Privat buskørsel
Fra : Ukendt

Dato : 14-11-09 19:46

Går lidt og overvejer at skifte Avensis'en ud med sådan en minibus af ældre
årgang.
Nu kommer vi op på 5 personer med barnvogne osv og kørselsbehovet er jo ikke
så stort.

Udvalget til under 50.000 kr ender med nogle Ducatoer, Transiter og
Transportere.
Min egne erfaringer siger helt klart en VW men det er jo ikke sikkert det er
det rigtige.
Har selv kørt minibus for nogle år siden og det foregik i Sprintere som er
rimelige driftsikre - i forhold til Fiat mm.

Men hvad siger ? Er der noget man kan anbefale frem for noget andet eller er
det bare ud at finde det flotteste
eksemplar af en af ovennævnte ?

Er der nogen der kender udgifterne ved at ha sådan en "bus" til privat
buskørsel stående på vejen ?

Mvh.Allan

Fra : Ivan Madsen

Dato : 14-11-09 20:05

On Sat, 14 Nov 2009 19:45:30 +0100, "Allan Rath Møller"
<amatfjernallanmdotdk> wrote:

> [...]
>det bare ud at finde det flotteste
>eksemplar af en af ovennævnte ?
>
>Er der nogen der kender udgifterne ved at ha sådan en "bus" til privat

Umiddelbart har jeg ikke mange gode råd, bortset fra at ældre årgange
af VW Transporter skal holdes ude af billedet. De er eddermaneme så
dyre at holde kørende, man lige så godt kunne køre Rolls Royce.
Bitre erfaringer fra den tidligere firmaslæde......som var en VW
Transporter årgang 1992. Den kørte fint, men skulle lige have en
kobling - eller en gearkasse.......*suk*