Webasto Thermo Top +Kia Ceed
Fra : MJ

Dato : 16-11-09 12:15

Problemer med Webasto Thermo Top +T100 Fjernbetjening i Kia Ceed SW 1.6 CDRi
115HK (2009)
Timer uret er ikke monteret.

Har fulgt vejledningen fra Kia mht. til installation:

1. Fyret kører fint og varmer motoren, tænder lyset i klimaanlægget men
blæseren går ikke i gang og man kan ikke tvinge den manuelt.
Man kan heller ikke få blæs på mens bilen kører når fyret er aktiv. Med det
samme fyret slukkes går klima i gang og man kan styre blæseren.

2. Sætter man fyret i "Ventalation mode" tænder fyret også, det burde den
vel ikke? (her er heller ikke blæs i bilen, samme problem som d.o.)

Der er ikke nogen hjælp at hente i den medfølgende vejledning og har ikke
haft held til at google en løsning.

Nogen der kan sige hvad jeg har forbundet forkert?

Morten

Fra : Lars Hansen

Dato : 16-11-09 14:39

"MJ" <mj@mj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> haft held til at google en løsning.
>
> Nogen der kan sige hvad jeg har forbundet forkert?

Hej Morten

Uden at jeg vil hænges op på det mener jeg at en fra Kia-Klubben havde samme
problem og løsningen var vist en ledning der var blevet "glemt".
Prøv at søge www.kiaklub.dk igennem, jeg er ikke sikker på at det er under
Ceed-kategorien.
Meld dig for øvrigt bare ind, der er mange gode tips og tricks til
Kia-ejere.

Lars Hansen (der selv kører Kia)
KIA = Koreansk Industri Affald. Skrab i lakken og du finder Mærsk-logoer på
karossen...

Fra : Martin Bjerre

Dato : 17-11-09 17:11

Hej

Hvis du selv har monteret, så kontroller lige de 2 ledninger der går fra
fyret og til blæserstyringen (rød+sort 2,5kv) Noget tyder på at du har
byttet dem

Martin

Fra : MJ

Dato : 18-11-09 10:31

"Martin Bjerre" <martin.bjerreGIDERIKKESPAM@get2net.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Hvis du selv har monteret, så kontroller lige de 2 ledninger der går fra
> fyret og til blæserstyringen (rød+sort 2,5kv) Noget tyder på at du har

Ja det skal lige tjekkes, har fundet ud af at fyret også tænder
vinduesvisker og nærlys, hvis man altså har ikke har har slukket for det på
knapperne.
Er det et forkert relæ jeg har fundet?

Morten

Fra : Martin Bjerre

Dato : 18-11-09 20:06

> [...]
>>

> Ja det skal lige tjekkes, har fundet ud af at fyret også tænder
> vinduesvisker og nærlys, hvis man altså har ikke har har slukket for det

Alt tyder på at du har byttet om på de 2 ledninger til blæserstyringen, så
fyret sender strøm til bilen, istedet for til blæseren...

Martin

Fra : MJ

Dato : 20-11-09 12:38

> Alt tyder på at du har byttet om på de 2 ledninger til blæserstyringen, så
> fyret sender strøm til bilen, istedet for til blæseren...
>
> Martin

Martin, du har løst problemet, det var netop de to ledninger der var byttet
om.
En fejl i dokumentation fra Kia. Det var åbenbart en gammel vejledning jeg
havde fået.
Kia Danmark er godt klar over det.

Fyret kører nu 100%

Tak for hjælpen.

Fra : Martin Bjerre

Dato : 20-11-09 17:37

> [...]
> byttet om.
> En fejl i dokumentation fra Kia. Det var åbenbart en gammel vejledning jeg

Altid en fornøjelse at have ret :)

Martin

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-11-09 00:41

Martin Bjerre wrote:
> "MJ" <mj@mj.dk> skrev i en meddelelse

> Altid en fornøjelse at have ret :)

Hedder det ikke rAt nu vi er i en bilgruppe?

--
- Frank

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-11-09 11:20

> Ja det skal lige tjekkes, har fundet ud af at fyret også tænder
> vinduesvisker og nærlys, hvis man altså har ikke har har slukket for det
> på knapperne.
> Er det et forkert relæ jeg har fundet?

Hmm der er en på kiaklubben hvor hans fyr også tænder for vinduesvisker
og nærlys - det er monteret "professionelt" og værkstedet mener alt er
ok, hvilket selvfølgelig er forkert da fyret ikke skal tænde for nærlys
og vinduesvisker.

Jeg har selv Webasto i min cee'd og min montør havde to vejledninger (det
var den første cee'd han nogensinde satte fyr i) hvoraf den ene
vejledning ikke var korrekt så vidt jeg husker.

Jeg har desværre ikke nogen løsning til dig - normalt laver jeg alt selv
på min bil, men fyrmontering holder jeg snitterne fra..

--
Martin