/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Må de det?
Fra : HKN


Dato : 27-10-09 13:31

Jeg kører dagligt forbi et avis- og tryksags distributionsselskab,
hvor jeg i den senere tid har bemærket at der ofte kommer varevogne
med chauffører af anden etnsik herkomst (hvor jeg dog bare elsker det
udtryk!), og disse varevogne er typisk ikke dansk indregistrerede.

Kan det virkelig være rigtigt at et dansk firma må benytte sig af den
slags metoder, for at tjene flere penge? Det er da unfair konkurrence
ift danske vognmænd, som skal betale dansk registreringsafgift på
deres biler, hvor mange af disse udlændinge ikke betaler nogen form
for afgift.

x-postet i dk.fritid.politik

Mvh
Henrik

 
 
Ukendt (27-10-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-10-09 20:34


"HKN" <henrikndk@gmail.com> wrote in message
news:89e59d46-2b86-4202-a50f-53d615a2b2ca@i12g2000prg.googlegroups.com...
Jeg kører dagligt forbi et avis- og tryksags distributionsselskab,
hvor jeg i den senere tid har bemærket at der ofte kommer varevogne
med chauffører af anden etnsik herkomst (hvor jeg dog bare elsker det
udtryk!), og disse varevogne er typisk ikke dansk indregistrerede.

Kan det virkelig være rigtigt at et dansk firma må benytte sig af den
slags metoder, for at tjene flere penge? Det er da unfair konkurrence
ift danske vognmænd, som skal betale dansk registreringsafgift på
deres biler, hvor mange af disse udlændinge ikke betaler nogen form
for afgift.

Det må de vel hvis de bor i det land som bilen er registreret i, og ellers
er i landet på lovligvis...

Kasper


oz3bto (27-10-2009)
Kommentar
Fra : oz3bto


Dato : 27-10-09 20:30


"HKN" <henrikndk@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:89e59d46-2b86-4202-a50f-53d615a2b2ca@i12g2000prg.googlegroups.com...
Jeg kører dagligt forbi et avis- og tryksags distributionsselskab,
hvor jeg i den senere tid har bemærket at der ofte kommer varevogne
med chauffører af anden etnsik herkomst (hvor jeg dog bare elsker det
udtryk!), og disse varevogne er typisk ikke dansk indregistrerede.

Kan det virkelig være rigtigt at et dansk firma må benytte sig af den
slags metoder, for at tjene flere penge? Det er da unfair konkurrence
ift danske vognmænd, som skal betale dansk registreringsafgift på
deres biler, hvor mange af disse udlændinge ikke betaler nogen form
for afgift.

x-postet i dk.fritid.politik

Mvh
Henrik



Tror jeg sku ikke at de må ..

Ved at når vi er i Norge om vinteren så må vi ikke bruge vores bil til
erhvervs kørsel f.x. budkørsel



Ukendt (27-10-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-10-09 20:45


"oz3bto" <no@in.dk> wrote in message
news:4ae74c18$0$283$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "HKN" <henrikndk@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:89e59d46-2b86-4202-a50f-53d615a2b2ca@i12g2000prg.googlegroups.com...
> Jeg kører dagligt forbi et avis- og tryksags distributionsselskab,
> hvor jeg i den senere tid har bemærket at der ofte kommer varevogne
> med chauffører af anden etnsik herkomst (hvor jeg dog bare elsker det
> udtryk!), og disse varevogne er typisk ikke dansk indregistrerede.
>
> Kan det virkelig være rigtigt at et dansk firma må benytte sig af den
> slags metoder, for at tjene flere penge? Det er da unfair konkurrence
> ift danske vognmænd, som skal betale dansk registreringsafgift på
> deres biler, hvor mange af disse udlændinge ikke betaler nogen form
> for afgift.
>
> x-postet i dk.fritid.politik
>
> Mvh
> Henrik
>
>
>
> Tror jeg sku ikke at de må ..
>
> Ved at når vi er i Norge om vinteren så må vi ikke bruge vores bil til
> erhvervs kørsel f.x. budkørsel

Norge er uden for europa, tror derfor ikke du kan sammenligne.


