Vinterdæk igen igen
Fra : Klaus Andersen

Dato : 26-10-09 10:58

Nå...

Hvordan var det lige det var?

Vinterdæk giver kun bedre greb når der ligger sne på vejbanen ... eller?

Og - et par gode sommerdæk giver rent faktisk bedre greb end vinterdæk, når
der ikke er sne ... eller?

Hvad med frost og smat på vejbanen? og hvordan var det nu med mærkerne ...
skulle man undgå de billige fra Thansen osv?

Kort sagt ... er det klogest at få et par nye Michelin sommersutter på nu og
skippe vinterdækkene eller er det bedst med et par gode vinterdæk?

Mvh

KA

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-10-09 11:02

Hej!

Klaus Andersen wrote:
> Hvad med frost og smat på vejbanen? og hvordan var det nu med mærkerne ...
> skulle man undgå de billige fra Thansen osv?

Stoler du på et vinterdæk der hedder "Sunny"? Personligt synes jeg det
lyder lidt foruroligende ;)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Peter C:

Dato : 26-10-09 11:06

Se indlægget "Lad vinteren komme" lidt længere nede og døm selv.
Du får ikke et entydigt svar herinde, da der mildest talt er religiøs
splittelse i 2 lejre.

Personligt er jeg for vinterdæk. Den smule der "ofres på alteret" ifm. den
lidt ringere bremselængde på våde/tørre veje, mener jeg opvejes flere gange
af dækkenes egenskaber når det er frost, sammenkørt sne, is, og i det hele
taget "blandet umuligt vintervejr"
Læg dertil at jeg bor et sted hvor jeg selv er ansvarlig for at kunne komme
ned til hovedvejen samt min kone arbejder på sygehus og SKAL kunne komme
frem under alle tænkelige forhold, så er valget let her på matriklen ...
vinterdæk ja tak !

MVH Peter C: