|
| Værksteds (mis)brug af bil Fra : Thille |
Dato : 12-11-09 12:13 |
|
Fik i forgårs skiftet til vinterdæk på et værksted. Da jeg hentede
bilen havde triptælleren været nulstillet. Fik desværre ikke noteret
km standen da jeg afleverede den men har nu en nagende mistanke om at
den har været ude at køre en tur som ikke er relateret til dækskiftet..
Kan ikke forstå hvorfor man nulstiller triptælleren medmindre man har
noget at skjule, og man kommer altså ikke til at nulstille den ved et
uheld da knappen sidder lige foran speedometeret og skal holdes inde
et stykke tid.
Kan som sagt ikke bevise noget, men spørgsmålet er, er det normalt at
man kører en test tur efter dækskifte (de skulle ikke afbalanceres)?
Dernæst, hvis man nu kunne bevise at den havde været ude og køre en
ikke værkstedsrelateret tur hvad kan man så gøre ved det?
Talte forøvrigt med en kollega som har en bekendt der har fået
installeret en gps logger for at få billigere forsikring. han fik
pludselig en ekstra forsikringsregning fordi han havde kørt 160 km/t.
Det viste sig at det var foregået mens bilen var på værksted. Så jeg
har på fornemmelsen at det ikke er unormalt at en kundes bil bliver
brugt til at hente frokost eller bare bliver testkørt hvis den er
spændende nok.
| |
Mikael (12-11-2009)
| Kommentar Fra : Mikael |
Dato : 12-11-09 12:17 |
|
On 12 Nov., 20:13, Thille <thille...@gmail.com> wrote:
Kan det tænkes at mekanikerne har skulle afløse km.tal og trykket på
nulstilkanppen fordi motorne var slukket og så måske trykket to gange?
Dur selvfølgelig kun hvis der er digital tæller i bilen.
Men er det ikke ligegyldigt om der er kørt 2 eller 10 km i bilen?
Mikael
| |
Thille (12-11-2009)
| Kommentar Fra : Thille |
Dato : 12-11-09 12:31 |
|
> Kan det tænkes at mekanikerne har skulle afløse km.tal og trykket på
> nulstilkanppen fordi motorne var slukket og så måske trykket to gange?
> Dur selvfølgelig kun hvis der er digital tæller i bilen.
Der er digital tæller så det er faktisk en mulighed, men displayet
viser tælleren når man låser op med fj. betj., og mener faktisk også
den viser det når døren åbnes. så jeg finder det usandsynligt.
> Men er det ikke ligegyldigt om der er kørt 2 eller 10 km i bilen?
Det er ikke så meget kilometerne, det er et spørgsmål om hvordan de er
kørt og så helt grundlæggende at jeg ikke vil lægge bil til evt.
byture.
/Martin
| |
Bjarke Hansen (12-11-2009)
| Kommentar Fra : Bjarke Hansen |
Dato : 12-11-09 12:43 |
|
On 12 Nov., 20:13, Thille <thille...@gmail.com> wrote:
> Talte forøvrigt med en kollega som har en bekendt der har fået
> installeret en gps logger for at få billigere forsikring. han fik
> pludselig en ekstra forsikringsregning fordi han havde kørt 160 km/t.
> Det viste sig at det var foregået mens bilen var på værksted.
Hmm nu er det vel ikke meget unormalt at køre 160km/t og det skullle
bilen da også meget gerne kunne rulle, uden retslør osv.. Men er det
fordi der er skiftet motorolie, nye forlygte og prinklervske kan det
sku være en noget mærkelig grund til testkørsel.... Man kunne da også
nogle gange ønske at makaniker ..rent faktisk testkøre bilen for at
finde ud af om det er lavet ordenligt... Jeg har lige fået skiftet
noget af udstødningen.... og hvad sker der efter at have hentet
bilen.. ja udstødningsrøret banker op i bunden af bilen.. så tilbage
til værkstedet.
| |
Anders Majland (12-11-2009)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 12-11-09 23:11 |
|
>> Det viste sig at det var foregået mens bilen var på værksted.
> Man kunne da også
> nogle gange ønske at makaniker ..rent faktisk testkøre bilen for at
> finde ud af om det er lavet ordenligt...
Yep - men det er der ikke penge i ...
