GM beholder Opel + flere bilnyheder.
Fra : Henrik B.

Dato : 04-11-09 00:28

GM har efter et øget salg i USA (+4,5%), nu meddelt at man vælger at
trække salget af Opel tilbage. Den tyske regering forlanger nu de
penge retur, man har lånt GM, som en del af salget.

I Sverige (og USA) er Saab's salg faldet med ca. 70%, sammenlignet med
sidste år. Man ansætter dog folk igen, som en del af
produktionsstarten af den nye Saab 9-5 (vil blive solgt fra kort efter
Nytår).

Volvo har problemer med usikre udlån, hvor Volvo har 100 Mia. ude at
svømme. Hér er kinesiske Geely nu tæt på at kunne købe bilfabrikanten
af Ford.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens

Dato : 04-11-09 18:33

"Henrik B." <saab95aeroestate@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Volvo har problemer med usikre udlån, hvor Volvo har 100 Mia. ude at
> svømme.

Men deres hjemmemarked er stort:
Volvo V70 er den mest solgte bil i Sverige, hvor Volvo V50 er nr. 2.
Sidstnævnte sælges i et antal, der er under halvdelen af nr 1 !!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-11-09 22:35

Mogens skriver:

> Men deres hjemmemarked er stort:
> Volvo V70 er den mest solgte bil i Sverige, hvor Volvo V50 er nr. 2.
> Sidstnævnte sælges i et antal, der er under halvdelen af nr 1 !!

300 og 100 - eller?

Klaus

Fra : Mogens

Dato : 04-11-09 22:56

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> 300 og 100 - eller?

Jeg har ikke et link og kan ikke huske perioden i 2009, men forholdet var
ca. 17.000 solgte V70 og i samme periode ca. 7.000 solgte V50

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-11-09 06:14

Mogens skriver:

> Jeg har ikke et link og kan ikke huske perioden i 2009, men forholdet var
> ca. 17.000 solgte V70 og i samme periode ca. 7.000 solgte V50

Nå, jeg sytes at du skreve et stort hjemmemarked.

Du mente altså at de var de største på hjemmemarkedet.

Klaus

Fra : Brian Sørup

Dato : 05-11-09 07:27

> Mogens skriver:

> Nå, jeg sytes at du skreve et stort hjemmemarked.
>
> Du mente altså at de var de største på hjemmemarkedet.

På det svenske hjemmemarked havde Volvo i fjor en markedsandel på 21 pct.
med et salg på 62.229 biler.

Læs evt. her :
http://fpn.dk/motor/bil/article1262019.ece
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 04-11-09 22:39

Henrik B. wrote:
> GM har efter et øget salg i USA (+4,5%), nu meddelt at man vælger at
> trække salget af Opel tilbage. Den tyske regering forlanger nu de
> penge retur, man har lånt GM, som en del af salget.

Det har undret mig såre hvorfor netop Opel skulle sælges. Opel må da netop
have masser af kompetencer i at lave mindre biler og motorer som uværgeligt
nok bliver fremtiden

> [...]
> sidste år. Man ansætter dog folk igen, som en del af
> produktionsstarten af den nye Saab 9-5 (vil blive solgt fra kort efter

Saab har længe været nede på at sælge 100 biler eller sådan om måneden.
Break-even er 100.000 biler årligt.

> Volvo har problemer med usikre udlån, hvor Volvo har 100 Mia. ude at
> svømme. Hér er kinesiske Geely nu tæt på at kunne købe bilfabrikanten
> af Ford.

Kønøjserne har jo også kig på Saab. Det lader til at EIB er venligt stemte
for lån. Nu mangler den svenske stat så bare at garantere for selvsamme lån.

--
/Frank

Fra : Armand

Dato : 05-11-09 15:17

Frank Leegaard skrev:

> Saab har længe været nede på at sælge 100 biler eller sådan om måneden.
> Break-even er 100.000 biler årligt.

Det er fandeme også en ulige situation at skulle forsøge at sælge et så
kompliceret produkt ud fra!

--
Armand.

Fra : Henrik B.

Dato : 04-11-09 15:53

On 4 Nov., 22:38, "Frank Leegaard" <frankFJ...@superbruger.dk> wrote:

> Saab har længe været nede på at sælge 100 biler eller sådan om måneden.
> Break-even er 100.000 biler årligt.

Ikke p.g.a. salget, men derimod p.g.a. pålagte begrænsninger, af
tingsrätten i Vänersborg, i forbindelse med rekonstruktionen. Den ér
ophævet, så de nu genansætter, så de kan få produceret biler til de
som venter. Der er p.t. to måneders leveringstid, men man forventer at
man er med igen til Nytår. Ligeledes skal man bruge bilbyggere til den
nye 9-5, som ér begyndt at trille af båndet...

> Kønøjserne har jo også kig på Saab.

Nope, Kinøjserne har øje på Koenigsegg Group, som bliver dér hvor
pengene falder...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 04-11-09 23:23

On 4 Nov., 22:38, "Frank Leegaard" <frankFJ...@superbruger.dk> wrote:

> Saab har længe været nede på at sælge 100 biler eller sådan om måneden.
> Break-even er 100.000 biler årligt.

Nå ja, og iflg. den opsatte plan, skal breakeven-punktet fremover
være:

2010 - 115.000 enheder
2011 - 100.000 enheder
2012 - 80.000 enheder

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 05-11-09 00:06

On 5 Nov., 07:27, Brian Sørup <camaropower...@hotmail.com> wrote:

> På det svenske hjemmemarked havde Volvo i fjor en markedsandel på 21 pct.
> med et salg på 62.229 biler.

Spændende at se om de kan holde det i år, med et salg på ca. det
halve...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 05-11-09 00:12

On 4 Nov., 18:33, "Mogens" <n...@mail.com> wrote:

> Men deres hjemmemarked er stort:
> Volvo V70 er den mest solgte bil i Sverige, hvor Volvo V50 er nr. 2.

Saab 9-3 sælger bedre end Volvo V50 - år til dato. )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 05-11-09 00:13

On 5 Nov., 07:27, Brian Sørup <camaropower...@hotmail.com> wrote:

> På det svenske hjemmemarked havde Volvo i fjor en markedsandel på 21 pct.
> [...]

De aktuelle tal for salget i Sverige ser således ud:
Nybilsregistrering januari-september:

1 Volvo V70II 14.472 (förra året 16.225)
2 Volvo V50 7.821 (8.799)
3 VW Passat 6.186 (4.418)
4 VW Golf 6.144 (8.784)
5 Kia Cee'd 4.114 (2.713)
6 BMW 3-Serie 3.709 (3.246)
7 Ford Focus 3.636 (4.965)
8 Saab 9-3 3.442 (9.733)
9 Audi A4 3.426 (5.662)
10 Toyota Avensis 2.851 (2.427)

Totalt 152.131 personbilar, jämfört med 196.911 under samma period
förra året.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 05-11-09 16:49

Henrik B. wrote:

> De aktuelle tal for salget i Sverige ser således ud:
> Nybilsregistrering januari-september:
>
> 1 Volvo V70II 14.472 (förra året 16.225)
> 2 Volvo V50 7.821 (8.799)
> 3 VW Passat 6.186 (4.418)
> 4 VW Golf 6.144 (8.784)
> 5 Kia Cee'd 4.114 (2.713)
> 6 BMW 3-Serie 3.709 (3.246)
> 7 Ford Focus 3.636 (4.965)
> 8 Saab 9-3 3.442 (9.733)
> 9 Audi A4 3.426 (5.662)
> 10 Toyota Avensis 2.851 (2.427)
>
> Totalt 152.131 personbilar, jämfört med 196.911 under samma period
> förra året.

Saab sælger det halve af VW Golf eller en fjerdedel af VW Golf og Passat
tilsammen.

Selv hjemmemarkedet har set lyset.

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 05-11-09 00:14

On 5 Nov., 08:11, "Henrik B." <saab95aeroest...@gmail.com> wrote:

> Saab 9-3 sælger bedre end Volvo V50 - år til dato.  )

Doh!! Fik kigget på sidste års salgstal.

--
http://www.saabklub.dk/