Godt med ledig spalteplads herinde :-)
Fra : Torben Scheel

Dato : 05-11-09 09:08

Jeg kan da bryde stilheden ved at fortælle at min 1994 MuZ ETZ 251 Saxon
Tour blev synet uden anmærkninger og registreret i går, og en hyggetur
omkring Arresø i regn/slud beviste at den dur, og at der er grænser for
sigtbarheden på mørke landeveje med modkørende i kraftig regn.

Jeg erfarede også at Skat har EU plader til MC på lager - jeg valgte dog
den nationale udgave, jeg regner ikke med at skulle udenlands på
spjætteren, og desuden vil man nok blive ugleset i MZ-klubbens
solidaritetsfraktioner. Hum, contradiction in terms.

Klargøringen indbefattede ny skive og klodser for, gaffelpakdåser og
olie, kædekit, e-mærkede blinklys, VAPE tændingsanlæg, lidt kabler og
stik. Samlet pris incl. nummerplade, forsikring, vægtafgift og indkøb af
cyklen : ~8000,- - der kan DSB vist ikke være med.

Mit Vanucci textilsæt holdt tæt, så jeg er rimeligt vinterklar.
Varmehåndtag og 12v stik til rygvarmeren er dog ikke færdigmonteret
endnu, men lige om hjørnet. Rensebenzin er godt til at montere (og
løsne) gummigreb BTW.

--
vh
Torben

Fra : ib tinning

Dato : 05-11-09 11:27

> [...]
> Varmehåndtag og 12v stik til rygvarmeren er dog ikke færdigmonteret endnu,
> men lige om hjørnet. Rensebenzin er godt til at montere (og løsne)

først et stort tillykke med synet for kørsel om vinteren er super
noget andet er sådan en rygvarmer hvor har du købt den eller er det en
hjemme bygget en

mvh Tinning

Fra : Hekto

Dato : 05-11-09 03:41

Jeg vil nu heller ikke køre rundt og reklamere for det ØVropæiske
'samarbejde'. Det er da helt OK med det lille DK ... med stjernerne?

--

/Hekto

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-11-09 12:39

ib tinning wrote:

> først et stort tillykke med synet for kørsel om vinteren er super
> noget andet er sådan en rygvarmer hvor har du købt den eller er det en
> hjemme bygget en

Takker. Jeg fandt rygvarmeren i Louis Verkauf ab Lager, den er vist
udfaset. Den har facon som rygbeskytterlommen og drejeligt
cigartænderstik med on/off kontakt. 35w skulle den æde - jeg håber at
den gamle generator kan trække det.

--
vh
Torben

Fra : ib tinning

Dato : 05-11-09 14:43

> [...]
> med on/off kontakt. 35w skulle den æde - jeg håber at den gamle generator

jeg har bare aldrig hørt om sådan en ting og syntes det lød smart derfor
skulle jeg lige have styret min nysgerighed

mvh Tinning

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-11-09 15:21

ib tinning wrote:

> jeg har bare aldrig hørt om sådan en ting og syntes det lød smart derfor
> skulle jeg lige have styret min nysgerighed

Det er sikkert ligetil at lave af konstantantråd for den fingernemme -
trådene ligger blot mellem 2 tynde, stive plastplader. Jeg poster måske
et billede ved lejlighed. Jeg ærgrer mig blot over at jeg ikke købte 2 -
den ville være enkel at lægge under sædebetrækket

Det jeg mangler mest nu, er Orla's brilleafdugger - der er mange flader
fugten kan kondensere på med såden et par øjekrykker

Nå, det er jo bare at tage mod til sig og flække X1000'eren.. sagde
manden der lige har knækket et par monteringstabs på støvsugeren i et
reparationsforsøg..

--
vh
Torben

Fra : Jens S

Dato : 05-11-09 18:28

ib tinning har bragt dette til verden:

> jeg har bare aldrig hørt om sådan en ting og syntes det lød smart derfor
> skulle jeg lige have styret min nysgerighed
>
> mvh Tinning

har netop set sådan en fætter hos Triumph Esbjerg 75 12 38 86
www.triumph-esbjerg.dk/
kender ikke pris, navn eller kvalitet, men prøv at ring til dem
jens

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-11-09 22:52

Jens S skrev:

> har netop set sådan en fætter hos Triumph Esbjerg 75 12 38 86
> www.triumph-esbjerg.dk/
> kender ikke pris, navn eller kvalitet, men prøv at ring til dem
> jens

Til orientering kostede min originalt 50euro - dem der kender mig ved at
jeg så hellere vil fryse. Mit eksemplar fik jeg for 10 euro

--
vh
Torben - der har monteret varmehåndtag, og glæder sig til jomfruturen i

Fra : ib tinning

Dato : 06-11-09 11:56

> har netop set sådan en fætter hos Triumph Esbjerg 75 12 38 86
> www.triumph-esbjerg.dk/
> kender ikke pris, navn eller kvalitet, men prøv at ring til dem
> jens
>
>jeg har lige talt med dem men syntes 1995 kr. er lige i overkanten så er
>der nogle der kender et billigere altarnativ så hører jeg gerne om det

mvh Tinning

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-11-09 12:12

ib tinning wrote:

> [...]
Wow..

