|
| Leje af Autocamper.... Fra : Brian Sørup |
Dato : 06-11-09 22:54 |
|
......... i Tyskland ?
Nogen der har erfaringer at dele ud af, og/eller gode udlejere med gode
priser.
Jeg har googlet lidt rundt og fundet et par stykker, men det ville være
lækkert med lidt personlige erfaringer.
Krydspostet til dk.fritid.bil og dk.fritid.camping
--
Brian Sørup
| |
Brian Sørup (06-11-2009)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 06-11-09 23:07 |
|
"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4af49adf$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
FollowUp-To: dk.fritid.camping
> ........ i Tyskland ?
>
> Nogen der har erfaringer at dele ud af, og/eller gode udlejere med gode
> priser.
> Jeg har googlet lidt rundt og fundet et par stykker, men det ville være
> lækkert med lidt personlige erfaringer.
>
> Krydspostet til dk.fritid.bil og dk.fritid.camping
FUT sat til d.f.c
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.
1986 Oldsmobile Custom Cruiser
| |
Ivan Sparvath (07-11-2009)
| Kommentar Fra : Ivan Sparvath |
Dato : 07-11-09 13:57 |
|
Hej Brian, hvis I skal til Italien / Kroatien eller omegn har jeg en lille
fidus:
Lej camperen i Sydtyskland, da de først har højsæson fra august. Dvs. lejen
er væsentlig lavere i juni-juli !
Hilsen Ivan, Århus
| |
folmer@rasmussen.dk (07-11-2009)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 07-11-09 00:17 |
|
On Fri, 6 Nov 2009 22:53:32 +0100, Brian Sørup
<camaropower454@hotmail.com> wrote:
>........ i Tyskland ?
>
>Nogen der har erfaringer at dele ud af, og/eller gode udlejere med gode
>priser.
>--
Det er lige før, men også kun lige før, at jeg hellere vil låne dig
penge, så du kan holde en ordentlig ferie. Så har jeg nemlig en
forpulet turist mindre at slås med i trafikken.
>--
>Jeg har googlet lidt rundt og fundet et par stykker, men det ville være
>lækkert med lidt personlige erfaringer.
>--
Hvis du ikke skal køre i vejen for mig, skal du op over 90, eller
under 80, så det ikke tager en krig at overhale dig. Vælger du det
første alt. så tag den store pung med. De véd godt hvad de vil have
for det, de autocampetere, når de skal arbejde. .o))
Véd du forresten hvor nemt det er at skille sådan et apparat ad??
Fy fasan, det er et skidt sted at opholde sig, hvis der er optræk til
sammenstød.
Og naboerne hvor du holder om natten kan høre alt hvad I laver, og
omvendt.
Og du skal stadig vaske op og rede seng!
Og badene rundt o0mkring er fyldt med svinepest, eller hvad det nu
hedder!
Find på noget andet.
>--
>Krydspostet til dk.fritid.bil og dk.fritid.camping
>--
Det bliver det ikke bedre af.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Frank Leegaard (07-11-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 07-11-09 00:48 |
|
folmer@rasmussen.dk wrote:
> On Fri, 6 Nov 2009 22:53:32 +0100, Brian Sørup
> <camaropower454@hotmail.com> wrote:
>
>> ........ i Tyskland ?
>>
>> Nogen der har erfaringer at dele ud af, og/eller gode udlejere med
>> gode priser.
>
>> --
>
> Det er lige før, men også kun lige før, at jeg hellere vil låne dig
> penge, så du kan holde en ordentlig ferie. Så har jeg nemlig en
> forpulet turist mindre at slås med i trafikken.
>
>> --
>
>> Jeg har googlet lidt rundt og fundet et par stykker, men det ville
>> være lækkert med lidt personlige erfaringer.
>
>> --
>
> Hvis du ikke skal køre i vejen for mig, skal du op over 90, eller
> under 80, så det ikke tager en krig at overhale dig. Vælger du det
> første alt. så tag den store pung med. De véd godt hvad de vil have
> for det, de autocampetere, når de skal arbejde. .o))
Er det værre end en høj varevogn?
