Billigste bil søges ?
Fra : ERLO

Dato : 29-10-09 15:43

Hej

Jeg leder efter en hverdags-bil som er meget billig at have
(pensionistindkomst).

Der er nogle ting som skal opfyldes:
Skal transportere 2 personer.
Skal rumme en rollator/kørestol som ikke er slået sammen.
Adgangsforhold skal være gode på grund af handicap/gangbesvær og overvægt.

Jeg har hidtil været meget tilfreds med dieseludgaven af VW-transporter
kassevogn (1980 til 1990) på gule plader. Men de eksemplarer som udbydes
er ved at være reservedels-stor-forbrugende og fra nytår kommer der jo
ekstragebyr (1000,. kr.) på disse biler.

PT har vi en Nissan Serena/94 2,0 benzin.
Adgangforholdene er lidt mere besværlige end VW-en.
Brændstofforbruget er højere end for VW-en.
Vægtafgiften ( 3100,- kr./år) er relativt højere end VW-en.

Det næste som vi nok bliver nødt til at have er en bus med "læsserampe".
Busser er billige i vægtafgift (over 9 personer) men så er
forsikringssiden til gengæld dyr. Flere selskaber vil slet ikke forsikre
denne type køretøj.

Nu ændres forholdene ved at have bil jo snart hver tredje måned, så det
er svært at være up to date.
Man finder lige et velegnet køretøj på DBA eller Guloggratis men så er
der lige nogle forhold som gør netop denne bil umulig at have.
Gule plader efter 3/6 1998 + misundelsesafgift og ved hvide plader "Grøn
afgift" efter km/l..

Problemløsningen skal have udgangspunkt i at vi har transportproblemet i
en del af Danmark hvor TAXI'er er uddøde, offentlig transport S-tog,
Metro og busser findes ikke.

Derfor spørger jeg brugerne i denne gruppe om et råd til løsning af
vores transportproblem.

Med venlig hilsen
ERLO

Fra : oz3bto

Dato : 29-10-09 16:35

"ERLO" <ernst.logstrup@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Metro og busser findes ikke.
>
> Derfor spørger jeg brugerne i denne gruppe om et råd til løsning af

t er nærmest umulig idag at finde noget ala en transporter uden at skulle
betale en halv arm i vægtafgift + en tusse extra

Nærmeste bliver vel noget ala citron berlingo o.l.

Min mutters handicappede mand (stive ben) er ellers faldet for de mindre 4x4
så som suzuki vitara og min terrano .. skulle være nemmere at komme ind i
som alm. personvogne og varevogne

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-10-09 16:44

ERLO skriver:

> Der er nogle ting som skal opfyldes:
> Skal transportere 2 personer.
> Skal rumme en rollator/kørestol som ikke er slået sammen.
> Adgangsforhold skal være gode på grund af handicap/gangbesvær og overvægt.

Prøv en Mazda Demio. Der er overraskende meget plads i - hvis man er
under 1,75 i højden vel at mærke.

Klaus

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 29-10-09 22:42

On Thu, 29 Oct 2009 15:43:17 +0100, ERLO wrote:

> [...]
> Metro og busser findes ikke.
>
> Derfor spørger jeg brugerne i denne gruppe om et råd til løsning af

Hmm, er der ikke noget med at Yaris Verso er bygget med et blik på
handicaptransport? Den er ikke helt billig, men der findes nogen stykker
til under 70000.

Fra : Torben Scheel

Dato : 30-10-09 08:22

Peter Dalgaard wrote:

> Hmm, er der ikke noget med at Yaris Verso er bygget med et blik på
> handicaptransport? Den er ikke helt billig, men der findes nogen stykker
> til under 70000.

Hæ! Det skal jeg mobbe brormand med ved først givne lejlighed

Den var nu ellers også fin til dendang jeg impulskøbte en tørretumbler.
Vel at mærke da jeg havde købt en vaskemaskine. Stort bagagerum! Og et
godt bud IMHO.

--
vh
Torben