--
vh
Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-11-09 12:32

ib tinning wrote:

> jeg har lige talt med dem men syntes 1995 kr. er lige i overkanten så er
> der nogle der kender et billigere altarnativ så hører jeg gerne om det
>
> mvh Tinning

Lidt søgt, men brugbart :

http://www.sportsimportsllc.com/product/carbon_fiber_dual_temp_waterproof_single_pad_seat_heater_kit_sil-03.htm

Jeg kan ikke finde billede eller andet på nettet der ligner min.
--
vh
Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 11-12-09 14:03

Torben Scheel wrote:

> Jeg kan ikke finde billede eller andet på nettet der ligner min.

Efter grundig research (jeg kiggede på pakningen ) har jeg fundet
produktet : http://www.heatpro.de/index.php/Produkte/HeatUpPad.html

De fremstiller varmeelementer til mange formål.

--
vh
Torben

Fra : Simon

Dato : 06-11-09 17:31

(ang. rygvarmer) >> har netop set sådan en fætter hos Triumph Esbjerg 75
12 38 86

> jeg har lige talt med dem men syntes 1995 kr. er lige i overkanten så er

Fra 600,- af; tager vist typisk 50W og opefter - elektrisk vest!:
http://www.motorcycle-superstore.com/1/1/461/10325/ITEM/Tour-Master-Synergy-Heated-Vest-Liner.aspx
http://cozywinters.com/shop/wg-mhvl.html

Led selv videre.... :)
http://www.google.com/search?q=heated+vest+12v+OR+motorcycle

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 05-11-09 17:34

> [...]
> hyggetur omkring Arresø i regn/slud beviste at den dur, og at der er
> grænser for sigtbarheden på mørke landeveje med modkørende i kraftig

Tillykke med den. MZ er sjovt. Min erfaring er at hvis du synes
forbremsen er lidt svag, så skift mastercylinder til en fra en Honda
dominator 650. Så kommer kaliberen virkelig til sin ret, og bremselyset
virker mere end det par uger.

--
Jens Jacob Bager Jensen
Suzuki SV 1000 N '05, Suzuki DR 650 Dakar '90

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-11-09 09:02

Jens Jacob Bager Jensen wrote:
> [...]
> forbremsen er lidt svag, så skift mastercylinder til en fra en Honda
> dominator 650. Så kommer kaliberen virkelig til sin ret, og bremselyset

Tak for tippet - jeg havde lidt bøvl med utæthed ved skueglasset i
Grimecaen, men lige nu er det tæt. Bremsekraften er større end dækket
kan følge med til erfarede jeg i morges.. uden uheld, dog.

--
vh
Torben

Fra : Glavind

Dato : 05-11-09 21:03

Torben Scheel skrev:
> [...]
> Varmehåndtag og 12v stik til rygvarmeren er dog ikke færdigmonteret
> endnu, men lige om hjørnet. Rensebenzin er godt til at montere (og

Tillykke tillykke.

Jeg har også lige (for 3 md siden) købt en MuZ 301 Saxon Tour 1994, som
skal bruges til vinterkørsel. Købte den en lørdag og den gik igennem syn
mandag uden bemærkninger. Skal have nye dæk til vinteren og fandt et nyt
fordæk på stumpemarked i lørdags til 150,00 kr (det er da billigt). Har
bestil et bagdæk via mcdaekonline til 261,00 kr incl forsendelse. Nye
bremseklodser blev monteret tirsdag, indkøbt hos Thansen for 129,00 kr.
Luftfilter og kickstartergummi kom fra Rødmose handel til 161,00 kr. Det
er godt nok billigt til en spjætter. Jeg har tænkt mig at købe et sæt
styrluffer til at varme hænderne med. En topboks fra H. Gericke til
300,00 kr er monteret. Nu står den mig i 5501,00 kr. Hvor meget knallert
/ scooter kan man få for de penge.
Nederst på denne side er der et billeder af ræseren
http://www.j-glavind.dk/mc/index.htm

Mvh
Glavind

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-11-09 23:04

Glavind skrev:

> [...]
> / scooter kan man få for de penge.
> Nederst på denne side er der et billeder af ræseren

Cool. Farven er mere spiselig end min madam blå, og så har du jo ca. 2
Nm mere at rutte med end jeg med sådan en 300ccm . Jeg overvejer om
min skal forkæles med en opgradering når det er tid til stempelservice,
men jeg tror nu at den bliver holdt på budgetstadiet.