Jeg var fandeme gal da jeg nåede 4km fra værskedet og bilen så igen satte
ud....
(Triptælleren stod på det samme da jeg hentede den som da jeg efterlod den
til falck ...)
| |
Frank Leegaard (13-11-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 13-11-09 00:12 |
|
Bjarke Hansen wrote:
> On 12 Nov., 20:13, Thille <thille...@gmail.com> wrote:
>
>> Talte forøvrigt med en kollega som har en bekendt der har fået
>> installeret en gps logger for at få billigere forsikring. han fik
>> pludselig en ekstra forsikringsregning fordi han havde kørt 160 km/t.
>> Det viste sig at det var foregået mens bilen var på værksted.
>
> Hmm nu er det vel ikke meget unormalt at køre 160km/t og det skullle
> bilen da også meget gerne kunne rulle, uden retslør osv.. Men er det
> fordi der er skiftet motorolie, nye forlygte og prinklervske kan det
> sku være en noget mærkelig grund til testkørsel.... Man kunne da også
> nogle gange ønske at makaniker ..rent faktisk testkøre bilen for at
> finde ud af om det er lavet ordenligt... Jeg har lige fået skiftet
> noget af udstødningen.... og hvad sker der efter at have hentet
> bilen.. ja udstødningsrøret banker op i bunden af bilen.. så tilbage
> til værkstedet.
De fleste serviceforskrifter udspecificer da mig bekendt at mekanikeren skal
prøvekøre øsen. Kun på den måde opdager man fejl og mislyde.
--
- Frank
| |
Thille (12-11-2009)
| Kommentar Fra : Thille |
Dato : 12-11-09 12:54 |
|
> > Talte forøvrigt med en kollega som har en bekendt der har fået
> > installeret en gps logger for at få billigere forsikring. han fik
> > pludselig en ekstra forsikringsregning fordi han havde kørt 160 km/t.
> > Det viste sig at det var foregået mens bilen var på værksted.
>
> Hmm nu er det vel ikke meget unormalt at køre 160km/t og det skullle
> bilen da også meget gerne kunne rulle, uden retslør osv.. Men er det
> fordi der er skiftet motorolie, nye forlygte og prinklervske kan det
> sku være en noget mærkelig grund til testkørsel....
Nu ved jeg ikke hvad bilen var på værksted for i dette tilfælde, men
vil da mene at testkørsel bør foregå inden for lovens rammer.
> Man kunne da også
> nogle gange ønske at makaniker ..rent faktisk testkøre bilen for at
> finde ud af om det er lavet ordenligt... Jeg har lige fået skiftet
> noget af udstødningen.... og hvad sker der efter at have hentet
> bilen.. ja udstødningsrøret banker op i bunden af bilen.. så tilbage
> til værkstedet.
Enig, nogle fejl kræver en tur på vejen for at blive fundet.
| |
Kent Glerup (12-11-2009)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 12-11-09 21:05 |
|
Thille skrev:
>>> Talte forøvrigt med en kollega som har en bekendt der har fået
>>> installeret en gps logger for at få billigere forsikring. han fik
>>> pludselig en ekstra forsikringsregning fordi han havde kørt 160 km/t.
>>> Det viste sig at det var foregået mens bilen var på værksted.
>> Hmm nu er det vel ikke meget unormalt at køre 160km/t og det skullle
>> bilen da også meget gerne kunne rulle, uden retslør osv.. Men er det
>> fordi der er skiftet motorolie, nye forlygte og prinklervske kan det
>> sku være en noget mærkelig grund til testkørsel....
>
> Nu ved jeg ikke hvad bilen var på værksted for i dette tilfælde, men
> vil da mene at testkørsel bør foregå inden for lovens rammer.