--
/Frank
| |
Henning (07-11-2009)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 07-11-09 08:02 |
|
>> Hvis du ikke skal køre i vejen for mig, skal du op over 90, eller
>> under 80, så det ikke tager en krig at overhale dig. Vælger du det
>> første alt. så tag den store pung med. De véd godt hvad de vil have
>> for det, de autocampetere, når de skal arbejde. .o))
>
>Er det værre end en høj varevogn?
Ja, autocampere køres ofte af urutinerede bilister til den type biler,
og de er derfor meget fokuserede på 80km-grænsen
| |
Jesper Hedegaard (07-11-2009)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 07-11-09 10:01 |
|
"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse
news:jp6af5dp3jcgcrcon60hecvk1fqm8o8rnv@4ax.com...
>
>>> Hvis du ikke skal køre i vejen for mig, skal du op over 90, eller
>>> under 80, så det ikke tager en krig at overhale dig. Vælger du det
>>> første alt. så tag den store pung med. De véd godt hvad de vil have
>>> for det, de autocampetere, når de skal arbejde. .o))
>>
>>Er det værre end en høj varevogn?
>
> Ja, autocampere køres ofte af urutinerede bilister til den type biler,
> og de er derfor meget fokuserede på 80km-grænsen
Hvaffor en 80-km grænse ??
--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder
| |
Anette (08-11-2009)
| Kommentar Fra : Anette |
Dato : 08-11-09 21:49 |
|
Henning wrote:
> Ja, autocampere køres ofte af urutinerede bilister til den type biler,
> og de er derfor meget fokuserede på 80km-grænsen
Det er campingvogne der har en fartgrænse, søde.
Vi, autocampister må køre lige så stærkt som I andre, selvom vores biler
suger lidt hårdt i brændstoftanken
når nålen sniger sig over de 110km :)
/ Anette
der overhovedet slet ikke vil bytte sin Hymer B544, for en anden ferieform
:)
| |
Brian Sørup (07-11-2009)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 07-11-09 09:10 |
|
<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
news:70b9f5derif6e3o2gs8cdutlbkt6g1ifkk@4ax.com...
> On Fri, 6 Nov 2009 22:53:32 +0100, Brian Sørup
> <camaropower454@hotmail.com> wrote:
>
>>........ i Tyskland ?
>>
>>Nogen der har erfaringer at dele ud af, og/eller gode udlejere med gode
>>priser.
>
>
> Det er lige før, men også kun lige før, at jeg hellere vil låne dig
> penge, så du kan holde en ordentlig ferie. Så har jeg nemlig en
> forpulet turist mindre at slås med i trafikken.
>
Jeg mener ikke du plejer at køre til Frankrig midt i Juni måned ?
Mht. hastighed skal jeg nok sørge for du ikke kommer forbi...
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.
1986 Oldsmobile Custom Cruiser
| |
Per (06-11-2009)
| Kommentar Fra : Per |
Dato : 06-11-09 23:35 |
|
On 7 Nov., 00:17, fol...@rasmussen.dk wrote:
> On Fri, 6 Nov 2009 22:53:32 +0100, Brian Sørup
>
> <camaropower...@hotmail.com> wrote:
> >........ i Tyskland ?
>
> >Nogen der har erfaringer at dele ud af, og/eller gode udlejere med gode
> >priser.
> >--
>
> Det er lige før, men også kun lige før, at jeg hellere vil låne dig
> penge, så du kan holde en ordentlig ferie. Så har jeg nemlig en
> forpulet turist mindre at slås med i trafikken.
>
> >--
> >Jeg har googlet lidt rundt og fundet et par stykker, men det ville være
> >lækkert med lidt personlige erfaringer.
> >--
>
> Hvis du ikke skal køre i vejen for mig, skal du op over 90, eller
> under 80, så det ikke tager en krig at overhale dig. Vælger du det
> første alt. så tag den store pung med. De véd godt hvad de vil have
> for det, de autocampetere, når de skal arbejde. .o))
>
> Véd du forresten hvor nemt det er at skille sådan et apparat ad??
>
> Fy fasan, det er et skidt sted at opholde sig, hvis der er optræk til
> sammenstød.
>
> Og naboerne hvor du holder om natten kan høre alt hvad I laver, og
> omvendt.
