Forsikring ved privat leasing
Fra : Ukendt

Dato : 11-11-09 21:59

Hej

Jeg overvejer om privat leasing måske er noget for mig, i stedet for at købe
en ny bil.
Men jeg har nogen spørgsmål relateret til forsikringen.

Hvad sker der hvis man total skader bilen ?
Får man sin 1. indbetaling retur, hvis skaden skyldes en anden part ?
Hvad hvis man selv er skyld i skaden ?

Jeg har søgt efter info på diverse leasingselskabers hjemmesider, men synes
ikke jeg kan finde noget om denne
problemstilling :(

Umiddelbart virker det jo ikke rimeligt at hvis bilen bliver totalskadet fx.
et halvt år efter indgåelsen af laesingkontakten
at man så mister hele sin 1. indbetaling.
Håber nogen sidder inde med lidt erfaring angående dette her :)

Mvh

Thomas

Fra : Jesper

Dato : 11-11-09 23:22

"T. R." <thrATmail-onlineDOTdk> skrev i en meddelelse
> [...]

> at man så mister hele sin 1. indbetaling.
> Håber nogen sidder inde med lidt erfaring angående dette her :)

Hvis bilen bliver totalskadet får du typisk din 1. gangsydelse tilbage, men
det skal naturligvis stå i vilkårerne.

---
Jesper

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-11-09 15:47

On 11 Nov., 21:58, "T. R." <thrATmail-onlineDOTdk> wrote:

> Jeg har søgt efter info på diverse leasingselskabers hjemmesider, men synes
> ikke jeg kan finde noget om denne
> problemstilling :(

tænkt også over, når leje aftalen er forbi,,, så bliver bilen da vist
gået totalt i sømmene og man kommer til at betale kassen for små bilka
buler og micro ridser ingen kan se.. de står op og ned med lys for at
se efter ridser og de mindste skrammer i lak kofanger osv.....

Fra : Søren C

Dato : 12-11-09 01:05

Tja det gør en forhandler også når du forsøger at sælge din brugte
bil. Bilka buler og ridser
afspejler sig hurtigt i den pris du får tilbudt. Det kan også hurtigt
koste 20000kr i laverer gensalgspris. . Du får altså intet gratis...
Hverken ved leasing eller ejerskab.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-11-09 09:58

On 12 Nov., 09:05, Søren C <soren_Hels...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> afspejler sig hurtigt i den pris du får tilbudt. Det kan også hurtigt
> koste 20000kr i laverer gensalgspris. . Du får altså intet gratis...

Der er forskel... Hvis man vil sælge, er det en en forhandling hvad
man vil have... ved leasing bestemmer de helt selv hvad de evt taksere
og til hvilken pris.

Fra : alexbo

Dato : 12-11-09 18:33

"T. R." skrev

> Jeg overvejer om privat leasing måske er noget for mig, i stedet for at
> købe en ny bil.
> Men jeg har nogen spørgsmål relateret til forsikringen.
>
> Hvad sker der hvis man total skader bilen ?

Godt spørgsmål, for nogle leasingselskaber betyder det at kontrakten
ophæves, den leasede bil findes ikke mere.
En ny kan selvfølgelig leases med ny kontrakt og ny udbetaling.

Der kommer en ny lov der gør det muligt at ophæve en leasing efter det
første år så man ikke er bundet for alle de aftalte år, men
forsikringsproblemet og alle de andre ting, hvem der må køre i bilen, hvor
den må køre hen, erstatningsbil ved skade o.s.v. skal man have helt på det
rene inden.

Efter nytår er det også leasingselskabet der skal betale større reparationer
også efter garantiens udløb, så enetn skal man vente til efter nytår, eller
også sikre at de ting der bliver lovfæstet er med i en aftale inden.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-09 22:40

T. R. wrote:
> [...]
> at man så mister hele sin 1. indbetaling.
> Håber nogen sidder inde med lidt erfaring angående dette her :)

Jeg har prøvet at privatlease, og inden for det første år ville jeg få en
helt ny bil stillet til rådighed. Efter det første år ville leasingfirmaet
forsøge at finde en tilsvarende brugt bil som de kunne stille til rådighed.
Kun hvis sidstnæsvnte glippede, kunne man komme ud af kontrakten. Så blev
det resterende beløb af 1.gangsydelsen tilbagebetalt. Det var godt nok
tilbage i 2006 hos Mercedes. Og det svinger muligvis fra firma til firma.
Privatleasing var ellers en okay løsning for mig. Jeg havde ingen problemer
med det.

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-09 00:06

"T. R." <thrATmail-onlineDOTdk> skrev i meddelelsen

>jeg skrev bla bla.....

Det tilbud jeg specifikt havde i tankerne var Opel's tilbud på en Corsa
Cosmo.
Men, som jeg havde frygtet, så ville jeg ved totalskade ikke få 1.
indbetaling retur
så det tilbud vil jeg helt klart melde pas på :)

T.