Hans Kjaergaard (27-10-2009)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 27-10-09 20:56

On Tue, 27 Oct 2009 20:44:38 +0100, "Kasper" <Tjae> wrote:

>Norge er uden for europa, tror derfor ikke du kan sammenligne.
Interesant.

/Hans

N_B_DK (27-10-2009)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 27-10-09 21:03

"Kasper" <Tjae> wrote in message
news:4ae74da6$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Norge er uden for europa, tror derfor ikke du kan sammenligne.

LOL den er god du, tilbage til geografi timerne med dig.

(Hint der er altså forskel på EU, og Europa....)

--
MVH. N_B_DK

http://www.sharenator.com/This_is_an_idot_of_a_year/


Ukendt (27-10-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-10-09 21:09


"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> wrote in message
news:4ae7520d$0$273$14726298@news.sunsite.dk...
> "Kasper" <Tjae> wrote in message
> news:4ae74da6$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
>
>> Norge er uden for europa, tror derfor ikke du kan sammenligne.
>
> LOL den er god du, tilbage til geografi timerne med dig.

Jae det gik for stærkt, men tror i fangede pointen alligevel ;)

Kasper


AS (27-10-2009)
Kommentar
Fra : AS


Dato : 27-10-09 21:29


"Kasper" <Tjae> wrote in message
news:4ae74da6$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> Norge er uden for europa, tror derfor ikke du kan sammenligne.


Man lærer noget nyt hver dag.





Ukendt (27-10-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-10-09 21:31


"AS" <no@mail.com> wrote in message
news:4ae757f7$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Kasper" <Tjae> wrote in message
> news:4ae74da6$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>>
>> Norge er uden for europa, tror derfor ikke du kan sammenligne.
>
>
> Man lærer noget nyt hver dag.

Konstruktivt at skrive det samme som de 2 forige.

Kasper


AS (27-10-2009)
Kommentar
Fra : AS


Dato : 27-10-09 21:35


"Kasper" <Tjae> wrote in message
news:4ae7587d$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> Konstruktivt at skrive det samme som de 2 forige.
>
> Kasper

Så har jeg lærtt noget nyt igen



;@ (28-10-2009)
Kommentar
Fra : ;@


Dato : 28-10-09 00:00

On Tue, 27 Oct 2009 20:44:38 +0100, "Kasper" <Tjae> wrote:


>Norge er uden for europa

!!!!!!!!!

hvem har flyttet Norge?

hvornår?

og hvorhen?


--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Armand (28-10-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-10-09 00:07

;@ skrev:
> On Tue, 27 Oct 2009 20:44:38 +0100, "Kasper" <Tjae> wrote:
>
>
>> Norge er uden for europa
>
> !!!!!!!!!
>
> hvem har flyttet Norge?
>
Den globale opvarmning

> hvornår?
>
De senere år!

> og hvorhen?
>
Tilbage til Europa!
Førhen kunne Nordmænd gå til Alaska!

--
Armand.

Finn Guldmann (27-10-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-10-09 23:33

oz3bto skrev:
>> Jeg kører dagligt forbi et avis- og tryksags distributionsselskab,
>> hvor jeg i den senere tid har bemærket at der ofte kommer varevogne
>> med chauffører af anden etnsik herkomst (hvor jeg dog bare elsker det
>> udtryk!), og disse varevogne er typisk ikke dansk indregistrerede.
>> Kan det virkelig være rigtigt at et dansk firma må benytte sig af den
>> slags metoder, for at tjene flere penge? Det er da unfair konkurrence
>> ift danske vognmænd, som skal betale dansk registreringsafgift på
>> deres biler, hvor mange af disse udlændinge ikke betaler nogen form
>> for afgift.
> Tror jeg sku ikke at de må ..
> Ved at når vi er i Norge om vinteren så må vi ikke bruge vores bil til
> erhvervs kørsel f.x. budkørsel
>
Nu ligger Norge jo også udenfor EU, så de har stadig, tildeles, lov at
have deres egne regler.

