig selv. Så er vi nået langt.

> Ønsketænkning, ren ønsketænkning, lyder flot men er ikke muligt.

Muligt. Men start med dig selv. Det er nemlig IKKE ønsketænkning, Eller er
det?

> Politiets opklaringsprocent ville se meget dårligere ud end den gør
> hvis det ikke var for befolkningens henvendelser, opfordrede som
> uopfordrede. Kald det stikkerri, jeg vil kalde det for samfundssind.

Sådan er jeg nu også overbevist om at alle Stasi-agenterne så på det.

> [...]
>
> Hvis du holder munden lukket er der ingen der opdager hvor dum du er
> at høre på, har du nogen side tænkt over det ?

Ork jow. Men samme tanke har du ikke gjort. For dit vrøvl hænger jo ikke
sammen.

Du vil ændre alle andre. Men ikke dig selv. Det er kun dig selv du kan
ændre. Sats på det.

--
- Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 14:34

Anders wrote:

> [...]
> voldtægt, drab, røveri, kidnapning osv osv (find selv på flere) skal
> sidestilles med at jeg kørte 142 km/t på en 130 km/t

Bær over med staklerne. De er helt uden proportionssans.

Det er samme folk der ikke fatter at man ikke skal bortvises fra sin
arbejdsplads fordi man havde en kuglepen i lommen der tilhørte firmaet.

--
- Frank

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-12-09 10:25

Anders wrote:

> Så skal du da afskibes til nærmeste tosseanstalt indenfor 24 timer. Tag
> Bondam med.

Han har været der længe. Følger du slet ikke med?

--
vh
Torben

Fra : Jan

Dato : 26-11-09 19:43

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> At en overhaler dig med 132 på motorvejen hvor du tøffer med 120 har jeg
> svært ved at sammenligne med tyveri og hærværk.
>

> --
> - Frank
Overhaling med 132km/t og tyveri/hærværk:

De har begge den fællesnævner at det er lovbrud.

Mvh Jan

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-11-09 22:09

Jan wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Overhaling med 132km/t og tyveri/hærværk:
>
> De har begge den fællesnævner at det er lovbrud.

Det er de.

Hvis din søn eller bror nu kom hjem i morgen og fortalte at politiet havde
bustet ham for det. Hvad ville du så helst det skulle være?

--
- Frank

Fra : Anders

Dato : 27-11-09 08:42

Jan skrev:

> Overhaling med 132km/t og tyveri/hærværk:
>
> De har begge den fællesnævner at det er lovbrud.

Det er korrekt, men hvem kom tilskade ved lovbrud nummer et? Hvad blev
ødelagt? Pling, der faldt 10-øren.

- Anders

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 14:36

Anders wrote:

> Det er korrekt, men hvem kom tilskade ved lovbrud nummer et? Hvad blev
> ødelagt? Pling, der faldt 10-øren.

Den slags smutter så for dem. Det kræver at man kan "fintænke".

Det magter de åbentlyst ikke.

For dem er et lovbrud et lovbrud. Stakkels proportionsløse stakler.

--
- Frank

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 27-11-09 17:49

On Fri, 27 Nov 2009 08:41:35 +0100, Anders <no@problem.com> wrote:

>Det er korrekt, men hvem kom tilskade ved lovbrud nummer et? Hvad blev
>ødelagt? Pling, der faldt 10-øren.

Det vil sige at lovbrud der ikke medfører tilskadekommende og/eller
ødelæggelser er ok ?

/Hans

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 18:07

Hans Kjaergaard wrote:

> Det vil sige at lovbrud der ikke medfører tilskadekommende og/eller
> ødelæggelser er ok ?

Nix. Men minimer dine egne lovbrud. Så er vi nået langt.

--
- Frank

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 27-11-09 00:09

Den 26.11.2009 18:30, skrev Frank Leegaard bl.a.:

> At en overhaler dig med 132 på motorvejen hvor du tøffer med 120 har jeg
> svært ved at sammenligne med tyveri og hærværk.

Er det læsning eller forståelse det kniber med? Emnet var tumper som
overhaler på en ellers tom og våd motorvej for straks at trække ind
foran den bilist der overholder fartgrænsen. Din fart er underordnet.

--
Niels

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 02:54

Niels P Sønderskov wrote:

> Er det læsning eller forståelse det kniber med? Emnet var tumper som
> overhaler på en ellers tom og våd motorvej for straks at trække ind
> foran den bilist der overholder fartgrænsen. Din fart er underordnet.

Naturligvis er den ikke det. Dels skriver du jo "der synes
de skal overhale selv om jeg kører maksimal tilladt hastighed", hvilket må
betyde at du kører alt for stærkt efter forholdene.

Hvem er klaphatten og idioten nu?

Dels generes du jo ikke synderligt af en overhalende bil, hvis du befærder
dig med 55 fordi dine dæk er næsten opslidte, eller anden grund til ikke at
kunne følge trafikken

Så - Det en ommer.

Men grundlæggende ville du jo køre alt for stærkt i regnvejr. Ingen tvivl om
det

--
- Frank

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 27-11-09 17:40

Den 27.11.2009 02:53, skrev Frank Leegaard bl.a.:

> Naturligvis er den ikke det. Dels skriver du jo "der synes
> de skal overhale selv om jeg kører maksimal tilladt hastighed", hvilket må
> betyde at du kører alt for stærkt efter forholdene.

