Registreringsattest med mangler og fejl
Fra : Peter

Dato : 07-11-09 14:07

Hej NG!

Jeg har lige omregistreret min "nye" bil iforbindelse med købet. Bilen har
tidligere kørt i Sverige, men blev Toldsynet af den forige ejer (ham jeg
købte den af) da den blev importeret / registreret på danske nummerplader.
Jeg har nu lige modtaget den første opkrævning af "grøn afgift", som var
indplaceret i en forkert kategori. Dernæst opdager jeg at
registreringsattesten mangler oplysning på linien = K:
Typegodkendelsesnummer samt at = Q: Brændstofforbrug (km/l) er forkert
opgivet.
Oplysningerne på begge spørgsmål fremgik af den svenske registreringsattest.
Disse data er bare ikke kommet med på den danske registreringsattest. Det må
da være synsfirmaets ansvar ellers vil jeg mene at de ikke har færdig gjort
deres arbejde.

Synsfirmaet svar:
Du beder om en ny reg.attest, men det er kun motorkontoret der kan udstede
disse attester, der er ingen synshaller der kan udstede disse. Da bilen er
med aut.gear ifølge svensk attest er det 19,6 km pr. liter

med venlig hilsen

Mit opfølgende svar:

Bilen har ifølge den medsendte svenske typeattest (med EU
typegodkendelsesnummer) et forbrug på 5 liter pr. 100 km. (20,0 km/l)
Oplysningen vedr. hvem der udsteder en ny reg. attest var jeg egentlig på
forhånd ikke i tvivl om, men indberetningen fra XXXX Bilsyn d. 18.september
2008 til SKAT, må vel betegnes som værende mangelfuld på nogle punkter - med
deraf følgende problemer.

* Til NG: Er der en eller anden som har erfaring m.h.t. at få
færdiggjort/rettet en registreringsattest ?

* hilsen
* Peter

Fra : HKN

Dato : 07-11-09 08:53

> * Til NG: Er der en eller anden som har erfaring m.h.t. at få
> færdiggjort/rettet en registreringsattest ?
>
> * hilsen
> * Peter

Her kan du se hvordan din bil bliver indplaceret ift danske regler.

www.hvorlangtpaaliteren.dk

Mvh
Henrik

Fra : Peter

Dato : 07-11-09 18:04

Her kan du se hvordan din bil bliver indplaceret ift danske regler.

www.hvorlangtpaaliteren.dk

Mvh
Henrik

Hej Henrik!

I min første mail har du ikke bemærket at bilen allerede er udstyret med et
EU typegodkendelsesnummer. Det må også gælde i Danmark ?

hilsen
Peter

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 07-11-09 21:18

On Sat, 7 Nov 2009 18:04:10 +0100, "Peter" <kontakt@morgenmusikken.dk>
wrote:

>I min første mail har du ikke bemærket at bilen allerede er udstyret med et
>EU typegodkendelsesnummer. Det må også gælde i Danmark ?
Hvis det eller er det rigtige nummer.

Hvilken bil er der tale om, mærke, model, årgang, udstyrsvariant,
brændstoftype, etc. ?
Hvilket EU typegodkendelsesnummer er der på din svenske attest ?

/Hans

Fra : Peter

Dato : 07-11-09 18:48

> [...]
> brændstoftype, etc. ?
> Hvilket EU typegodkendelsesnummer er der på din svenske attest ?

Hej Hans!

EU typegodkendelsesnummeret er: e1*98/14d0080*08

vi har en Smart Fortwo Coupé 2000 mere i husstanden den har EU
typegodkendelsesnummeret er: e1*98/14d0080*06

hilsen
Peter

Fra : Niels Bengaard

Dato : 07-11-09 20:06

"Peter" <kontakt@morgenmusikken.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> vi har en Smart Fortwo Coupé 2000 mere i husstanden den har EU
> typegodkendelsesnummeret er: e1*98/14d0080*06

Motorvariant 08 står til 19.6 km/l i EU typegodkendelsen. 37 kw benzin turbo
med automatgear.
20.0 km/l findes kun som motorvariant 09. 45 kw benzin turbo med manuelt
gear.
06 som i også har står til 29.4 km/l. 30 kw diesel turbo automatgear.

Mvh Niels

Fra : Armand

Dato : 07-11-09 20:37

Niels Bengaard skrev:
> [...]
> gear.
> 06 som i også har står til 29.4 km/l. 30 kw diesel turbo automatgear.

Jeg skulle lige til at spørge hvad balladen går på når de begge iflg
hvorlangtpaaliteren.dk er en klasse 'A', men så bemærkede jeg at den
nyere har den halve grønne afgift af den gamle - Hvori ligger dét når
klassen er den samme ???

--
Armand
(der er sikker på at Peter såmænd bare har købt sig en abe)

Fra : Peter

Dato : 07-11-09 21:18

> [...]
> gear.
> 06 som i også har står til 29.4 km/l. 30 kw diesel turbo automatgear.

Hej Niels!

Har du et link til hjemmesiden hvor oplysningerne står ?

Nogle af de data du omtaler er ikke eksisterende.

Benzinmodel: 1) 33 KW / 45 PS
2) 40 KW / 55 PS
Diesel: 30 KW / 41 PS

hilsen
Peter

Fra : Niels Bengaard

Dato : 08-11-09 10:58

> Hej Niels!
>
> Har du et link til hjemmesiden hvor oplysningerne står ?
>
> Nogle af de data du omtaler er ikke eksisterende.

> [...]