Men hvis de der distributionsbiler er under 3½ tons, og kommer fra et
EU-land tror jeg ikke der er så meget at gøre.

De er ikke underlagt de samme cabotageregler som lastbilerne, hvor de
kun må køre tre indlands-ture, indenfor en uge og mellem hver gang de
har været tilbage i deres hjemland (Det er ikke nok for lastbilerne blot
at være ude af Danmark).

Men måske er de underlagt de samme regler som håndværkere, hvor deres
tilstedeværelse i landet skal meddeles myndighederne.

AS (27-10-2009)
Kommentar
Fra : AS


Dato : 27-10-09 21:34


"HKN" <henrikndk@gmail.com> wrote in message
news:89e59d46-2b86-4202-a50f-53d615a2b2ca@i12g2000prg.googlegroups.com...

> Kan det virkelig være rigtigt at et dansk firma må benytte sig af den
slags metoder, for at tjene flere penge? Det er da unfair konkurrence
ift danske vognmænd, som skal betale dansk registreringsafgift på
deres biler, hvor mange af disse udlændinge ikke betaler nogen form
for afgift.

Først IMHO er det unfair den slags afgifter, som stor set findes kun i
enkelte reservater i verden.



Ivannof (28-10-2009)
Kommentar
Fra : Ivannof


Dato : 28-10-09 12:08


"HKN" <henrikndk@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:89e59d46-2b86-4202-a50f-53d615a2b2ca@i12g2000prg.googlegroups.com...
Jeg kører dagligt forbi et avis- og tryksags distributionsselskab,
hvor jeg i den senere tid har bemærket at der ofte kommer varevogne
med chauffører af anden etnsik herkomst (hvor jeg dog bare elsker det
udtryk!), og disse varevogne er typisk ikke dansk indregistrerede.

Kan det virkelig være rigtigt at et dansk firma må benytte sig af den
slags metoder, for at tjene flere penge? Det er da unfair konkurrence
ift danske vognmænd, som skal betale dansk registreringsafgift på
deres biler, hvor mange af disse udlændinge ikke betaler nogen form
for afgift.

x-postet i dk.fritid.politik

Mvh
Henrik

-----------------------
Jeg mener ikke der er registreringsafgift af betydning på erhvervskøretøjer!

Hilsen Ivan



HKN (28-10-2009)
Kommentar
Fra : HKN


Dato : 28-10-09 06:33

> Jeg mener ikke der er registreringsafgift af betydning på erhvervskøretøjer!
>
> Hilsen Ivan

Nej, det kan godt være at du mener det - men der er ikke nogen steder
danskerne slipper for afgifter når det gælder køretøjer!

Registreringsafgift for almindelige varebiler:

totalvægt under 2,5 t: 0 kr. af de første (2009: 16.900 kr.; 2008:
16.400 kr.) og 50% af resten

totalvægt over 2,5 t: 0 kr. af de første 34.100 kr. og 30% af resten.
Er totalvægten over 3 t, kan afgiften dog højst udgøre 56.800 kr.

MPV og SUV

totalvægt ikke over 4 t: 0 kr. af de første (2009: 16.900 kr.; 2008:
16.400 kr.) og 50% af resten

Der gives et fradrag i registreringsafgiften på 4.000 kr. pr. km/
liter, varebilen kører mere end 16 km/liter og 18 km/liter for
dieselvarebiler.

Registreringsafgiften forhøjes med 1.000 kr. pr. km/liter, varebilen
kører mindre end 16 km/liter og 18 km/liter for dieselvarebiler.


Mvh
Henrik

Finn Guldmann (28-10-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 28-10-09 22:19

HKN skrev:
>> Jeg mener ikke der er registreringsafgift af betydning på erhvervskøretøjer!
> Nej, det kan godt være at du mener det - men der er ikke nogen steder
> danskerne slipper for afgifter når det gælder køretøjer!
>
Men når vi ser bort fra lastbiler og busser betaler udenlandske biler
ikke for deres forbrug på de danske veje. Undtagen hvis de bruger
betalingsbroer.