Tillykke med den - jeg er sikker på at styrluffer er meget effektive,
men jeg kan ikke helt forlige mig med at skulle "låse" hænderne mere.
Der er brug for tegn og fagter på hillerødmotorvejen

I morgen burde jeg kunne berette om varmehåndtagene er effektive. Næste
step er at montere Givi pladen jeg fik af Arne Lorenzen, så kan jeg køre
pizzaer ud hvis det kniber med huslejen TDM'en får vist ikke brug
for Givi boksen mere i år.

--
vh
Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-11-09 08:20

Torben Scheel wrote:

> [...]
> step er at montere Givi pladen jeg fik af Arne Lorenzen, så kan jeg køre
> pizzaer ud hvis det kniber med huslejen TDM'en får vist ikke brug

Varmehåndtag.. hvorfor har jeg ikke det på alle cyklerne? Mums!

--
vh
Torben

Fra : Glavind

Dato : 06-11-09 13:22

Torben Scheel skrev:

> Varmehåndtag.. hvorfor har jeg ikke det på alle cyklerne? Mums!

Kan spjætterens elanlæg trække varmehåndtagene sammen med lyset?
Det vil vise sig om nogle dage når/hvis der ikke er mere strøm på
batteriet

Mvh
Glavind

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-11-09 14:47

Glavind wrote:

> Kan spjætterens elanlæg trække varmehåndtagene sammen med lyset?
> Det vil vise sig om nogle dage når/hvis der ikke er mere strøm på
> batteriet

Varmehåndtagene trækker kun 15W ved brug - startindstillingen er på 55W,
men den må max bruges i et mminut. Sammen med rygvarmeren giver det 50W
- generatoren er spec'et til 15A = 180W, så jeg burde have nok juice til
lys, tænding, varme og lidt blink og horn ved festlige lejligheder. Det
er skam overvejet, gennemregnet og forespurgt i MZklubben.

Jeg har behov for lidt strøm til tændingen ved start, men kickstarteren
behøver ingen strøm , så jeg regner med at undgå driftsstop, selvom
jeg skulle køre den "flad".

Jeg skal nok poste erfaringerne, gode som dårlige.

--
vh
Torben

Fra : Glavind

Dato : 06-11-09 18:18

Torben Scheel skrev:

> [...]
> jeg skulle køre den "flad".
>
> Jeg skal nok poste erfaringerne, gode som dårlige.

Jeg venter spændt at høre derom. Havde selv overvejet håndtag med varme,
men kom i tvivl.
Mvh
Glavind

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-11-09 08:58

Glavind wrote:

> Jeg venter spændt at høre derom. Havde selv overvejet håndtag med varme,
> men kom i tvivl.
> Mvh
> Glavind

Forløbigt 200km med varme i håndtagene - de 15w er ikke et problem. 12v
udtaget til rygvarmeren er ikke monteret endnu - I'll be back.

--
vh
Torben

Fra : Glavind

Dato : 09-11-09 20:52

Torben Scheel skrev:

> Forløbigt 200km med varme i håndtagene - de 15w er ikke et problem. 12v
> udtaget til rygvarmeren er ikke monteret endnu - I'll be back.

Kan man mærke varmen?
Mvh
Glavind

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-11-09 09:18

Glavind wrote:

> Kan man mærke varmen?

Alm. lange regnhansker uden isolering var nok i går eftermiddags -
kraftig regn, 5 grader celcius, by og motorvej. Man flytter automatisk
pegefingrene ind, hvis man har siddet og strittet lidt, og ja, så kan
man mærke varmen. Der er en startup funktion på ca. 50w der må bruges i
max. 1 minut - der er en del gummi og styr/gasrulle at varme op, så det
giver god mening.

Jeg købte 2 Daytona retursæt som kunne kombineres til et funktionelt sæt
i Louis flohmarkt for "ingen penge" (som eksperiment), men nu jeg har
prøvet dem, er jeg villig til at betale fuld pris næste gang.

Jeg har set at Oxford også laver et sæt, vist nok med langt flere
varmeniveauer. For feinsmeckeren er det nok rart, jeg skal blot undgå
frosne fingre.

--
vh
Torben

Fra : Richard

Dato : 08-11-09 09:48

On 5 Nov., 09:08, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> spjætteren, og desuden vil man nok blive ugleset i MZ-klubbens
> solidaritetsfraktioner. Hum, contradiction in terms.