Havde en firmabil (Touran 140HK DSG) som slet ikke havde de kræfter den
skulle have. Det kunne ikke rigtig demonstreres inden for lovens
rammer... :)
/Kent Glerup
| |
N/A (12-11-2009)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 12-11-09 21:05 |
|
| |
N/A (13-11-2009)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 13-11-09 17:37 |
|
| |
N/A (13-11-2009)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 13-11-09 17:37 |
|
| |
Thille (12-11-2009)
| Kommentar Fra : Thille |
Dato : 12-11-09 13:14 |
|
> Havde en firmabil (Touran 140HK DSG) som slet ikke havde de kræfter den
> skulle have. Det kunne ikke rigtig demonstreres inden for lovens
> rammer... :)
Det kan vel klares på et rullefelt, men det er selvfølgelig knap så
sjovt
| |
Frank Leegaard (13-11-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 13-11-09 01:31 |
|
Thille wrote:
>> Havde en firmabil (Touran 140HK DSG) som slet ikke havde de kræfter
>> den skulle have. Det kunne ikke rigtig demonstreres inden for lovens
>> rammer... :)
>
> Det kan vel klares på et rullefelt, men det er selvfølgelig knap så
> sjovt
Hvilket så sjovt nok er noget de færreste værksteder har. Er noget som
tunerne og trimmerne har, hvor man ellers synes at mange almindelige
værksteder kunne drage nytte af sådan en tingest.
--
- Frank
| |
Armand (13-11-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 13-11-09 01:59 |
|
Frank Leegaard skrev:
> Thille wrote:
>>> Havde en firmabil (Touran 140HK DSG) som slet ikke havde de kræfter
>>> den skulle have. Det kunne ikke rigtig demonstreres inden for lovens
>>> rammer... :)
>> Det kan vel klares på et rullefelt, men det er selvfølgelig knap så
>> sjovt
>
> Hvilket så sjovt nok er noget de færreste værksteder har. Er noget som
> tunerne og trimmerne har, hvor man ellers synes at mange almindelige
> værksteder kunne drage nytte af sådan en tingest.
>
Det er sq da mere fornuftigt at bruge pengene på et elektrisk apparatur
der kan fortælle ald det der (muligvis) er årsag til en simpel fejl.
Derved får man jo solgt flere reservedele hhv. værkstedstimer og sparer
sig helt og holdent for selv at skulle tænke :-|
--
Armand.
| |
Frank Leegaard (14-11-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 14-11-09 00:21 |
|
Armand wrote:
> Frank Leegaard skrev:
>> Thille wrote:
>>>> Havde en firmabil (Touran 140HK DSG) som slet ikke havde de kræfter
>>>> den skulle have. Det kunne ikke rigtig demonstreres inden for
>>>> lovens rammer... :)
>>> Det kan vel klares på et rullefelt, men det er selvfølgelig knap så
>>> sjovt
>>
>> Hvilket så sjovt nok er noget de færreste værksteder har. Er noget
>> som tunerne og trimmerne har, hvor man ellers synes at mange
>> almindelige værksteder kunne drage nytte af sådan en tingest.
>>
> Det er sq da mere fornuftigt at bruge pengene på et elektrisk
> apparatur der kan fortælle ald det der (muligvis) er årsag til en
> simpel fejl. Derved får man jo solgt flere reservedele hhv.
> værkstedstimer og sparer sig helt og holdent for selv at skulle tænke
> :-|
Det ene udelukker vel ikke det andet?
--
- Frank
| |
Armand (14-11-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 14-11-09 01:21 |
|
Frank Leegaard skrev:
> Armand wrote:
>> Frank Leegaard skrev:
>>> Thille wrote:
>>>>> Havde en firmabil (Touran 140HK DSG) som slet ikke havde de kræfter
>>>>> den skulle have. Det kunne ikke rigtig demonstreres inden for
>>>>> lovens rammer... :)
>>>> Det kan vel klares på et rullefelt, men det er selvfølgelig knap så
>>>> sjovt
>>> Hvilket så sjovt nok er noget de færreste værksteder har. Er noget
>>> som tunerne og trimmerne har, hvor man ellers synes at mange
>>> almindelige værksteder kunne drage nytte af sådan en tingest.
>>>
>> Det er sq da mere fornuftigt at bruge pengene på et elektrisk
>> apparatur der kan fortælle ald det der (muligvis) er årsag til en
>> simpel fejl. Derved får man jo solgt flere reservedele hhv.
>> værkstedstimer og sparer sig helt og holdent for selv at skulle tænke
>> :-|
>
> Det ene udelukker vel ikke det andet?