Min antagelse var åbenbart korrekt. Du kan hverken læse eller forstå
hvad der skrives.

> Hvem er klaphatten og idioten nu?

Og den slags stiller gerne dumme spørgsmål.

> Dels generes du jo ikke synderligt af en overhalende bil, hvis du befærder
> dig med 55 fordi dine dæk er næsten opslidte, eller anden grund til ikke at
> kunne følge trafikken

Vi skriver om en motorvej, så det er enten 110 eller 130 km/t. Og emnet
her var fæhoveder, der i regn på denne bortset fra de to biler tomme vej
finder behag i at overhale med større hastighed og uden årsag trækker
ind lige foran, hvilket stort set blokerer alt udsyn.

Du forstår det næppe, men det var vel også dig der lavede nummeret de
fire gange det skete for mig sidst.

--
Niels

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 18:09

Niels P Sønderskov wrote:

> [...]
> årsag trækker ind lige foran, hvilket stort set blokerer alt udsyn.
>
> Du forstår det næppe, men det var vel også dig der lavede nummeret de

ROFLMAO.

Nu forstår jeg det bedre. Er vi ude i noget decideret forfølgelsesvanvid? ..
For 4 gange og samme person, indikerer da manglende dømmekraft og
resonnement.

--
- Frank

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 27-11-09 18:29

Den 27.11.2009 18:09, skrev Frank Leegaard bl.a.:

> Nu forstår jeg det bedre. Er vi ude i noget decideret forfølgelsesvanvid? ..
> For 4 gange og samme person, indikerer da manglende dømmekraft og
> resonnement.

Endelig var der en (dårlig) vittighed du forstod.

--
Niels

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 19:15

Niels P Sønderskov wrote:

> Endelig var der en (dårlig) vittighed du forstod.

Ork nej. Du fik snakket over dig med paranoiaen.

Du ser jo spøgelser alle vegne. Hvad får dig til at tro at jeg vil skære ind
foran dig`?

--
- Frank

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 28-11-09 17:56

Den 27.11.2009 19:15, skrev Frank Leegaard bl.a.:

> Du ser jo spøgelser alle vegne. Hvad får dig til at tro at jeg vil skære ind
> foran dig`?

Du optræder i denne tråd som om du er uenig med trådstarter samt min
støtte. Måske forstår du bare ikke selv hvad du skriver.

--
Niels

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-11-09 00:39

Niels P Sønderskov wrote:

> Du optræder i denne tråd som om du er uenig med trådstarter samt min
> støtte. Måske forstår du bare ikke selv hvad du skriver.

Måske du ikke kan læse indenad:

"De største klaphatte er IMHO dem der mener de skal spille selvbestaltede
politibetjente.

Pas din egen kørsel, og lad andre passe deres."

Jeg tager ikke stilling til noget som helst andet end at vi skal lade
politiet om retshåndhævelsen.

For øvrigt er politiet af samme mening.

Dem jeg har talt med og kendt i alle fald.

--
- Frank

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 29-11-09 12:42

Den 29.11.2009 00:39, skrev Frank Leegaard bl.a.:

> Jeg tager ikke stilling til noget som helst ...

Nej, hvorfor så så meget ævl?

--
Niels

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-11-09 12:48

Niels P Sønderskov wrote:

> Nej, hvorfor så så meget ævl?

Nu er det jo ikke mig der vil ævle. Jeg har intet ønske om at spille
politibetjent.

Men jeg finder ganske rigtigt dem der vil, latterlige.

--
- Frank

Fra : TL

Dato : 26-11-09 23:39

On Thu, 26 Nov 2009 17:41:34 +0100, in dk.fritid.bil "JBH"
<skodkontoen@hotmail.com> wrote:

>Ja, skid love og regler et stykkke, men når I selv er er ofre for lovbrud er
>der ingen grænser for hvad forbryderne skal udsættes for....

Du er offer for lovbrud hvis andre kører for hurtigt?

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 27-11-09 00:01

Den 26.11.2009 17:34, skrev Frank Leegaard bl.a.:

> De største klaphatte er IMHO dem der mener de skal spille selvbestaltede
> politibetjente.
>
> Pas din egen kørsel, og lad andre passe deres.

Og her var så en til, som hellere vil tale om noget andet.

--
Niels

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 02:56

Niels P Sønderskov wrote:

> Og her var så en til, som hellere vil tale om noget andet.

Tværtimod. Jeg er lige midt i emnet. Det er tværtimod dig der vil STYRE
andre biler.

Jeg vil kun styre min egen.

--
- Frank

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 27-11-09 17:41

Den 27.11.2009 02:56, skrev Frank Leegaard bl.a.:

> Tværtimod. Jeg er lige midt i emnet. Det er tværtimod dig der vil STYRE
> andre biler.
>
> Jeg vil kun styre min egen.

Ok, din begrænsede fatteevne kan vi ikke gøre noget ved.

--
Niels

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 18:10

Niels P Sønderskov wrote:

> Ok, din begrænsede fatteevne kan vi ikke gøre noget ved.

