|
| Olieforbrg VAG TDI ? Fra : Mogens |
Dato : 30-10-09 22:34 |
|
Hvad bruger jeres TDI'er mellem serviceeftersynene?
Min 170 hk's efterfylder jeg ikke med motorolie på de 15.000 km, der er
mellem eftersynene, men den bruger ca. halvdelen af "pinden".
Sidstnævnte har jeg registreret efter 5.002 km´s efterårsferiekørsel med
speederen i bund. Kanontur - 170 hk/350 Nm rykker for vildt. Om ikke andet
er partikelfiltret dælme blevet brændt igennem og tømt
| |
Klaus D. Mikkelsen (30-10-2009)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 30-10-09 22:42 |
|
Mogens skriver:
>
> Hvad bruger jeres TDI'er mellem serviceeftersynene?
Firmaslæden med over 30 mellem eftersynene skal have en liter midtvejs.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf
| |
Frank Leegaard (30-10-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 30-10-09 22:52 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Mogens skriver:
>>
>> Hvad bruger jeres TDI'er mellem serviceeftersynene?
>
> Firmaslæden med over 30 mellem eftersynene skal have en liter
> midtvejs.
1 liter ved 12-15.000 passer meget godt. Det bliver i praksis fyldt på som
cirka ½ liter ved det halve antal km.
--
/Frank
| |
Mogens (31-10-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 31-10-09 05:56 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4aeb6008$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Firmaslæden med over 30 mellem eftersynene skal have en liter
>> midtvejs.
Jeg glemte at nævne, at den nu har kørt 12.800 siden sidste service...
> 1 liter ved 12-15.000 passer meget godt. Det bliver i praksis fyldt på som
> cirka ½ liter ved det halve antal km.
Jeg checker normalt ikke oliestand, fordi jeg er vant til elektronisk
overvågning/måling. Hmm må hellere få set efter, om Leon'en er udstyret med
noget sådan...
| |
Frank Leegaard (31-10-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 31-10-09 14:36 |
|
Mogens wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4aeb6008$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>> Firmaslæden med over 30 mellem eftersynene skal have en liter
>>> midtvejs.
>
> Jeg glemte at nævne, at den nu har kørt 12.800 siden sidste service...
>
>> 1 liter ved 12-15.000 passer meget godt. Det bliver i praksis fyldt
>> på som cirka ½ liter ved det halve antal km.
>
> Jeg checker normalt ikke oliestand, fordi jeg er vant til elektronisk
> overvågning/måling. Hmm må hellere få set efter, om Leon'en er
> udstyret med noget sådan...
Det samme her. Men efterfylder man sprinkler eller andet, er det da noget
man "lige gør" - altså tjekker oliepinden.
--
/Frank
| |
Mogens (01-11-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 01-11-09 14:59 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4aec3d59$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Det samme her. Men efterfylder man sprinkler eller andet, er det da noget
> man "lige gør" - altså tjekker oliepinden.
Jeg efterfylder aldrig sprinkler.
Hvad gør du ellers i et motorrum?
(udover at checke olien, når nu bilen er så fattigt udstyret, at det ikke
kan foretages fra førersædet)
| |
Frank Leegaard (01-11-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 01-11-09 18:14 |
|
Mogens wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4aec3d59$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Det samme her. Men efterfylder man sprinkler eller andet, er det da
>> noget man "lige gør" - altså tjekker oliepinden.
>
> Jeg efterfylder aldrig sprinkler.
Nåda?
> Hvad gør du ellers i et motorrum?
De sidste par gange jeg har været der, er for at skifte Philips Extreme-
> (udover at checke olien, når nu bilen er så fattigt udstyret, at det
> ikke kan foretages fra førersædet)
Hvis du mener oliestand er den naturligvis med oliestandsindikator.
Sjovt nok kan jeg ikke komme i tanke om det mindste min Golf ikke kan som en
Seat Altea FR eller Seat Leon Cupra kan ifht service og vedligehold fra
førersædet som du siger.
--
/Frank
| |
Mogens (01-11-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 01-11-09 20:51 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4aedc1d6$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Jeg efterfylder aldrig sprinkler.
>
> Nåda?
Jeg brger sjældent sprinkleranlæget...
> De sidste par gange jeg har været der, er for at skifte Philips Extreme-
Jeg kører med bi-xenon...