>
> Og du skal stadig vaske op og rede seng!
>
> Og badene rundt o0mkring er fyldt med svinepest, eller hvad det nu
> hedder!
>
> Find på noget andet.
>
> >--
> >Krydspostet til dk.fritid.bil og dk.fritid.camping
> >--
>
> Det bliver det ikke bedre af.
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer
ja eller også skulle man få meget mere over på skinner/vand, så man
kunne slippe for alle de lastbiler, der tror at vejene er lavet for
dem og kun dem!
| |
Finn Guldmann (07-11-2009)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 07-11-09 11:30 |
|
Per skrev:
> ja eller også skulle man få meget mere over på skinner/vand, så man
> kunne slippe for alle de lastbiler, der tror at vejene er lavet for
> dem og kun dem!
>
Sjovt nok er det mere variationen i antallet af personbiler end i
antallet af lastbiler der er afgørende for hvornår der er problemer på
vejene.
Men en anden måde du kunne arbejde på som måske kunne løse dit problem
kunne jo være at gøre, som jeg mener at havde forstået at de har det i
United Bluff, at der er samme max hastighed på den pågældende
vejstrækning uanset om du kører i personbil eller i lastbil.
Og du vil helt sikkert ikke kunne lide følgerne af at dit, ovenfor
citerede, ønske blev opfyldt.
| |
Torben Scheel (09-11-2009)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 09-11-09 09:38 |
|
Finn Guldmann wrote:
> Per skrev:
>> ja eller også skulle man få meget mere over på skinner/vand, så man
>> kunne slippe for alle de lastbiler, der tror at vejene er lavet for
>> dem og kun dem!
> >
> Sjovt nok er det mere variationen i antallet af personbiler end i
> antallet af lastbiler der er afgørende for hvornår der er problemer på
> vejene.
>
Jeg elsker din argumentation.
Hvis kapaciteten på en vejstrækning er 20.000 lastbiler i timen, og der
kører 19.600 konstant så er det de 500 minus 400 personbiler der skal
fragte familierne til kaffe om søndagen der er problemet?
--
vh
Torben
| |
Finn Guldmann (09-11-2009)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 09-11-09 11:46 |
|
Torben Scheel skrev:
>>> ja eller også skulle man få meget mere over på skinner/vand, så man
>>> kunne slippe for alle de lastbiler, der tror at vejene er lavet for
>>> dem og kun dem!
>> Sjovt nok er det mere variationen i antallet af personbiler end i
>> antallet af lastbiler der er afgørende for hvornår der er problemer på
>> vejene.
> Jeg elsker din argumentation.
> Hvis kapaciteten på en vejstrækning er 20.000 lastbiler i timen, og der
> kører 19.600 konstant så er det de 500 minus 400 personbiler der skal
> fragte familierne til kaffe om søndagen der er problemet?
>
Syntes du din egen argumentation er bedre?
Men hvis du nu kigger bort fra hvad forskellige "eksperter" regner sig
frem til inde på skrivebordene, og bevæger dig ud i det virkelige liv og
observerer hvad der sker der, vil du opdage at der, typisk, er to
tidspunkter på dagen hvor der virkelig er trængsel på vejene.
Og det er om morgenen ind mod byerne og om aftenen væk fra byerne.
Når du så har opdaget hvornår forskellene er, går du i gang med at
opdage hvad det er der gør forskellene.
Og her kommer man, medmindre man er tysker, til at det er forskellen i
antallet af personbiler der gør at der sommetider er trængsel på vejene,
og andre tider ikke er trængsel på vejene.
For tyskere eksisterer der det specielle forhold at når de har bestemt
at det er lastbilerne der er skyld i alle trafikale problemer, så er det
lastbilerne der skaber problemerne. Også kø-problemerne om søndagen,
hvor lastbilerne slet ikke må køre.
| |
Torben Scheel (09-11-2009)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 09-11-09 12:23 |
|
Finn Guldmann wrote:
> Torben Scheel skrev:
> Syntes du din egen argumentation er bedre?
Hvilken?
> Men hvis du nu kigger bort fra hvad forskellige "eksperter" regner sig
> frem til inde på skrivebordene, og bevæger dig ud i det virkelige liv og
> observerer hvad der sker der, vil du opdage at der, typisk, er to
> tidspunkter på dagen hvor der virkelig er trængsel på vejene.
