Dumpet til syn
Fra : Lasse Johansen

Dato : 06-11-09 14:52

Hej Alle!

Jeg var sidste fredag til syn med Mondeoen og til min store ærgelse og
overraskelse lavede synsmanden et hul (han kunne dårligt nok få
skruetrækkeren igennem) i højre bagerste sidepanel. Resultat: omsyn!

Se i øvrigt scan: http://gozone.dk/synsrapport.jpg

Nuvel, selvfølgelig skal tingene være i orden, men jeg kunne godt
tænke mig at vide om i har nogle erfaringer med, hvor mange og hvilke
fejl en bil skal have før den dumper?

Personligt synes jeg måske lige det var skrapt nok at forlange omsyn,
ved en fejl som denne. Mekanikeren svejsede en lap i på 4x4 cm og
køretøjet er nu omsynet.

Venligst

Lasse Johansen

Fra : Niels Bengaard

Dato : 07-11-09 08:58

Hej Alle!

[...]

Du kan se lidt mere om zoner og hvad der må være af rust her:
http://www.applus.dk/til_syn/selve_synet/undervogn/karosseri/
Placeringen af gennemtæringen i zonen er afgørende for om bilen skal til
omsyn.

Mvh Niels

Fra : Anders Houmark

Dato : 07-11-09 15:00

"Lasse Johansen" <lasse@gopost.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Ah ja det er da total små sko det der. Det lyder da ikke til at være noget
som helst vigtigt, og sådan et lille hul bliver altså ikke til at hele bilen
falder fra hinanden og er farlig for andre, heller ikke selv om man "glemte"
at få udbedret fejlen..

En ting jeg ikke forstår er, hvorfor du benytter dig af APPLus? Har du ikke
andre steder hvor du bor?

Mvh Anders
Som hellere ville køre 100km end skulle betale penge til APPLus.

Fra : Anders Houmark

Dato : 07-11-09 16:15

"Anders Houmark" <no@email.available.dk> skrev i en meddelelse

> Ah ja det er da total små sko det der.

Det må jeg trække i mig igen. der er åbenbart helt faste regler :)

Fra : Martin Bak

Dato : 07-11-09 16:23

> "Anders Houmark" <no@email.available.dk> skrev i en meddelelse

> Det må jeg trække i mig igen. der er åbenbart helt faste regler :)

Ja, men der er forskel på, hvor hårdt de slår med deres lille hammer. Her på
øen er Applus de mest skånsomme. Konkurrenten lægger kræfter i, og etablerer
gerne et hul der ikke var der oprindeligt, ligesom medarbejderne
tilsyneladende finder morskab i at se, hvor store de huller de har kunne
lave kan blive :-/
Jeg ved godt hvilken synsmand jeg foretrækker skal prikke til mine vanger.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Armand

Dato : 07-11-09 20:00

Anders Houmark skrev:
> "Anders Houmark" <no@email.available.dk> skrev i en meddelelse

> Det må jeg trække i mig igen. der er åbenbart helt faste regler :)

Panelerne er i grunden "ydre vanger" og ikke bare et stykke
karosseriblik, som mange opfatter det. Og dermed er der lagt op til
0-politik!

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 07-11-09 17:34

Anders Houmark skrev:

> En ting jeg ikke forstår er, hvorfor du benytter dig af APPLus? Har du ikke
> andre steder hvor du bor?
>
> Mvh Anders
> Som hellere ville køre 100km end skulle betale penge til APPLus.

Nu kender jeg udmærket den pågældende synsmedarbejder. Og han er meget reel.
Og jo, der er andre synshaller i området. Dog er den ene blevet lukket.
Nok mest på grund af der ikke var kunder til netop den butik. Rygtet
siger den fik et par påtaler for at være mere en destruktionsanstalt end
en synshal.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Thore Jensen Bergens~

Dato : 07-11-09 18:44

Lasse Johansen skrev:
> [...]
> overraskelse lavede synsmanden et hul (han kunne dårligt nok få
> skruetrækkeren igennem) i højre bagerste sidepanel. Resultat: omsyn!
Den er lige efter bogen, så manden har bare passet sit arbejde!

> [...]
>
> Nuvel, selvfølgelig skal tingene være i orden, men jeg kunne godt
> tænke mig at vide om i har nogle erfaringer med, hvor mange og hvilke

Der er ret præcise regler for hvad der tillades og ikke tillades!
Du kan læse en del om dem på applaus hjemmeside (sjovt nok!)
http://www.applusbilsyn.dk/til_syn/selve_synet/

M.v.h.
Thore Jensen Bergenstoff