> Hvis du mener oliestand er den naturligvis med oliestandsindikator.
OK - tror jeg ikke...
> Sjovt nok kan jeg ikke komme i tanke om det mindste min Golf ikke kan som
> en Seat Altea FR eller Seat Leon Cupra kan ifht service og vedligehold fra
> førersædet som du siger.
Du kan IMO ikke checke olieniveauet fra førerpladsen...
| |
KimH (01-11-2009)
| Kommentar Fra : KimH |
Dato : 01-11-09 21:58 |
|
"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:yElHm.12520$U5.185642@newsb.telia.net...
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4aedc1d6$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>> Jeg efterfylder aldrig sprinkler.
>>
>> Nåda?
>
> Jeg brger sjældent sprinkleranlæget...
>
>> De sidste par gange jeg har været der, er for at skifte Philips Extreme-
>
> Jeg kører med bi-xenon...
>
>> Hvis du mener oliestand er den naturligvis med oliestandsindikator.
>
> OK - tror jeg ikke...
>
>> Sjovt nok kan jeg ikke komme i tanke om det mindste min Golf ikke kan som
>> en Seat Altea FR eller Seat Leon Cupra kan ifht service og vedligehold
>> fra førersædet som du siger.
>
> Du kan IMO ikke checke olieniveauet fra førerpladsen...
| |
KimH (01-11-2009)
| Kommentar Fra : KimH |
Dato : 01-11-09 22:01 |
|
"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:yElHm.12520$U5.185642@newsb.telia.net...
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4aedc1d6$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>> Jeg efterfylder aldrig sprinkler.
>>
>> Nåda?
>
> Jeg brger sjældent sprinkleranlæget...
>
>> De sidste par gange jeg har været der, er for at skifte Philips Extreme-
>
> Jeg kører med bi-xenon...
>
>> Hvis du mener oliestand er den naturligvis med oliestandsindikator.
>
> OK - tror jeg ikke...
>
>> Sjovt nok kan jeg ikke komme i tanke om det mindste min Golf ikke kan som
>> en Seat Altea FR eller Seat Leon Cupra kan ifht service og vedligehold
>> fra førersædet som du siger.
>
> Du kan IMO ikke checke olieniveauet fra førerpladsen...
Jeg tror der er en oliestandsindikator, en gul oliekande der lyser op og
evt. en medelelse i MFA+ , men du kan kun se om den mangler olie , ikke
niveaet
KimH
| |
Mogens (02-11-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 02-11-09 17:29 |
|
"KimH" <kimho@c.dk> skrev i meddelelsen news:4aedf72a$0$36572
>> Du kan IMO ikke checke olieniveauet fra førerpladsen...
> Jeg tror der er en oliestandsindikator, en gul oliekande der lyser op og
> evt. en medelelse i MFA+ , men du kan kun se om den mangler olie , ikke
> niveaet
Jep - i instruktionsbogen nævnes det, at hvis olietrykslampen blinker, og
hvor der samtidigt sendes 3 lydsignaler, betyder dette nok, at bilens motor
mangler olie. Er olieniveauet ok, men lampen fortsætter blinkeriet, skal
bilen transporteres på værksted...
| |
Frank Leegaard (01-11-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 01-11-09 23:37 |
|
Mogens wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4aedc1d6$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>> Jeg efterfylder aldrig sprinkler.
>>
>> Nåda?
>
> Jeg brger sjældent sprinkleranlæget...
>
>> De sidste par gange jeg har været der, er for at skifte Philips
>> Extreme-
>
> Jeg kører med bi-xenon...
>
>> Hvis du mener oliestand er den naturligvis med oliestandsindikator.
>
> OK - tror jeg ikke...
>
>> Sjovt nok kan jeg ikke komme i tanke om det mindste min Golf ikke
>> kan som en Seat Altea FR eller Seat Leon Cupra kan ifht service og
>> vedligehold fra førersædet som du siger.
>
> Du kan IMO ikke checke olieniveauet fra førerpladsen...
Kan du da det?
Altså se oliespejlet i sumpen.
Stort set alle VW har siden årtusindeskiftet haft oliestandsføler.
Glem ikke at alle nyheder kommer hos VW og Audi og implementeres 3-5 år
senere på Seat og Skoda
--
/Frank
| |
Mogens (02-11-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 02-11-09 17:31 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4aee0d8a$0$56778
>> Du kan IMO ikke checke olieniveauet fra førerpladsen...