Tværtimod. Jeg går ikke med utopiske drømme om at køre andres biler fra min
bil. Det er jo det du gør.

Sats på at styre din egen bil.

--
- Frank

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 27-11-09 18:31

Den 27.11.2009 18:10, skrev Frank Leegaard bl.a.:

> Sats på at styre din egen bil.

Netop hvad jeg forsøger, men som vanskeliggøres af klaphatte, der gør
hvad de kan for at begrænse mit udsyn. Grundløst.

--
Niels

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 19:17

Niels P Sønderskov wrote:

> Netop hvad jeg forsøger, men som vanskeliggøres af klaphatte, der gør
> hvad de kan for at begrænse mit udsyn. Grundløst.

Så skaf dig udsyn. Det kaldes at være en god bilist.

Fordi andre ikke kan køre bil, kan du jo godt demonstrere du kan. Det
tvivler jeg så stærkt på eftersom du ville køre 110/130 i øsregnvejr.

--
- Frank

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 28-11-09 17:59

Den 27.11.2009 19:16, skrev Frank Leegaard bl.a.:

> Så skaf dig udsyn. Det kaldes at være en god bilist.
>
> Fordi andre ikke kan køre bil, kan du jo godt demonstrere du kan. Det
> tvivler jeg så stærkt på eftersom du ville køre 110/130 i øsregnvejr.

Og du solidariserer dig med idioten der kører endnu hurtigere, og uden
grund skærer ind foran mig. Utrolig intellektuel kapacitet!

--
Niels

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-11-09 00:42

Niels P Sønderskov wrote:

> Og du solidariserer dig med idioten der kører endnu hurtigere, og uden
> grund skærer ind foran mig. Utrolig intellektuel kapacitet!

Gu gør jeg da ej. Jeg mener bare ikke hver og hver anden bilist skal spille
politimand.

Læs hvad jeg skrev samtidigt et andet sted i tråden.

Men stadigvæk har jeg ikke rigtig fået nogen forklaring på hvorfor du ville
køre 110/130 i øsregnvejr?

--
- Frank

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 29-11-09 12:43

Den 29.11.2009 00:41, skrev Frank Leegaard bl.a.:

> ... Jeg mener bare ikke hver og hver anden bilist skal spille
> politimand.

Hvilket ikke har noget med sagen at gøre.

--
Niels

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-11-09 12:49

Niels P Sønderskov wrote:

> Hvilket ikke har noget med sagen at gøre.

Så pas din egen kørsel.

--
- Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-11-09 18:38

Niels P Sønderskov wrote:

> Ja, og jeg er ikke helt så venlig! Som regel er det klaphatte, der
> synes de skal overhale selv om jeg kører maksimal tilladt hastighed,
> men dem er der jo ingen af her i d.f.b?

Du kan da vel ikke finde på at køre maksimalt tilladte hastighed i kraftig
regnvejr?

Det er da dybt uforsvarligt! ;´-|

--
- Frank

Fra : JBH

Dato : 26-11-09 18:44

> Du kan da vel ikke finde på at køre maksimalt tilladte hastighed i kraftig
> regnvejr?
>
> Det er da dybt uforsvarligt! ;´-|

Det var det i alt fald for ham som jeg så var røget i grøften her i
eftermiddag, da det regnede et vandfald.... Når der er blank vand på
kørebanen kan 70kmt. være rigeligt til en gang aquaplanning :-/

/JBH

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-11-09 18:50

JBH wrote:
> [...]
> eftermiddag, da det regnede et vandfald.... Når der er blank vand på
> kørebanen kan 70kmt. være rigeligt til en gang aquaplanning :-/

Mere end rigeligt. Er man så en fedtsyl der ikke kyler dækkene når de når de
cirka 4 mm, er risikoen extra stor.

--
- Frank

Fra : JBH

Dato : 26-11-09 23:55

> Mere end rigeligt. Er man så en fedtsyl der ikke kyler dækkene når de når
> de cirka 4 mm, er risikoen extra stor.

Eller haft spenderbukserne på og brugt en formue på nogle rigtige brede
Jonny/Brian sutter.

/JBH

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 02:58

JBH wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Eller haft spenderbukserne på og brugt en formue på nogle rigtige
> brede Jonny/Brian sutter.

Mjow .. et fint grundlag

Eftersom kvalidæk i den bredde er dyre, er det så også kun blevet til de
mest billige fra T. Hansen.

--
- Frank

Fra : Fly Christensen

Dato : 27-11-09 12:15

On Thu, 26 Nov 2009 23:54:34 +0100, "JBH" <skodkontoen@hotmail.com>
wrote:

>Eller haft spenderbukserne på og brugt en formue på nogle rigtige brede
>Jonny/Brian sutter.

Hvilken størrelse taler du her om? Alt over 195?

Fly

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 14:45

Fly Christensen wrote:

> Hvilken størrelse taler du her om? Alt over 195?

Alt er vel relativ. Til Eques Sjærra er det vel bredt. Han befærder sig jo
helst ikke på over 165/80/13

At nævne dækbredde uden ratio og tommer er IMHO ligegyldigt.

De 3 parametre hører sammen.

