GS 500 slår med styret
Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 27-10-09 19:21

Dette er ikke en tråd hvor jeg søger egentlig hjælp.

Idag på vej hjem fra arbejde, ville jeg lige prøve at se om GS'eren ville
leverer en shimmy til mig, så jeg lettede grebet så der lige var luft mellem
hænder og styr. Og tak skæbne for en levering. Jeg har aldrig prøvet at
styret slog på min gamle GSX-R 250'er, men det gør denne her.
Problemet gør sig gældende ved motorbremsning fra omkring 80 til 70 km/t (
det sidste med de 70 km/t gætter jeg på for jeg turde ikke lade den slå sig
mere, da jeg er ret sikker på jeg ville vælte )

Her til vinter skal der skrues lidt, jeg skal have efterset
ventil-indstilling/Timing. Jeg skal også have nye dæk på, og i samme
ombæring kan jeg jo lige så godt tjekke lejer i kronrør og bagsvinger.
Hjulene skal naturligvis afbalanceres. Jeg tror dog lige at jeg også vil
prøve at stramme kronrøret lidt, inden jeg stiller den væk for vinteren,
bare lige for at se hvad der sker.

nå.. det var bare det jeg ville sige. Pas på derude.

--
MVH
Ann-Rikka & Jon Søgaard

Fra : Armand

Dato : 27-10-09 21:22

Jon&Ann-Rikka skrev:
> [...]
> Hjulene skal naturligvis afbalanceres. Jeg tror dog lige at jeg også vil
> prøve at stramme kronrøret lidt, inden jeg stiller den væk for vinteren,

Du får sikkert heller ikke brug for hjælp efter at have fået to friske
dæk på :-/

Prøv lige at stryge hen ogver slidbanen på dit fordæk og mærk om ikke
det virker tilnærmelsesvist spidst (á mest mønster på midten)!?
Dén nedslidning vil næsten uværgligt medføre shimmy-tilbøjelighed og er
forøvrigt forårsaget af for lavt dæktryk!

--
Armand.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 28-10-09 03:37

On 27 Okt., 19:20, "Jon&Ann-Rikka" <s...@sapm.dk> wrote:
> [...]
> Hjulene skal naturligvis afbalanceres. Jeg tror dog lige at jeg også vil
> prøve at stramme kronrøret lidt, inden jeg stiller den væk for vinteren,

Du behøver ikke at stramme lejerne i kronrøret hvis de ikke er løse.
Nye dæk og korrekt dæktryk vil sikkert hjælpe.