>
> Og det er om morgenen ind mod byerne og om aftenen væk fra byerne.
>
> Når du så har opdaget hvornår forskellene er, går du i gang med at
> opdage hvad det er der gør forskellene.
>
> Og her kommer man, medmindre man er tysker, til at det er forskellen i
> antallet af personbiler der gør at der sommetider er trængsel på vejene,
> og andre tider ikke er trængsel på vejene.
Hvad så hvis antallet af vognbaner halveres? Er myldretidskøen så stadig
forårsaget af personbilerne?
> For tyskere eksisterer der det specielle forhold at når de har bestemt
> at det er lastbilerne der er skyld i alle trafikale problemer, så er det
> lastbilerne der skaber problemerne. Også kø-problemerne om søndagen,
> hvor lastbilerne slet ikke må køre.
Kø og trafikkaos opstår når vejenes kapacitet overskrides. Hvordan
trafiksammensætningen er, er i den forbindelse ikke relevant. Er
kapaciteten stor nok, opstår der ikke kø.
--
vh
Torben
| |
Finn Guldmann (09-11-2009)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 09-11-09 14:21 |
|
Torben Scheel skrev:
>> Men hvis du nu kigger bort fra hvad forskellige "eksperter" regner sig
>> frem til inde på skrivebordene, og bevæger dig ud i det virkelige liv
>> og observerer hvad der sker der, vil du opdage at der, typisk, er to
>> tidspunkter på dagen hvor der virkelig er trængsel på vejene.
>> Og det er om morgenen ind mod byerne og om aftenen væk fra byerne.
>> Når du så har opdaget hvornår forskellene er, går du i gang med at
>> opdage hvad det er der gør forskellene.
>> Og her kommer man, medmindre man er tysker, til at det er forskellen i
>> antallet af personbiler der gør at der sommetider er trængsel på
>> vejene, og andre tider ikke er trængsel på vejene.
> Hvad så hvis antallet af vognbaner halveres? Er myldretidskøen så stadig
> forårsaget af personbilerne?
>
Hvor længe det tager at komme forbi en forhindring hænger uløseligt
sammen med antallet af personbiler.
Når "man" engang indser at de største problemskabende faktorer i
trafikken er dem der er flest af i trafikken, vil man kunne begynde at
finde nogle realistiske løsninger på trafikkens problemer.
At forsøge at løse de problemer personbilerne, særligt i forbindelse med
deres antal, skaber ved at indføre indskrænkninger overfor lastbilene er
visionsløst. Og mangeårig tysk erfaring viser at det ikke hjælper noget.
Fordi vi er med i EU, og fordi tyskerne helst skal bruge vores land som
turistland, og fordi tyskerne ligger meget dominant lige syd for vores
land begøver vi ikke at kopiere deres fejltagelser.
At rende rundt og tro at lastbilerne, fordi man i bund og grund ikke
aner noget om lastbiler, er dem der skaber alle trafikale problemer er
faktisk farligt for trafikken.
Så det korte af det lange er at hvis du minimerer antallet af
personbiler minimerer du også de trafikale problemer.
Minimerer du antallet af lastbiler skaber du blot nogle andre problemer.
Du for ingen gevinster for personbilerne ud af det.
>> For tyskere eksisterer der det specielle forhold at når de har bestemt
>> at det er lastbilerne der er skyld i alle trafikale problemer, så er
>> det lastbilerne der skaber problemerne. Også kø-problemerne om
>> søndagen, hvor lastbilerne slet ikke må køre.
> Kø og trafikkaos opstår når vejenes kapacitet overskrides. Hvordan
> trafiksammensætningen er, er i den forbindelse ikke relevant. Er
> kapaciteten stor nok, opstår der ikke kø.
>
Det skal du så ikke være sikker på.
Hvordan vejenes kapacitet bruges har stor betydning.
Vejlefjordsbroen en sommer søndag eftermiddag. Ingen ulykker, ingen
vejarbejder, men 10 km kø.
Fordi?