--
- Frank

Fra : Fly Christensen

Dato : 29-11-09 12:44

On Fri, 27 Nov 2009 14:45:07 +0100, "Frank Leegaard"
<frankFJERN@superbruger.dk> wrote:

>Alt er vel relativ. Til Eques Sjærra er det vel bredt. Han befærder sig jo
>helst ikke på over 165/80/13

Jeg havde 195/et-eller-andet/15 til min. Fin størrelse til den bil.

>At nævne dækbredde uden ratio og tommer er IMHO ligegyldigt.
>
>De 3 parametre hører sammen.

Min pointe med spørgsmålet. Jeg har jo heller ikke fået et svar på det.

Fly

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-11-09 12:50

Fly Christensen wrote:

> Jeg havde 195/et-eller-andet/15 til min. Fin størrelse til den bil.

> Min pointe med spørgsmålet. Jeg har jo heller ikke fået et svar på
> det.

Nix - netop. Uden de 3 parametre tilsammen, giver det ingen mening at svare.

--
- Frank

Fra : Anders

Dato : 27-11-09 08:44

Frank Leegaard skrev:

> Mere end rigeligt. Er man så en fedtsyl der ikke kyler dækkene når de når de
> cirka 4 mm, er risikoen extra stor.

Fedtsyl er et fedt ord :)

- Anders

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 27-11-09 00:16

Den 26.11.2009 18:37, skrev Frank Leegaard bl.a.:

> Du kan da vel ikke finde på at køre maksimalt tilladte hastighed i kraftig
> regnvejr?
>
> Det er da dybt uforsvarligt! ;´-|

Din tåbelighed var forudset. Heldigvis er 110 km/t i min bil med nye dæk
forsvarligt, men når du så tumper ind foran kan det knibe lidt.

--
Niels

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 03:00

Niels P Sønderskov wrote:

> Din tåbelighed var forudset. Heldigvis er 110 km/t i min bil med nye
> dæk forsvarligt, men når du så tumper ind foran kan det knibe lidt.

Men mine 5 km/t mere kan ikke gå?

Du er et vrøvlehoved.

Og folk som dig som har så travlt med ærgre sig over andre bilister er pr.
definition dårlige og uopmærksomme bilister.

--
- Frank

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 27-11-09 17:47

Den 27.11.2009 02:59, skrev Frank Leegaard bl.a.:

> Men mine 5 km/t mere kan ikke gå?

Trådstarter forsøgte sig med en venlig opfordring, men det er nu klart
at der er tale om skvadderhoveder, som ingenting fatter. Dog endnu et
forsøg: Hvis du i pågældende føre mener 115 eller 135 km/t er
forsvarligt, er det ikke noget problem for mig, men når der nu ikke er
andre trafikanter i nærheden kunne du måske overveje at fortsætte lidt
længere i overhalingsbanen? Nej, sikkert ikke...

--
Niels

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 18:13

Niels P Sønderskov wrote:

> [...]
> andre trafikanter i nærheden kunne du måske overveje at fortsætte lidt
> længere i overhalingsbanen? Nej, sikkert ikke...

Hvorfra får du hastigheden? Jeg har aldrig nævnt nogen hastighed, selvom du
har nævnt at du vil befærde dig med "en efter forholdende typisk for høj
hastighed"

Jeg har heller aldrig nævnt at jeg kunne finde på at skære ind foran dig.
Tværtimod !!

Jeg har sagt at du skal satse på at styre din egen bil, som du så indrømmer
du kører alt for stærkt i.

--
- Frank

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 27-11-09 18:34

Den 27.11.2009 18:12, skrev Frank Leegaard bl.a.:

> Hvorfra får du hastigheden? Jeg har aldrig nævnt nogen hastighed, selvom du
> har nævnt at du vil befærde dig med "en efter forholdende typisk for høj
> hastighed"

Og hvor skriver jeg sådan noget ævl? Prøv lige at styre halucinationerne.

Ja, du snakker ud af baghovedet.

--
Niels

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 19:21

Niels P Sønderskov wrote:

> Og hvor skriver jeg sådan noget ævl? Prøv lige at styre
> halucinationerne.

"Som regel er det klaphatte, der synes
de skal overhale selv om jeg kører maksimal tilladt hastighed"

Maksimal tilladte hastighed? I øsregnvejr ... Get a grip

> Ja, du snakker ud af baghovedet.

Mere er jo ikke nødvendigt for at tilbagevise dit vrøvl. Du kører for
stærkt og vil pådutte mig at jeg skærer ind foran dig. På trods af at jeg
netop skriver det modsatte et andet sted i tråden.

Hvordan synes du selv det går?

--
- Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-11-09 17:36

Langgaard wrote:
> [...]
>
> Hvis du ventede ca. 200m med at trække ind ville dit sprøjt ikke have
> generet mig, eller dig, når du overhales.

Jeg tænker da bestemt over det. Også når det ikke regner. Dels skal der jo
holdes afstand - også når det ikke regner, så normalt trækker jeg ind
omkring 100 meter foran.

--
- Frank

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 27-11-09 00:19

Den 26.11.2009 17:36, skrev Frank Leegaard bl.a.:

> Jeg tænker da bestemt over det. Også når det ikke regner. Dels skal der jo
> holdes afstand - også når det ikke regner, så normalt trækker jeg ind
> omkring 100 meter foran.