Om ikke andet kunne anskaffelsen af en EU-mærket plade måske tjene som
en stille protest mod de bavianer, der så længe berøvede danskerne
muligheden for at få dem

Hvad skal du køre til vinter, Torben, daglig transport eller?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-11-09 09:02

Richard wrote:

> Om ikke andet kunne anskaffelsen af en EU-mærket plade måske tjene som
> en stille protest mod de bavianer, der så længe berøvede danskerne
> muligheden for at få dem

Reglen om arbejdskraftens fri bevægelighed sikrede da de fleste
EU-borgere muligheden for at få EU plader?

> Hvad skal du køre til vinter, Torben, daglig transport eller?

Ja, alm. 2*37km pendling på gode dage er planen. Idag kalder jeg det
festdag pga. 20-års jubilæet i Berlin - det er da passende at køre MZ på
sådan en dag

--
vh
Torben

Fra : Richard

Dato : 09-11-09 11:07

On 9 Nov., 09:01, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:

> Reglen om arbejdskraftens fri bevægelighed sikrede da de fleste
> EU-borgere muligheden for at få EU plader?

He, ja, blot der ikke skulle et DK på også; det syntes nu-danerne ikke
om dengang...

> Ja, alm. 2*37km pendling på gode dage er planen.

Prh, lyder koldt, trods alt - burde du ikke også have varmetråde foran
i jakken

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-11-09 09:21

Richard wrote:

> Prh, lyder koldt, trods alt - burde du ikke også have varmetråde foran
> i jakken

Næste vigtige punkt er brilleafdugger. Jeg kan leve med at fryse en
smule, men visirgymnastikken ved hvert lyskryds er en prøvelse.

Skulle jeg blive bidt af vinterkørsel, så må jeg have et par m2 oilskin
til at sy benmuffer osv. af

--
vh
Torben

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 10-11-09 14:43

Torben Scheel skrev:

> [...]
> smule, men visirgymnastikken ved hvert lyskryds er en prøvelse.
>
> Skulle jeg blive bidt af vinterkørsel, så må jeg have et par m2 oilskin

Jeg kan huske en tur fra arbjede og hjem 52 km tilbage i
"vinterkøretiden" med rimfrost

Visiret frøs meget hurtigt til.

Så åbner man selvfølgelig skidet for at kunne se noget

DET var ikke fornøjeligt :-\

Tænk at der kan sidde så meget is i skæg, øjenbryn og på øjenlåg =8-0

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : N/A

Dato : 10-11-09 09:21

Fra : Jens S

Dato : 11-11-09 18:26

Efter mange tanker skrev Torben Scheel:
> [...]
> og 12v stik til rygvarmeren er dog ikke færdigmonteret endnu, men lige om
> hjørnet. Rensebenzin er godt til at montere (og løsne) gummigreb BTW.

fandt også denne vest fra England.
http://www.bykebitz.co.uk/acatalog/Keis_Heated_Clothing.html
problemet er bare den høje porto derovrefra.

Fra : Torben Scheel

Dato : 12-11-09 08:45

Jens S wrote:

> fandt også denne vest fra England.
> http://www.bykebitz.co.uk/acatalog/Keis_Heated_Clothing.html
> problemet er bare den høje porto derovrefra.

Lækre sager! De der indersåle er heller ikke uinteressante.

--
vh
Torben

Fra : Jens S

Dato : 12-11-09 10:27

Torben Scheel:

> Lækre sager! De der indersåle er heller ikke uinteressante.

så du/I så ikke de "heat pax" t hansen har til salg.
har nu kun afprøvet dem til hånden, men de virker ganske godt.
http://www.thansen.dk/search.asp?inputsearchtext=heat+pax&c=3157572937&n=0
da jeg ikke har brugt dem fuldt ud, i tid, har jeg lagt dem i en pose,
og suget luften ud, hvorefter de blev kolde igen. så det burde være
muligt at bruge dem igen. indtil de er brugt tidsmæssigt.

Fra : Torben Scheel

Dato : 12-11-09 10:35

Jens S wrote:

> [...]
> og suget luften ud, hvorefter de blev kolde igen. så det burde være
> muligt at bruge dem igen. indtil de er brugt tidsmæssigt.

Jeg foretrækker et uafhængigt og regulerbart system til dagligt brug -
12v ind, og alternativt en genopladelig batteripakke, til situationer
hvor cyklen ikke er i nærheden.

Kemien er god til "nødsituationer" eller vinterovernatning i shelter og
den slags. Til den daglige transport er det ikke en stærk løsning IMHO.

--
vh
Torben

Fra : TWL

Dato : 16-11-09 22:36

>snip>
> fandt også denne vest fra England.
> http://www.bykebitz.co.uk/acatalog/Keis_Heated_Clothing.html
> problemet er bare den høje porto derovrefra.

Der er også en anden der har vest og handsker med varme i
http://www.exo2.co.uk/

thomas