|
| Ny vejafmærkning Fra : Mikael |
Dato : 27-10-09 14:35 |
| | |
Ukendt (27-10-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 27-10-09 21:40 |
|
Man må vel gerne overhale over det grønne felt, for der er jo ikke
fuldt optrukket linie og det er heller ikke markeret som en
spærreflade eller er det?
Hej,
Jeg betragter det som man må overhale hvor stregerne er åbne.
Min fortolkning er de er lavet for at give "brumme lyd" når man overhaler,
så sovende folk vågner inden de kører over i den anden side.
Det har efterhånden været der i nogle år nu ... (åbenrå til sønderborg)
Kasper
| |
Mikael (27-10-2009)
| Kommentar Fra : Mikael |
Dato : 27-10-09 14:45 |
| | |
Armand (27-10-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 27-10-09 23:36 |
|
Mikael skrev:
> On 27 Okt., 21:35, Mikael <miklar...@gmail.com> wrote:
>
> Her med det link til den rigtige vej.
>
> http://maps.google.com/maps?t=k&hl=da&ie=UTF8&ll=54.995958,9.454258&spn=0.001168,0.003473&z=19
>
Når det kommer til detaljer hhv. opløsning, sværger jeg ellers til
GoogleEarth, men i dette tilfælde er Krak tilsyneladende hvor det
tydeligste luftfoto er at finde!
Søg på Lundsbjerg og strækningen er på rute 170 S-Ø derfor!
Iøvrigt mærkeligt sådan som uortodokse trafik-afmærkninger kan spire
frem - Det passer ikke til mit reglemet-rytter gen :-|
--
Armand.
| |
Torben Scheel (28-10-2009)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 28-10-09 08:05 |
|
Armand wrote:
> Mikael skrev:
>> On 27 Okt., 21:35, Mikael <miklar...@gmail.com> wrote:
>>
>> Her med det link til den rigtige vej.
>>
>> http://maps.google.com/maps?t=k&hl=da&ie=UTF8&ll=54.995958,9.454258&spn=0.001168,0.003473&z=19
>>
>>
> Når det kommer til detaljer hhv. opløsning, sværger jeg ellers til
> GoogleEarth, men i dette tilfælde er Krak tilsyneladende hvor det
> tydeligste luftfoto er at finde!
> Søg på Lundsbjerg og strækningen er på rute 170 S-Ø derfor!
>
> Iøvrigt mærkeligt sådan som uortodokse trafik-afmærkninger kan spire
> frem - Det passer ikke til mit reglemet-rytter gen :-|
>
Mon ikke der står et skilt med forsøgsafstribning? Det har vi haft i
årevis i mit område. Test af maling, test af rumlestriber, test af
rumlefræsninger omkring midterstriben (der giver mindre forvirring end
grøn afmærkning IMHO). Selv skildpaddebump trækkes vi med endnu, men det
er vist ikke engang til test :-/
--
vh
Torben
| |
Peter Dalgaard (27-10-2009)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 27-10-09 22:03 |
|
On Tue, 27 Oct 2009 21:39:51 +0100, Kasper wrote:
> Man må vel gerne overhale over det grønne felt, for der er jo ikke fuldt
> optrukket linie og det er heller ikke markeret som en spærreflade eller
> er det?
>
>
> Hej,
>
> Jeg betragter det som man må overhale hvor stregerne er åbne.
>
> Min fortolkning er de er lavet for at give "brumme lyd" når man
> overhaler, så sovende folk vågner inden de kører over i den anden side.
....eller bare kører for tæt på midterstriben. Der har nok været nogen
stykker der har klappet sidespejle eller det der er værre.
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
Mikael (28-10-2009)
| Kommentar Fra : Mikael |
Dato : 28-10-09 02:33 |
|
On 28 Okt., 08:04, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
> Mon ikke der står et skilt med forsøgsafstribning? Det har vi haft i
> årevis i mit område. Test af maling, test af rumlestriber, test af
> rumlefræsninger omkring midterstriben (der giver mindre forvirring end
> grøn afmærkning IMHO). Selv skildpaddebump trækkes vi med endnu, men det
> er vist ikke engang til test :-/
Der står et skilt om forsøgsstriber, men de strækninger jeg tidligere
har set med forsøg, er der ikke tvivl om meningen med striberne.
Jeg er kommet frem til at at det må være for at få vejen til at syne
smallere og på denmåde få farten ned, samt få folk til at tænke sig om
en ekstra gang inden de kaster sig ud i en overhaling og rumleeffekten
hvis man kommer tæt på midten af vejen. Se det var hele tre ting på en
gang.
Mikael
| |
|
|