Utroligt - Frank Leegaard tænker. Men når denne venlige opfordring slet
ikke angår ham, hvorfor kæfter han så op?

--
Niels

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 03:01

Niels P Sønderskov wrote:

> Utroligt - Frank Leegaard tænker. Men når denne venlige opfordring
> slet ikke angår ham, hvorfor kæfter han så op?

Fordi han godt kan anskue verden lidt mere end ned til sin navle.

Men det fortæller du så at du ikke kan?

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 26-11-09 11:16

On 26 Nov., 18:24, "Frank Leegaard" <frankFJ...@superbruger.dk> wrote:

> [...]
>
> Sikkerhed starter med dig selv. Glem alt om at irriteres over andres kørsel.
> Det gør dig bare til en bilist der mister overblikket.

Helt enig!! Rigtig mange (selvbestaltede politifolk) "glemmer", at de
ikke har rettigheder i trafikken - kun pligter...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens

Dato : 26-11-09 19:32

"Henrik B." <saab95aeroestate@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Rigtig mange (selvbestaltede politifolk) "glemmer", at de
> ikke har rettigheder i trafikken - kun pligter...

Vrøvl - man har ret til at køre på og ikke pligt.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 26-11-09 19:34

On Thu, 26 Nov 2009 10:15:52 -0800 (PST), "Henrik B."
<saab95aeroestate@gmail.com> wrote:

>Helt enig!! Rigtig mange (selvbestaltede politifolk) "glemmer", at de
>ikke har rettigheder i trafikken - kun pligter...

Alle vores færdselsregler har en mor - "HOLD TIL HØJRE". Så er der
broderet en hel del mere til om hvordan vi forholder os, når vi skal
forbi hinanden, ud fra sideveje, hvor hurtigt vi må køre osv.

Hvis alle nu startede med at holde til højre - man kører jo heller
ikke bevidst ud fra en sidevej foran en lastbil, der kan alle
mærkeligt nok se det fornuftige i at overholde reglerne.

Men når det kommer til at holde afstand, vælge korrekt bane, overholde
fartbegrænsninger og i det hele taget tage hensyn til hinanden er vi
generelt en flok anarkister. Nogle prøver mere end andre at vise
hensyn, men jeg tror vi alle overtræder mindst en regel om dagen.

Problemet med "mr. yderbane" med 125 er at han trækker kø derude med
alt for lidt afstand mellem bilerne, fordi man må køre 130 og så skal
vi gud døde mig også gøre det! Og så er der dem, der har endnu
mere travlt og derfor kører endnu tættere på og blinker og tuder og i
det hele taget opfører sig som en 5-årig i børnehaven, hvor Peter har
taget hans legetøj.

Kort sagt - vi bør arbejde sammen derude om at komme sikkert frem.
Nogle kører hurtigere end andre og det er også muligt, hvis man viser
lidt hensyn. Men det betyder så også, at de "hurtige" må forstå, at
man ikke kan trække ind i et lastbiltræk eller trylle bilen væk fra
vejen fordi de gerne vil køre hurtigere end overhalingen foregår.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 26-11-09 20:55

Ivan Madsen har bragt dette til verden:
> [...]
> man ikke kan trække ind i et lastbiltræk eller trylle bilen væk fra
> vejen fordi de gerne vil køre hurtigere end overhalingen foregår.

Jeg vil medgi Frank en del hen ad vejen.
Sålænge min kørsel ikke er til gene (ud over politigenet) så bland
dig udenom. Klart man skal reagere på kørsel der er til fare/gene
for ens egen, men jeg kan sq ikke se at det er andre end politiet
(den ægte vare) der skal buste en for ulovlig kørsel der ikke er til
umiddelbar gene.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-11-09 22:02

Andersen [3650] wrote:
> [...]
> for ens egen, men jeg kan sq ikke se at det er andre end politiet
> (den ægte vare) der skal buste en for ulovlig kørsel der ikke er til

Netop. Jeg mener ikke det vedkommer andet end politiet at skulle minde mig
om mit spedometer skal kalibreres. Et par kilomteres fartoverskridelse på en
motorvej, kan bestemt ikke bringe mit pis i kog. Ej heller at en glemmer at
blinke på en ellers tom motorvej.

Alle de politi- og dommerwannabees, har jeg kun et skævt smil og hovedrysten
til overs for.

Så længe vi befinder os i lovoverskridelser der ellers ikke indebærer nogen
særlig forøget risiko, har jeg svært ved at tage det alvorligt.

--
- Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-11-09 21:58

Ivan Madsen wrote:

> [...]
> man ikke kan trække ind i et lastbiltræk eller trylle bilen væk fra
> vejen fordi de gerne vil køre hurtigere end overhalingen foregår.

Stort set enig. Tror jeg nok. Det jeg bare mener at folk fokuserer konstant
på hvad andre gør eller ikke gør. Sats på dig selv. Gør det du mener og ved
er det korrekte og glem alt om de andre andet end som reaktion. Alt det
proaktive med at skulle spærre for en der kører mere end det tilladte er
IMHO ganske forfærdeligt og dødsensfarligt.

--
- Frank

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 26-11-09 19:17

"Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse
[...]