> Kan du da det?
> Altså se oliespejlet i sumpen.
Det kan jeg se løbende i min Porsche.
> Stort set alle VW har siden årtusindeskiftet haft oliestandsføler.
Seat kører med følgende:
I instruktionsbogen nævnes det, at hvis olietrykslampen blinker og der
sendes 3 lydsignaler, betyder dette nok, at bilens motor mangler olie. Er
olieniveauet ok, men lampen fortsætter blinkeriet, skal bilen transporteres
på værksted
> Glem ikke at alle nyheder kommer hos VW og Audi og implementeres 3-5 år
> senere på Seat og Skoda
Tror du?
Jeg vil næsten tro, at min Leon har mere teknisk udrustning end de fleste
VW/Audi-modeller kan leveres med - abfabrik...
| |
Frank Leegaard (02-11-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 02-11-09 22:44 |
|
Mogens wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4aee0d8a$0$56778
>
>>> Du kan IMO ikke checke olieniveauet fra førerpladsen...
>
>> Kan du da det?
>> Altså se oliespejlet i sumpen.
>
> Det kan jeg se løbende i min Porsche.
>
>> Stort set alle VW har siden årtusindeskiftet haft oliestandsføler.
>
> Seat kører med følgende:
> I instruktionsbogen nævnes det, at hvis olietrykslampen blinker og der
> sendes 3 lydsignaler, betyder dette nok, at bilens motor mangler
> olie. Er olieniveauet ok, men lampen fortsætter blinkeriet, skal
> bilen transporteres på værksted
>
>> Glem ikke at alle nyheder kommer hos VW og Audi og implementeres 3-5
>> år senere på Seat og Skoda
>
> Tror du?
> Jeg vil næsten tro, at min Leon har mere teknisk udrustning end de
> fleste VW/Audi-modeller kan leveres med - abfabrik...
Nu har jeg så også prøvet en Seat - og nej - jeg var ikke imponeret.
Så jeg forstår godt du bruger ordet "tro".
--
/Frank
| |
Frank Leegaard (02-11-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 02-11-09 22:47 |
|
Mogens wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4aee0d8a$0$56778
>
>>> Du kan IMO ikke checke olieniveauet fra førerpladsen...
>
>> Kan du da det?
>> Altså se oliespejlet i sumpen.
>
> Det kan jeg se løbende i min Porsche.
Nvilken model?
--
/Frank
| |
Mogens (02-11-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 02-11-09 22:52 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4aef5361$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Det kan jeg se løbende i min Porsche.
> Hvilken model?
Jeg har en '01 Porsche 911 turbo (model 996)
> Nu har jeg så også prøvet en Seat - og nej - jeg var ikke imponeret.
Hvilken model?
| |
Frank Leegaard (02-11-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 02-11-09 23:13 |
|
Mogens wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4aef5361$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>> Det kan jeg se løbende i min Porsche.
>
>> Hvilken model?
>
> Jeg har en '01 Porsche 911 turbo (model 996)
>
>> Nu har jeg så også prøvet en Seat - og nej - jeg var ikke imponeret.
>
> Hvilken model?
Altea FR med alt afkrydset på udstyrslisten. Ejeren var indskriver hos Seat.
Det eneste jeg godt gad have var de drejelige Xenon.
--
/Frank
| |
Klaus D. Mikkelsen (01-11-2009)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 01-11-09 19:02 |
|
Mogens skriver:
>
> Hvad gør du ellers i et motorrum?
> (udover at checke olien, når nu bilen er så fattigt udstyret, at det ikke
> kan foretages fra førersædet)
Sparebil....
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf
| |
Per Henneberg Kriste~ (30-10-2009)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 30-10-09 23:52 |
|
"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:EZIGm.12486$U5.180681@newsb.telia.net...
> Hvad bruger jeres TDI'er mellem serviceeftersynene?
>
> Min 170 hk's efterfylder jeg ikke med motorolie på de 15.000 km, der er
> mellem eftersynene, men den bruger ca. halvdelen af "pinden".
>
> Sidstnævnte har jeg registreret efter 5.002 km´s efterårsferiekørsel med
> speederen i bund. Kanontur - 170 hk/350 Nm rykker for vildt. Om ikke andet
> er partikelfiltret dælme blevet brændt igennem og tømt
Jeg bruger en pindfuld på 10.000 km - 150HK/320Nm.
--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.
| |
Per Henneberg Kriste~ (30-10-2009)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 30-10-09 23:53 |
|
"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen
news:4aeb6e1e$0$270$14726298@news.sunsite.dk...
> "Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> news:EZIGm.12486$U5.180681@newsb.telia.net...
>> Hvad bruger jeres TDI'er mellem serviceeftersynene?
>>
>> Min 170 hk's efterfylder jeg ikke med motorolie på de 15.000 km, der er
>> mellem eftersynene, men den bruger ca. halvdelen af "pinden".
>>
>> Sidstnævnte har jeg registreret efter 5.002 km´s efterårsferiekørsel med
>> speederen i bund. Kanontur - 170 hk/350 Nm rykker for vildt. Om ikke
>> andet er partikelfiltret dælme blevet brændt igennem og tømt
>
> Jeg bruger en pindfuld på 10.000 km - 150HK/320Nm.
Åh ja - og 312000 på klokken :)
--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.
| |
Mogens (31-10-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 31-10-09 05:57 |
|
"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen
news:4aeb6e5a$0$270$14726298@news.sunsite.dk...
>> Jeg bruger en pindfuld på 10.000 km - 150HK/320Nm.
> Åh ja - og 312000 på klokken :)
Hvor længe har den så gjort det?
(ændringer undervejs?)
| |
Per Henneberg Kriste~ (01-11-2009)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 01-11-09 20:19 |
|
"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:nsPGm.12494$U5.180670@newsb.telia.net...
> "Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen
> news:4aeb6e5a$0$270$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>> Jeg bruger en pindfuld på 10.000 km - 150HK/320Nm.
>> Åh ja - og 312000 på klokken :)
>
> Hvor længe har den så gjort det?
> (ændringer undervejs?)
Æøhh ... den har været chippet, men jeg tror ikke på den slags i længden
:) - er det det du mener?
Det er en 2001´er ...
--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.
| |
Mogens (01-11-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 01-11-09 20:53 |
|
"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen
news:4aeddf42$0$269$14726298@news.sunsite.dk...
>>>> Jeg bruger en pindfuld på 10.000 km - 150HK/320Nm.
>>> Åh ja - og 312000 på klokken :)
>>
>> Hvor længe har den så gjort det?
>> (ændringer undervejs?)
> Æøhh ... den har været chippet, men jeg tror ikke på den slags i længden
> :) - er det det du mener?
> Det er en 2001´er ...
Du skriver, den bruger en pindfuld olie på 10.000 km. Jeg stiller så det
spørgsmål om hvorlænge den har gjort (hele levetiden eller de seneste 50.000
km eksempelvis). Og spørger desuden, om olieforbruget har ændret sig
undervejs (værre eller bedre??)
| |
Frank Leegaard (01-11-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 01-11-09 23:40 |
|
Mogens wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen
> news:4aeddf42$0$269$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>>>> Jeg bruger en pindfuld på 10.000 km - 150HK/320Nm.
>>>> Åh ja - og 312000 på klokken :)
>>>
>>> Hvor længe har den så gjort det?
>>> (ændringer undervejs?)
>
>> Æøhh ... den har været chippet, men jeg tror ikke på den slags i
>> længden :) - er det det du mener?
>> Det er en 2001´er ...
>
> Du skriver, den bruger en pindfuld olie på 10.000 km. Jeg stiller så
> det spørgsmål om hvorlænge den har gjort (hele levetiden eller de
> seneste 50.000 km eksempelvis). Og spørger desuden, om olieforbruget
> har ændret sig undervejs (værre eller bedre??)
Snakkede med en forleden med en Passat fra cirka årtusindet. Den havde gået
godt 600.000 og brugte stort set intet olie.
--
/Frank
| |
Torben Scheel (10-11-2009)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 10-11-09 10:20 |
|
Frank Leegaard wrote:
>
> Snakkede med en forleden med en Passat fra cirka årtusindet.
Øjøj..
--
vh
Torben
| |
Per Henneberg Kriste~ (02-11-2009)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 02-11-09 01:23 |
|
"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:mGlHm.12521$U5.185698@newsb.telia.net...