Jeg er ikke helt klar over om grænsen går ved 3,5 tons eller ved 7,5 tons.

Det afhænger vistnok mest af hvilke regler EU har for tiden (De har det
med at skifte.)

> Registreringsafgift for almindelige varebiler:
> totalvægt under 2,5 t: 0 kr. af de første (2009: 16.900 kr.; 2008:
> 16.400 kr.) og 50% af resten
> totalvægt over 2,5 t: 0 kr. af de første 34.100 kr. og 30% af resten.
> Er totalvægten over 3 t, kan afgiften dog højst udgøre 56.800 kr.
> MPV og SUV
> totalvægt ikke over 4 t: 0 kr. af de første (2009: 16.900 kr.; 2008:
> 16.400 kr.) og 50% af resten
> Der gives et fradrag i registreringsafgiften på 4.000 kr. pr. km/
> liter, varebilen kører mere end 16 km/liter og 18 km/liter for
> dieselvarebiler.
> Registreringsafgiften forhøjes med 1.000 kr. pr. km/liter, varebilen
> kører mindre end 16 km/liter og 18 km/liter for dieselvarebiler.
>
Dansk registreringsafgift kan udlændinge sådan set være bedøvende
ligeglade med.

Incl. udenlandske lastbiler.

De skal derimod betale en "vejbenyttelsesafgift" som de, hvis de
"husker" det, betaler ved at købe en 'Euro-vignet' (#1) der oftest købes
for de døgn de er i landet.

Men de små skal ikke købe vignet.

(#1: gælder, vistnok, for tiden i DK, S, NL og B)

GiWeo (28-10-2009)
Kommentar
Fra : GiWeo


Dato : 28-10-09 18:27



Prøv at kigge hvor tit du møder en Netto-lastbil på danske plader - de
køres af danske chauffører, men på tyske nummerplader !



Henning (28-10-2009)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 28-10-09 18:41

On Wed, 28 Oct 2009 18:26:57 +0100, GiWeo <no@mail.here> wrote:

>
>
>Prøv at kigge hvor tit du møder en Netto-lastbil på danske plader - de
>køres af danske chauffører, men på tyske nummerplader !

Det er så ikke korrekt! Trækkeren er på danske plader, det er kun
traileren der er på tyske. Det er ikke tilladt for en dansker,
bosiddende i Danmark, at køre i et udenlands indregistreret køretøj i
Danmark.

Finn Guldmann (28-10-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 28-10-09 22:24

Henning skrev:
>> Prøv at kigge hvor tit du møder en Netto-lastbil på danske plader - de
>> køres af danske chauffører, men på tyske nummerplader !
> Det er så ikke korrekt! Trækkeren er på danske plader, det er kun
> traileren der er på tyske. Det er ikke tilladt for en dansker,
> bosiddende i Danmark, at køre i et udenlands indregistreret køretøj i
> Danmark.
>
Det er så ikke rigtig.

Hvis du kører det udenlandske køretøj som dit arbejde må du godt.

Kender en del danske kolleger der bor i Danmark, men arbejder for en
norsk eller svensk vognmand hvor deres arbejde bl.a. indebærer at de
også skal køre i Danmark.

Det er ganske lovligt.

Finn Guldmann (28-10-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 28-10-09 22:21

GiWeo skrev:
>
> Prøv at kigge hvor tit du møder en Netto-lastbil på danske plader - de
> køres af danske chauffører, men på tyske nummerplader !
>
Ikke mere.

Der var så megen polemik omkring den sag at den nåede helt ind på
direktionsgangen hos Netto, hvorefter den pågældende vognmand blev
pålagt at omregistrere sine biler til danske plader hvis han ønskede at
fortsætte med at køre for Netto.

N/A (28-10-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 28-10-09 22:19



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste