Alfa 147 bakspejl - faldet af...
Fra : Kasper Hansen

Dato : 21-11-09 10:02

Jeg har lånt en kollegas bil (en Alfa 147 1.6 fra '04) i et par dage...
Forinden er hans bakspejl røget af (jeg har altså ikke gjort det
Er der nogen der ved hvordan det er sat fast på ruden normalt? Jeg kan
simpelthen ikke se hvordan det har været hæftet...

På selve spejlet er der bare en helt glat flade der hvor det rører ved
vinduet. Det ligner lidt en magnet, men jeg kan ikke se hvad den skulle
hænge fast på.

Jeg kan selvfølgelig bare give det en gang kontaktlim, men kun hvis det er
sidste udvej...

Idéer?

/Kasper Hansen

Fra : TDN

Dato : 21-11-09 10:08

"Kasper Hansen" <kasper@pleasedelete_postmand.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> hænge fast på.
>
> Jeg kan selvfølgelig bare give det en gang kontaktlim, men kun hvis det er

Nu kunne man jo sige noget morsomt om Alfa der falder fra hinanden, men det
skal jeg undlade og give dig et link til en løsning:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=3180857133&n=1226675558&pn=1226674857

Mvh
Thomas

Fra : Anders

Dato : 23-11-09 15:26

TDN skrev:

> Nu kunne man jo sige noget morsomt om Alfa der falder fra hinanden, men
> det skal jeg undlade og give dig et link til en løsning:
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=3180857133&n=1226675558&pn=1226674857

Jeg synes det er blasfemi at skrive Alfa og Thansen i samme smøre. Det
kan godt være at bilister i andre biler vælger dele fra Thansen, men
kører man Alfa med hjertet, køber man ikke andet end skrinklervæske -
evt vinduesviskere - i Thansen

> Mvh
> Thomas

-ANDERS

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 21-11-09 10:12

"Kasper Hansen" <kasper@pleasedelete_postmand.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hænge fast på.
>
> Jeg kan selvfølgelig bare give det en gang kontaktlim, men kun hvis det er

Kontaktlim har svært ved at holde på glas.
Din lokale stumpe-pusher burde have klæbepuder der er beregnet til formålet.
Ikke billige - til gengæld holder de !
Husk at det er et one-shot at sætte spejlet op - når først klæbepuden rør
vinduet sidder det der - og kan ikke flyttes !

--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 21-11-09 10:36

> Husk at det er et one-shot at sætte spejlet op - når først klæbepuden rør
> vinduet sidder det der - og kan ikke flyttes !

Arhhh - vi har vel netop her et eksempel som illustrerer at det godt kan
lade sig gøre at pille det af igen ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 21-11-09 10:39

> Arhhh - vi har vel netop her et eksempel som illustrerer at det godt kan
> lade sig gøre at pille det af igen ?
>
> mvh
>
> Andreas M. Hansen

Ja-ja-ja - -men prøv så at genbruge klæbepuden

Fra : Kasper Hansen

Dato : 21-11-09 10:56

> [...]
> Husk at det er et one-shot at sætte spejlet op - når først klæbepuden rør
> vinduet sidder det der - og kan ikke flyttes !

Super - tak for svarene alle tre!

Jeg har fundet noget på eBay.co.uk - jeg kender ikke lige Belgiens svar på
T-Hansen

Mvh. Kasper

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 21-11-09 12:48

Kasper Hansen skrev:

> Jeg har fundet noget på eBay.co.uk - jeg kender ikke lige Belgiens svar på
> T-Hansen

Glemt alt om alternative metoder. Så som den slags man klæber spejle op
på badeværelset, elefantsnot og hvad de nu ellers hedder. Der findes lim
specielt til formålet. Koster en lille hund hos Mekonomen og lignende.
Placer bilen så solen gør den en smule lun eller lun den med en
hårtørrer. Eller kom der fugt fra dine hænder. Stedet hvor spejlet skal
være helt rent,tørt og uden fedt. Slib gerne med meget fin slibepapir.
Men ikke uden for det foden dækker. Følg vejledningen nøje. Eller er det
en ommer.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Kasper Hansen

Dato : 21-11-09 20:13

> [...]
> rent,tørt og uden fedt. Slib gerne med meget fin slibepapir. Men ikke uden
> for det foden dækker. Følg vejledningen nøje. Eller er det en ommer.

Tak for tips - det er også klæbepuder til bakspejle jeg har fundet, ikke
bare almindeligt dobbeltklæbende tape :)

Nu må vi lige se om de overhovedet vil sende herover, ellers må jeg jo på
jagt lokalt.

Mvh. Kasper

Fra : Armand

Dato : 21-11-09 14:49

Kasper Hansen skrev:

> Super - tak for svarene alle tre!
>
> Jeg har fundet noget på eBay.co.uk - jeg kender ikke lige Belgiens svar på
> T-Hansen

Med den spolerede afsender-adresse du bruger, er dét jo ikke til at vide
når man er venlig at rådgive dig :-|

--
Armand.

Fra : Kasper Hansen

Dato : 21-11-09 20:12

> Med den spolerede afsender-adresse du bruger, er dét jo ikke til at vide
> når man er venlig at rådgive dig :-|

Så spoleret er den da ikke - men adressen er kasper (snabel-a) postmand.com.

Mvh. Kasper

Fra : Armand

Dato : 22-11-09 02:22

Kasper Hansen skrev:

> Så spoleret er den da ikke - men adressen er kasper (snabel-a) postmand.com.

Måske nok.
Men sagt på en anden måde så: Du har ikke levnet meget mulighed for at
menigmand kan opfatte din lokation.

--
Armand.

Fra : Kasper Hansen

Dato : 22-11-09 15:34

> Måske nok.
> Men sagt på en anden måde så: Du har ikke levnet meget mulighed for at
> menigmand kan opfatte din lokation.

Nååh -så forstår jeg bedre din kommentar.
Nej, det kan du have ret i... Men jeg brokker mig heller ikke over at folk
linker til danske butikker - tværtimod, så forstår jeg da hvad det er for et
produkt.

Skal nok finde en lokal bilbiks der har det :)

Tak.

/Kasper