> "Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen
> news:4aeddf42$0$269$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>>>> Jeg bruger en pindfuld på 10.000 km - 150HK/320Nm.
>>>> Åh ja - og 312000 på klokken :)
>>>
>>> Hvor længe har den så gjort det?
>>> (ændringer undervejs?)
>
>> Æøhh ... den har været chippet, men jeg tror ikke på den slags i længden
>> :) - er det det du mener?
>> Det er en 2001´er ...
>
> Du skriver, den bruger en pindfuld olie på 10.000 km. Jeg stiller så det
> spørgsmål om hvorlænge den har gjort (hele levetiden eller de seneste
> 50.000 km eksempelvis). Og spørger desuden, om olieforbruget har ændret
> sig undervejs (værre eller bedre??)
Jeg har kun kørt 90.000 km i den - der har forbruget været konstant.
--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.
| |
Preben Andersen (31-10-2009)
| Kommentar Fra : Preben Andersen |
Dato : 31-10-09 00:49 |
|
"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:EZIGm.12486$U5.180681@newsb.telia.net...
> Hvad bruger jeres TDI'er mellem serviceeftersynene?
Service ved 26.000 km, brugt 1/4 liter.
150 HK.
Tidligere havde jeg en 90 HK, den brugte 1/2 liter på de første 50.000 km.
--
mvh/Preben
| |
Mogens (31-10-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 31-10-09 06:04 |
|
"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i meddelelsen
news:4aeb7b53$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Service ved 26.000 km, brugt 1/4 liter.
> 150 HK.
> Tidligere havde jeg en 90 HK, den brugte 1/2 liter på de første 50.000 km.
Min Leon er nu eet år gammel og runder snart 75.000 km. Den skal "holde" 2
år mere, så jeg må hellere få indarbejdet en rutine med at hive pinden op af
hullet og måle olien - igen.
I den sammenhæng er der overraskende på frien at konstatere, at
motorafdækningen ikke var fastgjort, men lå løs ovenpå motoren, hængende i
en oliepind, som ikke sad 100% korrekt i hullet. Den første oliepejling på
ferien viste nemlig, at der ikke var nogen olie at måle, men dét skyldtes
"heldigvis", at pinden sad forkert. Værkstedssjusk?
| |
Mogens (31-10-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 31-10-09 06:32 |
|
"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:GyPGm.12495$U5.180681@newsb.telia.net...
> Min Leon er nu eet år gammel og runder snart 75.000 km. Den skal "holde" 2
> år mere, så jeg må hellere få indarbejdet en rutine med at hive pinden op
> af hullet og måle olien - igen.
> I den sammenhæng er der overraskende på ferien at konstatere, at
> motorafdækningen ikke var fastgjort, men lå løs ovenpå motoren, hængende i
> en oliepind, som ikke sad 100% korrekt i hullet. Den første oliepejling på
> ferien viste nemlig, at der ikke var nogen olie at måle, men dét skyldtes
> "heldigvis", at pinden sad forkert. Værkstedssjusk?
Hvis oliepinden monteres korrekt, drejes den en kvart omgang til sidst for
således at være låst i hullet...
| |
Marianne (31-10-2009)
| Kommentar Fra : Marianne |
Dato : 31-10-09 08:38 |
|
>
> Min Leon er nu eet år gammel og runder snart 75.000 km. Den skal "holde" 2
> år mere, så jeg må hellere få indarbejdet en rutine med at hive pinden op
> af hullet og måle olien - igen.
Er der ikke oliestandslampe i kombi instrumentet
Min Golf V2,0 TDI som jeg har haft fra 35000 km og som nu lige har været
til service ved 55000 km , var oliestanden stadig mellem mærkerne på pinden
, har intet hældt på
Mvh. KimH
| |
NHF (31-10-2009)
| Kommentar Fra : NHF |
Dato : 31-10-09 09:14 |
|
Jeg har en VW 90 hk. chippet motor, årgang 2002 med km 280.000 på klokken.
Den kører med longlife intevaller, dvs. km 30.000 (som typisk køres på 9
måneder) , og normalt holder den hele perioden uden efterfyldning. Det er
dog sket en gang at jeg måtte efterfylde, det opdagede jeg ved at olie
lampen i instrumentbordet lyste gult, og olie standen stod på minimum på
selve pinden.
