Så kom den nye bil endelig
Fra : P

Dato : 12-11-09 00:01

To dage før tiden, fik jeg i dag min Skoda Superb 1.9 TDI.

Har naturligvis rullet lidt rundt i den i aften, og investeringen i
elegance udgaven med bi-xenon har virkelig været fornuftig, bedømt
efter det lyshav de lygter kan sende ud i natten .. uha der er knald
på. At lyset så drejer med, når vejen drejer, er bare endnu bedre. Så
jeg er nu helt med på at xenon kan anbefales .. meget endda

Den anden investering i den store Bolero radio og Sound System med 10
højttalere var et andet pletskud, som heldigvis faldt godt ud. Ingen
hos forhandleren havde hørt anlægget før, så det blev købt i det
lønlige håb, at det rent faktisk var de ekstra penge værd .. det var
det så absolut!

En lille tur på 60 km fortrinsvis på landevej med cirka 5-6 km med
bykørsel, gav 19,7 km/l i gennemsnit ifølge kørecomputeren, og det er
vel godkendt, når bilen kun lige er begyndt at rulle i dag.

/P

Fra : Frank Leegaard

Dato : 12-11-09 01:08

P wrote:
> [...]
> bykørsel, gav 19,7 km/l i gennemsnit ifølge kørecomputeren, og det er
> vel godkendt, når bilen kun lige er begyndt at rulle i dag.

Hvad står sådan en sag i? Hvor mange hk har udgaven?

Er det CR eller PD motor?

--
- Frank

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 12-11-09 07:05

Hej

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Er det CR eller PD motor?

Det er vidst kun 2.0 TDI 170 HK der er med CR, men det er nu en fin bil
alligevel...:)

Mvh
Hans

Fra : P

Dato : 12-11-09 21:59

On Thu, 12 Nov 2009 07:04:46 +0100, "Hans Mouridsen"
<hom@FJERNMIGpc.dk> wrote:

> [...]
>
>"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

>Det er vidst kun 2.0 TDI 170 HK der er med CR, men det er nu en fin bil

105 hk og PD .. er knap så rap som de to store, men rykker ret godt
alligevel

/P

Fra : Nicolaj C

Dato : 12-11-09 12:13

"P" <noone@dk.dk> wrote in message
> [...]
> bykørsel, gav 19,7 km/l i gennemsnit ifølge kørecomputeren, og det er
> vel godkendt, når bilen kun lige er begyndt at rulle i dag.

Tillykke !
Kørte nyligt i en Nissa Note. Overraskende god lyd som standard.

Fra : Kent Glerup

Dato : 12-11-09 17:16

P skrev:
> To dage før tiden, fik jeg i dag min Skoda Superb 1.9 TDI.

Tillykke med vognen :)

> [...]
> hos forhandleren havde hørt anlægget før, så det blev købt i det
> lønlige håb, at det rent faktisk var de ekstra penge værd .. det var

Leder også lidt efter en Bolero til vores nye Octavia...

> En lille tur på 60 km fortrinsvis på landevej med cirka 5-6 km med
> bykørsel, gav 19,7 km/l i gennemsnit ifølge kørecomputeren, og det er
> vel godkendt, når bilen kun lige er begyndt at rulle i dag.

Nice. Hvis computeren passer lige så godt som i Octavia'en, hvor de to
første tanke har passet indenfor 0,1 km/l, så er det jo flotte tal! Vi
har kørt 19,3 og 20,0 km/l på de to første tanke i vores. Det er dog med
den nye 1,6 CR motor.

/Kent Glerup

Fra : P

Dato : 12-11-09 22:02

On Thu, 12 Nov 2009 17:15:58 +0100, Kent Glerup
<kent@glerupYEAH-olesenRIGHT.dk> wrote:

> [...]
>første tanke har passet indenfor 0,1 km/l, så er det jo flotte tal! Vi
>har kørt 19,3 og 20,0 km/l på de to første tanke i vores. Det er dog med

Hvis pengene havde været til det, havde jeg gerne taget såvel elegance
udstyret som den store 170 hk motor, men der måtte jeg vælge, og
komforten vandt over hestekræfterne

/P

Fra : Mogens

Dato : 12-11-09 17:47

"P" <noone@dk.dk> skrev i meddelelsen

> To dage før tiden, fik jeg i dag min Skoda Superb 1.9 TDI.

Tillykke med bilen !
Den kan åbenbart leveres som van nu!

> [...]
> på. At lyset så drejer med, når vejen drejer, er bare endnu bedre. Så
> jeg er nu helt med på at xenon kan anbefales .. meget endda

Jep - det er rigtig godt med xenon kurvelys

> En lille tur på 60 km fortrinsvis på landevej med cirka 5-6 km med
> bykørsel, gav 19,7 km/l i gennemsnit ifølge kørecomputeren, og det er
> vel godkendt, når bilen kun lige er begyndt at rulle i dag.

Hvilken motor har du valgt?
Jeg kører knap 14 km/l med min 170 hk's VAG TDI.
Måske man sku få den chippet, så forbruget kunne blive lidt bedre .o)

Fra : Kent Glerup

Dato : 12-11-09 17:58

Mogens skrev:

> Hvilken motor har du valgt?

Greenline i SuperB = 1,9 TDI PD 105HK

> Jeg kører knap 14 km/l med min 170 hk's VAG TDI.
> Måske man sku få den chippet, så forbruget kunne blive lidt bedre .o)

Ha. Med din speederfod + chip? Mon ikke du så lander omkring de 12 km/l? :)

/Kent Glerup

Fra : P

Dato : 12-11-09 22:01

On Thu, 12 Nov 2009 16:47:26 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

> [...]
>Jeg kører knap 14 km/l med min 170 hk's VAG TDI.
>Måske man sku få den chippet, så forbruget kunne blive lidt bedre .o)

1,9 tdi (PD) med 105 hk

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-09 21:01

> Tillykke med bilen !
> Den kan åbenbart leveres som van nu!

Jep sådan en har jeg lige bestilt ( 2.0 TDI CR DSG )

Mvh Jan

Fra : Mogens

Dato : 14-11-09 21:09

"jwp" <fvg> skrev i meddelelsen

> Jep sådan en har jeg lige bestilt ( 2.0 TDI CR DSG )

Hvornår kan den leveres som van?
Fik du bestilt noget fancy udstyr?

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-09 21:40

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> "jwp" <fvg> skrev i meddelelsen

> Hvornår kan den leveres som van?
> Fik du bestilt noget fancy udstyr?

Hej

Jeg har taget Elegance udgaven som har pænt meget udstyr som standart

Der ud over Parkeringssensorer for og bag, parkeringsassistent, tronede
ruder, motor/kabinevarmer, bluetooth og rattet med flest mulige funktioner
(telefon radio dsg) samt Bolero Radioen og soundsystemet som trådstarter
også omtaler.

Det var vist det.

Levereingstid 10 uger

Fra : P

Dato : 14-11-09 21:51

On Sat, 14 Nov 2009 21:39:42 +0100, "jwp" <fvg> wrote:

> [...]
>(telefon radio dsg) samt Bolero Radioen og soundsystemet som trådstarter

Ja leveringstiden er laaang, og det føles også sådan

Hvad koster sådan en på 'gøje'plader?

Glæd dig til Bolero radioen og Soundsystemet, det rykker bare helt
vildt. Det slår de fleste eftermonterede systemer synes jeg.

/P

Fra : Henrik B.

Dato : 15-11-09 19:32

"P" <noone@dk.dk> skrev i meddelelsen

> To dage før tiden, fik jeg i dag min Skoda Superb 1.9 TDI.

Tillykke med dén!

Feeed bil, masser af "bang for the bucks"!
Dog i mine øjne med forkert drivmiddel. )

--
http://www.saabklub.dk/