>
Jo for det er da uholdbart at skulle bruge mere tid og hjerneceller på
rullefeltet for kun at sælge rette reparation i første hug
--
Armand.
| |
Frank Leegaard (14-11-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 14-11-09 11:29 |
|
Armand wrote:
> Frank Leegaard skrev:
>> Armand wrote:
>>> Frank Leegaard skrev:
>>>> Thille wrote:
>>>>>> Havde en firmabil (Touran 140HK DSG) som slet ikke havde de
>>>>>> kræfter den skulle have. Det kunne ikke rigtig demonstreres
>>>>>> inden for lovens rammer... :)
>>>>> Det kan vel klares på et rullefelt, men det er selvfølgelig knap
>>>>> så sjovt
>>>> Hvilket så sjovt nok er noget de færreste værksteder har. Er noget
>>>> som tunerne og trimmerne har, hvor man ellers synes at mange
>>>> almindelige værksteder kunne drage nytte af sådan en tingest.
>>>>
>>> Det er sq da mere fornuftigt at bruge pengene på et elektrisk
>>> apparatur der kan fortælle ald det der (muligvis) er årsag til en
>>> simpel fejl. Derved får man jo solgt flere reservedele hhv.
>>> værkstedstimer og sparer sig helt og holdent for selv at skulle
>>> tænke :-|
>>
>> Det ene udelukker vel ikke det andet?
>>
> Jo for det er da uholdbart at skulle bruge mere tid og hjerneceller på
> rullefeltet for kun at sælge rette reparation i første hug
Den forstod jeg så ikke?
Hvem siger det skal være i første hug?
Tror du da at man via fejlkoder og -meddelser ved hvad en bil fejler?
--
- Frank
| |
Armand (14-11-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 14-11-09 17:11 |
|
Frank Leegaard skrev:
> Armand wrote:
>> Frank Leegaard skrev:
>>> Armand wrote:
>>>> Frank Leegaard skrev:
>>>>> Thille wrote:
>>>>>>> Havde en firmabil (Touran 140HK DSG) som slet ikke havde de
>>>>>>> kræfter den skulle have. Det kunne ikke rigtig demonstreres
>>>>>>> inden for lovens rammer... :)
>>>>>> Det kan vel klares på et rullefelt, men det er selvfølgelig knap
>>>>>> så sjovt
>>>>> Hvilket så sjovt nok er noget de færreste værksteder har. Er noget
>>>>> som tunerne og trimmerne har, hvor man ellers synes at mange
>>>>> almindelige værksteder kunne drage nytte af sådan en tingest.
>>>>>
>>>> Det er sq da mere fornuftigt at bruge pengene på et elektrisk
>>>> apparatur der kan fortælle ald det der (muligvis) er årsag til en
>>>> simpel fejl. Derved får man jo solgt flere reservedele hhv.
>>>> værkstedstimer og sparer sig helt og holdent for selv at skulle
>>>> tænke :-|
>>> Det ene udelukker vel ikke det andet?
>>>
>> Jo for det er da uholdbart at skulle bruge mere tid og hjerneceller på
>> rullefeltet for kun at sælge rette reparation i første hug
>
>
> Den forstod jeg så ikke?
>
> Hvem siger det skal være i første hug?
>
> Tror du da at man via fejlkoder og -meddelser ved hvad en bil fejler?
>
Det er ren sarkasme!
Jeg har noteret mig til senere lejlighed at sådant er spildt på dig, så
bekymr dig ikke!
--
Armand.
| |
Frank Leegaard (14-11-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 14-11-09 18:00 |
|
Armand wrote:
> Frank Leegaard skrev:
>> Armand wrote:
>>> Frank Leegaard skrev:
>>>> Armand wrote:
>>>>> Frank Leegaard skrev:
>>>>>> Thille wrote:
>>>>>>>> Havde en firmabil (Touran 140HK DSG) som slet ikke havde de
>>>>>>>> kræfter den skulle have. Det kunne ikke rigtig demonstreres
>>>>>>>> inden for lovens rammer... :)
>>>>>>> Det kan vel klares på et rullefelt, men det er selvfølgelig knap
>>>>>>> så sjovt
>>>>>> Hvilket så sjovt nok er noget de færreste værksteder har. Er
>>>>>> noget som tunerne og trimmerne har, hvor man ellers synes at
>>>>>> mange almindelige værksteder kunne drage nytte af sådan en
>>>>>> tingest.