Du kan slå din typegodkendelse op her, der er alle modeller nævnt.
http://www.fstyr.dk/sw22275.asp

Mvh Niels

Fra : Peter

Dato : 08-11-09 13:02

> Du kan slå din typegodkendelse op her, der er alle modeller nævnt.
> http://www.fstyr.dk/sw22275.asp
>
> Mvh Niels

Hej igen!

På færselsstyrelsens hjemmeside kan man desværre kun vælge data fra årgang
2004 og frem. Det kan ikke give mig de oplysninger jeg skal bruge, da bilen
der er tale om er fra år 2000

hilsen
Peter

Fra : Niels Bengaard

Dato : 08-11-09 18:02

> [...]
>
> På færselsstyrelsens hjemmeside kan man desværre kun vælge data fra årgang
> 2004 og frem. Det kan ikke give mig de oplysninger jeg skal bruge, da

Den kan nu bruges alligevel. Den fra 2004 har præcis det EU
typegodkendelsesnummer du omtaler.
Hvornår Smart har fået typegodkendt bilerne i Danmark betyder ikke det
store, godkendelsen gælder alle biler med det typegodkendelsesnummer uanset
årgang.

Mvh Niels

Fra : Peter

Dato : 08-11-09 19:09

> [...]
> Hvornår Smart har fået typegodkendt bilerne i Danmark betyder ikke det
> store, godkendelsen gælder alle biler med det typegodkendelsesnummer

Hej igen!

Du tager desværre fejl og sammenligner en 0,7 årgang 2004 med en 0,6 årgang
1999/2000

Den du henviser til (0,7) har enten 37 KW eller 45 KW
Den model jeg omtaler (0,6) har enten 1) 33 KW eller 40 KW

Jeg er helt sikker på at bændstofforbrug og CO2 ikke er det samme og derfor
betyder det temmelig meget.
Det er muligt at typegodkendelsesnummeret er det samme, men indplaceringen
af grøn afgift efter benzinforbrug, kan ikke vaære den samme for en 0,6 og
0,7 og da typegodkendelsens brændstofforbrug omtaler 0,7 fra årgang 2004 kan
denne ikke bruges. Desværre

hilsen
Peter

Fra : Niels Bengaard

Dato : 08-11-09 20:41

> [...]
> 0,7 og da typegodkendelsens brændstofforbrug omtaler 0,7 fra årgang 2004

Jeg benytter det typegodkendelsesnummer du har opgivet, det kan selvfølgelig
være forkert, hvor kommer det fra, for det stemmer med de oplysninger jeg
giver.
Oprettelsesdatoen i færdselsstyrelsen har ikke noget med årgang at gøre.
Det kan være din bil er indplaceret under forkert typegodkendelse fordi den
ikke er solgt i Danmark fra ny. Måske kan færdselsstyrelsen hjælpe med at få
styr på det.

Mvh Niels

Fra : Armand

Dato : 09-11-09 03:57

Niels Bengaard skrev:

> [...]
> ikke er solgt i Danmark fra ny. Måske kan færdselsstyrelsen hjælpe med at få

En EU-typegodkendelse MÅ indeholde en pålidelig angivelse af
brændstofforbruget :-|

Måske at du, Peter, har dannet dig et forkert indtryk af hvilken model
det drejer sig om, og har svært ved at slippe dét !??

--
Armand.

Fra : Peter

Dato : 09-11-09 09:42

> [...]
>
> Måske at du, Peter, har dannet dig et forkert indtryk af hvilken model det
> drejer sig om, og har svært ved at slippe dét !??

Hej Armand!

Det er nok ikke muligt, da vi har en magen til (årgang, motorstr. og udstyr)
holdende i indkørslen.

hilsen
Peter

Fra : Niels Bengaard

Dato : 09-11-09 15:58

> Hej Armand!
>
> Det er nok ikke muligt, da vi har en magen til (årgang, motorstr. og
> udstyr) holdende i indkørslen.
>
> hilsen
> Peter

Jeg tror det ikke er muligt at komme længere her i gruppen med de
oplysninger vi har.
Et Smart værksted kan vel se hvilken model du har præcist ud fra
stelnummeret og se om din bil er rigtigt beskrevet på registreringsattesten,
og hvis ikke levere dokumentation der får den rigtigt beskrevet.

Mvh Niels

Fra : Armand

Dato : 09-11-09 16:17

Peter skrev:

> Det er nok ikke muligt, da vi har en magen til (årgang, motorstr. og udstyr)
> holdende i indkørslen.

Var der da ikke netop lige ét ciffer til forskel i

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 09-11-09 17:16

On Mon, 9 Nov 2009 09:41:48 +0100, "Peter" <kontakt@morgenmusikken.dk>
wrote:

>Det er nok ikke muligt, da vi har en magen til (årgang, motorstr. og udstyr)

Men er det samme motorvariant, gearkasse, transmision, hjul ?
Det er ikke kun et spørgsmål om de ser enes ud, men om de teknisk set
er enes, det er ikke sikkers at du som alm. lægmand kan vurderer
dette.

/Hans

Fra : Henrik B.

Dato : 08-11-09 19:47

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Hvornår Smart har fået typegodkendt bilerne i Danmark betyder ikke det
> store, godkendelsen gælder alle biler med det typegodkendelsesnummer

Det betyder nu RIGTIG meget! Jeg fik også 9-5'eren ned i grøn afgift, ved at
få en "opdateret" typegodkendelse, fra importøren, i stedet for den som
fstyr benyttede.

--
http://www.saabklub.dk/