Status efter 3 år med Mazda 5
Fra : Mikael

Dato : 02-11-09 01:30

Så blev bilen 3 år gammel og garantien er nu udløbet.

På de 3 år har bilen tilbagelagt 85.900km der er blevet lavet 4
service-eftersyn, et sæt bremsekloder foran er slidt op, en forrude
udskiftet pga. stenslag og en plastbundplade uskiftet fordi jeg kørte
en stor krog igennem den.
Der er kommet 4 nye sommerdæk på den de kunne godt have kørt længere
hvis jeg kun kiggede på mønsterdybde, men støjen blev for meget og
vinterhjulene kan sagtens ta en sæson mere, de kom forresten på i
går
Der er blevet efterfyldt kølemiddel til klimaanlægget og på
fødselsdagen gik en p-lys pære. Desuden er den blevet
Dinitrolbehandlet 2 gange og jeg har samlet set købt 2L motorolie til
efterfyldning og har stadig ½l tilbage.

Jeg har ikke tal på liter brændstof, men den går ca. 11,3 - 11,5 km/l

Så alt i alt er jeg supertilfreds med bilen.

Mikael

Fra : Frank Leegaard

Dato : 02-11-09 16:28

Mikael wrote:
> [...]
>
> Jeg har ikke tal på liter brændstof, men den går ca. 11,3 - 11,5 km/l
>
> Så alt i alt er jeg supertilfreds med bilen.

Det med Dinitrolen lyder som rettidig omhu. Ellers er det jo en ret fejlfri
bil, der bare ikke er beregnet til vort klima.

--
/Frank

Fra : Mogens

Dato : 02-11-09 18:09

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> ...bare ikke er beregnet til vort klima.

Hvorfor så ik' lige det??

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 02-11-09 19:47

Hej!

Mogens wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Hvorfor så ik' lige det??

Fordi en Mazda 5 ruster som ind i h....... :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Frank Leegaard

Dato : 02-11-09 22:56

Mogens wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Hvorfor så ik' lige det??

Tag et kig forbi Svenska Rostskydinstituttat eller hvad nu det hedder.
Muligvis Kimera nutildags.

--
/Frank

Fra : Mikael

Dato : 02-11-09 14:25

On 2 Nov., 16:28, "Frank Leegaard" <frankFJ...@superbruger.dk> wrote:

> Det med Dinitrolen lyder som rettidig omhu. Ellers er det jo en ret fejlfri
> bil, der bare ikke er beregnet til vort klima.

et var mekanikker der hvor jeg købte den der anbefalede det hvis jeg
havde planer om at have den i længere tid og da jeg fik den, var de
begyndte at reparere rust på Mazda 6. Så ja jeg er ikke i tvivl om at
det er nødvendigt.

Mikael

Fra : Frank Leegaard

Dato : 02-11-09 23:07

Mikael wrote:

> [...]
> havde planer om at have den i længere tid og da jeg fik den, var de
> begyndte at reparere rust på Mazda 6. Så ja jeg er ikke i tvivl om at

Næe - sådan har jeg i alle forstået det. Rart at forhandleren er ærlig.

--
/Frank