Audi 100 2,3 - tændingsrækkefølge+strømfor~
Fra : Em See Intruder 1400

Dato : 09-11-09 19:50

Audi 100 2,3 - tændingsrækkefølge+strømfordelerhus

Hej
Jeg har brug for lidt hjælp til at fastslå hvor den forreste cylinder
(cylinder 1) skal tilkobles strømfordeleren - gerne en lille tegning, så jeg
er sikker. Jeg mener at 5 cylindrede rækkemotorer som fx Audi altid har
tændingsrækkefølgen 12453 og hvis dette er korekt husket, skulle det være
nok til jeg kan komme videre.

På forhånd tak

Fra : alexbo

Dato : 09-11-09 22:30

"Em See Intruder 1400" skrev

> [...]
> jeg er sikker. Jeg mener at 5 cylindrede rækkemotorer som fx Audi altid
> har tændingsrækkefølgen 12453 og hvis dette er korekt husket, skulle det

Rækkefølgen 12453
cylinder 1 forrest og kl 6 i strømfordeleren.

mvh
Alkex Christensen

Fra : Em See Intruder 1400

Dato : 10-11-09 08:34

Hej
Tak for svaret.
For lige at være helt sikker...... Når du skriver kl. 6, er det set ud fra,
at du står foran bilen og kigger ned på motoren - dvs. at kl. 6 er direkte
frem mod fronten af bilen?

mvh
Nick

Fra : alexbo

Dato : 10-11-09 10:22

"Em See Intruder 1400" skrev i

> For lige at være helt sikker...... Når du skriver kl. 6, er det set ud
> fra, at du står foran bilen og kigger ned på motoren - dvs. at kl. 6 er
> direkte frem mod fronten af bilen?

Det var det jeg mente men jeg har skrevet forkert, det er kl. 7 og
strømfordeleren går højre om.

Men det er bedst lige at prøve, tændrøret på nr.1 op,
Drej motoren til rotoren peger på kl.7 så skal stemplet på nr. 1 være i top.

mvh
Alex Christensen

Fra : alexbo

Dato : 10-11-09 10:44

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev

> Men det er bedst lige at prøve, tændrøret på nr.1 op,
> Drej motoren til rotoren peger på kl.7 så skal stemplet på nr. 1 være i
> top.

Du skal være opmærksom på at stemplet på nr.1 er i top 2 gange på en
strømfordeleromgang, der hvor den skal tænde og stik modsat.

mvh
Alex Christensen