50 meter - så har du mødt een af dem, der kører lidt pænt !
Jeg synes meget tit at jeg er ved at få kappet venstre forskærm af, når de
trækker ind. Horn, langt lys osv ser ikke ud til at gøre indtryk - måske man
sku overhale dem på samme måde ? Nah - så vil han bare anse mig for at være
idioten
Jeg har svært ved at tro at der er så mange i trafikken, der har så svært
ved at overskue en almindelig personvogn - på den anden side vil jeg nødigt
tro at der er så mange idioter i trafikken omkring mig.
Min gamle kørelære sagde om emnet: træk ikke ind før du kan se hele fronten
af bilen, du overhalede, i bakspejlet.
Den må der da være andre i landet, der har hørt ?
Selvom det ikke ser sådan ud - situationen opstår jo så mange gange bare på
en motorvejstur til Holbæk at man ikke gider tælle mere :o/

--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 26-11-09 19:53

On Thu, 26 Nov 2009 19:16:50 +0100, "Jesper Hedegaard"
<eksisterer@ikke.dk> wrote:

> [...]
>sku overhale dem på samme måde ? Nah - så vil han bare anse mig for at være
At køre bil ar en meget dårlig pædagoisk oplevelse, selv de mest
tåbelige handlinger går jo ofte godt, derfor lære folk ikke at de skal
køre hensynsfuldt og at det vigtigste er at afvikle trafikken så
sikker som muligt, de oplever at det giver den bedste mavefornemmelse
at man gør hvad man kan for at afvikle trafikken så hurtigt som muligt
og med størst muligt hensyn til bilister (specielt sig selv).

>Jeg har svært ved at tro at der er så mange i trafikken, der har så svært
>ved at overskue en almindelig personvogn
Folk ønsker vel bare i bedste mening at afslutte deres manøvre så
hurtigt som muligt, derfor handler de som de gør. Det glemmes at
afviklingen af trafikken skal ske med størst hensyn til sikkerheden,
først længere nede i rækken kommer prioteringen af "hurtig afvikling".

>Min gamle kørelære sagde om emnet: træk ikke ind før du kan se hele fronten
>af bilen, du overhalede, i bakspejlet.
>Den må der da være andre i landet, der har hørt ?
Vi fik at vide "...når i kan se begge forlygter i bakspejlet, kan i
starte med at køre ind mod højre igen". Og køre man efter denne model
er man sikker på horn og lygter.

/Hans

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-11-09 22:11

Hans Kjaergaard wrote:

> [...]
> Vi fik at vide "...når i kan se begge forlygter i bakspejlet, kan i
> starte med at køre ind mod højre igen". Og køre man efter denne model

Men stadig vil du IMHO genere trådstarter.

--
- Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-11-09 22:10

Jesper Hedegaard wrote:
> [...]
> Selvom det ikke ser sådan ud - situationen opstår jo så mange gange
> bare på en motorvejstur til Holbæk at man ikke gider tælle mere :o/

Nu befærder du dig så også på den del af motorvejen uden ret meget plads ..

--
- Frank

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 27-11-09 00:25

> Nu befærder du dig så også på den del af motorvejen uden ret meget plads
> ..
>

> --
> - Frank

Tjah - mest befærdede....jeg har samme oplevelser fra Fyn og Jylland :o/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 03:04

Jesper Hedegaard wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Tjah - mest befærdede....jeg har samme oplevelser fra Fyn og Jylland
> :o/

Vrøvl og sludder.

Holbækmotorvejen og ringsvejmotorvejene omkring kbh, findes ikke i samme
grad andre steder i DK.

Det er kun pletvis der.

Hos jer er det jo massivt. Man undrer sig som jyde over hvorfor i dog ikke
tager toget

--
- Frank

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 27-11-09 17:50

Den 27.11.2009 03:04, skrev Frank Leegaard bl.a.:

> ... Man undrer sig som jyde over hvorfor i dog ikke
> tager toget

Ah, det er dér hunden ligger begravet.

--
Niels

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 18:14

Niels P Sønderskov wrote:

> Ah, det er dér hunden ligger begravet.

Jeps .. For køre bil egner du dig tydeligvis ikke til. Bare se din alt for
høje hastighed i øsregnvejr.

--
- Frank

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 27-11-09 18:36

Den 27.11.2009 18:14, skrev Frank Leegaard bl.a.:

> Jeps .. For køre bil egner du dig tydeligvis ikke til. Bare se din alt for
> høje hastighed i øsregnvejr.

Som du gerne overtrumfer med 5 km/t? Prøv at få lidt sammenhæng i det du
skriver.

--
Niels

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 19:24

Niels P Sønderskov wrote:

> Som du gerne overtrumfer med 5 km/t? Prøv at få lidt sammenhæng i det
> du skriver.

Jeg har da ikke sagt at jeg ville overhale i det øsregnvejr. Find stedet
hvor jeg vil det.

Jeg har sagt du skal glemme alt om at køre andres biler og kør din egen.

At jeg har fremsat hypoteser og scenarier om lille hastighedsoverskridelse
er ikke noget med øsregnvejr at gøre. Det er noget at gøre med
Stasi-HilfPolizei manien.

Glem den mani. Kør ordentligt selv.