NHF, Århus
| |
Mogens (01-11-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 01-11-09 15:00 |
|
"NHF@privat.dk>" <Volvo4Sale<FJERNDETTE> skrev i meddelelsen
news:4aebf1be$0$273$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg har en VW 90 hk. chippet motor, årgang 2002 med km 280.000 på klokken.
> Den kører med longlife intevaller, dvs. km 30.000 (som typisk køres på 9
> måneder) , og normalt holder den hele perioden uden efterfyldning. Det er
> dog sket en gang at jeg måtte efterfylde, det opdagede jeg ved at olie
> lampen i instrumentbordet lyste gult, og olie standen stod på minimum på
> selve pinden.
Det må jeg lige høre værkstedet om, når jeg om et par uger skal til
service - igen
| |
SvenP (31-10-2009)
| Kommentar Fra : SvenP |
Dato : 31-10-09 11:29 |
|
Ikke en dråbe. Det er en 1,9 TDI i en Octavia fra 2001 der har kørt næsten
400kkm. Den har i det meste af sit liv været sælgerbil og kørt med 30.000km
olieskift. Men nu kører jeg kun 15.000.
Mvh. Sven
| |
Mogens (01-11-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 01-11-09 15:01 |
|
"SvenP" <saerlig@gmail(ns).com> skrev i meddelelsen
news:4aec105c$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Ikke en dråbe. Det er en 1,9 TDI i en Octavia fra 2001 der har kørt næsten
> 400kkm. Den har i det meste af sit liv været sælgerbil og kørt med
> 30.000km olieskift. Men nu kører jeg kun 15.000.
Ja, det er fantastisk - der må sgu være noget galt
| |
KimH (01-11-2009)
| Kommentar Fra : KimH |
Dato : 01-11-09 15:20 |
|
"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:jwgHm.12511$U5.185845@newsb.telia.net...
> "SvenP" <saerlig@gmail(ns).com> skrev i meddelelsen
> news:4aec105c$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Ikke en dråbe. Det er en 1,9 TDI i en Octavia fra 2001 der har kørt
>> næsten 400kkm. Den har i det meste af sit liv været sælgerbil og kørt med
>> 30.000km olieskift. Men nu kører jeg kun 15.000.
>
> Ja, det er fantastisk - der må sgu være noget galt
Er det ikke sådan at jo mere motoren er belastet jo mere olie bruger den :)
Mvh. KimH
| |
Mogens (01-11-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 01-11-09 16:19 |
|
"KimH" <kimho@c.dk> skrev i meddelelsen
news:4aed9928$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Er det ikke sådan at jo mere motoren er belastet jo mere olie bruger den
> :)
Der er da helt sikkert noget i dét
| |
Henrik B. (01-11-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 01-11-09 17:11 |
|
"KimH" <kimho@c.dk> skrev i meddelelsen
news:4aed9928$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Er det ikke sådan at jo mere motoren er belastet jo mere olie bruger den
> :)
Har jeg aldrig observeret, men nu kører jeg så heller ikke VAG...
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Frank Leegaard (01-11-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 01-11-09 18:28 |
|
Henrik B. wrote:
> "KimH" <kimho@c.dk> skrev i meddelelsen
> news:4aed9928$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Er det ikke sådan at jo mere motoren er belastet jo mere olie bruger
>> den :)
>
> Har jeg aldrig observeret, men nu kører jeg så heller ikke VAG...
Nix - Du sværger jo til Kinøjserkrammet....
--
/Frank
| |
Henrik B. (01-11-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 01-11-09 19:02 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4aedc53f$0$56781
>> Har jeg aldrig observeret, men nu kører jeg så heller ikke VAG...
>
> Nix - Du sværger jo til Kinøjserkrammet....
Nu er der ikke mere "Kinøjser" i mit foretrukne bilmærke, end i dit.
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Frank Leegaard (01-11-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 01-11-09 23:41 |
|
Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4aedc53f$0$56781
>
>>> Har jeg aldrig observeret, men nu kører jeg så heller ikke VAG...
>>>
>>
>> Nix - Du sværger jo til Kinøjserkrammet....
>
> Nu er der ikke mere "Kinøjser" i mit foretrukne bilmærke, end i dit.
Bare roligt. Kommer tid ...
Hvis altså ikke falitten kommer inden.
--
/Frank
| |
|
|