Nåja.. undervognsbehandling...
Fra : Ukendt

Dato : 28-10-09 18:27

Hej,

Fik så bilen tilbage i dag..., umilbart har jeg ikke set så meget undervogns
behandling i dør falser og på lak, men kan være lidt svært at se på en sort
bil...

Men så åbner jeg motorklappen da sprinkler alarmen gik i gang for første
gang siden jeg fik den...
(Jeg fik den i fredags)... men sikke da et svineri.. fuldstændig brun af
støv som de formodenlig har pustet op nedefra...
da jeg fik bilen for mindre end 1 uge siden så det ud som dette:
http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=677800358&source=1

Hvad mener i, er det noget man kan brokke sig over?

desuden var der rimelig meget undervogns behandling i motorummet også, bla
den stang til at holde køleren med var klined in.. men det er jo nok fordi
bjælken i motorhjælmen har fået...

Kasper

Fra : Martin [6000]

Dato : 28-10-09 18:40

> (Jeg fik den i fredags)... men sikke da et svineri.. fuldstændig brun af
> støv som de formodenlig har pustet op nedefra... da jeg fik bilen for
> mindre end 1 uge siden så det ud som dette:

Altså pava-støv eller støv-støv?

> Hvad mener i, er det noget man kan brokke sig over?

Jeg ville nok bare give den en motorvask og tro på den er svinet til
fordi de har været rund-håndet

--
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-09 18:51

"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in message

> Altså pava-støv eller støv-støv?

> Jeg ville nok bare give den en motorvask og tro på den er svinet til
> fordi de har været rund-håndet

Overvejede at prøve og blæse det meste væk også...

Kasper

Fra : Henrik B.

Dato : 28-10-09 19:40

"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg ville nok bare give den en motorvask og tro på den er svinet til
> fordi de har været rund-håndet

Jeg ville klage over dårlig rengøring!

Da jeg fik 9-5'eren Dinitrol-behandlet, blev jeg forinden spurgt, om jeg
ville have at de skulle give motorrummet også. Mit svar selvfølgelig "hell
yeah!". Han fortalte så, at de ikke ville kunne afrense 100% bagefter,
hvilket jeg selvfølgelig var ligeglad med.
Efterfølgende kunne det også ses ved samlinger og lignende, at det havde
fået, og havde løbet lidt efterfølgende. Men generelt efterlod de et pænt
motorrum.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : SGF

Dato : 28-10-09 19:14

Hvis det er din bil på billedet, ville jeg være mere ked af, at
forkofangeren har en anden farve end resten af bilen.
Sprøjtestøj fra undervognsbehandling i motorrummet?? Så er det da så meget
bedre beskyttet.....

Mvh
Søren

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-09 19:36

"SGF" <sgfrede(FJERNDETTE)@post10.tele.dk> wrote in message
> [...]
> forkofangeren har en anden farve end resten af bilen.
> Sprøjtestøj fra undervognsbehandling i motorrummet?? Så er det da så meget

Det var nu jord/støv/skidt....

Og nej det er ikke min den sølvgrå

Kasper

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-09 19:44

"Kasper" <Tjae> wrote in message

> "SGF" <sgfrede(FJERNDETTE)@post10.tele.dk> wrote in message
>
> Det var nu jord/støv/skidt....
>
> Og nej det er ikke min den sølvgrå

Lige nogle billeder:

http://repzak.mine.nu/motor1.jpg
http://repzak.mine.nu/motor2.jpg
http://repzak.mine.nu/motor3.jpg
(noget af de mærke pletter er dog bare kondensvand der er dryppet ned...)

Husk på den vare lige så ren som den sølvgrå før...

(de har nu ikke behandlet den lille rust plet der er på røret i front.. vel
noget indsugnings rør eller lign

Kasper

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-10-09 19:50

Kasper skriver:

> [...]
> (noget af de mærke pletter er dog bare kondensvand der er dryppet ned...)
>
> Husk på den vare lige så ren som den sølvgrå før...

Har du været ude at køre markræs i den?

Det der var jeg blevet tosset over.

Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-09 19:52

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> Kasper skriver:

> Har du været ude at køre markræs i den?
>
> Det der var jeg blevet tosset over.

Så er det nok ikke mig det er galt med når jeg er lidt ærgelig over det, når
man lige har betalt en helvedes masse penge...

Kasper

Fra : Armand

Dato : 28-10-09 20:58

Kasper skrev:

> [...]
>
> Så er det nok ikke mig det er galt med når jeg er lidt ærgelig over det,
> når man lige har betalt en helvedes masse penge...

Flueknepper!

Det er mig uforståeligt at det forekommer dig lettere at sidde her og
skrive samt fotografere/upload'e, end at skylle en spandfuld sæbevand
over det motorrum :-|

--
Armand.

Fra : Søren

Dato : 28-10-09 23:03

> [...]
>
> Det er mig uforståeligt at det forekommer dig lettere at sidde her og
> skrive samt fotografere/upload'e, end at skylle en spandfuld sæbevand over

Jow jeg ville måske vente et par dage eller mere med at vaske.