--
- Frank

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 28-11-09 18:02

Den 27.11.2009 19:23, skrev Frank Leegaard bl.a.:

> Glem den mani. Kør ordentligt selv.

Vi ser nu frem til at Frank starter en enormt spændende tråd med ros til
alle de bilister der kører lige så fantastisk som han selv.

--
Niels

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 28-11-09 19:48

On Sat, 28 Nov 2009 18:02:24 +0100, Niels P Sønderskov
<npsonder@gmail.com> wrote:

>Vi ser nu frem til at Frank starter en enormt spændende tråd med ros til
>alle de bilister der kører lige så fantastisk som han selv.
Det bliver en kort tråd, der er kun en der er som Frank Leegaard,
efter hans fødsel holdt gud op med at lave den slags fejltagelser.

Det dur ikke med det perfekte, der skal være fejltagelser for at
udvælgensen til fremtiden kan finde sted.

Det er nok bedre at en eller anden starten en fanhjemmeside.

/Hans

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-11-09 00:44

Hans Kjaergaard wrote:

> [...]
> udvælgensen til fremtiden kan finde sted.
>
> Det er nok bedre at en eller anden starten en fanhjemmeside.

Det er skam ikke nødvendig. Jeg har jo dig og Niels....

--
- Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-11-09 00:43

Niels P Sønderskov wrote:

> Vi ser nu frem til at Frank starter en enormt spændende tråd med ros
> til alle de bilister der kører lige så fantastisk som han selv.

Du vrøvler ...

--
- Frank

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 27-11-09 00:22

Den 26.11.2009 19:16, skrev Jesper Hedegaard bl.a.:

> Min gamle kørelære sagde om emnet: træk ikke ind før du kan se hele fronten
> af bilen, du overhalede, i bakspejlet.

Det er rimeligt i tæt trafik. Her var der tale om en tom overhalingsbane
bortset fra idioten.

--
Niels

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 03:05

Niels P Sønderskov wrote:

> Det er rimeligt i tæt trafik. Her var der tale om en tom
> overhalingsbane bortset fra idioten.

Hvad var der helt præcist der gik galt for i 2?

--
- Frank

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 27-11-09 17:50

Den 27.11.2009 03:05, skrev Frank Leegaard bl.a.:

> Hvad var der helt præcist der gik galt for i 2?

Ja, dér fik du nok noget at fintænke over.

--
Niels

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 18:15

Niels P Sønderskov wrote:

> Ja, dér fik du nok noget at fintænke over.

Du har ikke den mindste anelse om hvad der skete?

Det hele foregik på krybdyrhjerneniveau?

--
- Frank

Fra : Anders

Dato : 27-11-09 08:46

Jesper Hedegaard skrev:

> Min gamle kørelære sagde om emnet: træk ikke ind før du kan se hele fronten
> af bilen, du overhalede, i bakspejlet.
> Den må der da være andre i landet, der har hørt ?

Ja, den fik jeg også. Jeg mindes bare at han sagde jeg skulle kunne se
begge forlygter på den overhalede i mit bakspejl, før jeg trak ind.

Fra : Brian Lund

Dato : 27-11-09 07:58

> [...]
>
> Hvis du ventede ca. 200m med at trække ind ville dit sprøjt ikke have
> generet mig, eller dig, når du overhales.

Jeg må nok indrømme at jeg nok ikke venter 200m med at trække ind! Jo hvis
bilen i højre vognbane kører væsentligt langsommere end mig, men ellers ikke
så ofte...
På den anden side VED jeg at min vogn smider meget vand op bag mig når det
regner, så jeg trækker ikke ind før jeg er ca. 100m foran! Jeg forstår ikke
folk der holder ud at holde 10-15 meters afstand til mig i regnvejr, de
bliver jo sjasket til med vand bare vejen er lidt våd... (Typisk når man er
ved at overhale en lastbil, ih altså...)

Nu ved jeg ikke om min afstandsbedømmelse er væsentligt anderledes end din
(der er jo vejpæle), men det havde regnet og vejen var våd imorges. På vej
hjem og jeg lå mærke til at ved ca. 200m afstand blev min rude overhovedet
ikke våd, ved 100m afstand kunne den klares med viskeren på interval, men de
par gange hvor jeg kom ind på 50m måtte jeg sgu lige give viskeren et hak
mere så den kørte hele tiden...

Så jeg vil nu mene at 100m også kan gå an, specielt set i lyset af at man jo
i forvejen er ved at øge afstanden af overhalte?

Brian

Fra : Anders Majland

Dato : 27-11-09 10:23

> [...]
> interval, men de par gange hvor jeg kom ind på 50m måtte jeg sgu lige give
> viskeren et hak mere så den kørte hele tiden...

I citroen'en spekulerer jeg ikke over det - viskeren på automatik og så
derudaf.

Men her til morgen stod den på små 200km i regnvejr til/fra århus. Og der
skulle der da skrues op og ned for den visker i et væk ...

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 27-11-09 00:11

On 27 Nov., 00:00, Niels P Sønderskov <npson...@gmail.com> wrote:

> Ah, der var alligevel en, der ikke engang kan læse.

Da du nu ikke forstod mit spørgsmål, kan jeg lige prøve at uddybe det
lidt:

Er de klaphatte fordi de trækker ind for tidligt, eller fordi de kører
lidt hurtigere end dig?

Klaus

Fra : Anders

Dato : 27-11-09 08:29

Langgaard skrev:
> [...]
>
> Hvis du ventede ca. 200m med at trække ind ville dit sprøjt ikke have
> generet mig, eller dig, når du overhales.

Hej Langgaard,

Jeg vidste sgu ikk der var nogen der også spekulerede over det. Jeg
venter også lige et længere stykke tid med at trække ind. Man trækker jo
også ud tidligere - for at skåne sig selv. Men mange billister tænker
kun til egen vinding - eller også vil de bare hævne sig over at deres
egen bil blev tilsvinet af forankørende, da de selv kørte for tt op bag
ved inden overhaling...

- Anders

Fra : Leo Jensen

Dato : 27-11-09 01:16

On 27 Nov., 08:46, Anders <n...@problem.com> wrote:

> Ja, den fik jeg også. Jeg mindes bare at han sagde jeg skulle kunne se
> begge forlygter på den overhalede i mit bakspejl, før jeg trak ind.

Hvad så hvis man overhaler en Peugeot ?? 20% af dem har kun lys i en
forlygte....

Leo

Fra : Fly Christensen

Dato : 27-11-09 12:19

On Fri, 27 Nov 2009 00:15:50 -0800 (PST), Leo Jensen
<leo.5500@gmail.com> wrote:

>Hvad så hvis man overhaler en Peugeot ?? 20% af dem har kun lys i en
>forlygte....
>
> Leo

Du skal kunne se lygterne - ikke nødvendigvis lyset fra dem.

Fly

Fra : Anders Majland

Dato : 27-11-09 10:18

> Hvis du ventede ca. 200m med at trække ind ville dit sprøjt ikke have
> generet mig, eller dig, når du overhales.

Hvis de så bare var 50 meter forbi ...

Jeg ligger jo ofte i hoppebolden med 110km/t på motorvejen
- der er mange der ikke engang gider trække helt ud i andet spor for at
overhale. 2 hjul kan sagtens være i min vognbane... De tænker ikke på hvor
sidevindsfølsom den er. En kassevogn forbi med 130-160km/t med <1/2meter
sideafstand får den altså til at flytte sig lidt.
- Man trækker da ind så snart man er forbi - Sådan en bybil skal kanøfles
hvis den bevæger sig ud på motorvejen ...

Oplever næsten ligeså megeg chikane i smart'en som da jeg kørte scooter

/A

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-11-09 02:32

--
Christian

Fra : Leo Jensen

Dato : 27-11-09 02:41

On 27 Nov., 10:17, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> [...]
> hvis den bevæger sig ud på motorvejen ...
>
> Oplever næsten ligeså megeg chikane i smart'en som da jeg kørte scooter

Man vænner sig til bare at grine af at folk kan hidse sig så meget op
over at man kører i noget der falder lidt uden for normen. 25 år i 2CV
har gjort mig nogenlunde immun.
Det med at vente 50 meter eller mere med at trække ind: Det er der da
INGEN der gør. Jo, måske 25 hellige her fra gruppen og så dem der
kører 50-100 km/t hurtigere end en selv, men ellers ingen. 20-30 meter
er meget almindeligt. Lastbiler trækker ind 5-10 meter foran, hvis man
har fået dem til at trække en bane ud ved indfletning. Så er deres dag
også reddet, de har overhalet noget...

Leo

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 14:48

Leo Jensen wrote:

> [...]
> er meget almindeligt. Lastbiler trækker ind 5-10 meter foran, hvis man
> har fået dem til at trække en bane ud ved indfletning. Så er deres dag

Jeg anser det ikke for hellighed at trække ind "sent". Det er respekt for
andres lakeringer og den generelle afstand, som IMHO er nøglen til
færdselssikkerhed på motorvejene.

--
- Frank

Fra : Leo Jensen

Dato : 27-11-09 04:24

On 27 Nov., 12:19, Fly Christensen <x_nospa...@gmx.net> wrote:

> Du skal kunne se lygterne - ikke nødvendigvis lyset fra dem.
>
> Fly

Du har jo ret, dumt skrevet Leo...

Leo

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-09 14:46

Leo Jensen wrote:

> Du har jo ret, dumt skrevet Leo...

Kan du da det, i buldrende mørke?

--
- Frank

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-11-09 06:30

On Nov 27, 1:57 pm, "C. Caspersen" <cmc...@fjerndettesol.dk> wrote:

> Hippo med dobbelt-p er vist noget med næsehorn

Nej, flodheste

--
Christian

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 27-11-09 19:49

On Fri, 27 Nov 2009 05:30:25 -0800, Christian B. Andresen wrote:

> Nej, flodheste

Bare heste, for nu at dyrke drosophilafilien. "Hippo potamus" er flodhest
og gæt selv hvad det andet led betyder.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-11-09 12:46

"Klaus D. Mikkelsen (google groups)" skriver:

> Da du nu ikke forstod mit spørgsmål, kan jeg lige prøve at uddybe det
> lidt:
>
> Er de klaphatte fordi de trækker ind for tidligt, eller fordi de kører
> lidt hurtigere end dig?

Niels, var spørgsmålet for skrapt for dig, siden du ikke svarer?

Klaus