>>>>> Det er sq da mere fornuftigt at bruge pengene på et elektrisk
>>>>> apparatur der kan fortælle ald det der (muligvis) er årsag til en
>>>>> simpel fejl. Derved får man jo solgt flere reservedele hhv.
>>>>> værkstedstimer og sparer sig helt og holdent for selv at skulle
>>>>> tænke :-|
>>>> Det ene udelukker vel ikke det andet?
>>>>
>>> Jo for det er da uholdbart at skulle bruge mere tid og hjerneceller
>>> på rullefeltet for kun at sælge rette reparation i første hug
>>
>>
>> Den forstod jeg så ikke?
>>
>> Hvem siger det skal være i første hug?
>>
>> Tror du da at man via fejlkoder og -meddelser ved hvad en bil fejler?
>>
> Det er ren sarkasme!
> Jeg har noteret mig til senere lejlighed at sådant er spildt på dig,
> så bekymr dig ikke!
Sarkasme kan være svært at se på usenet. Særligt når visse skribenter ikke
undslår sig fra at vrøvle ..
--
- Frank
| |
Kent Glerup (13-11-2009)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 13-11-09 17:37 |
|
Thille skrev:
>> Havde en firmabil (Touran 140HK DSG) som slet ikke havde de kræfter den
>> skulle have. Det kunne ikke rigtig demonstreres inden for lovens
>> rammer... :)
>
> Det kan vel klares på et rullefelt, men det er selvfølgelig knap så
Det ville importøren/VW ikke betale for, så det skulle være på egen
regning så..
VW mente seriøst at en topfart på 174 km/t var indenfor tolerancerne for
denne motor, så det var kun pga pres fra forhandleren at de gik med til
at se på bilen under garantien!
/Kent Glerup
| |
Martin [6000] (12-11-2009)
| Kommentar Fra : Martin [6000] |
Dato : 12-11-09 23:29 |
|
> Det viste sig at det var foregået mens bilen var på værksted. Så jeg har
> på fornemmelsen at det ikke er unormalt at en kundes bil bliver brugt
> til at hente frokost eller bare bliver testkørt hvis den er spændende
> nok.
Det er sørgeligt nok heller ikke unormalt.
De værksteder jeg har arbejdet på, samt kommet på har det mere eller
mindre været "kotyme" at man tog en kundebil, såfremt demo/udlån var
optaget i forvejen...
Det virker lidt mystisk de har nulstillet din triptæller
Og ja du kan være helt sikker på, at kommer der en fed/hurtig bil de ikke
er vant til at se, så står mekanikerne i kø i middagspausen på at "hente
mad" i den...
--
Martin
| |
JBH (12-11-2009)
| Kommentar Fra : JBH |
Dato : 12-11-09 23:53 |
|
"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:4afc8c3e$0$271$14726298@news.sunsite.dk...
>> Det viste sig at det var foregået mens bilen var på værksted. Så jeg har
>> på fornemmelsen at det ikke er unormalt at en kundes bil bliver brugt
>> til at hente frokost eller bare bliver testkørt hvis den er spændende
>> nok.
>
> Det er sørgeligt nok heller ikke unormalt.
>
> De værksteder jeg har arbejdet på, samt kommet på har det mere eller
> mindre været "kotyme" at man tog en kundebil, såfremt demo/udlån var
> optaget i forvejen...
>
> Det virker lidt mystisk de har nulstillet din triptæller
>
> Og ja du kan være helt sikker på, at kommer der en fed/hurtig bil de ikke
> er vant til at se, så står mekanikerne i kø i middagspausen på at "hente
> mad" i den...
Før i tiden så jeg jævnligt kundebiler få "tæsk", af mekanikerne fra de
omkringliggende autoværksteder/autoforhandlere, men jeg tror det generelt
hører fortiden til, det er i alt fald længe siden jeg har set dem "tæske"
andet end deres egne biler. Det sker så til gengæld i hver middagspause....
mvh
JBH
| |
Frank Leegaard (13-11-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 13-11-09 01:33 |
|
JBH wrote:
> "Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:4afc8c3e$0$271$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Det viste sig at det var foregået mens bilen var på værksted. Så
>>> jeg har på fornemmelsen at det ikke er unormalt at en kundes bil
>>> bliver brugt til at hente frokost eller bare bliver testkørt hvis
>>> den er spændende nok.
