skrot
Fra : ___P.Sir

Dato : 22-11-09 20:12

Min gamle far har endelig fået taget sig sammen til at købe ny bil - og har
nu sin gamle Seat stående - 18 år gammel, og ville ikke kunne gå gennem syn
umiddelbart.
Men hvordan er det nu med at komme af med en sådan? Jeg hører at det med
skrotpræmie ikke er noget værd - forsvinder i gebyrer og afgifter.
Er der ikke en bedre måde hvorpå en pensionist kunne få lidt kroner ud af
sin gamle øse - som da kan køre, men skal have en "kærlig hånd" ?
preben

--
www.granvista.dk
Luksusferie i Spanien

Fra : alexbo

Dato : 22-11-09 20:33

"___P.Sir" <remove_ps@granvista.dk> skrev

>Jeg hører at det med skrotpræmie ikke er noget værd - forsvinder i gebyrer
>og afgifter.

Er der kommet afgift på skrotningspræmien?
Hvor har du hørt det?

Præmien er 1750 kr. og det kan gøres helt uden gebyrer.
http://www.miljonyt.dk/83/337.htm
http://www.refero.dk/refero/faq.html

mvh
Alex Christensen

Fra : JBH

Dato : 22-11-09 20:53

> [...]
>
> Er der kommet afgift på skrotningspræmien?
> Hvor har du hørt det?
>
> Præmien er 1750 kr. og det kan gøres helt uden gebyrer.

Jeg kunne ikke umiddelbart se hvad man får udbetalt hos "Refaro" ud over at
der modregnes i præmien for ældre årgange samt "papirarbejde" "Plukkes"
bilerne modregnes det også. Det er måske disse "gebyrer" som menes ?

De sidste par biler jeg har kørt til skrot i 2008/09 (skrothandler) har jeg
fået udbetalt 1500kr /stk for. Og så måtte jeg skrælle bilerne for det jeg
kunne bruge incl motor/gearkasse. Andre "ophuggere" (Bilophugger) giver kun
ca 1300kr, og så må man ikke fjerne dele fra bilen.

Man skal nok satse på at sælge bilen som/til reservedele, incl
skrotningspræmien, hvis der er brugbare dele og man ikke selv kan bruge dem.

mvh
JBH

Fra : ERLO

Dato : 23-11-09 14:04

Hej
Sæt dog bilen til salg på guloggratis.dk , så en eller anden kan få
glæde af den.
guloggratis.dk er i modsætning til DenBlåAvis.dk gratis.
Bare husk at få en "fast aftale" med køberen vedr. nummerplader.
Mvh. ERLO