Fordi en del af turisterne lige skal sætte farten ned på broen så de kan
nå at nyde udsigten over et solbeskinnet Vejle.
| |
Jensen (07-11-2009)
| Kommentar Fra : Jensen |
Dato : 07-11-09 09:47 |
|
On Fri, 6 Nov 2009 22:53:32 +0100, Brian Sørup <camaropower454@hotmail.com>
wrote:
>........ i Tyskland ?
>
>Nogen der har erfaringer at dele ud af, og/eller gode udlejere med gode
>priser.
>Jeg har googlet lidt rundt og fundet et par stykker, men det ville være
>lækkert med lidt personlige erfaringer.
>
>Krydspostet til dk.fritid.bil og dk.fritid.camping
FUT til dk.fritid.camping...
--
Thomas
| |
Arne Riis (07-11-2009)
| Kommentar Fra : Arne Riis |
Dato : 07-11-09 13:44 |
|
"Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:mscaf5ltjb0fl0j1e50areqa4uraafv196@4ax.com...
> On Fri, 6 Nov 2009 22:53:32 +0100, Brian Sørup
> <camaropower454@hotmail.com>
> wrote:
>
>>........ i Tyskland ?
>>
>>Nogen der har erfaringer at dele ud af, og/eller gode udlejere med gode
>>priser.
>>Jeg har googlet lidt rundt og fundet et par stykker, men det ville være
>>lækkert med lidt personlige erfaringer.
>>
>>Krydspostet til dk.fritid.bil og dk.fritid.camping
>
> FUT til dk.fritid.camping...
>
> --
> Thomas
Hej, det var dog nogle værre svar du har fået.
At bo og leve i en camper er nok noget af det mest individulle man kan tænke
sig , f.eks. er det at sammenligne
med at sejle.
Hvis naboerne skal høre hvad der foregår indendørs skal de lægge øret til
bilen, og hvis de skal se hvad foregår skal de bare stå
op på en skammel.
Et af svarene går på at "så har jeg en turist mindre at slås med", tyder kun
på at vedkommende måske skal til en orienterende
prøve. Hvis et køretøj kører langsommere end det tilladte kan man jo som
regel bare overhale.
Men det kræver selvfølgelig lidt rutine.
En moderne camper kan til enhver tid følge trafikken op til 130 km/t. Det
eneste negative ved det er at brænstofforbruget stiger ca
15 % i forhold 110 km/t.
Hvis man kun skal sydpå kan med fordel leje i Tyskland, priserne er lidt
lavere end i DK. De fleste større danske udlejningsfirmaer har
også udlejning i Tyskland.
Det kan anbefales at leje ved et godt firma, og ikke forledes til at leje
privat. Det er mange funktioner i en camper, og der vil altid kunne såes
tvivl om hvem der har forårsaget en evt malfuntion.
Held og lykke med forehavendet og lad dig ikke slå ud af sure opstød.
mvh Arne
| |
N/A (07-11-2009)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 07-11-09 11:30 |
|
| |
søren brix (07-11-2009)
| Kommentar Fra : søren brix |
Dato : 07-11-09 13:32 |
|
"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4af49adf$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> ........ i Tyskland ?
>
> Nogen der har erfaringer at dele ud af, og/eller gode udlejere med gode
> priser.
> Jeg har googlet lidt rundt og fundet et par stykker, men det ville være
> lækkert med lidt personlige erfaringer.
>
> Krydspostet til dk.fritid.bil og dk.fritid.camping
> --
> Brian Sørup
Hej Brian
prøv evt www.motorhomebookers.com
de lejer campere ud over hele verdenen incl. tyskland
vi brugte dem selv på vores tur til usa/canada i år, og der var de billigere
end at leje direkte ved autocamper udlejningsfirmaerne
mvh
Søren Brix Hviid
Fra: "Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com>
Emne: Leje af Autocamper....
Dato: 6. november 2009 22:53
......... i Tyskland ?
Nogen der har erfaringer at dele ud af, og/eller gode udlejere med gode
priser.
Jeg har googlet lidt rundt og fundet et par stykker, men det ville være
lækkert med lidt personlige erfaringer.
Krydspostet til dk.fritid.bil og dk.fritid.camping
--
Brian Sørup
| |
|
|