>>
>> Det er sørgeligt nok heller ikke unormalt.
>>
>> De værksteder jeg har arbejdet på, samt kommet på har det mere eller
>> mindre været "kotyme" at man tog en kundebil, såfremt demo/udlån var
>> optaget i forvejen...
>>
>> Det virker lidt mystisk de har nulstillet din triptæller
>>
>> Og ja du kan være helt sikker på, at kommer der en fed/hurtig bil de
>> ikke er vant til at se, så står mekanikerne i kø i middagspausen på
>> at "hente mad" i den...
>
>
> Før i tiden så jeg jævnligt kundebiler få "tæsk", af mekanikerne fra
> de omkringliggende autoværksteder/autoforhandlere, men jeg tror det
> generelt hører fortiden til, det er i alt fald længe siden jeg har
> set dem "tæske" andet end deres egne biler. Det sker så til gengæld i
> hver middagspause....
Muligt at deres procedure er at spænde dem med moment - tage en testtur og
lige spænde dem igen med ½ NM mere.
For den idelle med de 500-1000 km er der vist ikke mange der overholder.
--
- Frank
| |
oz3bto (13-11-2009)
| Kommentar Fra : oz3bto |
Dato : 13-11-09 00:59 |
|
"Thille" <thillerup@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:adcdf711-e429-4aaa-a32c-278cd91748d6@k19g2000yqc.googlegroups.com...
Fik i forgårs skiftet til vinterdæk på et værksted. Da jeg hentede
bilen havde triptælleren været nulstillet. Fik desværre ikke noteret
km standen da jeg afleverede den men har nu en nagende mistanke om at
den har været ude at køre en tur som ikke er relateret til dækskiftet.
Kan ikke forstå hvorfor man nulstiller triptælleren medmindre man har
noget at skjule, og man kommer altså ikke til at nulstille den ved et
uheld da knappen sidder lige foran speedometeret og skal holdes inde
et stykke tid.
Kan som sagt ikke bevise noget, men spørgsmålet er, er det normalt at
man kører en test tur efter dækskifte (de skulle ikke afbalanceres)?
Dernæst, hvis man nu kunne bevise at den havde været ude og køre en
ikke værkstedsrelateret tur hvad kan man så gøre ved det?
Talte forøvrigt med en kollega som har en bekendt der har fået
installeret en gps logger for at få billigere forsikring. han fik
pludselig en ekstra forsikringsregning fordi han havde kørt 160 km/t.
Det viste sig at det var foregået mens bilen var på værksted. Så jeg
har på fornemmelsen at det ikke er unormalt at en kundes bil bliver
brugt til at hente frokost eller bare bliver testkørt hvis den er
spændende nok.
------------------------------------
Jeg ville ikke føle mig tryg hvis ike værkstedet har testkørt bilen efter
de har reppet på den også selvom det bare drejer sig og hjul skifte
| |
René Løweneck (15-11-2009)
| Kommentar Fra : René Løweneck |
Dato : 15-11-09 09:03 |
|
Hej Thille !
----------------------------------------------------------------------------------------------
Kan som sagt ikke bevise noget, men spørgsmålet er, er det normalt at
man kører en test tur efter dækskifte (de skulle ikke afbalanceres)?
Dernæst, hvis man nu kunne bevise at den havde været ude og køre en
ikke værkstedsrelateret tur hvad kan man så gøre ved det?
Talte forøvrigt med en kollega som har en bekendt der har fået
installeret en gps logger for at få billigere forsikring. han fik
pludselig en ekstra forsikringsregning fordi han havde kørt 160 km/t.
Det viste sig at det var foregået mens bilen var på værksted. Så jeg
har på fornemmelsen at det ikke er unormalt at en kundes bil bliver
brugt til at hente frokost eller bare bliver testkørt hvis den er
spændende nok.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Mekanikerne rundt omkring på værkstederne hygger sig vældigt med din bil.
Især hvis du har en spændende bil. Her kan du se, hvordan det er gået for
sig i England:
http://www.youtube.com/watch?v=SZbQ_KOGBcQ
Så hvis du vil bevise at din bil er blevet misbrugt, så må du have fat i
sådan en sort boks til biler. Jeg har da overvejet at få fat i sådan en. Den
er jo også meget fin at have ved f.eks. uheld mv. Så har man da et godt
bevismateriale.
--
Med venlig hilsen
René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar
| |
Frank Leegaard (15-11-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 15-11-09 12:32 |
|
René Løweneck wrote:
> Hej Thille !
> ----------------------------------------------------------------------------------------------
> Kan som sagt ikke bevise noget, men spørgsmålet er, er det normalt at
> man kører en test tur efter dækskifte (de skulle ikke afbalanceres)?
> Dernæst, hvis man nu kunne bevise at den havde været ude og køre en
> ikke værkstedsrelateret tur hvad kan man så gøre ved det?
>
> Talte forøvrigt med en kollega som har en bekendt der har fået
> installeret en gps logger for at få billigere forsikring. han fik
> pludselig en ekstra forsikringsregning fordi han havde kørt 160 km/t.
> Det viste sig at det var foregået mens bilen var på værksted. Så jeg
> har på fornemmelsen at det ikke er unormalt at en kundes bil bliver
> brugt til at hente frokost eller bare bliver testkørt hvis den er
> spændende nok.
>
> -----------------------------------------------------------------------------------------------
>
> Mekanikerne rundt omkring på værkstederne hygger sig vældigt med din
> bil. Især hvis du har en spændende bil. Her kan du se, hvordan det er
> gået for sig i England:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=SZbQ_KOGBcQ
>
> Så hvis du vil bevise at din bil er blevet misbrugt, så må du have
> fat i sådan en sort boks til biler. Jeg har da overvejet at få fat i
> sådan en. Den er jo også meget fin at have ved f.eks. uheld mv. Så
> har man da et godt bevismateriale.
Men det har modparten så muligvis også. Også den dag i sidste uge du kørte
for stærkt.
--
- Frank
| |
Thille (15-11-2009)
| Kommentar Fra : Thille |
Dato : 15-11-09 15:36 |
|
> Mekanikerne rundt omkring på værkstederne hygger sig vældigt med din bil.
> Især hvis du har en spændende bil. Her kan du se, hvordan det er gået for
> sig i England:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=SZbQ_KOGBcQ
>
> Så hvis du vil bevise at din bil er blevet misbrugt, så må du have fat i
> sådan en sort boks til biler. Jeg har da overvejet at få fat i sådan en. Den
> er jo også meget fin at have ved f.eks. uheld mv. Så har man da et godt
> bevismateriale.
Jeg har også kigget på en model som den du linker til, der gemmer både
video, g-kraft, position samt hastighed. Men da den optager video skal
den jo sidde synligt fremme i forruden og så er det nemt for en tyv
(eller mekaniker) at slukke for den inden man kører. Til uheld er den
til gengæld optimal.
Næste gang bilen skal på værksted ligger der helt sikkert en
mobiltelefon med et gps logger program et sted godt gemt.
/Martin
| |
Frank Leegaard (16-11-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 16-11-09 18:38 |
|
Thille wrote:
>> Mekanikerne rundt omkring på værkstederne hygger sig vældigt med din
>> bil. Især hvis du har en spændende bil. Her kan du se, hvordan det
>> er gået for sig i England:
>>
>> http://www.youtube.com/watch?v=SZbQ_KOGBcQ
>>
>> Så hvis du vil bevise at din bil er blevet misbrugt, så må du have
>> fat i sådan en sort boks til biler. Jeg har da overvejet at få fat i
>> sådan en. Den er jo også meget fin at have ved f.eks. uheld mv. Så
>> har man da et godt bevismateriale.
>
> Jeg har også kigget på en model som den du linker til, der gemmer både
> video, g-kraft, position samt hastighed. Men da den optager video skal
> den jo sidde synligt fremme i forruden og så er det nemt for en tyv
> (eller mekaniker) at slukke for den inden man kører. Til uheld er den
> til gengæld optimal.
>
> Næste gang bilen skal på værksted ligger der helt sikkert en
> mobiltelefon med et gps logger program et sted godt gemt.
Helt ærlig. Hvad med bare at sige til værkstedet at de ikke behøver
prøvekøre din bil.
Evt kan det klares når du afhenter den.
Den slags overvågning og skjulte dagsordner, er ikke til andet end at skabe
konflikt.
--
- Frank
| |
|
|