Det matte lag er sikkert udfældet under tørringen fra vandet der er brugt
til undervogns skyl, Personen som behandler bilen vælger så ikke at vaske
motoren igen, hverken før eller efter rustbehandlingen, det ene kræver en ny
tørring det andet kan måske skade den ny påførte olie inden den er trukket
ind.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-10-09 23:14

Søren wrote:
> [...]
>
> Jow jeg ville måske vente et par dage eller mere med at vaske.
>
> Det matte lag er sikkert udfældet under tørringen fra vandet der er

Har du da kendskab til at Pava vasker undervognen?

Personen som behandler bilen vælger så
> ikke at vaske motoren igen, hverken før eller efter rustbehandlingen,
> det ene kræver en ny tørring det andet kan måske skade den ny påførte
> olie inden den er trukket ind.

Jeg tror rent ud sagt bilen nybehandlet har delt lokale med en anden bil der
er blevet blæst ren for sand og lort.

--
/Frank

Fra : Brian

Dato : 28-10-09 19:58

"Kasper" <Tjae> skrev i meddelelsen

> [...]
> http://repzak.mine.nu/motor3.jpg
> (noget af de mærke pletter er dog bare kondensvand der er dryppet ned...)

Jeg ville ikke være helt tilfreds, men dén præstation.

Det ser ud som om de har gjort den rent med trykluft, og glemt at åbne
motorhjelmen.

/Brian

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-10-09 21:59

Kasper wrote:
> [...]
>
> (de har nu ikke behandlet den lille rust plet der er på røret i
> front.. vel noget indsugnings rør eller lign

Bor du 1 km op af en grusvej?

Det virker spooky at den kan blive så møget i det her vejr. Er de malere
også`?

--
/Frank

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-09 22:03

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> wrote in message

> Bor du 1 km op af en grusvej?
nææ, men vores indkørsel er da 10m med perlegrus...

> Det virker spooky at den kan blive så møget i det her vejr. Er de malere
> også`?
Ingen ide, du tænker på sandblæsnings sand der har lagt på gulvet?

Kasper

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-10-09 23:11

Kasper wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> wrote in message

>>> http://repzak.mine.nu/motor2.jpg

> nææ, men vores indkørsel er da 10m med perlegrus...

> Ingen ide, du tænker på sandblæsnings sand der har lagt på gulvet?

Ved nærmere eftertanke og med fokus på Pavas behandlingsmetoder er det nok
det sand de blæser af køretøjerne inden behandlingen. Dinitrol
hedtvandsrenser jo deres af.

Så det er nok almindelig snavs fra deres rengøring af køretøjerne.

Det der ville pine mig ved sådan en afleveret bil, er at jeg uværgeligt
ville tænke "hvordan mon mine vanger og paneler ser ud - er de mon lige så
sløset behandlet eller undladt behandlet."

--
/Frank

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-09 16:05

> Lige nogle billeder:
>
> http://repzak.mine.nu/motor1.jpg
> http://repzak.mine.nu/motor2.jpg
> http://repzak.mine.nu/motor3.jpg

Æv, jeg kan ikke se billederne :(
Får at vide at siden ikke findes. Har du fjernet dem igen ?

Mvh

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-09 23:01

"T. R." <thrATmail-onlineDOTdk> wrote in message

> "Kasper" <Tjae> skrev i meddelelsen

> Æv, jeg kan ikke se billederne :(
> Får at vide at siden ikke findes. Har du fjernet dem igen ?

Jarp :)

Var ude ved mekanikeren og de tørrede motoren af... såe.. jae, sådam blev
det :)

Kasper

Fra : Z

Dato : 29-10-09 18:08

> http://repzak.mine.nu/motor1.jpg
> http://repzak.mine.nu/motor2.jpg
> http://repzak.mine.nu/motor3.jpg
> (noget af de mærke pletter er dog bare kondensvand der er dryppet ned...)

Desværre, den side, du leder efter, kunne ikke findes

Fra : jens

Dato : 28-10-09 19:41

> [...]
> den stang til at holde køleren med var klined in.. men det er jo nok fordi

Jeg ville brokke mig, min mor valgte på at bruge den lokale toyota
forhandler til at tectylbehandle hendes yaris, da de også var begyndt med
undervognsbehandling.
Alt er simpelthen smurt ind i tectyl, du kan ikke engang fylde
sprinklervæske på uden at blive fedtet ind i det, derudover begyndte
starteren at køre ringe og langsomt.
Da hun så fik den skiftet ved toyota sagde værkføreren at det kunne han ikke
forstå da de aldrig havde skiftet sådan en, efterfølgende slog det mig at
den havde de sikkert også fyldt op med tectyl men det er jo bare en
mistanke.

Der hvor jeg får min egen behandlet med dinitrol har han mange års erfaring,
og der er ingen problemer med at det er alle mulige steder hvor det ikke
skal være også får han altid topkarakter i teknolgisk kontrol af de biler de
udtager til kontrol af arbejdet.

Så det kan altså godt lade sig gøre at få et godt stykke arbejde med
rustbeskyttelse hvor den skal være.
Mvh
Jens

Fra : Martin [6000]

Dato : 28-10-09 19:42

> Jeg ville klage over dårlig rengøring!

Nu har vi jo ikke set motorrummet..

Men jeg gider generelt ikke klage over den slags - jeg har som regel et
lidt andet syn på "ren" end et værksted og derfor skal jeg alligevel
efter det selv.

--
Martin

Fra : Martin [6000]